Guest 10juli10

5000 kr. til brudebuket, blomsterudsmykning

11 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Ja, kort sagt er 5000 kr. nok til de overnævnte for lidt/for meget?

Jeg har ingen anelse hvad sådan noget koster.

Det kommer heelt an på hva du går efter ;)

En brude buket koster mellem 800 og 1500 hvis den skal bindes ved en blomsterbix :) alt afhængig af hva du vil ha..

jeg ved jo ikke hva du gerne vil ha af stil og hvor mange I blir, men det ville nok kunne lade sig gøre hvis man tænkte sig godt om :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I vores budget er det rigeligt - Min buket er meget enkel og bindes af en veninde (bare for at jeg ikke kommer til at have lavet ALT selv). Vores pynt i forsamlingshuset er nogle små vaser med en enkel eller to roser i hver plus noget brudeslør (blomsten). Og så bare fine servietter og lysestager. Duge ved jeg ikke endnu hvad koster, men man kan leje dem billigt mener jeg at have hørt... Ellers koster noget hvid bomuldslærred gerne omkring 10,- pr. m.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

de 800-1500 kr for en brudebuket som Kejzer nævner kan desværre nok ikke gøre det mere. Jeg blev gift i sommer, og var rundt og spørge forskellig blomsterforretninger om priser på brudebuketter og det eneste jeg ønskede var 14 røde roser bundet med et satinbånd og de ville de fleste have minimum 1500 kr for. Og de 1500 kr var for det de kalder en rådhusbuket, hvilket vil sige, at de ikke kommer blomsterne på ståltråd, som de ellers gør. Jeg tror mere du skal regne med 2000 - 2500 for en brudebuket med mindre du har ønsker om noget helt vildt, for så kan det godt ende endnu dyrer.

Angående blomster udsmykningen, så afhænger det jo også af, hvor mange og hvor meget du skal have i, og om du evt har mod på at lave dem selv :-)

Jeg tror jeg ville budgettere med flere penge, mest for ikke pludselig at stå og ikke have nok :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte 2910 kr på ALLE blomsterne, og 600 kr. på leje af 10 rigtig flotte hvide duge, som vi efterfølgende afleverede beskidte, da rengøringen var med i prisen.

Vi fik 5 aflange blomsterdekortioner, 4 brystbuketter og min brudebuket, og jeg gik ikke efter prisen, men kvaliteten. Så mener da godt man kan gøre det for 5000 kr.

post-34457-1261598527.jpg

Midt på bordet ser du en af vores blomsterdekorationer.

Smider lige et et billede af min brudebuket i næste post. Hvis du vil se brystbuketterne, er der nogle billeder under min bryllupsberetning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
de 800-1500 kr for en brudebuket som Kejzer nævner kan desværre nok ikke gøre det mere. Jeg blev gift i sommer, og var rundt og spørge forskellig blomsterforretninger om priser på brudebuketter og det eneste jeg ønskede var 14 røde roser bundet med et satinbånd og de ville de fleste have minimum 1500 kr for. Og de 1500 kr var for det de kalder en rådhusbuket, hvilket vil sige, at de ikke kommer blomsterne på ståltråd, som de ellers gør. Jeg tror mere du skal regne med 2000 - 2500 for en brudebuket med mindre du har ønsker om noget helt vildt, for så kan det godt ende endnu dyrer.

Angående blomster udsmykningen, så afhænger det jo også af, hvor mange og hvor meget du skal have i, og om du evt har mod på at lave dem selv :-)

Jeg tror jeg ville budgettere med flere penge, mest for ikke pludselig at stå og ikke have nok :-)

Hmm... Det er jeg nu ikke helt enig i. Jeg var hos en InterFlora-butik i november for at spørge til priserne. Hun sagde, at en alm rokoko-buket kostede 5-700 kr og en standard vandfaldbuket kostede 700-1000, selvfølgelig alt efter størrelse og blomstervalg. Men tror helt sikkert godt det kan betale sig at gå rundt og spørge til priser flere steder. Hun sagde desuden også, at borddekorationer lå fra 175 kr. og opefter.

Vi skal give 110 kr./stk. inkl. vask for leje af rigtige stofduge til store runde borde (180 cm i diameter)... Men man kan vist leje stofagtige duge markant billigere rundt omkring i landet. Prøv at google dugeleje :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min gudmor har lige tilbudt at sørge for blomsterne. Dvs. at hun binder min buket, og laver blomsterdekorationerne. Så burde jeg kunne overholde de 5000 kr. for alt.

Nogle der kender til hvad sæsonblomster for juli er for noget? Bortset fra roser.

Hun er ikke uddannet blomsterbinder eller noget, men hun er fantastisk dygtig med sine hænder og er en kreativ sjæl. Hun har bundet sin svigerdatters buket, og den var bare så flot og enkel.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min gudmor har lige tilbudt at sørge for blomsterne. Dvs. at hun binder min buket, og laver blomsterdekorationerne. Så burde jeg kunne overholde de 5000 kr. for alt.

Nogle der kender til hvad sæsonblomster for juli er for noget? Bortset fra roser.

Hun er ikke uddannet blomsterbinder eller noget, men hun er fantastisk dygtig med sine hænder og er en kreativ sjæl. Hun har bundet sin svigerdatters buket, og den var bare så flot og enkel.

Dejligt med hjælp fra familien!

Der er en fin oversigt over blomster i sæson her på Bryllupsklar under brudebuketter, men her er hvad de skriver for sommer: (roser står under efterår)

Korn

Kornblomster

Valmuer

Liljekonvaller

Haveroser

Pæoner

(bonderoser)

Latyrus

(ærteblomst)

Brudeslør

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Min gudmor har lige tilbudt at sørge for blomsterne. Dvs. at hun binder min buket, og laver blomsterdekorationerne. Så burde jeg kunne overholde de 5000 kr. for alt.

Nogle der kender til hvad sæsonblomster for juli er for noget? Bortset fra roser.

Hun er ikke uddannet blomsterbinder eller noget, men hun er fantastisk dygtig med sine hænder og er en kreativ sjæl. Hun har bundet sin svigerdatters buket, og den var bare så flot og enkel.

Dejligt med hjælp fra familien!

Der er en fin oversigt over blomster i sæson her på Bryllupsklar under brudebuketter, men her er hvad de skriver for sommer: (roser står under efterår)

Korn

Kornblomster

Valmuer

Liljekonvaller

Haveroser

Pæoner

(bonderoser)

Latyrus

(ærteblomst)

Brudeslør

Ih... Tak for oversigten. Videresender opl. til hende, så hun finder nok ud af at binde en flot en til mig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer