Swann

Forever & Ever! 28.01.2012 - Sneak peak

1,643 posts in this topic

Winter Wonderland

Hej allesammen ;)

Selvom der er et godt stykke tid til vore bryllup, er det vidst ved at være på tide, at jeg får lavet min egen bryllupsplanlægning herinde. Der vil nok være langt imellem ting, der skal ordnes til at starte med, men jeg vil gøre det bedste for at få jer med ind i min lille bryllups-verden alligevel :cheerleader3:

Mit navn er Lene, og jeg er 24 år. Jeg er lige flyttet til Viborg med min vidunderlige fantastiske kommende mand Kevin, der er 28 år (vi når lii at blive gift inden han fylder 30 :griner:- ).
Læs om frieriet her

P1070023.jpg

Huskeliste til den fantastiske dag:

6-12 måneder før brylluppet:

♥ Fastsætte dato: 28.01.2012
♥ Reservere kirke: Skoven Kirke i Kulhuse kl. 14
♥ Booke feststed: Bybjerggaard Gildesal
♥ Vælge farvetema: Hvid, sølv & is-blå (og glimmer)
♥ Lave gæsteliste: 54 indtil videre
♥ Vælge Forlover: Kevins ven, Peter
♥ Vælge Brudepiger: Mine 2 søstre
♥ Vælge Toastmaster: Kevins Far
♥ Vælge vidner: Min veninde Sabrina & Kevins forlover Peter
♥ Lave STD-kort: DONE - Se dem her
♥ Reservere catering: Menuen Vi får det herfra
♥ Booke fotograf: Fotograferne.com
♥ Arrangere transport: Vi kører med fotograferne efter vielsen - mangler transport til brudens kørsel til kirke
♥ Lave invitationer o.lign.: Invitationer
♥ Lave drinkkort: Se her
♥ Bestille frisør/makeup: Både hår, negle og makeup ordnes her
♥ Finde kjolen: Se min skønne drøm her
♥ Købe ringene: Min smukke ring
♥ Booke brudesuite: Vi overnatter på feststedet, så vi har mulighed for at spise morgenmad de gæster, der har valgt at overnatte

Huskeliste 3-6 måneder før brylluppet:

♥ Køb tøj til brudgom DONE - Det er rigtig fint! Glææææder mig til at se ham i det
♥ Køb tøj til evt. brudepiger: Her & Her
♥ Paraply (Hvis det sku begynde at regne)
♥ Aftal med blomsterhandleren, hvad der skal leveres - Brudebuket og knaphulsblomst Det er Kevins opgave :)
♥ Tænk på overnatning til gæsterne (privat indlogering eller hotel) Det er booket

Huskeliste 2-3 måneder før brylluppet:

♥ Indhent og udfyld en ægteskabserklæring som I får fra jeres kommune: DONE
♥ Bestem hvilke salmer der skal spilles i kirken Det er der styr på
♥ Lær at danse brudevals Vi øver lidt hist og pist, men ikke særlig seriøst
♥ Book hotelovernatning til de gæster som ønsker dette: Gøres løbende
♥ Planlæg skifte af efternavn, hvis dette er tilfældet. (f.eks. skal efternavn i pas
ændres, hvis en eller begge skifter efternavn ifm. brylluppet): I igang med at få det godkendt
♥ Solarie-besøg Jeps et par gange i ugen
♥ Forbered bordplan DONE
♥ Køb morgengaver Har vi aftalt at gemme til vores et års bryllupsdag, da økonomien nok er noget bedre der

Huskeliste 1 måned før brylluppet:

♥ Gennemgå vielesritualet og andet med præsten (salmer, udsmykning af kirken,
regler for fotografering, regler for at kaste med ris foran kirken TJEK
♥ Brudekjolen er færdig
♥ Tjek at brudgommens tøj er ok Det er bare fino
♥ Tjek at brudepigers tøj er ok Yyyyyyndigt
♥ Tjek at vielsesringene passer Det gør de da :)
♥ Tjek at prøvelsesattesten er kommet fra kommunen og afleverer den til vielsesstedet DONE
♥ Gå brudeskoene til så de ikke klemmer på dagen De er lidt for store, så skal på jagt efter en virkelig tynd sål
♥ Aftal detaljer med fotografen DONE
♥ Aftal detaljer med frisøren
♥ Aftal detaljer med feststedet (f.eks. regler for at stå på stole m.m.)
♥ Aftal detaljer med transporten
♥ Aftal aftenens forløb med toastmasteren
♥ Lav bordplan
♥ Giv feststedet besked på hvor mange gæster der kommer
♥ Sørg for ekstra tøj
♥ Kontakt avisen hvis I skal have indrykket en bryllupsannonce
♥ Lav et detaljeret skema der viser de ting, som skal gøres lige før, under og efter
brylluppet

Huskeliste 1-2 uger før brylluppet:

♥ I er nu eksperter i at danse brudevals
♥ Lav en kontrol på at alt er i skønneste orden
♥ Forbered hvad I skal have med på bryllupsrejsen
♥ Lav en huskeliste på hvad i skal have med når i tager hjemmefra hver især: taske (og indholdet), paraply, ekstra strømper,

Huskeliste dagen før brylluppet:

♥ Pak en taske med det tøj, som I skal have på dagen efter brylluppet
(sørg for at det bliver transporteret til overnatningsstedet)
♥ Sørg for at makeup og andre praktiske ting (plaster, panodil, nål og tråd)
er i brudens taske
♥ Brudgommen lakerer sine tånegle så de ser smarte ud når hans sokker klippes
♥ Gå tidligt i seng så I er udhvilede til jeres store dag Edited by Martin
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Frieriet :griner:-

En af de første dage efter Kevin og jeg var begyndt at snakke sammen fortalte jeg ham, at min mors kæreste har et hus i Norge (han bor dog i DK). Det fik med det samme Kevin til at "arrangere" at der skulle vi da op. Vi havde på det tidspunkt ikke engang mødt hinanden endnu, men det var et fedt initiativ han tog der. Det var lige før at hele turen allerede var planlagt inden vi faktisk blev kærester :pokey:

Knap 3 måneder efter begav vi os ud på den 1800 km lange køretur op til den halvø huset ligger på. Vi havde en helt fantastisk tur på vejen, og var rigtig glade da vi endelig kom frem. Det eneste problem var bare lige, at der havde været hård frost inden vi kom, så alt vandet i rørene var frosset til!!! Det kom dog igen efter en dags tid med fuld tryk på brændeovnen.

Dagene gik og vi fik oplevet en masse sammen. En fredag bestemt vi os for at køre til Trondheim for at shoppe lidt... Og efter at have kørt et par minutter startede en kæmpe snestorm. Som om den skulle få lov til at stoppe os (så havde vi i det mindste vejen for os selv). Vi bestemte os for at overnatte på et hotel i trondheim, og vendte så tilbage til huset om lørdagen. Men men men... Imens vi havde været væk var det hele frosset til igen!! SUK... I den tro, at det nok ville blive godt igen hyggede vi bare i huset og optøede sne på komfuret for at få vand.

Da det så blev søndag og der stadig ikke var noget vand begyndte jeg at blive ret mopset :pokey: Kevin blev ved med at spørge, om vi ikke skulle gå en tur, men det eneste jeg ville var at komme i bad. Til sidst fik han dog sin vilje, og vi gik op i nogle små fjelde, der ligger bag huset. Her stod jeg så, pisse sur, og kiggede ud over vandet, hvor to skibe var igang med at sejle imod hinanden... Og så var det jeg vendte mig om mod Kevin. Og så sad han der! Han tog sin handske af, og der i hånden havde han den fineste ring. Åhh hvor var det romantisk, og så midt i al min surhed :cheerleader3: Så gjorde det lige pludselig ikke så meget, at vi ikke havde noget vand.

Billedet er taget fra det sted det skete.

P1070238.jpg

Edited by Swann
1

Først: Velkommen på et forum, hvor der altid er hjælp at hente til stort og småt :cheerleader3:

Sikke et frieri - jeg er selv vild med de norske fjelde, som jeg kender fra et skiophold i mine unge dage.

Vinterbryllup? I januar? Lyder rigtigt romantisk - og vil anbefale dig at finde Anjapigens tråd - der er en masse inspiration, og hun kørte et meget gennemført vintertema, der var yderst romantisk og smukt. :griner:-

Min mand og jeg skal selv velsignes i januar 2015 i forbindelse med vores kobberbryllup, hvilket vi ser frem til med varm og kærlig forventning.

Vil følge dig på din vej til alteret - og sender lige venlige hilsener

0

Først: Velkommen på et forum, hvor der altid er hjælp at hente til stort og småt :cheerleader3:

Sikke et frieri - jeg er selv vild med de norske fjelde, som jeg kender fra et skiophold i mine unge dage.

Vinterbryllup? I januar? Lyder rigtigt romantisk - og vil anbefale dig at finde Anjapigens tråd - der er en masse inspiration, og hun kørte et meget gennemført vintertema, der var yderst romantisk og smukt. :griner:-

Min mand og jeg skal selv velsignes i januar 2015 i forbindelse med vores kobberbryllup, hvilket vi ser frem til med varm og kærlig forventning.

Vil følge dig på din vej til alteret - og sender lige venlige hilsener

Tak skal du have :pokey:

Vi eeeeeeeeeelsker begge vinter, så det ville bare være det mest oplagte at lave noget med det tema, og der er jo uendelige muligheder!! Og det er jo altid et plus, at det skal holdes i januar, da der ikke er så forfærdeligt mange andre der gør det.

Dejligt for jer, at jeres kobberbryllup ligger i den fantastiske måned :pokey:

0

Annonce ♥

Velkommen til og tillykke med frieriet, det lyder skønt :)

Jeg synes ikke du er tidligt ude.. som min mor sagde så har de fleste piger jo haft tanker om den store dag det meste af livet, så det er bare skønt at få dem ned i en tråd så det bliver overskueligt :rolleyes:

Mvh

0

Velkommen til! :) Og tillykke med det superromantiske frieri og det forestående bryllup! Tror det bliver SÅ flot med vinterbryllup og de farver, I har valgt. Vi snakkede faktisk også en kort overgang om vinterbryllup, men valgte så godt nok sommerbrylluppet istedet (blandt andet fordi deet passede bedre med mine eksaminer og sådan)

Glæder mig meget til at følge jeres planlægning, tror det bliver supersmukt! :rolleyes:

0

Annonce ♥

Velkommen til :rolleyes:

Glæder mig til at følge din planlægning :cheerleader3: Det lyder rigtig romantisk med et vinterbryllup. Vi var til et her hvor små 2 år siden, og det var bare så smukt :)

Kærlig Hilsen Charlotte

--------------------------------------------------

5178921e1d4fb9c9.gif

0

Tak skal i have :)

Vi er igang med at lede efter lokaler for at finde ud af, hvor vi skal holde brylluppet. Det skal enten være i Haderslev (hvor jeg kommer fra) eller i Jægerspris (hvor Kevin kommer fra), men vi hælder nok mest til Jægerspris, da stort set alle gæsterne er fra sjælland, så det ville klart være det nemmeste. Problemet er bare, at vi næsten ikke kan finde nogle steder hvor vi kan holde festen. Vi ved endnu ikke, om det skal være et sted, hvor de står for det hele eller om det skal være lokaler hvor vi selv kan stå for det. Men lige meget hvad synes jeg det ser ret sort ud, især når man ikke rigtig kender området :lol:

Sig endelig til, hvis i kender nogle steder :thumbsupsmileyanim:

Derudover har jeg nu købt materialer til at lave STD-kort. Det består af noget turkis papir som er sådan lidt glitter/perlemors-agtigt, noget hvidt karton, sølv bånd, rhinsten i blå og sølv, og nogle "klistermærker" med snefnug der går sådan lidt ud (hvis i forstår)... Har også nogle bittesmå turkise dun, som egentlig er rester fra en lampe jeg er igang med at lave, men de kunne muligvis også bruges. Hvordan de skal se ud er jeg endnu ikke helt klar over, men arbejder på sagen :)

Jer der har været til vinterbryllupper, vil i fortælle lidt om det? Var der noget der bare var helt fantastisk eller manglede der er eller andet, som bare ville have gjort det perfekt?

Kh Lene

0

Annonce ♥

Jeg skal self nok komme med maaaaaaaaaassssssseeeeer af billeder, når jeg kommer igang med dem. Jeg har bare ikke nogen printer, så skal lige finde et sted hvor jeg kan få printet lidt :thumbsupsmileyanim:

0

Så fik jeg lånt en printer, men så er der self ikke noget blæk i :thumbsupsmileyanim: Så det må jeg ned og købe i morgen, så i kan få nogle billeder.

Derudover har vi kigget lidt på et evt. feststed, der hedder Bybjerggaard. Det ligger ved Frederikssund, så det er jo super fint, hvis vi skal giftes i Jægerspris. Jeg kender dog intet til stedet, så har sendt en mail med lidt spørgsmål, så jeg kan få et billede af, om det overhovedet kunne være noget.

0

Annonce ♥

Tak skal i ha' :thumbsupsmileyanim:

Det tog hundrede år, og min tålmodighed er slet ikke til sådan noget, men lii når det kommer til bryllups-halløj, så er det som om det ikke er så slemt alligevel ;) Er i hvert fald rigtig glad for resultatet, og glæder mig bare til at få dem sendt afsted.

Jeg må også hellere få smidt lidt inspirations-billeder ind snart, så i kan se, hvad jeg har i tankerne til vores dejlige vinterbryllup (og så jeg selv kan holde styr på det hele... hihi...)......

0

Tak tak :thumbsupsmileyanim: Det var bare lige det med at tage sig sammen yil at gå igang, så går det hurtigt. Men du har i det mindste styr på alle de "vigtige" ting omkring jeres bryllup. Det er mere end hvad jeg kan sige :thumbsupsmileyanim: Men jeg tror vi tager til Sjælland næste weekend, for at lure lidt på kirke og feststed...

0