Nellie99

Tale til manden - alternativ søges!

20 indlæg i dette emne

Jeg har ikke ret meget lyst til at rejse mig op blandt alle vores gæster og holde en tale for min kommende mand - ikke fordi jeg synes, at jeg ikke har noget at sige, for det har jeg, men jeg er bare den generte type, og jeg er bange for, at de ord som jeg for mig er vigtige vil "falde til jorden" pga. min nervøsitet over at skulle stå og tale i en forsamling!

Ja, det kan måske virke som et tåbeligt problem, men for mig betyder det meget...Jeg vil tilgengæld rigtig gerne finde en alternativ måde at få sagt nogle vigtige ord til min mand på... F.eks. gennem en sang eller et digt - håber nogen har et par gode forslag....

På forhånd tak.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

En ide til et digt:

Det, at kunne leve for en anden,

tænke på den anden døgnet rundt,

det at kunne dele med hinanden,

alt som hænder både godt og ondt,

Det at kunne sammen le og græde,

være fælles om gevinst og tab,

det, at kunne dele sorg og glæde,

danner grunden for et ægteskab

Det, at vise omsorg for hinanden,

det, at glemme helt sit eget jeg,

det, at hente styrke hos den anden,

når man møder modgang på sin vej

Det, at følges op og ned af bakke,

sammen leve livet uforsagt,

sammen kunne bede - sammen takke,

danner grunden for et ægteskab

Sammen vågne op, når dagen bryder,

sammen takke for den nat, der gik

og når aftenbedeslaget lyder,

sige tak for hvert minut, man fik.

Bare det at holde af hinanden,

glædes over, hvad man fælles har,

det er grunden - det og ingen anden,

som betinger hvert et ægteskab

:)

0

Del dette indlæg

Du kan få en sanger ud der kan synge dit budskab til ham med en smuk kærlighedssang. :) Personligt, romantisk, og du kan bare læne dig tilbage, for al forberedelsen til sangen, hvad det skal være, og hvordan har du aftalt med sangeren forinden. Så kan du evt. give ham et brev med sangteksten som et evigt minde :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg tænker også på en sanger -måske har I en eller anden romantisk sang, der er "jeres sang", som der kunne blive sunget. Hvis I har toastmaster, kunne han/hun sige noget som indledning i retning af at det er på vejne af "brudens indslag" eller nowet.

EN ting er sikkert -hvis du ikke har lyst til at holde tale, skal du ikke gøre det. Og jeg synes slet ikke at det er et tåbeligt problem -OVERHOVEDET :) . Du kan sagtens formidle det gennem en anden :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har det ligesådan, og jeg har valgt at bestille Sangerinden til at komme og synge 'Du er' og 'Power of Love' i stedet for at holde tale. Det glæder jeg mig til! :)

'Du er' beskriver meget fint mine følelser for ham, og 'Power of love' er bare VORES SANG så jeg tror han bliver meget rørt...

TAK :cheerleader3: Det var da en rigtig sød ide - må jeg spørge hvor meget du gav for at få hende til at synge?? På forhånd tak.

0

Del dette indlæg

Jeg havde samme problem :a1093:

Jeg skrev et brev, som jeg gemte - sådan at han fandt det om morgenen, da jeg var taget afsted til frisør. Han var blevet meget rørt og jeg ville da ønske, jeg kunne have sagt det i en tale til festen - men det KAN jeg bare IKKE :)

0

Del dette indlæg

jeg har skrevet et digt, som jeg har fået lov af præsten, til at læse højt for ham i kirken. Selvfølgelig er der også rigtig mange gæster i kirken. Men der kan jeg kigge ham dybt i øjnene og lade som om de andre ikke er der.. Plus halvdelen af dem sikkert heller ikke kan høre det alligevel. :D

0

Del dette indlæg

Kan godt følge dig :heart: og vi har valgt efter som ingen af os er særlige gode til det med taler at skrive en sang sammen hvor hver anden vers er fra min kæreste og omvendt også regner vi med at gør det sådan at hans vers til mig blir sunget af mændene og mine vers til ham blir sunget af kvinderne:D

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville først holde tale, og havde faktisk været i gang med et powerpoint show, som kunne køre i baggrund med billeder af os som fortæller hele vores historie, de sjove ting, de kærlige ting, hvorfor han er min store kærlighed.

Men tænkte simpelthen at det måske blev for meget. Så jeg får simpelthen min mor til at lave en sang for mig på en melodi, hvor sidste linie i hvert vers bliver noget med at jeg elsker ham helt vildt højt. På den måde kan jeg så stille mig op bagefter og sige et par få få ting, skåle og give ham en gave som overraskelse.

DEt vigtigste er bare at du er helt tryg ved det du laver, så hvis du ikke er tryg ved at holde en tale så lad vær.

Hvis du kan lide at synge selv, kan du få indspillet en sang som betyder meget for Jer og så få den afspillet, eller alternativt, hvis man har lyst, stille sig op og synge den selv.

0

Del dette indlæg

Jeg holdt heller ikke tale for min mand, men havde skrevet et brev han så fik og læse inden han tog afsted til kirken. Det var han meget rørt over og havde faktisk haft det i inderlommen hele dagen, så for mig var det ligeså godt som hvis jeg havde holdt en talt hvilket jeg ikke brød mig om overfor alle gæsterne. Det vigtigeste for mig var at min mand visdte hvad jeg følte. :(

Det skal lige sige at jeg på forhånd havde fortalt min mand at jeg ikke ønskede at holde tale eller lave en sang om aftenen og det var helt i orden med ham, - men for mig var det vigtigt at vores forventninger var de samme.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ved, at min kæreste ikke bryder sig om at være centrum.

En tale fra mig til ham vil han acceptere, men hvis jeg kan få arrangeret, at han skal ud bag rattet og køre racerbil med en proffessionel kører, så ville det bringe en glæde frem i ham, som ville overskygge de ord, han alligevel hører hver dag.

Kan du ikke overraske ham med noget tilsvarende, der passer til hans mandedrømme ;)

Så skal du ikke rigtig holde tale, men give ham en gave i stedet for foran gæsterne

Redigeret af Sabine
0

Del dette indlæg

Jeg er helt enig Gokke. Men uanset hvor stærkt det kan virke - for det virker meget stærkt når en "ikke-tale lysten person slår på glasset" så skal man ikke gøre det, hvis man ikke har det godt med det. Iøvrigt er det de færreste powerpoint indslag, sange o.l. som står alene. Bruden kan næsten ikke undgå at sige et par få ord før, efter eller undervejs.

0

Del dette indlæg

Jeg har det ligesådan, og jeg har valgt at bestille Sangerinden til at komme og synge 'Du er' og 'Power of Love' i stedet for at holde tale. Det glæder jeg mig til! :cheerleader3:

'Du er' beskriver meget fint mine følelser for ham, og 'Power of love' er bare VORES SANG så jeg tror han bliver meget rørt...

Har lige været inde og kigge hendes side, hun er jo super god, og så vidt jeg kan se fra Aalborg, så det er ikke så langt fra os :loveflag: Hvor meget koster det at få hende ud..?

Super god tråd, jeg har nemlig præcis samme problem, jeg er ikke meget for at skulle rejse mig og holde tale, ved bare jeg vil tude og ikke få tingene sagt osv... Er heller ikke sikker på om min kæreste laver noget, vi har faktisk ikke talt så meget om det... Så jeg følger lige med herinde :iloveyou:

0

Del dette indlæg

Jeg havde samme problem :loveflag:

Jeg skrev et brev, som jeg gemte - sådan at han fandt det om morgenen, da jeg var taget afsted til frisør. Han var blevet meget rørt og jeg ville da ønske, jeg kunne have sagt det i en tale til festen - men det KAN jeg bare IKKE :cheerleader3:

Rigtig, rigtig god idé - breve! Det kan jeg da finde ud af! :iloveyou:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer