Guest clara

NATMAD

16 indlæg i dette emne

Vores bryllupsfest starter kl 17.00, regner med vi går til bords ca kl. 18.

Men jeg er lige lidt i tvivl om hvad tid jeg skal bestille natmaden til??? :)

Vi har lejet en pølsevogn, der kommer med natmaden, han siger at ca. kl 1 er meget normalt. ( men jeg er bange for at gæsterne føler at de skal gå hjem efter det, hvilket de absolut ikke skal)

... Men hvad syntes i? hvornår regner i med at spise natmad?

Håber i kan hjælpe :heppe:

Clara

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror tidspunket passer meget fint. Ved alle de fester jeg har været med til har det som regel været omkring kl.01.00. Men det har ikke betydet at vi er taget hjem bagefter.

Jeg er enig... tidspunktet for natmad ligger normalt kl. 00.30 - 01.00, og alle de fester vi har været til er bestemt fortsat til senere på natten. Selvfølgelig er der altid et par stykker, der siger Tak og Godnat efter natmad, men det er jo deres valg...

Så længe musikken stadig er der, og der ikke er givet udtryk for, at folk skal gå hjem efter natmaden... jamen så fortsætter festen...

Knus Jane :hjerte:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes også 00:30-01:00 er fint - man kunne jo for en sikkerheds skyld tilføje (mens man siger værsgo) at det ikke er skrub-af-mad, men en lille bid og at de der har lyst til at blive, gerne må det.

Carina

0

Del dette indlæg

Nu går I tidligt til bords men man oplever tit at maden trækker ud til 23.30, hvorefter der skal danses brudevals og drikkes kaffe.

I sådanne situationer er det normalt for tidligt at servere natmad kl. 01.00, hvor folk er proppede og dårligt nok har fået kaffe. Har man musik på til efter 01.00 er 03.00 mere passende.

Når vi nogle gange oplever at natmaden kommer på kl. 01 - men det er ikke normalt - Vi plejer så at fortsætte under natmaden dog lidt mere dæmpet og folk plejer så at være meget flinke til senere at sige skru op. Dvs. at de er fit for fight igen.

Er festen derimod lagt an til at skulle slutte 02.00 er det en anden sag.

0

Del dette indlæg

Hejsa

vi kunne også godt tænke os en pølsevogn til natmad ( og vil ikke byde vores kok at skulle være der kl03.00) vi regner m kl 03.00 da der stopper bandet med at spille...

men hvor har i lejet jeres og hvad har i givet? vi syntes det er en jungle..

knus milla

0

Del dette indlæg

Omvendt kan det også være synd at servere natmad kl 03.00 eller derefter.. man skal tænke på at det har været en lang dag med rigtig mange indtryk, og folk er trætte. Nogle gange kan der godt sidde nogle som, ikke pænt sagt, bare venter på at der kommer natmad, så de føler at de kan sige tak for i aften og komme hjem i deres senge..

Kl. 01.00 ville jeg også, som Diskobil siger, sige er for tidligt da de fleste bryllupper dårlig har afsluttet middagen på det tidspunkt :)

Kl 01.30 eller ved 02.00 er derfor en passende tid i mine øjne :o

Kærligst Heidi

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores natmad kom på kl. 01.30. Vi overvejde at vente en halv time eller længere, men som Heidi siger så skal man også lige tænke på gæsterne. De fleste af vores gæster kom i bus fra Fyn (festen blev holdt i Jylland) og var således taget hjemmefra 3 timer før vielsen. Selvom natmaden kom på 01.30 var de fleste først hjemme omkring kl. 04! Så det har været en meget lang dag for alle og jeg er derfor glad for at vores fest ikke stoppede senere.

0

Del dette indlæg

Hej alle sammen

Tak for alle svarene, jeg tror vi har besluttet mig for ca 01.30.

Med hensyn til pølsevognen, så er vi så heldige, at have fået den i gave af min kærestes lillebror... :guitar:

Men jeg havde forinden ringet lidt rundt... du har ret, det er en jungel!

Vi har bestilt fra Lyngens Partyfood i Hillerød ( tlf: 48265930/40975001). De virker rigtig søde, jeg forestiller mig en rigtig gammel tyk pølsemand og hans kone. :)

Jeg ved desværre ikke hvad det koster, da det jo som sagt er en gave.

Håber at du kan bruge det til noget.

:heppe: Clara

0

Del dette indlæg

Hej........

Vores spisning starter kl.18.00 og vi får natmad kl.2.00 - på samme tid stopper bandet med at spille. :band:

I min famile går folk altid efter natmaden - også selvom der insisteres på at alle er velkomne til at blive. De føler stadig at det betyder "skrub af".

Nett.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej!

Vi blev gift d. 15/5 og vi gjorde en god erfaring, nemlig at natmaden ikke skal komme for sent.

Vi havde valgt at spise natmad efter bandet kl. 2.30 til 3.00, men en del gæster valgte at gå før natmaden, så det var lidt surt, idet vi havde betalt 75 kr. pr. kuvert for maden.

Det skal dog lige siges, at vi blev gift allerede kl. 11.30, holdt reception om eftermiddagen og middagen startede kl. 18.00, så det var en lang dag ikke kun for os men også for vores gæster.

Jeg kan sagtens anbefale, at natmaden starter noget før. Husk dog at snakke med overtjeneren ang. passende tidspunkt, for vi måtte f.eks. ikke have vores band til at spille under natmaden, idet det var "gå hjem" natmad, hvilket jeg først fandt ud af, da vi skulle have natmaden.

Rigtig god fest.

KH

Kæthe ;)

0

Del dette indlæg

Vi er godt nok lidt anderledes på det punkt, for natmaden bliver serveret ca. kl. 23.00. Men vi er også gået til bords ved 15.30-16.00 tiden.

Det var den bedste løsning for os, da vi gerne ville bruge alle solskinstimerne, snakke med alle, pakke gaver op, undgå stress og forholdsvis tidlig hjem for at nyde natten uden at være alt for udmattet.

Men det normale er omkring kl. 01.00

Pia

0

Del dette indlæg

Hej,

Vi skal også bruge en pølsevogn, og har valgt at han kommer ca. kl. 01:00 og så har han selv foreslået at han bliver der i ca. 1½ time, så gæsterne kan "sive" ud til pølsevognen, når de får lyst - uden at det går ud over dansen! Vi har lejet et band, der spiller tre sæt af 45 minutter.

Jeg glæder mig virkelig til det, for han kommer til at holde udenfor min mors hus, hvor festen holdes i et stort telt i haven. Pølsemanden sørger selv for at sætte en masse fakler op omkring vognen og ind til huset, så folk bare følger faklerne, når de bliver sultne. Endvidere bliver der stillet nogle ståborde op ved siden af pølsevognen, så folk kan "hænge lidt ud" der mens de spiser!

Vi har fået en specielaftale mht. prisen, da han er en god ven af vores kok, så vi skal kun af med kr. 3700,- for 50-55 pax. normalprisen ville have været ca. 4500,-

Knus Pernille :heppe: :heppe:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer