wuk63

Anders og Maja 22/2 2011

54 indlæg i dette emne

Nu er det vist på tide jeg også får lavet sådan en fantastisk tråd - der er nok grænser for hvad veninderne i længden kan holde til at høre om

:cheerleader3:

post-41090-1266848077.jpg

Vores historie

Vi har færdedes i den samme vennekreds i mange år, men af uransagelige årsager mødtedes vi aldrig, var han med til en fest var jeg ikke, og omvendt - tilfældighedernes pus!

En dag efter jeg havde endt mit forhold til min X mødtes jeg så med en veninde i byen - og så kom Anders hen og satte sig hos os, og snakken kom ind på at vi godt viste hvem hinanden var, men vi havde aldrig mødtes. Vi udvekslede numre og endte med at komme til de samme fester.

Nu 5 år efter har vi købt lejlighed sammen, bygget rede i den og købt et kolonihavehus :)

Frierriet

Jeg så det slet ikke komme

Vi giver altid hinanden adventsgaver - og så lige en lille morgenhygge pakke juleaftens morgen. Jeg var snosk forkølet og sad der i min gamle slidte pyjamas med bon hår, tilstoppet næse og panda øjne og stak hånden ned i julesokken juleaftens morgen. Der lå en lille box som jeg åbnede og der lå en meget fin ring, jeg når lige at tænke "ej og han får bare en brilleholder af mig" da han falder på knæ ved siden af sengen - jeg tror da nok lige jeg fik store øjne -

Anders sagde jeg nåede at sige ja, inden jeg faldt om halsen på ham, men jeg kan ikke huske det.

Ringen passede PERFEKT og det er endda en arvering fra Anders´s Oldemor, og der er aldrig gjort noget ved størrelsen - so ment to be!!!

Redigeret af wuk63
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så vil jeg da være den første til at ønske dig velkommen herinde. :)

Selvom jeg har set dit brugernavn herinde, så du er jo ikke helt ny.

Håber du bliver lige så glad for at være herinde, som alle vi andre bryllupshungrende zillaer ;)

0

Del dette indlæg

Og så til planlægningen:

[Anders´s opgaver

Bestil kirke er bekræftet 22 januar 2011 kl 13.00

Bestil fest lokale Er bestilt - Haunstruphuset

Bestil musik Planen er Nicolai Damgaard - vi har hørt ham til et bryllup og vi kunne godt li ham Ny plan - vi vælger nok en Dj fra flashlight gruppen måske med pianist under maden

Bestil fotograf Jeg håber på at han bestiller Tosafoto er bestilt

Indhent og udfyld ægteskabs erklæring

Aflever prøvelses attest til til vielses stedet

Bestil mad Vi er igang med at undersøge catering firmaer i lokal området

Købe tøj til festen Brude buket og knaphulsblomster

Hvor skal vi overnatte efter brylluppet

Fælles opgaver

Ringe Vi skal have omsmeltet Anders´s bedsteforældres vielsesringeDet droppede vi igen, har nu købt nogle fine vielses ringe, som bare er perfekte, de ligger nu i svigerforældrenes bankbox

Gæsteliste fest er der styr på

gæsteliste receptioner der styr på

Budgetstyr på

Bryllups rejse

Øve brudevalsen

Ønskeliste vi er i fuld gang med at skrive en masse hver gang vi kommer i tanke om detden er lavet, og invitationerne sendt ud

BryllupskageEn veninde vil hjælpe

Menu Vi har råskitsen

bordplan

Majas opgaver

Invitationerer på vej ud til alle

Bordpynt farvetema: Hvid, lyseblå og sølv. Tema: frost, sne, vinter

-dughvid nervøs velour - har købt 50 meter, mon ikke det er nok :cheerleader3:

-dekorationer har lige været ude og hente en halv skov til dekorationerne - grene med kogler, grankogler og grene til et kærlighedstræ

-bordkort kogler der enten er sølv sprayet, eller sprayet med sølv glimmer

-ris poser bliver måske fravalgt til fordel for sæbebobler

-æsker det er jeg gået fra igen, vil istedet sætte kurve på badeværelserne

-Menu kort

Serverings personale 3 er bestemt, de har reserveret datoen!

Brudekjole er forelsket i en Lilly model er købt

sko bestiller nok fra terrierplaynetde er på vej

Lingeri

Slør er købt

Strømpebånder bestilt hos Anniae brudeslør

Taske

accesories smykkerne er valgt - svigermors zirkon halskæde med 8 diamanter skal lånes, og så købte hun da lige nogle søde øreringe der passer fint til, dem må jeg få - så lånt, gammelt og nyt er der styr på :)

Reception

Redigeret af wuk63
0

Del dette indlæg

Vores ønskeliste ser indtil videre således ud:

- 2 TempraKON dyner str. 135x200 (kan købes i Jysk 2 for 2000 kr)

- Gavekort til:

Bauhaus

Jysk

Inspiration

Ikea

- Sengetøj:

-ekstra lange dyner 200 cm lang

-ekstra brede puder 50x70/75

-Dobbelt lagen

- Håndklæder i alle størrelser

-Alle farver

- Oplevelses gaver

-Weekend ophold

-Entré billetter

-Billetter

-Biograf billetter

-Restaurant gavekort

Etc. Vær kreativ

- Pander

-2 forskellige størrelser med slip let – gerne sæt

- Gryder

-Alle størrelser – gerne sæt

- Lampe til over vindeltrappen

- Kaffemaskine *

- Køkkenmaskine *

- Mandolin *

- Kokkeknive *

- Holder til opvaskebørste og klud *

- Digital fotoramme

- Penge til at forsøde tilværelsen på bryllups rejsen

- Bestik ”Raadvad – Silke” *

- Saftpresser *

- Lille café sæt til altanen, helst sammenklappelig og firkantet bord gerne 4 stole

- Vaser *

*= skal stå på ønskelisten i Inspiration

Vi vil ikke have en gavekordinator, da alle vores ønsker kan købes i de butikker vi ønsker os gavekort til og resten står på ønskelisten i Inspiration

Bryllups kagen

Efter lidt overtalelse har Anders endelig givet sit besyv med!

Vi skal have et lag chokolade kage creme/mouse/marmelade i midten og så et lag banan kage - hvis ikke det hele skal være ren banankage. Det skal være en kage på stativ i 3 lag, dækket med lyseblå fondant, rundt om skal der være endnu et lag hvid fondant, udskåret som istapper, oven på hvert lag skal der være "isflager" af hvid fondant og på den nederste "hylde" skal der stå en isbjørn på isflagen, på den midterste skal der ligge en sæl og på det øverste 2 pingviner der holder i luffer og kysser, måske med slør og høj hat!

Jeg vil selv forsøge at være med i kagebagning og pyntning, men ellers tror jeg trygt jeg kan overlade det til min veninde, så jeg ikke får stress - figurerne vil jeg lave i Fimo, for at spare penge!

Menu

Vi ønsker en menu der ser nogenlunde således ud:

Forret:

Melon og skinke

Buffet:

Glaseret skinke (anders's valg)

marineret Kalkunbryst (Maja's valg)

Kalvekuevette eller lammekølle

Flødekartofler (Anders's valg)

Små krydrede kartofler/kartoffelskiver (Maja's valg)

Broccolisalat (Anders's valg)

Bacontærte med broccoli (Maja's valg)

Salatbars agtig salat

Brød og smør

Dessert

Vi vakler mellem 2

A) frugtcocktails

B) Bryllupskagen med 3-4 slags is til

Redigeret af wuk63
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak tak til jer alle!

Så har jeg arbejdet lidt med skitsen af bryllupskagen så i kan se den! (undskyld kvaliteten den er lavet i paint og jeg er ikke ligefrem en multimedie designer :) )

post-41090-1266929661.jpg

Det er rå skitsen så der kan laves meget om.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

ha ha jo!!!! Har fundet nogle fine iskrystaller der skal på indbydelser, bordkort og menukort! Og så bliver farverne holdt i de kolde hvid, lyseblå og sølv! Jeg glæder mig vildt til den kreative proces men det er lidt tidligt at gå igang med det nu :)

0

Del dette indlæg

Hej og velkommen til

Er helt vild med din bryllupskageide. Du kan evt. lave figurerne i fondant eller sugarpaste. Det er jo spiseligt, så der er intet giftigt i det. Jeg tænker bare, at fimo måske ikke er det bedste på en kage, der skal spises.

Man kan også få disse snefnugudstikkere Måske er det noget, du kan bruge til kagen?

0

Del dette indlæg

Ej hvor smart, ja det kunne da sagtens være!!! Tak for det!!!

Jeg bøvler lidt med at finde nogle New England Patriots pants i str. 38/M. jeg syntes jeg har søgt alle mulige steder på nettet - nfl shop havde dem her, men kun i størrelse L og XL http://www.nflshop.com/product/index.jsp?p...kid=body_rv_img Jeg skal ikke bruge dem lige med det samme, men det kunne være rart at få på plads når nu de viser sig at være nærmest umulige at finde!

Hvis der er nogen der har bare den mindste idé om hvor jeg kan få fat i nogen, eller kender nogen der kan noget fixt med enten at sy nogen (jeg kan skaffe det rigtige stof) eller kannoget med logoer, så må i meget gerne komme frem med det her :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fik en åbenbaring i H&M igår, fordi der bag disken hang en BH i den helt rigtige blå farve. Det slog mig at jeg jo bare kan købe nogle hipsters/trusser/pants i den rigtige blå farve og så printe logoet ud på et strygeark et stort logo til bagpå og et lille til foran og så et lille til BHen også - så tror jeg jeg er populær hos Hr Jensen på bryllups rejsen! :heart:

Nå men ellert går det langsomt fremad med planlægningen - vi har besluttet hvor vi vil holde brylluppet nu, det skal bare bestilles og det gør Anders imorgen. (så krydser vi tæer, fingre, arme og ben for at det ikke er optaget den 22 Januar 2011)

Anders sendte mig det her link idag:

http://www.youtube.com/watch?v=QujA8YYgTWU...feature=related

den her er lidt bedre syntes jeg men med intro og outro som den første!

Måske det var en idé vi kunne arbejde videre med - man behøver jo ikke ligefrem være knald god på et dansegulv, for det er jeg bestemt ikke og Anders nægter pure at danse - men brudevalsen vil han gå med til - mon han vil gå med til det her også??? Når nu han selv fandt linket!!!

Så er det bare tankerne om hvordan det rent praktisk skal foregå!!! For folk stiller sig jo straks op i en ring omkring os når vi nærmer os dansegulvet!!! hmmm.... Tænke tænke!!!

0

Del dette indlæg

Nu har jeg siddet og kigget lidt efter de trusser...

Jeg har da fundet lidt...

Klik

Klik

Klik

Klik

Klik

Klik

Det var da lidt... håber du kan bruge det...

EDIT: Jeg havde ikke lige læs det med din åbenbaring... Men du får lige linksene alligevel

Redigeret af Banjotten
0

Del dette indlæg

Nu har jeg siddet og kigget lidt efter de trusser...

Jeg har da fundet lidt...

Klik

Klik

Klik

Klik

Klik

Klik

Det var da lidt... håber du kan bruge det...

EDIT: Jeg havde ikke lige læs det med din åbenbaring... Men du får lige linksene alligevel

Jeg takker :-)

Redigeret af wuk63
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har idag bestilt feststedet, og jeg er super :cheerleader3: over det!

Vi skal se det på tirsdag og så tænker jeg på hvad vi skal være opmærksomme på!

Det er et forsamlingshus, så det jeg selv har tænkt:

længde/bredde på borde

er der det rigtige stik til musikeren og hvorhenne?

Hvordan ser toiletterne ud? (kjole-toilet-bakke-ikke-sidde-fast problematikken)

Man kan leje dug - hvad koster det?

kogekone der kan anbefales?

alle udgifter alt i alt hvad vil det blive?

Skal der skjules noget med noget stof eller andet?

er der mere at tænke på? det er træls at komme hjem og så komme i tanke om at der var noget man skulle have set/spurgt om!

Og så er brudevals idéen droppet igen - Kæresten er nok ikke den mest habile danser og syntes ikke om idéen da det kom til stykket - i hvert tilfælde ikke når det gjaldt ham selv!!

0

Del dette indlæg

Tillykke med booking af feststed, det er altså et af de helt store sus, det kan jeg sagtens huske fra mig selv :-)

Mange af oplysningerne om bordlængde, stole osv. kan I sikkert få udleveret på sådan et standard papir med en masse oplysninger.

Derudover synes jeg, at I bør tænke på:

Hvornår skal I være ude næste dag? Og skal I selv gøre huset rent eller blot rydde op?

Hvordan er kølemulighederne? Det kan nemt være rigtig meget som skal på køl; mad (og evt. rester), drikkevarer og evt. kagen.

Redigeret af IdaEmilie
0

Del dette indlæg

Tak for svaret :( jeg skal til at lave en liste nu så det kommer da lige på :cheerleader3:

Så fik jeg i al hemmelighed købt det mørkeblå sæt der skal udgøre New England Patriots surpeice morgengave sæt - men er kommet i tvivl om man kan stryge på det :cheerleader3: vil jo ikke ødelægge det. Det er lavet af polyester, polamid, elastan - kan man det eller "smelter"/krøller/ødelægges det? (jeg søgte på H&M.dk men kunne ikke finde et billede af det :tunge: ) Mit kamera er også bortløbet (Ok jeg glemte det i svigerforældrenes sommerhus i Januar :cheerleader3: ) så jeg kan ikke lige tage billeder af det lige nu.

Jeg vil lige ligge linket til vores feststed ind - det fik jeg jo ikke gjort sidst jeg var herinde :heart:

http://www.haunstruphuset.dk/

Så har jeg 2 spørgsmål mere:

Musik: nogen der har erfaringer med Nicolaj damgaard? http://www.nicolaidamgaard.dk/side:kickoff/

Vi har hørt ham til 1 bryllup og der klarede han det rigtig godt - og hans hjemmeside ser ærlig og troværdig ud.

Foto: Tosafoto? erfaringer søges - har indtil videre kun hørt positivt om dem!!!

Morgengaven: Nogen erfaringer med: http://www.hellesandersen.dk/?id=176

0

Del dette indlæg

Tak jeg skimtede hendes berretning igennem og læste nogle af de tråde hun har skrevet om dem i, det ser jo ganske fornuftigt ud (og er hun ikke også i galleriet for Tosafoto??? ) så jeg kan vist godt være tryg ved dem!

Jeg har længe haft en drøm om knald hamrenes blå sko, jeg syntes det er så flot under den hvide kjole. Men da jeg ikke vil give en formue, og ikke KAN gå med alt for høje hæle, da jeg bruger en størrelse 36 og jeg derfor ville skulle gå på tæer hele dagen, hvilket jeg ikke er vant til, og mine fødder også kommer til at se KOMISK små ud, er Terrierplaynet jo et fortræffeligt sted at købe sko, der har de bare ikke DE der blå sko som jeg lige havde i hovedet det skulle være. Jeg ved godt det er i god tid jeg har de her tanker, men det er måske også rart når nu det viser sig ikke lige at være sådan at finde dem. Så nu er min tankegang blevet ledt hen på turkis og lyseblå, og der har jeg fundet 4 gode bud på terrierplaynet, 2 lyse blå og 2 turkis, men ud fra billedet kan jeg ikke rigtig se forskellen på farverne!

http://www.terrierplaynet.net/servlet/the-...ce-Shoes/Detail

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer