Posted June 25, 2010 · Report post Hej alle sammen Min forlovede og jeg skal giftes om 8 dage men...... vi mangler at lave et kirkeprogram, og ved ikke hvordan det skal laves, salmerne er valgt og har lavet et mini kirkeprogram (eller har skrevet det ned jeg har fundet ud af der skal ske) , men præsten er på ferie og ham kan jeg først få fat i på torsdag hvor vi skal mødes med, og kirkeprogrammet skal helst være færdig der (han har sagt fint til det mini program og salmer der er valgt). Nogle som har nogle ideer? og nogle som måske har nogle eksempler på et kirkeprogram? 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 25, 2010 · Report post Vores var bare at foldet A4 side, da vi ikke havde regnet med at skulle have kirkehæfter - så de blev lavet meget hurtigt!! Og jeg havde desværre heller ikke tid til at lave et ordentlig program - i vores var kun teksterne på salmerne. Men smider da lige et billede ind, så du kan se layoutet: 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 25, 2010 · Report post Jeg ville ikke få stress over det. De er jo ikke nødvendigt med kirkehæfter. Men en foldet A4 er nok det nemmeste, hvis det er 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 25, 2010 · Report post Hvis I bare skal have salmer fra salmebogen og ikke har andre utraditionelle ting, så behøver I ikke have et kirkeprogram. Jeg har aldrig oplevet et kirkeprogram til de bryllupper jeg har været til Vælger I at lave et, så behøver I jo ikke lave alle de små detaljer som tyl, kleenex osv. Bare print ud på et stykke A4 (måske i en lækker kvalitet eller flot farve) og fold, enten på midten eller så den bliver 3-fløjet? 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 26, 2010 · Report post Synes det er en lækker detalje med et kirkeprogram Det er bare det med hvordan man skriver det i program oversigten, hvad er det normale hvis man ser på salmer, ting præsten skal sige osv. Mit program ser sådan ud ind til videre: ndgang: 1 salme- "Here comes the bride" ceremoni 2 salme - "op al den ting som gud har gjort" Præstens tale- vielsen Solo-sang " you raise me up" salme 3- " Se, nu stiger solen af havets skød" slutningskollekt salme 4- "det er så yndigt at følges ad" udgang- "vidor" (måske?) er det mon nok? hvad har i aftale med jeres præst ang salmer? Er der nogle af jer der får solo sanger i kirken? - hvis ja, hvornår har i så planlagt at han/hun skal synge? 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 26, 2010 · Report post jeg er lige i gang med vores! vi syntes begge det var en sjov ide selv om vi kun har helt traditionelle samler der er i salmebogen! se bort fra deignet dette er en prototype:) vores program ser så ledes ud, det har præsten godkendt! vielses program præludium 1salme bøn 2salme vielse 3salme velsignelse 4salme postludium 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 26, 2010 · Report post Beate007: Det er rigtig flotte kirkeprogrammer Hvor lang tid tager jeres vielse? 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 26, 2010 · Report post Beate007:Det er rigtig flotte kirkeprogrammer Hvor lang tid tager jeres vielse? det kommer jo meget an på præstens tale.. men jeg mener vi har regnet med ca 30 min i kirken, gerne lidt længere!! de 2 vielser jeg har været til har ikke taget meget mere end 30min. (man bliver helt overrasket når man er vant til at sidde en søndag til barnedåb og gudstjeneste, men det er jo gudstjenesten man "slipper" for om lørdagen derfor er dt en rimelig kort sceance..) 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted June 26, 2010 · Report post Den normale rækkefølge er: Præludium (kan fx være Here comes the bride) 1. salme Bøn og læsning 2. salme (kan udelades) Tale og vielse (evt. solo-indslag) 3. salme Velsignelse 4. salme Postludium (det lyder til I ønsker Widor - hvis det er toccataen fra 5. symfoni, så tjek lige med organisten, at han/hun kan spille den, før I sætter den i programmet!) Hilsen kirke(kor)sangeren, der netop i dag har været ude at synge til bryllup (for gang nummer jeg ved ikke hvor mange!) 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites