Sign in to follow this  
Followers 0
Bridez

Planlægning...

11 posts in this topic

Hej,

Jeg er ny her, har snakket læææææææænge med min kæreste, som jeg har været sammen med i 12,5 år, om at blive gift, men ingen af os er de helt store planlæggere... Vi har to børn, og begge deres barnedåb blev planlagt, maden bestilt osv i ugen op til dagen (indbydelser blev dog sendt af sted lidt før :fløjt: )

Og nu kræver et bryllup jo i en del tilfælde noget mere planlægning...

Jeg vil rigtig gerne i en hvid kjole, og følges op af kirkegulvet af min far... Men så stopper kravene også fra min side.... Manden er fuldstændig ligeglad!!! Alt sådan noget som personlige sange og taler kan jeg sagtens undvære, da jeg ikke deler en del af svigerfamiliens særprægede ironi... :)

Hvordan er det med reception - er det nødvendigt ?

I hvor god tid skal man være ude, jeg tænker på kirke og lokaler skal jo bookes og koordineres :)

Kan det overhovedet lade sig gøre at holde et bryllup uden at stresse over det? :heart:

Ej, jeg går stadig KUN med tanker, men overvejer seriøst et suprise bryllup her sidst på året (september / oktober måske).... er det for sent at "planlægge" nu - tænker i forhold til kirke og evt lokaler.... ?

0

Annonce ♥

Jeg tror sagtens du kan planlægge et bryllup uden at skulle stresse over det. Det er jo meget, hvad man lægger i det... Hvis man ikke ønsker den helt store fest med alt, hvad der tilhører, så synes jeg helt sikkert, man skal følge sit hjerte og planlægge det man selv har lyst til. Jeg tror sagtens du kan finde nogle steder at holde festen til efteråret, hvis du ikke har de store krav til stedet osv. Prøv og undersøg det lidt i omegnen af, hvor du bor. Og prøv at ringe til kirken og spørge dem, om der er plads til en vielse den dag I ønsker det.

Glæder mig til at høre, hvad du finder ud af :heart:

0

Hej,

Jeg er ny her, har snakket læææææææænge med min kæreste, som jeg har været sammen med i 12,5 år, om at blive gift, men ingen af os er de helt store planlæggere... Vi har to børn, og begge deres barnedåb blev planlagt, maden bestilt osv i ugen op til dagen (indbydelser blev dog sendt af sted lidt før :fløjt: )

Jeg vil rigtig gerne i en hvid kjole, og følges op af kirkegulvet af min far... Men så stopper kravene også fra min side.... Manden er fuldstændig ligeglad!!! Alt sådan noget som personlige sange og taler kan jeg sagtens undvære, da jeg ikke deler en del af svigerfamiliens særprægede ironi... :)

Hvordan er det med reception - er det nødvendigt ? Vi vælger at holde en reception, mest fordi der er mange vi ikke har råd til at invitere med til festen, men som vi gerne vil dele dagen med. kan sagtens lade sig gøre at holde bryllup uden, det er helt op til jer.

I hvor god tid skal man være ude, jeg tænker på kirke og lokaler skal jo bookes og koordineres :) Vi bookede feststedet 1.5 år før, men kun fordi det er et populært sted og vi alligevel kendte datoen i god tid. De fleste kirker har op til 3 vielser på en dag, men hvis det er en meget brugt kirke kan den jo godt være optaget rimelig hurtig. Ring evt. til kirken og hør.

Kan det overhovedet lade sig gøre at holde et bryllup uden at stresse over det? :heart: ja

Ej, jeg går stadig KUN med tanker, men overvejer seriøst et suprise bryllup her sidst på året (september / oktober måske).... er det for sent at "planlægge" nu - tænker i forhold til kirke og evt lokaler.... ? Igen afhænger det af hvor meget i vil gøre ud af det samt kirken og feststedet er populære. Bare husk at ulempem ved surprise bryllup kan være nogle gæster man meget gerne vil dele dagen med ikke dukker op. men håber i får det hele som i gerne vil have det :tunge:

0

Annonce ♥

Hej,

Min kæreste og jeg har også været sammen en del år (14) og har 2 dejlige piger sammen.

Da vi besluttede os for at blive gift, til det hele var bestilt gik der ik mere end en uge, så find det sted du gerne vil holde bryllupet og hør hvornår der er ledigt, og så sæt dig fast på den dato & så hør kirken og de har tid.

Mvh

Iona

0

Hej,

Hvordan er det med reception - er det nødvendigt ? Ikke nødvendigt. Det er op til jer. Vi holder fx ikke reception. Hvis der kommer nogen til globryllup, så inviterer vi dem bare til et eller andet uformelt en anden dag

I hvor god tid skal man være ude, jeg tænker på kirke og lokaler skal jo bookes og koordineres :)Efteråret er jo ikke højsæson, så mon ikke der skulle være noget at få.....specielt hvis I ikke har meget specifikke krav til hvor og hvornår

Kan det overhovedet lade sig gøre at holde et bryllup uden at stresse over det? :heart:Vi skal holde bryllup d. 5/6. Vi startede godt nok planlægningen i juli sidste år - men jeg er endnu ikke blevet stresset, og har sagt til mig selv at jeg nægter at blive det.

Ej, jeg går stadig KUN med tanker, men overvejer seriøst et suprise bryllup her sidst på året (september / oktober måske).... er det for sent at "planlægge" nu - tænker i forhold til kirke og evt lokaler.... ? Det vil jeg mene du sagtens kan nå - det med at det tager lang tid er jo nok mest når man går meget op i detaljerne og laver en hel masse i princippet unødvendigt papirnusseri. Jeg tænker her på sådan noget som risposer, favourboxes, kirkehæfter, osv. Start med at finde datoen, en kirke og et sted at holde festen. Når det er på plads kan I begynde at overveje alle detaljerne - mad, drikkevarer, fotograf, transport, musik, mv. Du skal nok regne med at invitationerne skal ud ca. 3 mdr før - så hvis I skal holde bryllup i oktober skal de sendes ud i juli. Men det kan I også sagtens nå. I princippet er det jo kun dato, tid og sted der skal være på plads inden de sendes ud.

0

Tak for jeres svar - de har givet mig mod til at prøve at planlægge et-eller-andet :heart:

Har heldigvis en bridezilla veninde der gerne vil hjælpe lidt til med planlægningen...

Er lidt spændt på om det bliver til noget i denne omgang, men håber håber.... Har hele tiden sagt vi ikke ville forbi rådhuset og vende først (dermed ikke sagt der er noget galt med det, men jeg VED at så kommer jeg aldrig i en fin lang hvid kjole med vores planlægningsevner.... :) )

Håber at kunne følge op med en lille-bitte planlægningstråd inden for den næste måneds tid.... :)

(Og en masse masse spørgsmål, da jeg ikke er så super god til at søge rundt herinde.... endnu :tunge: )

:fløjt:

0

Jeg synes ikke du skal bekymre dig over det, du kan sagtens nå at planlægge bryllup til efteråret. Min bedste veninde planlagde sit bryllup på 2½måned og det var et rigtigt godt og hyggeligt bryllup (selv om dem i kjolebutikken nær var faldet døde om da hun sagde hun skulle giftes om 3 uger, men hun ventede på januar udsalget......)

Vi har så haft en noget længere planlægningstid selv (ca et år) for så kan man nuppe de gode tilbud på tøj, ringe osv efterhånden som de byder sig. Hvis du skal have det gjort færdig på få måneder vil du jo blive nød til at betale fuld pris eller hvad man så skal kalde det.

Jeg vil så sige at selv om jeg har fundet rigtig meget god inspiration herinde, kan det også godt være lidt angstprovokerende at se hvor meget der bliver gjort ud af det og hvor mange lækre detaljer der bliver fremtryllet....

Så som en mærkelig bagvendt beroligelse til dig, kan jeg sige at når vi bliver gift er vi hold nr 15 i vores sammenbragte familier og vennekredse. Jeg har endnu ikke oplevet hverken reception, favourboxes eller solistoptræden i kirken. Måske har vi en mærkelig utjekket omgangskreds, måske lever vi i en tidslomme eller måske er de ting ikke så udbredte blandt de som ikke går 'så højt' op i deres bryllup at de automatisk opsøger forum som dette. Anyway. Et bryllup er ikke anderledes end andre fester, det er hvad du gør det til, og du kan sagtens få et 'hurtigt' bryllup uden stress hvis bare dine forventninger til rammerne og egne præstationer ud i det kreative ikke er for høje. For den tager altså tid at folde 100 kirkehæfter hvis det er det man gerne vil.

Så held og lykke, jeg er sikker på det bliver super !

0

Annonce ♥

Jeg vil så sige at selv om jeg har fundet rigtig meget god inspiration herinde, kan det også godt være lidt angstprovokerende at se hvor meget der bliver gjort ud af det og hvor mange lækre detaljer der bliver fremtryllet....

Jeg er SÅ enig! men omvendt er det også bare at skrive "Hvad gør jeg med...." og så har du 3 forskellige svar der kan bruges til noget, uden du skal bruge flere timer på nettet for at finde ud af det, for der er ALTID nogen der ved noget om det.

Jeg er sikker på i nok skal få det hele planlagt som i nu engang har lyst til - brug fx. planlægningsværktøjerne herinde hvis der er noget du er i tvivl om, der er en god tjekliste.

0

Enig med de øvrige. Det kan godt lade sig gøre. Der er da bryllupsfester også i september og oktober men hvis I er villige til at være fleksible med hensyn til feststed m.v. så er det da muligt. Husk på at mange som holder fødseldagsfester m.v. ikke starter planlægningen før et halvt år op til og de kan som regel altid få lokaler m.v. Vi har da også selv forespørgser på bryllupsfester m.v. som skal finde sted indenfor kort tid. Enten fordi de pågældende er blevet brændt af eller i sidste øjeblik finder ud af at de gerne vil have musik m.v. og så plejer man at kunne trylle lidt.

Inspireret af en anden tråd (om bryllupshjemmesider) fristes jeg også til at sige at mange af de små detaljer og udførlige ting som laves som led i en bryllupsfest ikke altid bemærkes af gæsterne. Det samme gælder på mit eget område. Der laves også mange små detaljer opstillingsmæssigt og ting i løbet af en fest som folk ikke bemærker synderligt. Hermed ikke være sagt at det ikke iværdsættes. Men det at lave det og planlægge det er jo det som gør det sjovt.

Hvad surpricebryllup angår så vil det ofte være en god ide at indvi den nærmeste familie i planerne så man undgår sure miner, folk der ikke kan/vil komme etc.

Edited by diskobil
0

Tusind tak for jeres brugbare svar !

Har fået helt blod på tanden om at få arrangeret en bryllupsfest :) Må hellere indvi manden i min idé... :heart:

Jeg har lige ledt lidt, der var en der nævnte noget med en tjekliste.... men jeg kan ikke finde den.... ???

Mht surprise, så skal det ikke være suprise så folk ikke ved vi skal giftes, mere en suprise invitation, men selvfølgelig vil vi sikre os, at de nærmeste kan komme på dagen!

0