MH2730

A&M's Bryllup 18.juni 2011

480 indlæg i dette emne

Finder stor inspiration i at læse Jeres tråde, så nu må jeg hellere prøve at lave en selv :loveflag:

6-12 måneder før brylluppet

Dato og tidspunkt - 18.juni 2011 kl.14.30

Kirken reserveres - Tjek

Feststedet bookes - Tjek

Gæsteliste udarbejdes - ca. 60

Farvetema fastsættes - Blomsterne skal være i rosa/pink/rødlige toner. Invitationer og bordkort holdes i sort/grå, hvid og muligvis brun

Transporten bookes - En Ford A

Brudekjolen købes - Det bliver Pronovias

Brudeskoene købes Done

Musikken bookes - Vores ven der er dj + min venindes band

Fotografen bookes - Think Photography

Vielsesringe- Min forlovelses ring er fra Marianne Dulong, men vi ved endnu ikke om vi får råd til vielsesringe(vil gerne have dem derfra også)

Toastmasteren vælges - Done!

Indbydelserne laves og udsendes - Done!

Huskeliste 3-6 måneder før brylluppet

Køb tøj til brudgomTjek

Køb tøj til sønikke Mnagler lidt endnu...

Køb vielsesringene + Indgravering i vielsesringe + Æske til ringene tjek

Skriv en ønskeliste

tjek

Få designet vielsesprogram, bordkort, menukort, festprogram og

takkekort + frimærker

Fastsæt/bestil bryllupsmenuen Er gjort, namme nam!

Aftal med blomsterhandleren, hvad der skal leveres Bliver i starten af juni.

Huskeliste 2-3 måneder før brylluppet

Indhent og udfyld en ægteskabserklæring som I får fra jeres kommuneEr jo allerede gift på rådhus

Bestem hvilke salmer der skal spilles i kirken

Forbered tale/event til din tilkommende

Lær at danse brudevals

forbered bordplan

Køb morgengaver

Nu må jeg se om jeg kan finde ud af det her med en planlægningstråd... det håber jeg :cheerleader3:

Redigeret af MH2730
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her er lidt billeder fra nettet fra Golf i Lunden.

firmafest11.jpg

gil%20fest%203.jpg

img_3502.jpg

Det er dejligt store lyse lokaler, med masser af plads. Der er også en slags udstue og en lille terrasse. Vi skal have en prøvesmagning i juni inden vi beslutter os, og der har været lidt bøvl med dem, men vi ender nok med at det bliver det. De står for hele baduljen, vi skal kun selv sørge for blomster og kage, og da jeg er meget kreativt anlagt og leger amatør konditor når jeg har tid, er det helt ok. Desuden er prisen ok ift. at vi befinder os i storkøbenhavn.

Vi synes selv vi har et godt budget, men vi vil også gerne spare hvor vi kan, så derfor bliver det ikke: Mikkelgård, Studenterkilden, Josty, moltkes osv... som ellers er nogle dejlige steder vi har luret på.

Redigeret af MH2730
0

Del dette indlæg

Jeg har prøvet nogle få kjoler, og heldigvis stemte de godt overens med hvad jeg forestillede mig ville klæde mig.

Jeg er mest til de enkle draperede kjoler(med lidt slæb) og til blonde havfruekjolerne. Store puffede skørter klæder mig ikke rigtig... men men men, til efteråret skal jeg se på kjoler og så skal der prøves alle mulige!!!

Den flotteste jeg har prøvet og som sad som smurt(lækker at have på) er jeg ret sikker på var en La sposa Fanal kjole, eller ihvertfald en der mindede om den(måtte ikke få modellen at vide i HOB).

Så her er et lille udsnit af de kjole jeg kan lide.

eguvck.jpg

Redigeret af MH2730
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Vintage.... jeg elsker vintage-looket og er lige faldet over nogle ting jeg måske vil bruge.

Nu må jeg se om jeg kan lægge billeder ind...

ellers er det her en god idé...free_calendar_save_the_date31.jpg

Og dette monogram jeg fik lavet mig: 35aljli.jpg

Hvis vi skal have en slikbuffet, nams nams

2ce4yfa.jpg

Redigeret af MH2730
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi gør tingene lidt omvendt, da vi d.5.juni skal have en "prøvesmagning" hos vores mulige feststed. Vi er af den holdning at vi ikke vil betale dyre summer for et sted hvor vi aldrig har smagt maden, så derfor køber vi en madboks og vin(der bliver lavet til os, samtidig med et selskab) som vi bare skal afhente. Så får vi en idé om maden er god og om kokken er dygtig.

Menuen er:

Forret:

Laksetatar på grillet brød med chiliskum hertil salat af karse & hindbær

Mellem ret:

Let saltet tun med tomat hummus & basilikum

Hovedret:

Stegt kalv med stegt sommergrønt, hvidportvinssauce & små nye kartofler med persille & skalotter

Dessert:

Marcelkage med jordbær & hyldeblomst (Der skal være jordbær til et juni bryllup!)

Mums :carrot:

Vi skal også høre kokken om han muligvis kan lave et samarbejde med vores venners vinimport firma, da de sælger sindsygt gode vine(har også en af københavns bedste vinbarer) så det kunne jo være lækkert at udnytte dette :blush:

Lige nu overvejer jeg også at lave STD kort på magnetpapir(som en anden herinde på BK) da det er super smart :thumbsupsmileyanim: og fordi jeg ved at nogle af vores venner altid glemmer sådan noget med datoer.

0

Del dette indlæg

Uhhh ha da. Så fik vi hentet vores prøvemiddag her til aften, og hvor var det skønt. På feststedet var der bryllup med "black tie - dresscode" og en smuk brud. Vi så derfor stedet pyntet op til bryllup og nogle super engagerede tjenere. Der var en skøn stemning :cheerleader3:

Menuen var som tidligere skrevet og vi fik al maden med hjem i en kæmpe kasse. Derudover fik vi cremant, hvidvin, 2 rødvin og en asti med at smage(vi betalte selvfølgelig for det), og allerede da vi gik derfra havde vi en fornemelse af, at her ville vi elske at holde bryllup næste år.

Nu har vi spist forret, mellemret og hovedret og det var bare..........

HELT FANTASTISK LÆKKERT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :carrot: Juhuuu.... det var lige i øjet og senere venter desserten, en marcel kage med hyldeblomst/vanilie marinerede jordbær, mmm..........

Vi er nu helt overbeviste om at "this is the place", så nu skal vi bare aftale depositum snart. :)

Imorgen skal jeg efter en lille løbetur i dyrehaven, ud og se på kjoler med min mor, da der er udsalg i Bridefashion. Så må vi se hvad der er.... Tror ikke at jeg finder en med wow-factor, men måske man finder et snit som man kunne overveje at få syet andetsteds...

vi får se.

Jeg er bare glad idag :)

0

Del dette indlæg

Uhhh ha da. Så fik vi hentet vores prøvemiddag her til aften, og hvor var det skønt. På feststedet var der bryllup med "black tie - dresscode" og en smuk brud. Vi så derfor stedet pyntet op til bryllup og nogle super engagerede tjenere. Der var en skøn stemning :cheerleader3:

Menuen var som tidligere skrevet og vi fik al maden med hjem i en kæmpe kasse. Derudover fik vi cremant, hvidvin, 2 rødvin og en asti med at smage(vi betalte selvfølgelig for det), og allerede da vi gik derfra havde vi en fornemelse af, at her ville vi elske at holde bryllup næste år.

Nu har vi spist forret, mellemret og hovedret og det var bare..........

HELT FANTASTISK LÆKKERT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :carrot: Juhuuu.... det var lige i øjet og senere venter desserten, en marcel kage med hyldeblomst/vanilie marinerede jordbær, mmm..........

Vi er nu helt overbeviste om at "this is the place", så nu skal vi bare aftale depositum snart. :)

Imorgen skal jeg efter en lille løbetur i dyrehaven, ud og se på kjoler med min mor, da der er udsalg i Bridefashion. Så må vi se hvad der er.... Tror ikke at jeg finder en med wow-factor, men måske man finder et snit som man kunne overveje at få syet andetsteds...

vi får se.

Jeg er bare glad idag :)

Jeg kan godt forstå du er glad - det lyder og og ser ogs fedt ud. God fornøjele med kjoleprøvningen.

0

Del dette indlæg

Prøvede kjoler i søndags, men faktisk også igen igår.... jeg har været meget ubeslutsom, så endte med ikke at købe nogen, selvom jeg dog faktisk var ret så vild med denne kjole som var til halvpris:

Pronovias%20Dakota.jpg

Ringede til butikken idag, men måske er den allerede solgt.... hmm ærgrer mig lidt, men jeg kan jo bare lære at slå til når chancen byder sig. Hvis den er solgt, skal jeg nu nok finde noget andet.

Ellers tænker jeg meget på en kjole i et mere enkelt look: LaSposa%20Fanal.jpg

Dog i ivory...

Hmm.... synes det er svært at vælge. :cheerleader3:

Redigeret af MH2730
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har gjort noget drastisk................ :cheerleader3:

Vi har købt blondekjolen fra pronovias(min mor og jeg)! Føler mig super godt tilpas i den og synes at den er flot, men kan dog stadig mærke en lille smule tvivl, fordi der er så mange fantastiske kjoler. Den opfylder bare rigtig mange af mine ønsker til kjolen og prisen(mange penge), men til en pris som jeg kan være bekendt at byde min mor & far. Det er rimeligt sindsygt. Havde absolut ikke tænkt mig at købe kjole så tidligt, men sådan er det jo... jeg håber at den gror lidt på mig og kommer til at give mig større sug i maven, jo tættere på vi kommer. Nu hænger den hos mine forældre, så må få taget billeder næste gang jeg er der.

Redigeret af MH2730
0

Del dette indlæg

Hej Maria

Velkommen til :cheerleader3:

Super smukke kjole du har fundet som inspiration... Nu ved jeg ikke hvilken størrelse du bruger, men Sarah77 har en kjole til salg, der minder om den stil du har som inspirationsbilleder. Du kan se hendes salgsannonce her

Og kjolen ser således ud :cheerleader3:

post-34703-1261147979.jpg

EDIT: Nu så jeg så lige, at du har købt en kjole... Men du kan jo kigge forbi alligevel. Hun var sååååå smuk i den kjole :cheerleader3:

Redigeret af Banjotten
0

Del dette indlæg

Sko idéer... hvis jeg kunne, ville jeg vælge rimelig høje hæle, men da A og jeg er næsten lige høje, er der ingen af os der synes at det vil se fedt ud hvis jeg er tårnhøj.

Faldt lige over denne side weddingfeet.com, den er smart indrettet efter farve..og faldt over lidt af hvert både højt og lavt...

011190.jpg

843468-p-DETAILED.jpg

1053387-p-DETAILED.jpg

ZPH170_MAINTHUMB.jpg

981942-p-DETAILED.jpg

1106663-p-DETAILED.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer