Louise.Eriksen

Admin> Må Slettes..

21 indlæg i dette emne

Hej søde tøser..

Efter at have ligget i dvale rent bryllupsplanlægningsmæssigt, er jeg så småt ved at dukke op til overfladen igen. Til flere af julens frokoster, blev vi spurgt mange gange til påklædning, så jeg tænkte, at jeg ville skrive noget om det på vores bryllupshjemmeside.. Men nu er jeg gået totalt i stå, og har brug for lidt hjælp. Jeg beklager, hvis det er lidt usammenhængende, men det dækker vel egentlig meget godt over mine tanker om emnet.. :thumbsupsmileyanim:

Vi skal giftes på et slot - eller vi bliver jo gift i slotskirken og holder festen på slottet. Men vi vil ikke pådutte nogen at komme i f.eks. galla - mange vil så blive nødt til at spendere mange penge på nyt tøj, og det synes jeg ikke rigtigt er nødvendigt. På den anden side, vil vi også gerne at folk kommer i festtøj, og selvom nogle måske er uenige, så synes jeg f.eks. ikke at cowboybukser hører sig til..

Det vil også være ærgeligt, hvis man som gæst kommer til festen, og så måske falder helt udenfor - forstår i hvad jeg mener? Jeg vil som kvinde hellere end gerne vide lidt om niveauet, så jeg klæder mig lidt i "niveau" med resten af selskabet. Men jeg vil heller ikke diktere noget!

Gemalen kommer ikke i kjole og hvidt, men derimod i jakkesæt, der naturligvis er piftet op - jeg regner med at komme i kjole - måske i hvide nuancer :cheerleader3:

Er der mon nogen, der er bedre til at balancere ud i formuleringens svære kunst ang. dette emne?? Alle forslag modtages med kyshånd.

Kram :)

Redigeret af Louise.Eriksen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Louise :cheerleader3:

Vi har selv den samme problemstilling, så nu har jeg tænkt mig at låne Inge Corell i morgen, da jeg nu rundt omkring har læst mig til at der står en del om kotymen rundt om det og forslag. Hvis du ikke har fået svar inden da, vender jeg gerne tilbage med detaljer :)

Redigeret af Christine&Christian
0

Del dette indlæg

Hej Nitzen :)

Vi har selv den samme problemstilling, så nu har jeg tænkt mig at låne Inge Corell i morgen, da jeg nu rundt omkring har læst mig til at der står en del om kotymen rundt om det og forslag. Hvis du ikke har fået svar inden da, vender jeg gerne tilbage med detaljer :thumbsupsmileyanim:

Hejsa :)

Det var nu mig, der spurgte, men jeg vil meeeeget gerne høree hvad Fru Corell har at sige om emnet! Mange tak.. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har simpelthen skrevet på hjemmesiden, hvad vi skal have på. Jeg synes, det er en god rettesnor til selskabet.

Rigtig god idé Betina - jeg har også lige været inde og lure på jeres hjemmeside - den er så fin!! ;)

0

Del dette indlæg

Vi skrev dresscode: mørkt jakkesæt og så skrev vi på vores hjemmeside hvad det dækkede over. Derudover skrev vi at vi naturligvis ingen forventning havde om at folk skulle drøne ud for at købe vildt ind for at kunne leve op til vores dresscode. Vi mener at vi på den måde signalerede hvilke ønsker vi havde for folks påklædning så ingen fladt ved siden af og heller ingen skulle føle sig forkert klædt til lejligheden. Det har jeg selv prøvet og det var MEGET ubehageligt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan så godt følge dig( og så lige velkommen tilbage).

Jeg ahr præcis samme tanker. hos os er problemet at festligt for en del af selskabet er lige som det skal være pænt tøj hvor man stadig kan føle sig afsleppet og ha det sjovt. For den anden del af selskabet er festlig en skjorte til cowboybukser som jeg ikke lige syntes passer ind, ikke fordi det skal være nyt og fint men det er et bryllup ikke en fødselsdag. Jeg har overvejet at skrive to forskellig ting i invitationerne, men det syntes d ikke så jeg er også på bar bund.

0

Del dette indlæg

Hmm... jeg tænker lidt at dresscode ligger i stedet hvor man holder det... Nu når I skal giftes på et slot tror jeg ikke der er nogen der kunne finde på at komme i cowboybukser - jeg kunne nærmere forestille mig at I har fået så mange spørgsmål fordi folk frygter/gerne vil vide om det bliver galla.

Vi holder vores fest på en lejrskole, så jeg forventer ikke at folk kommer i det fineste fineste, hvilket også er "planen" til vores uhøjtidige bryllup :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Påklædning er en rigtig svær ting..

En lille "sjov" historie..

Da mandens moster skulle giftes første gang tilbage i de glade 1960'ere, havde hun og gemalen skrevet "festligt" under påklædning. Gæsterne kom i det gode glade 60'er dress undtagen én, han var pænt opdraget og mødte op i kjole/hvidt og høj hat, - for det betyder ordet festligt hvis man slår det op :) De færreste i dag ved dette.

Til vores bryllup havde vi skrevet: påklædning, Ja tak!

Vi holdt festen i et forsamlingshus og havde det fint med at folk havde skjorte og jeans på, som nogen havde, men jeg tror at de samme mennesker, ville have iklædt sig jakkesæt hvis vi havde holdt festen på et slot eller lignende.

Tror at de fleste ud fra indbydelsen og festens afholdelse, kan danne sig et indtryk af, hvad de skal have på, selvfølgelig er der altid den stive onkel der er på tværs, men det er jeg ikke sikker på at man kan undgå.

0

Del dette indlæg

Vi har simpelthen skrevet på hjemmesiden, hvad vi skal have på. Jeg synes, det er en god rettesnor til selskabet.

Rigtig god idé Betina - jeg har også lige været inde og lure på jeres hjemmeside - den er så fin!! ;)

Tusind tak :) Det er min bedre halvdel, som har været kreativ, så jeg sender lige rosen videre.

0

Del dette indlæg

Jeg er enig i din holdning om, at cowboybukser ikke er så passende til et bryllup (hvis altså ikke, man vælger den uformelle slags, som andre zillaer har gjort). Vi har samme holdning som dig og vil gerne at folk har pænt tøj på (om de så køber nyt eller genbruger er mig ligegyldigt), så vi har skrevet om det i invitationenen under praktiske oplysninger. Vi har lidt valgt ud fra Emma Gad-tanken, hvor man skriver om mandens tøj og så skal kvinden jo passe til. Helt konkret har vi skrevet under "Påklædning": Gommen kommer i smoking, derfor vil smoking/jakkesæt være passende.

Det håber vi så, at folk forstår :)

0

Del dette indlæg

Påklædning er en rigtig svær ting..

En lille "sjov" historie..

Da mandens moster skulle giftes første gang tilbage i de glade 1960'ere, havde hun og gemalen skrevet "festligt" under påklædning. Gæsterne kom i det gode glade 60'er dress undtagen én, han var pænt opdraget og mødte op i kjole/hvidt og høj hat, - for det betyder ordet festligt hvis man slår det op :) De færreste i dag ved dette.

Til vores bryllup havde vi skrevet: påklædning, Ja tak!

Vi holdt festen i et forsamlingshus og havde det fint med at folk havde skjorte og jeans på, som nogen havde, men jeg tror at de samme mennesker, ville have iklædt sig jakkesæt hvis vi havde holdt festen på et slot eller lignende.

Tror at de fleste ud fra indbydelsen og festens afholdelse, kan danne sig et indtryk af, hvad de skal have på, selvfølgelig er der altid den stive onkel der er på tværs, men det er jeg ikke sikker på at man kan undgå.

Lige derfor er jeg meget påpasselig med det ord - ja kald os bare åndsvage men min familie kender alle de åndsvage begreber så jeg vidste godt at det oprindeligt betød det...

Jeg er enig i din holdning om, at cowboybukser ikke er så passende til et bryllup (hvis altså ikke, man vælger den uformelle slags, som andre zillaer har gjort). Vi har samme holdning som dig og vil gerne at folk har pænt tøj på (om de så køber nyt eller genbruger er mig ligegyldigt), så vi har skrevet om det i invitationenen under praktiske oplysninger. Vi har lidt valgt ud fra Emma Gad-tanken, hvor man skriver om mandens tøj og så skal kvinden jo passe til. Helt konkret har vi skrevet under "Påklædning": Gommen kommer i smoking, derfor vil smoking/jakkesæt være passende.

Det håber vi så, at folk forstår :)

Ja det er lige sådan jeg har det... Men vil bare gerne at det skal være mindre formelt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ok mens jeg lage lillemanden i seng kom jeg til at tænke på om man kunne skrive påklædning: ja tak gerne men find bare jakkesættet frem fra skabet?

Eller bare påklædning - se bare om du kan passe jakkesættet fra skabet?

Jeg tænker at det er nemmere at skrive om mandens tøj, for damerne hvis jeg skriver kjoler mon så ikke der er nogen der tager det bogstavligt, og de må også gerne komme i andet.

Skal måske lige siges at vi i familien har lært at tage alting megetbogstavligt, til min tantes bryllup stod der i invitationen at alle kvinder, damer med mere skulle komme i hat, så min familien er vant til lidt af hvert og gør det med glæde det er jeg sikker på. Men nu er det jo to familier og det skal helst passe til begge sider.

Samtidig syntes jeg det symbolere at det gerne må være tøj fra skabet men gerne det lidt pænere, eller hvad hvad syntes i det viser.

0

Del dette indlæg

Da vi blev gift lagde vi en seddel med praktiske info i hver kuvert sammen med invitationen.

Vi skrev:

Praktiske informationer

Vores info

Tina xx & Henrik xxx

Adresse

Tina: xx xx xx xx & Henrik: xx xx xx xx

xxxx@hotmail.com eller xxxx@hotmail.com

Kirke

Tamdrup Kirke

Tamdrup Kirkevej 1, Lund

8700 Horsens

Feststed

Bondes spisegård

Ny Skolegade 11

8723 Løsning

Gavekoordinator

Mangles der inspiration kan hjælp hentes ved Tinas far xxx xxx på tlf. nr. xx xx xx xx.

Toastmaster

Hvis nogen ønsker at overraske os med en tale, sang eller lignende, bedes man af praktiske årsager kontakte vores toastmaster xxx senest den 1. maj.

Han kan kontaktes på tlf. nr. xx xx xx xx eller xxxxx@xxxx.dk

Fotografering

Foto i kirken frabedes - der kommer en fotograf og foreviger det hele.

Til festen vil vi være lykkelige hvis, i knipser løs og bagefter har lyst til,

at dele billederne med os (cd til billederne samt frankeret svarkuvert udleveres på dagen til de der ønsker det).

Påklædning

Fortrækkes, idet mangel derpå vil stjæle opmærksomheden fra brudeparret...

Vi forestiller os, at folk vælger festlig påklædning.

Blomster

Da vi tager på bryllupsrejse umiddelbart bagefter, vil vi gerne frabede os buketter.

Dog vil et gavekort til en senere buket altid varme og blive ekstra meget værdsat.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når du nu har tænkt dig at lave en hjemmeside så er der jo plads til at skrive dine / jeres tanker ned i mange linjer, ift. hvis det skulle stå på en linje i en invitation.

Måske som et eventyr?

Der var engang et slot hvor der skulle holdes bryllup. Prinsen og prinsessen blev pyntet til den store dag, og gæsterne, der kom fra nær og fjern, var også trukket i deres pæneste puds. Dog havde de ikke brugt alle deres penge på nyt tøj men bare støvet det flotteste af fra det fine klædeskab, da Prinsen og Prinsessen ville have det skidt med at de stakkels gæster skulle leve af havregrød resten af året.

Det skal selvfølgelig passe ind med resten af hjemmesiden og jeres tema :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer