Swann

Forever & Ever! 28.01.2012 - Sneak peak

1,643 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Iiiih jeg har bare SÅ meget lyst til at lave et eller andet til vores bryllup, men der er jo sååå lang tid til, så aner virkelig ikke hvad det skulle være :)

Hvad skal jeg dog få tiden til at gå med?????

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Så er jeg tilbage efter at have været gået fuldstændig i stå!!! Det er så åbenbart ulempen ved at være så tidligt ude... Det er bare ikke alt, der kan planlægges nu... Suk :thumbsupsmileyanim:

På tirsdag skal jeg jo til Vejle og prøve kjoler. Det glæder jeg mig rigtig meget til :balloons: OG I SKAL NOK FÅ BILLEDER!!!! :cheerleader3:

Så har jeg lige købt strømpebånd, for jeg trængte bare SÅ meget til at købe et eller andet bryllups-halløj... Ups ;)

strmpebnd.jpg

Der er ikke så meget lir over det, men det var bare et must at der er et snefnug på. Og det var billigt billigt, så hvis der engang skulle dukke noget bedre op, så overlever jeg jo nok det. Eller også tager jeg da bare 2 på :respekt:

Så har vi fundet ud af, hvilken kirke der skal være reserve, hvis den vi har booket skal styles på vores dag. Reserve kirken

Vi har dog lidt problemer med at finde ud af, hvilket tidspunkt vi skal vies på. Hvad har i valgt, og hvorfor?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Super sødt strømpebånd. :thumbsupsmileyanim:

Vi skal i kirken kl. 13.30, og det er fordi vi skal have bryllupskage om eftermiddagen.

Men hvis I ikke holder reception eller noget mellem vielsen og festen, så vil jeg mene man sagtens kan holde vielsen omkring kl. 15-16 ca. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Super sødt strømpebånd. :thumbsupsmileyanim:

Vi skal i kirken kl. 13.30, og det er fordi vi skal have bryllupskage om eftermiddagen.

Men hvis I ikke holder reception eller noget mellem vielsen og festen, så vil jeg mene man sagtens kan holde vielsen omkring kl. 15-16 ca. :cheerleader3:

Altså planen er, at vi ikke vil holde reception, men så tænker jeg lidt... Hvad hulen skal gæsterne så lave imens vi får taget billeder? Halvdelen af gæsterne kommer langt væk fra, så de ville jo self kunne tage derhen hvor de overnatter og friske sig lidt op eller sådan noget, men hvad med resten??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super sødt strømpebånd. :thumbsupsmileyanim:

Vi skal i kirken kl. 13.30, og det er fordi vi skal have bryllupskage om eftermiddagen.

Men hvis I ikke holder reception eller noget mellem vielsen og festen, så vil jeg mene man sagtens kan holde vielsen omkring kl. 15-16 ca. :cheerleader3:

Altså planen er, at vi ikke vil holde reception, men så tænker jeg lidt... Hvad hulen skal gæsterne så lave imens vi får taget billeder? Halvdelen af gæsterne kommer langt væk fra, så de ville jo self kunne tage derhen hvor de overnatter og friske sig lidt op eller sådan noget, men hvad med resten??

Måske der er mulighed for de kan tage hen til feststedet? Hvis der så er en lille drink og lidt snacks til dem ville det være mere end rigeligt. :balloons:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Super sødt strømpebånd. :thumbsupsmileyanim:

Vi skal i kirken kl. 13.30, og det er fordi vi skal have bryllupskage om eftermiddagen.

Men hvis I ikke holder reception eller noget mellem vielsen og festen, så vil jeg mene man sagtens kan holde vielsen omkring kl. 15-16 ca. :cheerleader3:

Altså planen er, at vi ikke vil holde reception, men så tænker jeg lidt... Hvad hulen skal gæsterne så lave imens vi får taget billeder? Halvdelen af gæsterne kommer langt væk fra, så de ville jo self kunne tage derhen hvor de overnatter og friske sig lidt op eller sådan noget, men hvad med resten??

Måske der er mulighed for de kan tage hen til feststedet? Hvis der så er en lille drink og lidt snacks til dem ville det være mere end rigeligt. :balloons:

Ja, det er self en mulighed... Overvejer også lidt om de måske kunne tage hjem til svigerforældrene imens, da de bor tæt på kirken...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Supersødt strømpebånd. :thumbsupsmileyanim: Der er da lige tilpas meget lir på, synes jeg, og det passer jo perfekt med snefnugget på! :cheerleader3:

Vi skal vies 13.30... Jeg havde egentlig først tænkt at skulle være et formiddagsbryllup, men kirken havde kun ledig tid 13.30 og to senere... Så jeg valgte bare den tidligst mulige. Og det passer egentlig fint efter min/vores tidsplan som det ser ud nu. 13.30 passer med at jeg kan nå til frisøren mv. uden at skulle alt for tidligt op, og det passer i den anden ende med at gæsterne kan spise noget kage, mens vi får taget billeder inden vi skal have middag om aftenen. :balloons:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Supersødt strømpebånd. :thumbsupsmileyanim: Der er da lige tilpas meget lir på, synes jeg, og det passer jo perfekt med snefnugget på! :balloons:

Vi skal vies 13.30... Jeg havde egentlig først tænkt at skulle være et formiddagsbryllup, men kirken havde kun ledig tid 13.30 og to senere... Så jeg valgte bare den tidligst mulige. Og det passer egentlig fint efter min/vores tidsplan som det ser ud nu. 13.30 passer med at jeg kan nå til frisøren mv. uden at skulle alt for tidligt op, og det passer i den anden ende med at gæsterne kan spise noget kage, mens vi får taget billeder inden vi skal have middag om aftenen. :respekt:

Tak :thanks: Synes også det er rigtig fint.

Vi vil først have kagen klokken sent, så det er derfor jeg har lidt svært ved at regne ud hvad der skal ske med hensyn til tidsplan. Også fordi jeg ikke rigtig ved, hvor lang tid de forskellige ting tager. Har ikke været til særlig mange bryllupper :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :cheerleader3: Synes også det er rigtig fint.

Vi vil først have kagen klokken sent, så det er derfor jeg har lidt svært ved at regne ud hvad der skal ske med hensyn til tidsplan. Også fordi jeg ikke rigtig ved, hvor lang tid de forskellige ting tager. Har ikke været til særlig mange bryllupper :thumbsupsmileyanim:

Skal I have taget billeder? Altså sådan portræt...? For det er nok dét, der ville kunne tage længst tid mellem vielse og middag, tror jeg. Vores fotograf har sagt at vi skal sætte ca. en time af til det, og jeg tvivler på at det kan gøres hurtigere, men jeg ville heller ikke have lyst til at det tog meget længere tid, da man jo også gerne vil være sammen med gæsterne. Imens I er væk, kunne gæsterne måske få sig en sodavand/øl og en lille snack eller (hvis I bliver viet meget tidligt på dagen) nå hjem og vende og evt. skifte tøj, få børn afleveret hos en barnepige, hvis de skal det, hente gave og hvad ved jeg.

Hvis I ikke skal have taget billeder, så kan I jo bruge tiden til i ro og mag at pakke gaver op og mingle med folk (hvilket jeg især synes må være dejligt at have tid til, hvis I får maden serveret og ikke har buffet, hvor folk jo ellers også har en chance til at mingle).

Når alt kommer til alt, tror jeg ikke at der er "gode" og "dårlige" vielsestidspunkter, det er nok et spørgsmål om hvad man ønsker at nå, og hvad man har lyst til. Nogen vil sikkert foretrække en tidlig vielse, hvor gæsterne kan nå hjem mellem vielse og middag og ordne ting og sager, hvor brylluppet varer HELE dagen (altså for brudeparret), og hvor der er tid til at tidsplanen skrider en smule, og andre vil nok foretrække en sen vielse, hvor man går direkte fra vielse til middagsbordet, fordi min ikke orker at være "på" en hel dag, ikke føler for at skulle op klokken halv fem for at få lavet hår og make-up, og alligevel ikke vil ud og få taget billeder med en fotograf. :balloons:

Jeg har lagt min/vores tidsplan ind i min tråd (der er link på side 1), ved ikke om den måske kan hjælpe dig. :respekt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Tak :cheerleader3: Synes også det er rigtig fint.

Vi vil først have kagen klokken sent, så det er derfor jeg har lidt svært ved at regne ud hvad der skal ske med hensyn til tidsplan. Også fordi jeg ikke rigtig ved, hvor lang tid de forskellige ting tager. Har ikke været til særlig mange bryllupper :thumbsupsmileyanim:

Skal I have taget billeder? Altså sådan portræt...? For det er nok dét, der ville kunne tage længst tid mellem vielse og middag, tror jeg. Vores fotograf har sagt at vi skal sætte ca. en time af til det, og jeg tvivler på at det kan gøres hurtigere, men jeg ville heller ikke have lyst til at det tog meget længere tid, da man jo også gerne vil være sammen med gæsterne. Imens I er væk, kunne gæsterne måske få sig en sodavand/øl og en lille snack eller (hvis I bliver viet meget tidligt på dagen) nå hjem og vende og evt. skifte tøj, få børn afleveret hos en barnepige, hvis de skal det, hente gave og hvad ved jeg.

Hvis I ikke skal have taget billeder, så kan I jo bruge tiden til i ro og mag at pakke gaver op og mingle med folk (hvilket jeg især synes må være dejligt at have tid til, hvis I får maden serveret og ikke har buffet, hvor folk jo ellers også har en chance til at mingle).

Når alt kommer til alt, tror jeg ikke at der er "gode" og "dårlige" vielsestidspunkter, det er nok et spørgsmål om hvad man ønsker at nå, og hvad man har lyst til. Nogen vil sikkert foretrække en tidlig vielse, hvor gæsterne kan nå hjem mellem vielse og middag og ordne ting og sager, hvor brylluppet varer HELE dagen (altså for brudeparret), og hvor der er tid til at tidsplanen skrider en smule, og andre vil nok foretrække en sen vielse, hvor man går direkte fra vielse til middagsbordet, fordi min ikke orker at være "på" en hel dag, ikke føler for at skulle op klokken halv fem for at få lavet hår og make-up, og alligevel ikke vil ud og få taget billeder med en fotograf. :balloons:

Jeg har lagt min/vores tidsplan ind i min tråd (der er link på side 1), ved ikke om den måske kan hjælpe dig. :respekt:

Det er vores plan, at vi skal have taget billeder, så det skal vi nok sætte 1 1/2 time af til. Men vil jo også gerne åbne gaver sammen med gæsterne. Det er vel smartest at gøre før middagen? Og da det er et børne-frit bryllup er der nok nogle der skal af med deres børn ja... Hmm... Gad vide hvor længe det tager at åbne gaver..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Det er vores plan, at vi skal have taget billeder, så det skal vi nok sætte 1 1/2 time af til. Men vil jo også gerne åbne gaver sammen med gæsterne. Det er vel smartest at gøre før middagen? Og da det er et børne-frit bryllup er der nok nogle der skal af med deres børn ja... Hmm... Gad vide hvor længe det tager at åbne gaver..

Hvis I gerne vil lægge tid ind til at folk kan nå hjem med børn, så ville jeg nok lægge god tid ind der, og dermed gå efter en tidlig vielse. F.eks.:

12.30-13.00: Vielse

13.00-13.30: Lykønskning og riskastning

13.30-16.00: I får taget billeder og gæster kan komme hjem med børn

16.00-17.30: Velkomnstdrink og gaveåbning

17.30-?: Middag

Hvis I ikke satser på at folk skal hjem mellem vielse og fest, så ville jeg nok gå efter en lidt senere vielse, f.eks.:

14.00-14.30: Vielse

14.30-15.00: Lykønskning og riskastning

15.00-16.30: I får taget billeder, mens folk får en snack og en sodavand

16.30-17.30: Aperitif og gaveåbning

17.30-?: Middag

Jeg aner ikke hvor lang tid minglen og gaveåbning tager, og det afhænger sikkert helt vildt meget af hvor mange gæster I har, og om de er typerne, der VIL have pakker med masser af fint papir, eller om de med god sandsynlighed kommer med gavekort og celofanindpakninger. Jeg har sat 1,5 time på til det, hvis folk skal hjem, fordi så ses I jo igen til gaveåbningen, og så vil I måske gerne bruge lidt mere tid på at hilse på folk igen, hvorimod at jeg kun har sat en time af til hvis gæsterne kommer direkte fra vielse til fest, fordi så har I jo næsten lige smalltalket, da de lykønskede jer efter vielsen. Argh, svært at forklare, håber det giver mening. :thumbsupsmileyanim:

Jeg har sat en halv time af til vielse, fordi det var simpelthen så lang tid, vi fik at vide, at det ville tage, da vi bookede kirken. Og så har jeg sat en halv time af til riskastning med videre - det er ud fra hukommelse med hvor lang tid det tog til min kusines bryllup her i sommers.

Ved ikke om det hjælper dig, men det er da nogle bud mht. tid :cheerleader3: Man kan sikkert lave tidsplaner på 117 måder :balloons:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Det er vores plan, at vi skal have taget billeder, så det skal vi nok sætte 1 1/2 time af til. Men vil jo også gerne åbne gaver sammen med gæsterne. Det er vel smartest at gøre før middagen? Og da det er et børne-frit bryllup er der nok nogle der skal af med deres børn ja... Hmm... Gad vide hvor længe det tager at åbne gaver..

Hvis I gerne vil lægge tid ind til at folk kan nå hjem med børn, så ville jeg nok lægge god tid ind der, og dermed gå efter en tidlig vielse. F.eks.:

12.30-13.00: Vielse

13.00-13.30: Lykønskning og riskastning

13.30-16.00: I får taget billeder og gæster kan komme hjem med børn

16.00-17.30: Velkomnstdrink og gaveåbning

17.30-?: Middag

Hvis I ikke satser på at folk skal hjem mellem vielse og fest, så ville jeg nok gå efter en lidt senere vielse, f.eks.:

14.00-14.30: Vielse

14.30-15.00: Lykønskning og riskastning

15.00-16.30: I får taget billeder, mens folk får en snack og en sodavand

16.30-17.30: Aperitif og gaveåbning

17.30-?: Middag

Jeg aner ikke hvor lang tid minglen og gaveåbning tager, og det afhænger sikkert helt vildt meget af hvor mange gæster I har, og om de er typerne, der VIL have pakker med masser af fint papir, eller om de med god sandsynlighed kommer med gavekort og celofanindpakninger. Jeg har sat 1,5 time på til det, hvis folk skal hjem, fordi så ses I jo igen til gaveåbningen, og så vil I måske gerne bruge lidt mere tid på at hilse på folk igen, hvorimod at jeg kun har sat en time af til hvis gæsterne kommer direkte fra vielse til fest, fordi så har I jo næsten lige smalltalket, da de lykønskede jer efter vielsen. Argh, svært at forklare, håber det giver mening. :thumbsupsmileyanim:

Jeg har sat en halv time af til vielse, fordi det var simpelthen så lang tid, vi fik at vide, at det ville tage, da vi bookede kirken. Og så har jeg sat en halv time af til riskastning med videre - det er ud fra hukommelse med hvor lang tid det tog til min kusines bryllup her i sommers.

Ved ikke om det hjælper dig, men det er da nogle bud mht. tid :cheerleader3: Man kan sikkert lave tidsplaner på 117 måder :balloons:

Snakkede lige med manden, og han synes at vi skal vente med at åbne gaverne til omkring kaffen/dessert, da det ellers vil blive for presset. Så jeg prøver lige at lave en ca. tidsplan :respekt:

14.00 - 14.45 Vielsen

14.45 - 15.15 Riskastning/ lykønskning

15.30 - 17.00 Foto

17.30 - 18.30 Velkomstdrink/hilse ordentligt på gæsterne

18.30 Middag

Er det helt hen i vejret?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Snakkede lige med manden, og han synes at vi skal vente med at åbne gaverne til omkring kaffen/dessert, da det ellers vil blive for presset. Så jeg prøver lige at lave en ca. tidsplan :thumbsupsmileyanim:

14.00 - 14.45 Vielsen

14.45 - 15.15 Riskastning/ lykønskning

15.30 - 17.00 Foto

17.30 - 18.30 Velkomstdrink/hilse ordentligt på gæsterne

18.30 Middag

Er det helt hen i vejret?

Det ser fornuftigt ud. :cheerleader3: Jeg har to ting, men det er ikke nødvendigvis noget, der ændrer planen for jer, det er bare strøtanker:

Hvis I har mulighed for det, så har jeg hørt at det er godt, at komme og lige skåle med gæsterne inden man tager ud og blive fotograferet, men det kommer jo meget an på hvor tæt jeres location er...

Jeg kan måske tænke om 5,5 time bliver presset, hvis I både skal nå at spise, have indslag, pakke gaver op, og danse brudevals inden tolv, men igen, det kommer an på hvilke slags gæster I har, om der kommer mange indslag og sådan noget... Ikke sikkert at det bliver et problem overhovedet :balloons:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer