Sign in to follow this  
Followers 0
Felixia

Navneændring

7 posts in this topic

Jeg kan ikke helt finde ud af hvordan det er med navneændring i forbindelse med brylluppet.

Koster det noget at ændre navnet eller er det gratis fordi det er i forbindelse med en vielse?

og hvornår skal man ansøge om det nye navn?

Vi vil nemlig gerne have vores fælles kælenavn som mellemnavn, men er ikke sikker på om det er tilladt så det skal jo nok undersøges noget tid inden, hvordan har i andre gjort?

0

Annonce ♥

I skal sende ansøgning om navneændring til kirkekontoret/præsten i jeres sogn (det kan i søge på google). Det koster ikke noget når det er i forbindelse med vielse. På blanketten (hver sin...) skal I skrive hvilket navn I ønsker og hvilket tilknytning I har til navnet - eks. kommende mands mellemnavn... Så vurderer de om I må have lov at få dette navn. Jeg har ikke hørt om at der er nogen udløbsdato på denne blanket, i modsætning til ægteskabserklæringen, så bare send den i god tid. Det er aldrig til at vide hvor lang behandlingstiden er.

0

Hejsa,

Gemalen mailede simpelthen bare til vore kirkekontor og spurgte, om vi godt må hedde dét, vi gerne vil, når vi bliver gift. Mit navn er nemlig beskyttet, og der var nogle andre overvejelser. De skrev hurtigt tilbage, at de havde undersøgt det, og det måtte vi gerne.

SÅ ejg kan kun opfordre til at skrive til dem og spørge, eller ringe til kontoret - så er man fri for at gå rundt og bekymre sig om det ;)

Nu er jeg jo nysgerrig.. Hvad vil i gerne hedde til mellemnavn? ;)

0

Hejsa,

Gemalen mailede simpelthen bare til vore kirkekontor og spurgte, om vi godt må hedde dét, vi gerne vil, når vi bliver gift. Mit navn er nemlig beskyttet, og der var nogle andre overvejelser. De skrev hurtigt tilbage, at de havde undersøgt det, og det måtte vi gerne.

SÅ ejg kan kun opfordre til at skrive til dem og spørge, eller ringe til kontoret - så er man fri for at gå rundt og bekymre sig om det ;)

Nu er jeg jo nysgerrig.. Hvad vil i gerne hedde til mellemnavn? ;)

Hehe kan godt forstå at du er nysgerrig.. Vi har af uransagelig årsager kaldt hinanden for Poe siden vi startede med at komme sammen og da det tilmed er navnet på kærestens ynglings digter og et efternavn tænkte vi at det måske godt kunne lade sig gøre at snige det ind som mellemnavn. :blush:

0

Annonce ♥

Hvis du går ind under dine planlægsningsværktøjer så er der et link til hjemmesiden

omkring navneændring og til den blanket som skal udfyldes.

Jeg ved at for kvinden koster det ikke noget, men ved ikke om det gælder for begge

parter.

Men kan godt forstå at i vil have det melllemnavn :blush:

0

ej hvor er det fedt med et sådan kælenavn som mellemnavn- og så er det jo smukt!!! held og lykke med det. de andre har jo beskrevet proceduren- så gå du bare igang :-)

0

Jeg hedder allerede det samme som min mand da jeg ville af med mit efternavn pga personlige årsager. og vi syntes det var mest praktisk at vi hed det samme nu hvor vores datter skulle hedde det samme som manden. jeg havde læst lidt på nettet og kontaktede den lokale præst som tog sig af det hele. Jeg havde været på nettet og finde den der navneædringsformular og havde printet den ud og udfyldt og fået manden forældre til at skrive under og manden selv (pga efternavnet) og så skulle jeg ellers bare kører over og afleverer den og så gik der ikke ret længe så ringede hun og sagde at nu havde hun en ny dåbsattest til mig :D

0