Ezri

Skal man sørge for parkering til sine gæster?

13 indlæg i dette emne

Min kæreste og jeg har snakket meget om parkering her på det sidste. Sagen er den, at vi skal giftes på Århus Rådhus. Der er ikke mulighed for parkering. Derefter holder vi vores frokostbryllup hjemme hos os selv. Vi bor inde i midtbyen, og der er ikke mulighed for parkering i vores gård eller ude på gaden. der er dog mulighed for at parkere i forskellige parkeringshuse og parkeringspladser rundt omkring i byen, men de koster penge.

Jeg har, af mit gamle arbejde fået lov til at de kan parkere der, og det er gratis. Der er dog ca. 10 minutters gang op til rådhuset derfra. Planen var oprindeligt, at vi skulle gå fra rådhuset hjem til os selv, men denne tur ville tage omkring et kvarter at gå. Vi er selv inkarnerede bymennesker, og hvis vi skal noget, så går vi eller tager bussen. Vi har heller ikke selv bil. Så det at gå fra rådhuset hjem til os selv er helt i vores ånd.

Men nu er jeg så kommet i tvivl. Så derfor spørger jeg så jer:

Kan vi tillade os at få vores gæster til at traske rundt i Århus? Og er det for langt for dem at gå?

Og hvad nu hvis det regner? Så kan vi jo ikke gå hjem til os. Kan vi så forventer, at de måske selv betaler for en taxa?

Er det nok at vi har sørget for parkering et sted, eller skal vi forsøge at finde ud af noget tættere på os selv?

Men kæreste mener, at folk selv må finde ud af, hvor de vil parkere deres bil, men jeg synes vi har et ansvar for at gæsterne har mulighed for at parkere i nærheden, og at de ikke selv skal betale for det. Hvad synes I?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes selv det er folks ansvar. De ved jo, hvor I bor og hvor I skal giftes.

Forrig år var vi til barnedåb i Glostrup. Kirken ligger et par min gang fra s-tog-stationen, så vi gik naturligvis derhen og så håbede vi, at såfremt der var nogle, der kom kørende, at vi kunne køre med dem om til den efterfølgende fest. Ellers ville vi tage en taxa.

Det viste sig dog, da barnedåben var i juli, at vejret var vildt lækkert, så vi gik alle 15-20 min hen til feststedet og det var superhyggeligt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes også det er folks eget ansvar, men det er måske en god ide at give folk besked om parkeringsforhold ved kirke, reception og fest. Og ligeledes at I regner med at gå, så folk evt. kan tage skiftesko med.

Vi har informeret om parkering på vores hjemmeside. Alle 3 steder er der dog fine parkeringsforhold, men hader selv at skulle ud til et eller andet sted hvor jeg ikke kender parkeringsforholdene, om det så er en biograf eller en fest...

0

Del dette indlæg

Jeg synes også det er folks eget ansvar, lige som det er at de selv finder ud af hvordan de vil komme til og fra (og om de kan køre bil når de skal hjem).

Vi holder bryllup ude på landet, så der er ikke noget der hedder bus, tog og taxa skal bestilles i god tid og der er ikke mange i området. Dvs. dem uden bil selv skal finde ud af hvordan de kommer derud - det er altså ikke vores pligt at finde ud af tog, bus og taxa eller kørelejlighed med andre.

0

Del dette indlæg

Enig med de andre. Vi har i vores invitation under praktiske bemærkninger gjort opmærksom på at der skal betales for parkering i området omkring kirken, samt at det er svært at finde parkering. Derudover har vi henvist til hvor der er bedst mulighed for at finde parkering.

Jeg synes det er rigeligt at i gør opmærksom på at der kan parkeres gratis ved dit arbejde og at man efterfølgende kan gå eller tage bus/taxa til jeres hus.

KH Frk R

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I jeres tilfælde er det jo Århus midtby, og der er det jo nærmest umuligt for jer at sørge for gæsternes parkering, sådan er betingelserne bare! At I så endda har skaffet mulighed for at parkere 10 min. væk er da vildt fornemt, 10 min. gang er jo ingenting, det kan de også nemt skulle gå fra et parkeringshus.

Regn eller ej, så synes jeg, at I skal holde fast i at gå igennem byen. Jeg synes, det lyder hyggeligt at gå gennem gaderne med sine gæster! Hvis der trækker op til regn, tager folk da bare en paraply med. - Og på den måde kan de jo også lade bilen holde på den gratis plads, du har skaffet til dem.

0

Del dette indlæg

Kom til at tænke på jeg for et par år siden var til et bryllup i Kbh hvor vi gik fra kirken til feststedet ammen med brudeparret. Det var en fantastisk oplevelse at gå så mange festklædte mennesker og et brudepar ind over Nørrebro. Så lav endelig en fælles gåtur.

KH Frk R

0

Del dette indlæg

I jeres tilfælde er det jo Århus midtby, og der er det jo nærmest umuligt for jer at sørge for gæsternes parkering, sådan er betingelserne bare! At I så endda har skaffet mulighed for at parkere 10 min. væk er da vildt fornemt, 10 min. gang er jo ingenting, det kan de også nemt skulle gå fra et parkeringshus.

Regn eller ej, så synes jeg, at I skal holde fast i at gå igennem byen. Jeg synes, det lyder hyggeligt at gå gennem gaderne med sine gæster! Hvis der trækker op til regn, tager folk da bare en paraply med. - Og på den måde kan de jo også lade bilen holde på den gratis plads, du har skaffet til dem.

Helt enig. Århus er dog vand ved siden af Roskilde, Helsingør og København indre by. Man skal dog være opmærksom på at der mange steder ikke betales parkeringsafgift lørdag fra et bestemt tidspunkt til søndag. Det sparede mig for en del penge i Odense her i weekenden. Apropos det så er der rigtig mange hoteller i de indre byer hvor man har nøjagtig samme problem. Man har ingen parkeringspladser og det er op til folk selv at finde dem (og betale om nødvendigt). Dvs. det er ikke kun et problem i relation til selve feststedet men kan også være det for dem der skal overnatte andet steds.

0

Del dette indlæg

Når I holder det i byen, hvor folk har rigeligt mulighed for at gå el. benytte sig af offentlig transport istedet for bil, synes jeg absolut ikke at I skal sørge for noget. Det er folks eget ansvar.

Hvis I derimod holdt festen ude på landet med dårlige kørsels muligheder til og fra stedet, så synes jeg netop at man skulle sørge for noget kørsel og lign.

Vi skal I kirke på Østerbrogade i København(Lige omkring Parken) og der er parkeringsforholdende ikke særligt gode og det koster i parkeringsafgift, men der findes masser af alternativer, og folk kan sagtens gå et stykke vej derhen hvis de parkerer lidt længere væk.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde lidt af de samme overvejelser da vi skal giftes på en ø, hvor folk skal med færge - i starten overvejede vi kraftigt at betale for færgen, men vi kom frem til, at det må gæsterne selv stå for. Nu har vi bare skrevet i indbydelserne at der går færge hvert 20. min, så de er opmærksmomme på det.

Jeg synes det kunne være rigtig hyggeligt at gå sammen hjem til jer - men måske I bare kan lave det som en åben invitation - a la "Da vejret jo selvfølgelig viser sig fra sin bedste side, regner vi med at gå fra kirken og hen til reception - I skal være hjertelig velkomne til at følges med os!"

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer