laerke-felix

Sort/lyserødt bryllup med pæoner

550 indlæg i dette emne

Det er da skønt du sådan kan sætte gommen til at skære papir...mænnerne skal vel også lave noget hehe ;)

Iøvrigt fedt farvetema...jeg elsker også pæoner...har TYDELIGT gjort min kommende opmærksom på de skal være i brudebuketten hehe

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og nu til forlovelsesringen:

Min ring er af 18 karat guld med 7 brilliant stene. Den er fra Pandoras Lovepod kollektion - og jeg elsker den simpelthen! :fløjt:

Det var egentlig meningen, at jeg også skulle bruge den som vielsesring, men den kan desværre ikke indgraveres, pga formen, så vi er blevet enige om, at jeg skal have en anden ring til vielsen, når den tid kommer.

Mortens ring kan indgraveres, så den regner jeg med, at han beholder - får graveret - og sætter om på den højre ringringer, i stedet for på den venstre, hvor den sidder nu.

Her er et billede af skønheden:

post-38032-1271851618.png

Huha, det her forum er godtnok vanedannende, som I jo har advaret mig om. Burde egentlig lave en hel masse andet ligenu, men er bare hooked :)

Ihh et fint tema du har - æææælsker pæoner! :)

Ville bare lige sige WOW til ringen - har ledt med lys og lygte efter en vielsesring, og er nu 100 % forelsket i den der - fin og feminin med bling, uden det bliver for meget :heart:

Hvis du har et billede af den, hvor du har den på, vil jeg suuper gerne set det :D

Redigeret af Helenepigen
0

Del dette indlæg

Hej Helene.

Selvfølgelig må du få et billede af ringen på :heart: Er glad for, du spørger ;)

Og nu er jeg selvfølgelig meget subjektiv, men kan kun anbefale den! Har haft den i ca. et år nu, og den er lige så god som ny. Stenene funkler

helt fantastisk i lyset, og selvom den ikke kan indgraveres, så vil jeg gå med den altid - også selvom jeg skal have en anden ring til brylluppet.

post-38032-1272825934.jpg

0

Del dette indlæg

Overvejelser om blomsterdekorationer:

Jeg har talt med den blomsterhandler jeg gerne vil have til at lave brudebuketten, Mortens brystbuket og pynten til bordene og kirken.

Morten var med i butikken, men vi er enige om, at jeg får lov til at være vaskeægte bridezilla på blomster-punktet!! (Læs: JEG bestemmer - wuhuu) :carrot:

Ved godt, at der er tradition for at gommen får lavet brudebuketten (godt nok efter små hints og vift med vognstænger) til bruden. Det syntes jeg også er en rigtig sød og god tradition, men det betyder rigtig meget for mig, at jeg får lov at bestemme netop det punkt, og det er heldigvis ok med Morten. Så får han lov til at bestemme suværent over noget andet.

Nå men som jeg havde på fornemmelsen, fortalte blomsterdamen, at pæoner ikke er i sæson i april. Jeg vidste det egentlig godt - kan jo bare kigge ud af vinduet og se mine egne pæoner. De spirer frem, men der er et godt stykke tid til at de står i blomst! Hun sagde, at alt jo i princippet kan skaffes hjem, men prisen stiger jo betydeligt, hvis den pågældende blomst ikke er i højsæson. Det er ord, som Mortens skarpe øre ikke behøver høre to gange!! Så lige pludselig var han vældig engageret i blomster-sniksnakken :heart:

Men - sød bride-to-be som jeg er - lagde jeg mig ikke ned på gulvet i butikken og trillede rundt og vrælede!! Kunne måske godt have haft liiidt lyst til det, men det kan man jo heller ikke :) Så vi er nu blevet enige om, at jeg får en pæonbuket efter alle kunstens regler, og Morten får en brystbuket med en pæon, men pynten til bordene og kirken bliver så med sæsonblomster. Dermed er vi begge to tilfredse - Morten føler sig ikke ruineret på grund af "noget kørvel", og jeg skal ikke gå på kompromis med min buket. Fantastisk!!

Heldigvis er der jo masser af flotte blomster i sæson i april. Og BK-junkie som jeg er, har jeg lige lavet lidt inspiration.

Det første billede er noget af det allerførste jeg forestillede mig, da vi forlovede os, men det må så blive til inspiration til alle jer andre brude, som skal giftes, når pæonerne er i sæson.

post-38032-1272827839.jpg

Det næste er et jeg lige har taget af en buket tulipaner og hyacinter fra min have.

post-38032-1272828125.jpg

Og det sidste har jeg fundet på nettet. Skøn blanding af tulipaner, ranunkler og hvide hortensiaer

post-38032-1272828145.jpg

Tror I ikke, at sådanne nogle forårsblomster kunne fungere i kirken og som bordpynt? - Selvom, at jeg fastholder pæon-temaet i min og mandens blomster?

Huha, var faktisk en lille smule ved at overveje, at rykke brylluppet så det kunne passe med pæonerne, men det har jeg ikke lyst til. Til gengæld har jeg leget med ideen om, at lægge en pæon-knold i gæsternes gaveæsker - for at holde fast i temaet, men er det åndssvagt??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes at blandingen af hyacinter og tulipaner er usædvanligt smuk, og så signalerer det forår som intet andet! Og når bare de holdes i de hvide og rosa farver, præcis som på billedet, vil det stilmæssigt stadig harmonere med din oprindelige inspiration. Det var i øvrigt et godt kompromis, at du stadig fik din drømmebuket. Ihh, du har så mange gode overvejelser, det kan ikke undgå at blive godt!

I øvrigt har jeg lige lagt mærke til to ting, vi to har til fælles: Vi er begge lærere, og så skal vi begge giftes dagen før vores bryllup! (Jeg bliver 26 d. 16. maj.)

0

Del dette indlæg

Hejsa, faldt lige over din tråd - super fine inspirationsbilleder!! Er herligt at høre at manden også kan aktiveres, og endda frivilligt deltager i masser af bryllupsplanlægningen :heart: Har været ude i samme tanker omkring fælleshus eller andre muligheder som dig, så er rigtig spændt på, hvad I vælger - glæder mig til at følge din planlægning :)

0

Del dette indlæg

Hejsa, faldt lige over din tråd - super fine inspirationsbilleder!! Er herligt at høre at manden også kan aktiveres, og endda frivilligt deltager i masser af bryllupsplanlægningen :heart: Har været ude i samme tanker omkring fælleshus eller andre muligheder som dig, så er rigtig spændt på, hvad I vælger - glæder mig til at følge din planlægning :)

0

Del dette indlæg

Hej Helene.

Selvfølgelig må du få et billede af ringen på :) Er glad for, du spørger ;)

Og nu er jeg selvfølgelig meget subjektiv, men kan kun anbefale den! Har haft den i ca. et år nu, og den er lige så god som ny. Stenene funkler

helt fantastisk i lyset, og selvom den ikke kan indgraveres, så vil jeg gå med den altid - også selvom jeg skal have en anden ring til brylluppet.

post-38032-1272825934.jpg

Ihh tak :heart:

Nu er jeg i hvert fald ikke mindre forelsket :)

Hr. mand to be sagde endda, at jeg sagtens kunne få den et nummer større, når det nu var vielsesringen :fløjt: Meeen - det kan også blive for voldsomt. Så må jeg lige overveje, om jeg kan leve uden indgravering. :tunge:

Mht. blomster så øv med pæonerne! (Håber sandelig de er i sæson i slutningen af juli :tunge: ) Men jeg synes, at buketten med ranunkler og hortensiaer (men uden tulipaner) er rigtig fin, og giver samme "løse" effekt som pæonerne :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej alle sammen.

Der sker ikke så meget på min tråd lige pt. Jeg er blevet mega forkølet, og kører på lavt blus.

Vi er i gang med at finde feststed til vores bryllup, og jeg synes, at det er meget svært! Men vi skal jo giftes påskelørdag næste år, så vi skal meget snart have det på plads, synes jeg.

Vi har lavet en liste over fordele og ulemper ved forskellige lokationer:

Forsamlingshus:

Fordele:

- prisen er lav

- vi kan feste så lang tid vi vil - uden ekstrapris

- vi kan købe drikkevarer i Tyskland - billigt

- vi kan føle os lidt mere "private" (hvis I forstår)

- jeg kan selv pynte borde, som er ret vigtigt for mig

Ulemper:

- vi skal bruge tid og energi på at skaffe serveringspersonale, kok, mm

- oprydning dagen efter! Hvor fedt er det lige på sin første dag som ægtepar, sikkert med lidt tømmermænd?!

- er der plads til reception inden middagen - og til at opholde sig, mens salen bliver ryddet til dans? Og hvem skal lige rydde den?

Restauration/Slot/Kro mm:

Fordele:

- minimum af "stress" - de sørger for det meste

- flotte omgivelser (forhåbentligt) både til middag og foto

- vi skal ikke bekymre os om rengøring/oprydning

- plads til reception inden middagen - og til at opholde sig mens salen bliver ryddet til dans

- "proffesionel" betjening og kok

Ulemper:

- pris - bliver nok lidt dyrere

- vi kan måske ikke føle os helt så private, som vi kunne ønske os. Men måske er det også bare noget vi tror

Ja, der er nok at tage stilling til. Som udgangspunkt mente vi, at forsamlingshus-modellen var bedst for os. Men nu hælder vi mest til den anden model, da det vigtigste for os er, at vi ikke skal "døje" med en masse selv. Men jeg vil stadig gerne selv have indflydelse på borddækning- og pynt, og selv lave bryllupskage.

I næste uge skal vi rundt og se nogle steder og snakke med dem- og så må vi håbe, at der snarest bliver taget en beslutning, som vi begge kan være glade for.

Hej lærke,

Det er nogle rigtig gode overvejelser, du har gjort dig - og jeg kan godt forstå jeres tanker ang. feststed.. Det betyder altså alt andet lige rigtig meget, hvad man vælger.

Jeg kan kun opfordre til at i bruger god tid på at tjekke alle jeres muligheder. Vi var rundt til 6 forskellige hoteller og slotte, og fik en rundvisning og en snak med dem alle. Det var en rigtig god måde at få en fornemmelse af, hvordan de håndterer selskaber mv.

Og det er altså også lidt af en skrøne, at man ikke må bestemme noget selv, hvis man holder festen på hotel o.l. Jeg bestemmer da fuldstændig over borddækningen - jeg har bare hjælp til det. Jeg bestemmer også over blomsterne. Og festen skal altså ikke være færdig på et bestemt tidspunkt ;) Men du er jo til gengæld også helt ret i, at det som regel er den dyreste løsning. Jeg kunne bare slet ikke forestille mig andet. Mit mareridt-scenarie ville være, at jeg skulle sidde og folde servietter kl. 2 om natten dagen før mit bryllup (overdrivelse fremmer forståelsen..) :)

Jeg glæder mig til at følge med i, hvad i vælger :heart:

0

Del dette indlæg

Jeg synes at blandingen af hyacinter og tulipaner er usædvanligt smuk, og så signalerer det forår som intet andet! Og når bare de holdes i de hvide og rosa farver, præcis som på billedet, vil det stilmæssigt stadig harmonere med din oprindelige inspiration. Det var i øvrigt et godt kompromis, at du stadig fik din drømmebuket. Ihh, du har så mange gode overvejelser, det kan ikke undgå at blive godt!

I øvrigt har jeg lige lagt mærke til to ting, vi to har til fælles: Vi er begge lærere, og så skal vi begge giftes dagen før vores bryllup! (Jeg bliver 26 d. 16. maj.)

Tusind tak for de søde ord, IdaEmilie! Det er så dejligt, at I andre herinde vil hjælpe mig med at finde frem til gode løsninger.

Ja, vi har en del til fælles! Dejligt :heart: Men mener du ikke, at vi begge skal giftes dagen før vores FØDSELSDAG?? Hø hø :)

0

Del dette indlæg

LouiseTina: Velkommen til. Er glad for, at du vil følge mig :)

Regner med at der i løbet af i dag bliver taget en beslutning med hensyn til feststed, og skal nok holde dig opdateret.

HelenePigen: Tror du vil blive rigtig glad for ringen, hvis du vælger den. Og ja, man kan jo godt "flotte sig" med den der er en str større, når nu det er vielsesring :heart: Glæder mig til at høre hvad du finder ud af :fløjt:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

LouiseEriksen: Tak for dit besyv mht feststed. Tror du har ret i, at det er vigtigt, at tage sig god tid til at finde det rigtige. Og ja, det ville være frygteligt, at skulle sidde til langt ud på natten og folde servietter!! :heart: HA HA, kan lige se det for mig - total løg under armene, bare ved tanken!

HelenePigen: Bare rolig, pæoner ER i sæson i juli!! Rigtig meget i sæson! Det tidspunkt er meget vel der, hvor de kan fås billigst!

Men de koster kassen i april!! VRÆÆÆÆL :) Ej, er kommet mig over det, er bare glad for, at jeg stadig kan få buketten med pæoner.

0

Del dette indlæg

Superfed tråd - i har godt nok nået meget. Som en anden skrev - i er et flot par.

Tænker meget på dig og din drøm om pæoner. (synes også det er en fantastisk blomst og som pryder min have). Er det ikke muligt at finde en pæon avler i dk eller andet sted, få dem sendt direkte til dig også få blomster handler til at binde dem. Så må der da være penge at spare.

0

Del dette indlæg

Tak for det, Engbæk! Jo, ved du hvad, har faktisk også tænkt på det. Og også være ude i overvejelser om, at hive mine egne planter op af jorden og sætte dem i vores drivhus! Plus evt. smække en radiator derind! Meeen, det bliver nok lidt for omstændigt :)

Men ideen med at tjekke danske avlere, og hvad de evt. kan gøre, vil jeg helt sikkert lige følge op på. Tak for tippet :heart:

Pernille: Har hun virkelig det??? Ej, hvor ville det være kanon! Kan du ikke komme til at "låne" et par af dem med til mig, når vi ses på fredag? Eller evt tage nogle billeder, så man kan få en idé om farven? Hi, hi, hi! Den her blomster-historie griber godtnok om sig!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fotograf

Så gik der lige Jørgen Clevin i den herhjemme igen i aftes! Burde egentlig lave STD-kortene færdige, mangler stadig 14, men fandt lige på et nyt projekt, og det skulle jo afprøves ;)

Vi har en bekendt, som er halv-prof amatørfotograf, og vi vil super gerne bede ham om at være med hele dagen som fotograf. Han tager ekstremt gode billeder, og er rigtig god til det der med lige at give dem lidt kant - hvilket jeg elsker! Så nu har jeg lavet et lille kort til ham, hvor vi beder om hans hjælp.

Uhhhh, håber han vil - og kan - den dag.

Og I skal selvfølgelig se billeder:

Først kortet udefra:

post-38032-1272918614.jpg

0

Del dette indlæg

Det var da en rigtig sød ide og skrevet med den sirligste skrift :-)

Vi har fotograf på fra ankomst til kirke til brudevals, men jeg ærger mig faktisk rigtig meget over, at han ikke kommer allerede når jeg skal gøres klar... Det ku' være lækkert at have nogle gode billeder af, de fanger tit stemningen rigtig godt...

0

Del dette indlæg

Ihh et flot kort til fotografen - og sikke en sød idé; ville ønske mine kreative evner rakte til det :heart:

Lige en update på ring sagen (sorry jeg spammer din tråd med det) - vi var ude at se på den igår og WOW; nu er jeg endnu mere forelsket - tror det er den eneste ene ;) Et nr. større og i hvidguld - altså; de er flotte på billeder, men det er jo noget HELT andet i virkeligheden, en million gange flottere - og hvem kan stå for noget, der glimter så fint?! :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

IdaEmilie: Tusind tak! Ja, jeg synes også, at det ville være rigtig dejligt med fotograf HELE dagen, og det håber jeg, at vores ven er med på. Men du kan jo altid få en veninde eller familiemedlem til at fotografere klargøringen. Det er måske også mere afslappende, end at have en halv-fremmed til at skrige "paparazzi!!" ind i hovedet på dig, mens du iklæder dig kjolen :heart:

Heldigvis kender jeg vores mulige fotograf lige præcis godtnok til, at jeg tror, at jeg vil føle mig afslappet i hans selskab.

HelenePigen: Spam du bare!! Jeg er så glad for at følge med i din ring-historie. Og, ja - når den kommer på, så er man bare solgt! Den skal virkelig ses på fingeren, for at man kan nyde den fuldt ud! Og så er man jo nok lidt af en skade: siger haps til alt der glimter!! Den er bestemt også vanvittig flot i hvidguld.

0

Del dette indlæg

Carpe Item - siger jeg bare!!!

Surfede på nettet efter inspiration til sko, og så måtte jeg lige hive efter vejret, da disse dukkede op! Søgte på "pink wedges", da det er to ting der er essentielle: skoene skal være lyserøde, og de skal være med kilehæl, da det er min foretrukne "jeg-kan-danse-gå-og-stå-hele-dagen/natten-sko".

Christian Louboutin er kongen af sko, og man ved man er i selskab med storhed, når man opdager den røde signatursål. Den kan man så ikke se her, men....

FIEST YOUR EYES ON THIS :

post-38032-1272977136.jpg

Savle, savle, MÅ EJE!!! Kunne man ikke bare vikle sig ind i et hvidt lagen, og bruge det som brudekjole, så købet af disse stillettos vil blive bare en lille smule retfærdiggjort???!

Men satser altså på kun at blive gift denne ene gang - og så skal man da have fine sko på, ikk? Og de kan jo bruges bagefter også.

Har ikke engang tjekket prisen på dem endnu (tør ikke). Men et godt bud er, at jeg ikke bliver ejer af dem for under 4000 kr!!

0

Del dette indlæg

Super sødt personligt kort i har lavet til fotografen, nu kan han da ikke andet end sige ja :heart: leger selv med tanken om at lave søde kort til dem vi gerne vil have til at gøre tjenester for os, så hvis det er ok, vil jeg gerne gemme dit kort i min inspirationsmappe?

uuh sikke en dyr sko du er blevet forelsket i!! Men kender det godt... skoene er jo lige så vigtig som kjolen.. eller?? hmm. elsker selv sko, håber du finder en løsning. og ja de kan jo altid bruges bagefter ;)

0

Del dette indlæg

Hej Lærke, jeg måtte lige ind og lure i din tråd efter du havde skrevet en kommentar i min. Og jeg må nok sige

damn girl!!!

du har godt nok nået meget siden du startede din tråd op! Jeg er vildt imponeret!

Jeg eeeelsker også pæoner - det har været min yndlingsblomst lige siden jeg var en lille pige. Det er bare den skønneste og mest romantiske blomst! Og du har allerede så mange fede idéer til temaet. Jeg synes jeres STD-kort er rigtig fine og jeg er også meget imponeret over det kort du har lavet til fotografen. Det er også bare SÅ fint :heart: Hvis ikke jeg allerede havde sendt mine invitationer ud ville jeg overveje at hyre dig til at lave dem :)

Mega fede sko du har fundet - du MÅ bare finde en måde at komme til at eje dem på! Og jeg er helt tosset med den neglelak du har fundet i H&M. Den er bare lækker!

Mht overvejelserne omkring forsamlingshus vs kro/restaurant vil jeg ligesom louise.eriksen gøre opmærksom på, at man sagtens kan få lov til at bestemme alt, selvom man vælger kro/restaurant. Man kommer selvfølgelig til at betale for det, men hvis man har råd, så synes jeg at det er alle pengene værd. Jeg har fx. skrevet en lang beskrivelse til vores restaurant om hvordan bordet skal pyntes, hvilke lys, blomster og servietter jeg vil have og hvordan kagen skal se ud. Jeg kan få det lige som jeg vil have det - i bedste prinsesse-stil og det er bare SÅ fedt!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer