Nitzen1987

♥ Anita & Jesper ♥ 7. August 2010 ♥

1,550 indlæg i dette emne

Hej Anita, synes det er en god indbydelse!

Jeg har også overvejet det der med toastmaster og gavekoordinator, men det sidste er jeg ikke sikker på om er nødvendigt..? Hvem har I valgt til det forskellige..? Altså det er selvfølgelig smart så man ikke får to af én ting, men synes også bare det er meget pres at lægge på en person, er det ikke..?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Anita, synes det er en god indbydelse!

Jeg har også overvejet det der med toastmaster og gavekoordinator, men det sidste er jeg ikke sikker på om er nødvendigt..? Hvem har I valgt til det forskellige..? Altså det er selvfølgelig smart så man ikke får to af én ting, men synes også bare det er meget pres at lægge på en person, er det ikke..?

Jespers bror skal være både forlover og toastmaster. Jeg skal have en enkelt veninde med fra seminariet, det var faktisk hende der introducerede mig for idéen med en gavekoordinator, efter et bryllup de var til sidste år.... Så jeg har spurgt om hun vil være gavekoordinator, og det vil hun godt.... :cheerleader3: Men som sagt synes Jesper at en gavekoordinator er overflødig.... :) Men ellers bliver det sandsynligvis mig der skal fortælle folk hvad vi ønsker os....

Redigeret af Nitzen1987
0

Del dette indlæg

Hmmm..... Nu er jeg så lige gået i tænkeboks IGEN!!! Sker ret hyppigt :) Vi mener at vi er ved at have styr på selve invitationsteksten, der bliver som den jeg har sat ind her i min planlægningstråd..... Men, men men........... Hvordan gør jeg i indbydelserne til min søstre, tænker på at børnene er velkomne i kirken og om eftermiddagen i forsamlinghuset hvor efter de vil blive hentet af en barnepige ved halv seks tiden, hvorefter der vil blive sørget for at de får noget pizza, burger, is, chips slik osv, og de kan spille PS eller Nintendo eller se film eller hvad der nu passer dem.... De vil altså være med til at spise bryllupskage..... Men hvordan pokker får jeg det formuleret???? Regner med at ligge et særskilt papir ved deres invitation til børnene.... Det drejer sig om 4 børn i alt + vores 3 egne børn (men de får ingen invitation) Vi har valgt at skære ved 18 år - så bliver der ikke gjort forskel på nogle af børnene......

Ved min mors fødselsdag sidste sommer kom de tre store drenge (9,10 og 13 år) konstant over for at spørge om og/eller konstatere at vi var fulde, (OG nej vi var ikke fulde - blot i rigtig godt humør) og under dansen gled de to drengene frem og tilbage på dansegulvet, og det har vi simpelthen valgt at sige "at det gider vi ikke til VORES eget bryllup -"! Det skal være en voksenfest, for der skal også være plads til at de kan more sig uden at de skal tænke på børnene hele tiden....

MEN igen.... Hvordan formulerer vi det på måde der ikke fornærmer mine søskende???? Forslag modtages gerne......

Redigeret af Nitzen1987
0

Del dette indlæg

Jeg kan godt forstå jeres valg - det synes jeg, at der er mange, der vælger og det bliver jo altså en anden slags fest uden børn. Husk altid, at det vigtigste er, at det er jeres fest og den skal være, som I ønsker det!

Måske kunne du prøve at skrive det som et digt eller på en sjov måde (hvis du nu er rigtig god til sådan noget? :) )

Drejer det sig kun om børn hos dine søskende?

Hvis det skal stå på et seperat ark, så behøver det jo ikke skulle passes ind i længde mv. i invitationen og det giver jo lidt flere muligheder - eller i hvert fald ikke så mange begrænsninger. Bare lidt løse tanker om at skrive den til børnene selv - det kunne de måske synes var lidt sejt (?) og det ville undgå en eller anden kedelig formulering til forældrene om at børn kun er velkomne i kirken og til kagen:

Kære XX, XX og XX (Børnenes navne)

Lørdag den 7. august kl. 14.00 skal moster/faster Anita og onkel Jesper giftes! Det bliver en rigtig dejlig dag, og vi håber, at I har lyst til at komme med i kirken og se os sige ja til hinanden. Når vi er færdige i kirken, går/kører vi hen til XX forsamlingshus, hvor der vi skal spise frugt og have bryllupskage. Kl. 17.30 kommer der en rigtig sød og sjov pige og henter jer alle sammen med jeres fætre og kusiner (hvis de kalder Jespers børn det - et eller andet så de forstår at de børn også skal med). Hjemme hos XX skal I have en rigtig sjov aften, hvor I kan spille Nintendo, PlayStation og se alle de tegnefilm I har lyst til. Når I bliver sultne, skal I have pizza eller burger til aftensmad. Det er jo lørdag aften, så der er selvfølgelig også sørget for en lille smule guf til senere på aftenen.

Hvis de skal sove sammen, kunne I også skrive det ind og fortælle om, hvad der så sker søndag morgen (Søndag morgen bliver I hentet af jeres forældre ved 11-tiden blablabla).

Det er svært at skrive til børn, synes jeg, men måske kan andre med mere erfaring med børn hjælpe til med om det er forståeligt for dem. Nu er de også spredt aldersmæssigt så vidt jeg forstår.

Redigeret af Melin79
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja de er spredt aldersmæssigt....

2 drenge på 6 år

1 dreng + 1 pige på 10 år

1 dreng på 11 år

1 pige på 12 år

1 dreng på 14 år

De tre af dem er som sagt vores egne og de andre fire er mine nevøer og niece.... Men ja det skal nok være noget i den retning med teksten, de skal jo ikke føle at de går glip af noget.... Regner med at de skal passes i mine forældres hus, hvor mine søstre og forældre også sover (når de er færdige med at feste)....

0

Del dette indlæg

Så fik jeg købt satinbånd til mit strømpebånd.... Var først i stof 2000, hvor jeg købte et blå bånd, det var dog ikke helt i den farve jeg gerne ville have så jeg gik bagefter i en hobbyforretning, der havde lige den farve jeg søgte.... så nu har jeg altså to forskellige farver... Det ene en anelse mørkere end det andet....

post-39397-1266841822.jpg

Redigeret af Nitzen1987
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvor er det altså bare super fint det strømpebånd. Jeg synes det er så hyggeligt når sådan noget er personligt...

det kommer bare til at være så fint på den store dag. Ved gemalen godt, at du selv har lavet det?

Tak søde Nina :)

Ja det er lidt svært at holde hemmeligt når jeg sidder med det herhjemme om aftenen... Men har to andre ud over det (et lyseblå og et hvid), så han ved ikke hvilket et jeg vælger.... Også sidder jeg egentlig og overvejer om jeg skal lave et i en mocca-agtig-farve, men ved ikke hvordan det vil de ud....

Redigeret af Nitzen1987
0

Del dette indlæg

- kan også bedst lide den mørke, måske fordi den minder mig om farven på vores huer ;)

Ej hvor er det bare blevet fint!! Super! :cheerleader3:

Uh ja den kære hue :bearhug: Den hænger frit fremme i vores soveværelse - til minde om tre års hårdt slid :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer