DitteWisti

Ditte Og Jan

198 indlæg i dette emne

Efter at have set andres planlægninger an, og set hvordan min havde udviklet sig gik det op for mig at jeg var nød til at lave den mere overskuelig. Derfor har jeg nu lavet en ny tråd. Kommenter gerne henad vejen :)

Kort om os

Jeg er 21 år og har et halvt år tilbage af min uddannelse som IT supporter, min forlovede er 32 år og er ufaglært lastbilchauffør for Bring, men er desværre blevet fyret pr. 1/8 hvilket ikke spænder så godt sammen med giftemålet til Oktober. Han har en datter fra et tidligere forhold på 6 år som han har fuld forældre myndighed over.

Mødet

Vi skrev sammen over nettet og blev hurtigt enige om at skulle på date. Vi mødtes i Bruuns Galleri i Århus hvor vi tog på café og spiste og derefter tog ind og så en film. Da han endelig tog min hånd gik en bølge af mange følelser igennem mig og han smeltede mig fuldstændig. Der gik ikke længe efter det før vi var kærester, ej heller længe efter flyttede jeg ind hos ham og hans datter i Bording. Sara, hans datter, tog godt imod mig og vi (læs hende og jeg) er i dag enige om at hun lige så godt kunne have været min datter.

Frieriet

Vi havde været sammen i godt 1½ år da vi ligeså stille begyndte at snakke om giftemål. Det kom sig af at jeg sad og snakkede med min gifte kusine til en familie fest om idéer osv ang. bryllup. Jan (min forlovede) har pjattet med at han begyndte at snakke udenom hver gang vi kom ind på det emne (eks. "neej hvor er det dejligt vejr udenfor!") men alligevel på vej hjem fra den tur begyndte vi at snakke seriøst om det. Vi blev dog enige om at lade det ligge lidt.

Så en Søndag begyndte han at pønse på noget og han lagde bestemt ikke skjul på det. Da Jan ikke er den mest romantisk anlagte person turde jeg ikke sætte næsen for højt op, men blev alligevel utrolig overrasket! Han har normalt fri om Mandagen, så da jeg kom hjem fra skole dén Mandag førte han mig ind i køkkenet hvor der stor en ordentligt køkkenmaskine på bordet af mærket kenwood. Den havde han købt til mig :o Vi stod og holdte lidt om hinanden hvor han så begyndte at fortælle mig hvor meget han holdte af mig, og hvor glad han var hvor han til sidst trak en æske frem og gik på knæ med ringe (!!!) Jeg tudede som en stukken gris og fik klukket et "ja" frem.

Da ringene var nogle han havde lånt af guldsmeden tog vi ind til byen og fik bestilt de ringe vi skulle have. Det var nok et af de bedste dage i mit liv, og blev efterfulgt af 1-2 ugers fuldstændig nyforelskes kuller i huset.

Jans fætter skal være forlover.

Min veninde Jaqueline skal være brudepige, mens Jans datter Sara skal være blomsterpige.

Min onkel skal være vores toastmaster.

Generel opdatering vil komme på denne side :)

Redigeret af DitteWisti
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi nærmer os snart 2 måneder inden brylluppet skal stå, og på den dag har vi S.U. Indtil videre har der været en god tilbagemelding, men mangler stadig fra nogle familier..

Har haft tilbagvendende mareridt om at jeg har glemt et eller andet og så står brylluppet! Så lidt bridezilla er der vel ved at komme... Det er bestemt ikke rart og man får en smule stres dagen efter. Jeg tænker at jeg her i min skoleperiode må koncentrere mig om at få det sidste lavet færdig.. Jeg kan også rigtig begynde at komme igang efter sidste S.U. altså med bordkort, bordopsætning, bordplan, menukort OSV. :D:D Kan mærke at jeg glæder mig helt nu...

Selve brylluppet virker dog så langt væk.. Samtidig så tæt på...

Jeg tænker også at jeg vil have lavet en budget oversigt efter brylluppet til andre ventende brudepar. Som det ser ud nu kan vi gøre det for under 50.000 med 90 inviterede (er ikke klar over endnu hvor mange der kommer men det ser ud til at blive en 80 stykker). Og det har jeg fået at vide flere gange at det er helt uhørt vi kan gøre det sådan - vi har så også været rigtig heldige med mange ting. Men stadig, for at kunne hjælpe med-bridezillas til at få drømmebrylluppet til noget pengepungen kan acceptere - er jeg mere end villig til at vise min løsning :cheerleader3:

Jeg tror jeg vil lave en plan for mig selv hvad jeg skal nå hvornår. Så kan jeg bedre overskue det. Vil ligge den op herinde, så hvis der er nogen der kan se at jeg mangler noget må de meget gerne lige ligge en kommentar.. Vil så nødigt have at mine mareridt bliver til virkelighed :P

0

Del dette indlæg

Nu er det i morgen der er S.U. til vores bryllup og den sidste uge er der også begyndt at komme ind med henvendelser. På nuværende tidspunkt mangler vi stadig at høre fra 4 familier.. Så det kunne da have været værre..

Havde mine forældre på besøg i sidste weekend da min bonus datter blev 7 år. Så fortalte min mor at et af mine kusiner ikke var sikker på at hun kunne komme pga. hende nyfødte søn, hvor min mor havde sagt til hendes søster at hun godt ville tage på hendes skuldrer hvis hun så bare meldte til noget senere (!!!!!!) jeg blev så edderspændt rasende på min mor for det gør man sgu da ikke!!! Det er i orden hvis min kusine ringede til mig og spurgte om det var i orden hvis hun meldte til senere, men det er sgu' da ikke en beslutning min mor bare sådan skal tage *ihh altså*.. Sagde jeg så også til min mor at det var jeg ikke helt tilfreds med hvortil hun svarede at det altså ikke var normalt at man ville have S.U. 2 måneder før brylluppet (hvortil et af mine andre kusiner har fortalt mig at det skam er ganske normalt, andre vil have 3 måneder før)...

Ihh.. Skulle lige have lidt frustrationer ud..

Men det sjove kan for alvor begynde i morgen og mandag :cheerleader3: Der skal jeg have ringet rundt mht. bryllups kage og bordpynt... Har ellers en moster der er god til det men det lød ikke rigtig til at hun havde lyst.. Hun mente at hun ikke kunne gøre det godt nok (???) så jeg må finde en billig blomster handler... Både mht. brude buket og bord pynt

*OBS ER DER NOGEN DER KENDER EN BILLIG BLOMSTERHANDLER I MIDTJYLLAND?!?!?! :)*

Nå ja... I må hygge jer derude 'zillaes :D

0

Del dette indlæg

Nu meldte de sidste til :D:D:D:D Så nu kan jeg gå igang med alt det sjove.. Bare træls at printeren er løbet tør så kan jeg ikke printe bordkort og det ud endnu :cheerleader3:

Fandt til min skræk ud af at jeg havde glemt at få mine fonts med efter jeg havde formateret min computer så vandmærket på mit menukort så helt vildt underligt ud :lol: :'( så jeg har lige været på jagt efter fonten igen...

0

Del dette indlæg

Dejligt at alle har meldt ud nu :)men super ærgeligt med printeren, især når man bare lige har lyst til at få dem lavet.

Kan godt forstå du er sur på din mor over hun bare siger ændrer SU datoen til kusinen uden om dig, det er ret tarveligt. Håber I finder ud af det.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dejligt at alle har meldt ud nu :)men super ærgeligt med printeren, især når man bare lige har lyst til at få dem lavet.

Kan godt forstå du er sur på din mor over hun bare siger ændrer SU datoen til kusinen uden om dig, det er ret tarveligt. Håber I finder ud af det.

Det var den omtalte kusine der ringede i dag og meldte sig til, så på sin måde sad jeg rigtig og gottede mig :lol: Men fik som skrevet sagt til min mor at jeg ikke syntes det var i orden, men min mor er lidt underlig med sådan noget så tror ikke rigtig hun forstod det...

Sidder og føler mig så pokkers stresset, men tjekkede lige huskelisten igennem og er faktisk lidt før tid... Jeg tror meget det er fordi der er meget makeup der skal købes og det kan jeg først gøre over de næste 2 måneder.. >< Ihh altså... strestrestres

0

Del dette indlæg

Vi tæller nu små 53 dage tilbage, og jeg kan allerede begynde at mærke stressen i underbevidstheden..

Har SÅ svært ved at sove i tiden! Når jeg kommer i seng kan jeg ikke falde i søvn, og så begynder man selvfølgelig at gå i bryllups tanker og så kan man da SLET ikke falde i søvn.. Det resulterer så i at jeg er hamrendes træt om morgenen, og så det samme show igen om aftenen.. ><

Er ved at gå helt kold over det, og er endda på skole forløb i tiden hvor det er essentielt med en god nats søvn.. ævævævæævævævæævæv....

Fik købt en ny og pænere gæstebog forleden dag.. I sort læder med linierede sider :)

På torsdag skiller vi os af med min voksne kat som har fulgt mig de sidste 5 år. Vi har fundet en anden familie til ham hvor vi tror han vil få det bedre.. Det bliver hårdt da jeg har haft ham i nogle år, men han er blevet til en sand plage! Efter hans bror blev kørt ned (som har fulgt mig i mindst lige så lang tid) er han begyndt at mjave meget højt og skærende.. Og ikke kun én gang men MANGE gange til han får sin vilje, enten med at komme ud eller få noget mad.. Eller så mjaver han bare fordi han er utilfreds... Dette resulterer i at han i en lang periode har ødelagt vores nattesøvn fordi han vil ud/ind/er sulten og vi har derfor set os nødsaget til at lukke begge vores katte ud i køkkenet om natten, dette forudsat at han ikke er blevet lukket ud i løbet af aftenen, og det brokker han sig selvfølgelig over..

Lige nu sidder jeg og kan høre han mjaver højere og højere fordi han kan høre jeg sidder i stuen (har lukket dem i køkkenet da jeg gerne ville have fred fra ham)...

Den løsning var selvfølgelig ikke holdbar og vi blev derfor enige om enten at finde en anden familie til ham og lykkedes det ikke måtte vi aflive ham..

Ok nu er han ved at gå helt amok på døren :S Jeg må lige gå ud og se til ham...

I mellemtiden.. Pease out zillaes :)

0

Del dette indlæg

Fik et orienterings brev fra kommunen at vores papirer (prøve-ægteskabs og navneændrings papirer) var alle blevet sendt til kirken.. Så nu kan jeg krydse det af huskelisten :D

Jan arbejder frygtelig meget i tiden, og jeg ser ham derfor praktisk talt kun når han kommer hjem og skal sove... Han er dog mere afslappet mht. de ting der skal købes nu her da han har tjent en del penge på det sidste, så han ikke skal afspadsere nær så meget som vi troede, så det er godt nok..

Jeg skal ned og have købt servietter og bordløbere i dag ved den nærmeste super best - de har nogle rigtig flotte nogle i lilla :D hvor servietter og bordløbere matcher - yayayayayayay ^^

Ellers bliver min ældste kat hentet her i aften af familien der gerne ville have ham.. Det bliver lidt underligt at han ikke er der længere, men også dejligt.. Tror min trommehinde vil prise mig :)

Nå jeg vil smutte igen, sidder i skolen og skal til at rode med en server ;)

0

Del dette indlæg

Så er der lidt billeder fra forberedelsen :)

Fik pakket alle mine ting jeg havde indtil videre i kasser... Her ses 3 forskellige farver lys. De er lidt højere end fyrfadslys. De skal stå 3 og 3 (altså en farve af hver) på en underkop belagt med sølvpapir og med nogle af de pynteperler man kan se længere nede i tråden.

Lysene er købt i Ikea. De købes med 12 lys i en pakke, med 4 af hver farve.

post-43013-1283082354.jpg

Redigeret af DitteWisti
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Servietter og bordløbere.

Begge er købt i Super Best og matcher :D

Den eneste downside var her at jeg kun kunne få 3 bordløbere (skal bruge 7) i Super Best, og de fik ikke flere hjem da det var en udgået vare. Godt at Super Best har en online hjemmeside hvor man kan bestille dem fra :P

post-43013-1283082919.jpg

0

Del dette indlæg

Disse lilla lys var nogle Jan købte som han mente vi kunne bruge.. Jeg er ikke helt klar over endnu hvor jeg vil gøre af dem da vi egentlig har nok stearin lys (Udover de ovenover har vi købt noget der ligner 400 alm. fyrfadslys)

Men de kan da stå på buffet bordet og på gavebordet :)

Disse er også købt i Ikea.

post-43013-1283083158.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er der sugerør :) En kæmpe pakke med mange forskellige farver i, men det er kun de lilla og røde jeg er interesseret i. Har pillet en lilla ud af pakken så i kan se dem :rolleyes:

Disse er til børnene :D Der er en del, så tænkte det kunne være en fin lille ting :cheerleader3:

Også købt i Ikea.

post-43013-1283083303.jpg

0

Del dette indlæg

Alle disse ting er så blevet lagt i to kasser, så de er klar til at blive taget med ned til forsamlingshuset på dagen..

Har yderligere fået lavet 20 bordkort i dag.. Så løb jeg tør for lim :/ Så skal jeg lige have købt :D

Har fået printet det meste ud.. Mangler menukort...

0

Del dette indlæg

Så har vi været i Tyskland og købe drikkevarer til festen :cheerleader3:

Det blev til:

36 flasker rødvin

24 flasker hvidvin

6 flasker velkomst drink

4 flasker børne champagne til velkomst drink til børnene),

6 flasker muskatel vin

2 flasker bailey (én mint og én caramel... Mmmmm bailey..)

2 flasker port

2 flasker sherry

9 rammer øl (216 stk)

9 rammer sodavand (216 stk)

Der kommer ialt 56 mennesker over 18 år, hvoraf 21 virkelig drikker rødvin og resten tager et glas eller to, 12 teenagere og 13 børn inkl. 2 spædbørn.

Jeg står selv og er lidt i tvivl om der er nok... Men som J har sagt et par gange nu, kan vi få serverings personalet til at gå ned i fakta (som har åbent til kl 20 :thumbsupsmileyanim: ) hvis vi pludselig står og mangler noget desperat :cheerleader3: Selvfølgelig er det en smule træls, men ja... Nu ser vi..

J mente jeg skulle gå derned i brudekjole :P så ville de nok kigge lidt :thumbsupsmileyanim: hehe

Redigeret af DitteWisti
0

Del dette indlæg

BTW fik brev fra kommunen forleden dag med mine navneændrings papirer..

Var i sin tid personligt inde på kommunen og hente de papirer jeg skulle bruge, og hende jeg snakkede med fik at vide hvad jeg skulle bruge dem til.

:thumbsupsmileyanim: Nå jeg fik så brev fra kommunen at det var den forkerte formular jeg havde udfyldt og jeg hermed kunne prøve igen :S nå.. Jamen det gør vi så...

Så nu har jeg udfyldt navne ændrings skema *for anden gang* og kan hermed nu få lov til at sende den til kirke kontoret..

Tak skal i have Ikast-Brande kommune... Hmmm. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hov har vist ikke været forbi din tråd før... :thumbsupsmileyanim:

Men har da set din smukke kjole i en anden tråd ;) Og kan rigtig godt lide de løbere og servietter, du har valgt, synes mønstrene er rigtig fine. :cheerleader3: Bare ærgerligt at Superbest skal være så bøvlede mht. at få dem hjem :thumbsupsmileyanim: Håber det hele er gået iorden med dem, eller at det gør det snart :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hov har vist ikke været forbi din tråd før... :thumbsupsmileyanim:

Men har da set din smukke kjole i en anden tråd ;) Og kan rigtig godt lide de løbere og servietter, du har valgt, synes mønstrene er rigtig fine. :cheerleader3: Bare ærgerligt at Superbest skal være så bøvlede mht. at få dem hjem :cheerleader3: Håber det hele er gået iorden med dem, eller at det gør det snart :loveflag:

Nu har du været herinde :D hehe :thumbsupsmileyanim:

Jeg synes også servietter og løberne er RIGTIG flotte... Det passede lige ind i mit tema da jeg så dem.. Men ja så er det bare så træls, og humør-ødelæggende når der skal være så mange problemer med at skaffe dem man skal bruge :cheerleader3:

Ja venter stadig i dyyyyb spænding på at få mail tilbage fra superbest.. bliver spændende at se hvad de har at sige til deres forsvar :loveboard:

0

Del dette indlæg

Min farfar døde i starten af sidste måned. Vi så ham sidst en lille måned inden og der var det tydeligt at han sang på sidste vers.

Jeg er ikke sikker på at han nåede rigtig sådan at registrere at han havde fået en invitation og at vi skulle giftes. Min farfar har ikke været i stand til at rejse i mange år, men ville gerne at jeg kunne have vist ham billederne.

Det er lidt en trist tanke i alt det her glædes ræs...

0

Del dette indlæg

Så har vi været i Tyskland og købe drikkevarer til festen :)

Det blev til:

36 flasker rødvin

24 flasker hvidvin

6 flasker velkomst drink

6 flasker muskatel vin

2 flasker port

2 flasker sherry

9 rammer øl (216 stk)

Der kommer ialt 56 mennesker over 18 år, hvoraf 21 virkelig drikker rødvin og resten tager et glas eller to, 12 teenagere og 13 børn inkl. 2 spædbørn.

Jeg står selv og er lidt i tvivl om der er nok... Men som J har sagt et par gange nu, kan vi få serverings personalet til at gå ned i fakta (som har åbent til kl 20 :thumbsupsmileyanim: ) hvis vi pludselig står og mangler noget desperat :) Selvfølgelig er det en smule træls, men ja... Nu ser vi..

J mente jeg skulle gå derned i brudekjole :P så ville de nok kigge lidt :biggrin: hehe

Vi har samme vielsesdato:)

Tror det ser meget godt ud med vinen. ca 3 glas eller ½ liter pr person.

Ved ikke om I har tænkt bare et glas velkomstdrink?? hvis I har er det sikkert nok

men vi skal ha canapeér så vi har meget mere:) Held og lykke med forberedelserne.

0

Del dette indlæg

Så har vi været i Tyskland og købe drikkevarer til festen :)

Det blev til:

36 flasker rødvin

24 flasker hvidvin

6 flasker velkomst drink

6 flasker muskatel vin

2 flasker port

2 flasker sherry

9 rammer øl (216 stk)

Jeg står selv og er lidt i tvivl om der er nok... Men som J har sagt et par gange nu, kan vi få serverings personalet til at gå ned i fakta (som har åbent til kl 20 :thumbsupsmileyanim: ) hvis vi pludselig står og mangler noget desperat :) Selvfølgelig er det en smule træls, men ja... Nu ser vi..

J mente jeg skulle gå derned i brudekjole :P så ville de nok kigge lidt :biggrin: hehe

Vi har samme vielsesdato:)

Tror det ser meget godt ud med vinen. ca 3 glas eller ½ liter pr person.

Ved ikke om I har tænkt bare et glas velkomstdrink?? hvis I har er det sikkert nok

men vi skal ha canapeér så vi har meget mere:) Held og lykke med forberedelserne.

Ja vi tænker ca et glas pr. kuvert, men skal alligevel have fat i en aksse mere for en sikkerheds skyld :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer