Milje

Navne

61 posts in this topic

Sikke en masse fantastiske navne:)

Jeg har en dejlig lille søn der hedder Gustav... Det var vi bare enige om fra starten.

Vi ville gerne have at han skulle have et godt dansk navn... :thumbsupsmileyanim:

Min kæreste har 2 drenge fra et tidligere forhold der hedder Marco og Luca.

0

Annonce ♥

Nu står vi ikke lige og skal bruge småbørnsnavne her og nu, men vi har da snakket om det og har bestemt 2 allerede; Sarah og Tobias. De har lidt af en historie bag sig - vi gik jo til ægteskabsforberedelse (ja, det kan alt sammen læses i min ægteskabsundervisningstråd - HER) og vi fik et ganske særligt forhold til en af bøgerne, som er en del af Det gamle testamentes apokryfiske bøger - nemlig Tobits bog, som handler om Tobias og Sarah og deres kærlighed og vej til ægteskabet. Så vi har nærmest fået navnene foræret og vi kan rigtig godt lide begge navne.

Vi har så snakket om at udbygge Sarah med enten min bedstemors navn Elisabeth eller Thomas' mors mellemnavn Bernadette; Sarah Elisabeth eller Sarah Bernadette :cheerleader3:

0

min kæreste har en Sofia fra tidligere forhold, ikke lige mig.

flere i min familie har nærmest nordiske gude navne: Thor, Sif, Freja, Aslan, Balder

vi var ret enige om Frederikke hvis vi får en pige sammen, meeen.. så for nogen år tilbage fik jeg en ret uheldig kollega (for ikke at sige dum kæl.... der stjal, løg osv..) der hed det, vi håber vi glemmer hende hurtigt ellers kan vi godt lide Nicoline men det er lige blevet optaget selv om vi ikke havde snakket om det, øv

af drengenavne er jeg glad for frederik (det er nogen rigtig frækkerter i min verden) lige ved rørt hår og fregner, lidt som sten og stoffer, en rigtig bandit!

Esajas er også flot!

men det er lige ved at det bliver for avanceret for mig med alle de gamle specielle navne sat sammen på spøjse måder.

skægge børnenavne vi kender: elvira, inga-karen, manon, isolde-malene, john-poul, keld-bent, john-carlos , louie-sylveste, carlos-benjamin.

0

Mine skønne unger hedder Emil og Aya..Emil "fik" sit navn, da han var ca. 4 timer gammel..der var ingen tvivl, han var en Emil..Jeg vidste bare at det var navnet, inden jeg nedkom, men min kæreste var ikke overbevist om det, før knægten lå i vores arme..Han var mere til Miclas, Silas og navne i den dur..

Aya var ikke så hurtigt på plads..Vi vaklede imellem Ida og Aya i laaang tid..Men så sagde min kæreste, at en Ida var ikke sorthåret..(han tænker her på Lille Ida fra "Emil fra Lønneberg") og Aya havde sit sorte babyhår indtil hun var lige omkring 1år..Senere fandt vi så ud af at Aya betyder "Mirakel" på arabisk..Det var hun også i og med, at jeg lige havde gennemgået en slem spontan abort i uge 12 (med alt hvad det indeholder af komplikationer) kort før jeg blev gravid med Aya...Så er det jo bare super, at kvinder er super fertile efter en abort. :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Hvis vi får en pige skal hun helt sikkert hedde Alice efter min svigermor, som vi desværre mistede i marts

Andre pigenavn:

Sofie/Sofia (evt. sammen med Alice)

Freja

Kaja

Anna

Drengenavn:

Lukas

Mikkel (kærestens valg, jeg er ikke helt så begejstret)

Jonas

Viktor

0

Vi har ingen børn endnu, men jeg har da en del favourit navne alligevel :cheerleader3:

Pige navne:

• Klara
  • Lærke
  • Amalie
  • Alberte
  • Isabella
  • Caroline
  • Madeline
  • Frederikke
  • Nicoline
  • Julie
  • May
  • Kamille/Kamille Marie
  • Anna
  • Marie
  • Freya
  • Amy
  • Agnes

Drenge navne:

• Olive
  • Mikkel
  • Frederik
  • Malthe
  • William
  • Victor
  • Benjamin
  • Asger
  • Mads

Min kommende mand driller mig når vi taler om børn "jeg vil have tre drenge og de skal hedde Keld, Kris og Kaare" plejer han at sige... meeeen I DON´T THINK SO!!!

KH. Mette

Haha hvor sjovt, min kommende mand driller også mig, han kan kun lave drenge og han skal også have 3 og de skal hedde Chuck, Arnold og Dolph!! ... Nej vel, det tror jeg ikke han skal regne med :)

Mine yndlings navne lige pt. er:

Drenge:

August Emil

Magnus

Piger:

Agnes

Astrid

Clara

Olivia

Emilie

Laura

0

Annonce ♥

Vi har en Bertil - så det synes vi naturligvis er det aller ypperste man kan kalde et lille drengebarn :cheerleader3:

Hvis vi en dag bliver velsignet med endnu et lille drengebarn skal han hedde Snorre.

Skulle vi være så heldige at få en lillesøster skal hun hedde Anna-My eller Ellinor...

0

Man skal også når man vælger navne måske overveje at gå efter noget som ikke alle de andre hedder. I mine børns klasser er der rigtig mange der heddder det samme. Ikke at det gør noget for børnene giver hinanden "kælenavne" men det er en overvejelse værd at ikke alle børn behøver hedde Magnus, Markus, Viktor, Frederikke, Freya o.l.

I vores tilfælde var Zelina helt oplagt hvorimod vi var mere i tvivl om den sidste og tilsidst lån den på Jannik eller Kevin. Da jeg så umiddelbart efter at han er kommet til verden går hjem og kommunikerer ud at Kevin (eller DJ LIllemand som er hans kunstnernavn) er blevet født så var det bare det.

0

Ja vi har heller ikke børn endnu - men går da med tanken om at det skal være til næste år.. :cheerleader3:

Så navnene er bestemt på tale engang imellem..

Drengenavnene var dem jeg havde lettest ved - August (Vores favorit) Laust, Johan, Karl, Xander, Storm

Pigenavnene - Dichte (Vores favorit), Lin, Liva, Kaya

Og så er vi ret så disponiple for tvillinger, så nu må vi se, om vi ender med at skulle vælge 2 på én gang.. :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Sjov tråd! :thumbsupsmileyanim:

Tja, projekt baby skal jo snart skydes i gang og vi har faktisk allerede fundet navnet i fald vi får en pige: Jeg har, åbenbart modsat alle andre, meget nemmere ved drengenavne end pigenavne og det eneste pigenavn jeg rigtig kunne forestille mig var Anna. Det synes jeg er så fint - og da jeg så fandt ud af, at Sørens farmor hed Anna, ja så var det ligesom afgjort ;)

Drengenavne har vi ikke rigtig snakket om, men jeg har da nogen favoritter: Jonathan (er klart min favorit), men også Sebastian har jeg haft i tankerne i flere år.

0

Uha, pigenavne synes jeg der er rigtig mange af jeg godt kan lide... Især navne der slutter på A

Isabella

Caroline

Alma

Liva

Drengenavne er lidt sværere... Men her er et par af dem jeg godt kan lide... De fleste er bare meget brugte pt...

Noah

Lucas

Oliver

Ej det er lidt sjovt, for jeg har lige netop Oliver og Lucas som favoritter af drengenavne! Men ja, der er nok mange, der hedder det... :/ Men der går også lige et par år før vi skal have børn - efter "planen" i hvert fald ;) Af pigenavne kan jeg godt lide Fiona og Malou, og egentlig også Eya eller Aya, det har vi et vennepar der har en sød datter, der hedder.. :cheerleader3:

0

Her er vi absolut ikke enige og har heller ikke noget på plads som sådan..

Manden driller tit og siger at han skal ha en dreng der skal hedde Hugo Børge... Næh nej du...

Men ellers er mine favorit navne bl.a.

- Caroline

- Amalie

- Alma

- Kaya

- Laura

- Silje

- Nicoline

- Elias

- Valdemar (er manden ikke med på)

- William

- Alexander

- Philip

- Marius

0

Annonce ♥

Vi har en jonathan men det var ikke helt til at blive enige.

Andre af mine favoritter er

Mikkel

Anders

og piger

Maja

Anna

Zerina

Sofie

Josefine

Ja vi er mest til danske navne og sjældent til mode navne...

0

Har helt glemt at tilføje et andet pigenavn, der er i top på min liste: Ophelia

Skægt... Jeg har længe haft Penelope og Ophelia på min favoritliste for pigenavne... Er dog også helt vild med Giselle, Isolde, Madeleine og Veronica. Gemalen er mere til Annabella og Rosalina...

Mht til drengenavne er jeg meget splittet... Jeg er helt vild med navne som Arvid, Hartvig, Edvin, Ewald og Joshua, mens min kæreste gerne vil opkalde sin søn efter en musiker og derfor går efter navne som Amadeus, Giuseppe og Johann Sebastian.

Ja.... Helt let er det bestemt ikke.... :balloons:

0

Annonce ♥

Vi har to drenge ved navn Xander og Peter. Hvis vi engang skulle få en mere ja så ved jeg virkelig ikke hvad en evt. dreng skulle hedde da vi havde meget svært ved at finde ud af hvad lillebror skulle hedde og var omkring mange forskellige navne. Hvis det skulle blive en pige så ville det enten blive en Laura eller en Anna...

0