Lenebj

piger der er max 160 cm høj

24 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Unaset højde ville jeg bestille en tyl kjole ala min egen. Måske ville jeg vælge uden slæb (måske faktisk ankelkort) og med mindre skørt under hvis jeg var meget petit, men synes den slags klæder mange størrelser mennesker bare de har talje :)

Men det kommer også an på dig selv... Altså hvad type du er og din figur. Uanset hvad tror jeg det er vigtige at en lav person ikke bruger for "tung" en kjole (derfor jeg ville vælge uden slæb) Tyl mog organza og også meget lette stoffer, så det er egentlig fint til en "let" kjole

Et par modelbilleder og et par real brides i forskellige størrelser - har også set en engelsk brud i str 46 i samme type kjoler, der så helt forrygende ud, men kan ikke finde det.

mori-lee-4532.jpg

tulle-strapless-beaded-bodice-with-gall-gown-style-and-sweep-train-hot-sell-wedding-dress-wl-0098.jpg

255lwkg.jpg

Der er

post-36326-1267097671.jpg

post-36326-1267097926.jpg

Redigeret af Miss-Lena
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

måske man skulle få lavet en tylkjole...eller prøve en..de er bare sååå romantiske og prinsesse-agtige

nu er jeg selv en str 38 og med en meget flot talje og store bryster (70E)..tænker

Måske skal du så overveje om kjolen skal være stropløs eller om den skal have off-the-shoulder, V eller rund udskæring i stedet???

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Jeg er 160 høj og har valgt et tyl-skrud. Bruger selv en stor skål (70E/F), derfor vil jeg ikke anbefale en v-udskæring; det bliver nemt lidt for vulgært til min smag, men stropper får dog ofte én til at syne højere og havde egentlig først regnet med at det skulle være på min, men er altså endt med en uden :a1093:

Fandt ud af at til min figur passede det godt, at kjolen sad til om hoften... Du på ud og prøve dig lidt frem - vær åben for at prøve lidt forskelligt :)

Fra prøvning; Har tabt mig lidt siden og får den hjem i en nr. større (38), så den kommer til at sidde perfekt ved busten og så skal den så (forhåbentlig) lægges ind...

post-37330-1267120960.jpg

Redigeret af pilgrim
0

Del dette indlæg

Uha jeg kan se at vi to har samme højde, og jeg tænkte også mine tanker i at komme i det store skrud, men jeg blev så overrasket, over hvor meget jeg kunne have på...

Jeg prøvede alle mulige, og er endt med slæb og med strut og tyl, dog ikke rent tyl, da det ikke er mig...

Ang. bryststørrelse har jeg også noget bryst, og var også bange for at det kunne blive vulgært, men blev overrasket, prøvede en kjole i Lilly som havde halter-neck og v-udskæring som var en af de kjoler som var med i min sidste prøvning, fordi jeg var så meget i tvivl.

Kan anbefale dig at gå ud og prøve en masse, det er hyggeligt og man bliver så overrasket...

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg er 160 høj og har valgt et tyl-skrud. Bruger selv en stor skål (70E/F), derfor vil jeg ikke anbefale en v-udskæring; det bliver nemt lidt for vulgært til min smag, men stropper får dog ofte én til at syne højere og havde egentlig først regnet med at det skulle være på min, men er altså endt med en uden :)

Fandt ud af at til min figur passede det godt, at kjolen sad til om hoften... Du på ud og prøve dig lidt frem - vær åben for at prøve lidt forskelligt :blink:

Fra prøvning; Har tabt mig lidt siden og får den hjem i en nr. større (38), så den kommer til at sidde perfekt ved busten og så skal den så (forhåbentlig) lægges ind...

Den kjole er bare så fantastisk smuk - og du ligner en drøm... sikken en figur :heart:

Jeg er stadig helt forelsket i den :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Jeg er 160 høj og har valgt et tyl-skrud. Bruger selv en stor skål (70E/F), derfor vil jeg ikke anbefale en v-udskæring; det bliver nemt lidt for vulgært til min smag, men stropper får dog ofte én til at syne højere og havde egentlig først regnet med at det skulle være på min, men er altså endt med en uden :blink:

Fandt ud af at til min figur passede det godt, at kjolen sad til om hoften... Du på ud og prøve dig lidt frem - vær åben for at prøve lidt forskelligt :)

Der må være noget jeg misforstår - du kan da UMULIGT være mere end en str. 36 :heart: Og vel at mærke én hvor alting bare sidder rigtigt!

Hvad er kjolen for én og hvor er den købt??

0

Del dette indlæg

Nå du er et af de eksempler jeg selv tænkte på allerede med i tråden her. Men kan også tilslutte mig at det klæder en brud helt vildt godt med en kjole med lidt strut i og så hvor den kun er i ankel længde, lidt ligesom kjolerne (ikke brudekjolen) fra filmen baronessen fra benzintanken med Githa Nørby

eller endnu bedre Audrey Hepburn fra filmen Funny Face, huskede godt nok kjolen som lidt længere, men selve stilen er rigtig god når man ikke er så høj, sætter lige nogle billeder ind. :heart:

Nu har jeg lige vedhæftet jackie Kennedys kjole, uden lige at vide om den var lidt kort eller lang i det, men flot er den.

post-16221-1267171325.jpg

post-16221-1267171338.jpg

post-16221-1267171390.jpg

0

Del dette indlæg

lige lidt flere

post-16221-1267171466.jpg

post-16221-1267171486.jpg

Min svigerinde, som jeg så godt nok ikke lige vil vise et billede af, men hun havde en ankelkort kjole på, hvor overdelen havde bådudskæring og ingen ærmer, overdelen gik lidt ned om hofterne og så ellers strut og lidt kortere end ankelkort, den var bare super smart og enkel, den var syet til hende og det var bare så flot. :heart:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Først jeg elsker bare Audrey..Huner for mig det ultamative romantiske fra den tid..

Problemet er bare at jeg har købt en kjole og jer ved at blive meget usikker på om den er okay nok..ville ønske meg noget mere slæb, men det kan ikke lade sig gøre har jeg ladet mig fortælle, da det er en pronovias-model..overvjer så nu at få syet et par små skulderærmer på..

Kom med jeres bud

I kan se den her http://bryllupsklar.dk/forum/index.php?showtopic=60322

Den sidder helt som den skal..føler bare nu at den mangler noget..et eller andet..men havd??

Jeg ændre sløjfen, den bliver meget mere romantisk og sløret blive helt sikker længere..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Først jeg elsker bare Audrey..Huner for mig det ultamative romantiske fra den tid..

Problemet er bare at jeg har købt en kjole og jer ved at blive meget usikker på om den er okay nok..ville ønske meg noget mere slæb, men det kan ikke lade sig gøre har jeg ladet mig fortælle, da det er en pronovias-model..overvjer så nu at få syet et par små skulderærmer på..

Kom med jeres bud

I kan se den her http://bryllupsklar.dk/forum/index.php?showtopic=60322

Den sidder helt som den skal..føler bare nu at den mangler noget..et eller andet..men havd??

Jeg ændre sløjfen, den bliver meget mere romantisk og sløret blive helt sikker længere..

Når jeg ser din kjole så tænker jeg lidt stolthed og fordomme, deres kjoler, så ja bare lige nogle skulderærmer på, min veninde blev gift i en og hun er heller ikke så høj.

post-16221-1267177073.jpg

0

Del dette indlæg

Hvad med at få et langt slør, der kan gøre det ud for slæb i kirken? - altså laaaaaaaaaaaaaaaangt slør på 2,5 meter eller deromkring.

Absolut en god ide..tænker måske at få lidt tyl under "minislæbet", for at få det til at stritte lidt.

0

Del dette indlæg

Den kjole er bare så fantastisk smuk - og du ligner en drøm... sikken en figur :heart:

Jeg er stadig helt forelsket i den :)

Der må være noget jeg misforstår - du kan da UMULIGT være mere end en str. 36 :) Og vel at mærke én hvor alting bare sidder rigtigt!

Hvad er kjolen for én og hvor er den købt??

Hvor er I søde, Tak! :blink: Jeg ligger vist mellem de to størrelser, og desværre sidder alting slet ikke "rigtigt" (ungpige-agtigt) - har fået et sæt tvillinger, der har sat sit præg, men kjolen er fantastisk og holder tingene på rette plads, så jeg ikke engang behøver bh.

Kjolen er af mærket Faragé og jeg har købt den i Askepot/Valentino i Tønder; en lang køretur, men bestemt det værd! Jeg venter stadig på, de får den hjem, men det burde vist være lige om lidt :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer