Ihaveadream

Dybt Pinligt, Men Ingen Veninder

32 indlæg i dette emne

Jeg har ingen veninder og det er ikke fordi jeg ikke har haft i årenes løb og jeg har skråttet de sidste 3 jeg havde fordi vi

absolut intet havde til fælles. Når jeg kigger tilbage gennem årene kan jeg godt se at det er mig der er problemet, da jeg

har skråttet stortset alle de veninder jeg havde - andre er gledet væk væk med flytning osv.

Det har fået mig til at tænke på, hvordan finder man veninder man passer med? Jeg har desværre ikke nogen speciel hobby

og jeg har ikke råd til at går til noget. Jeg synes at det er svære at finde gode veninder en det har været at finde kærester.

Men hvor skal jeg lede? Og hvordan bibeholder man fælles interesser eller noget i den stil så jeg holder op med at skråtte dem.

Jeg ved godt at det er min baggrund der gør, at jeg har svært ved at knytte mig til folk, da jeg aldrig har haft nogen og altid

har skulle klare mig selv. (ingen nærmer uddybning).

Men helt ærligt så savner jeg nogle søde veninder at sludre med, shoppe tager i bio eller til koncerter med. Eller noget helt 5.

Jeg har båret forkert ad hele live, så hvordan gør jeg det rigtigt?

Nogle ideer?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har lidt samme problem - men mest fordi jeg har flyttet rigtigt meget og boet i udlandet i en del år.

Jeg bruger nettet (der kan man jo finde foraer, hvor folk har samme interesser) og har mødt nogle dejlige piger derfra IRL. Har ikke så mange ideer ellers, da jeg da også selv kan savne en at være bedste veninde med. Heyy, nogen der mangler en bedste veninde i Aalborg??? Jeg vil elske at være brudepige en dag :heart:

Redigeret af Miss-Lena
0

Del dette indlæg

Jeg har egentlig ikke nogle nye ideer - jeg ville bare lige sige, at jeg syntes det er sejt og godt gået, at du tager tyren ved hornene og gør noget aktivt.

Jeg flyttede selv, for et par år siden, væk fra min omgangskreds og det har da krævet lidt energi at finde nogle jeg kunne drikke kaffe med i ny og næ- her tæt på hvor jeg bor - man går jo ikke rundt i netto og leder :heart: Jeg startede til pilates og spinning og så kom det lige så stille og roligt. Held og lykke med det.

0

Del dette indlæg

hatten af, det er da selverkendelse der vil noget!

jeg har (når jeg ser på min venindekreds som er lille-syntes jeg, men det bliver den med alderen, mange glider ud i sandet med mand, børn osv..) fundet de fleste af mine på de jobs jeg har haft igennem tiderne, der er man sammen i 6-12 timer om dagen og finder ret hurtigt ud af om man har kemi eller ej.

nogen sportsgrene ligger mere op til samværd uden for sporten!

- ridning fx. ofte hænger folk lige ud i stalden med en kop varm kakao ect. og sludre..

- i et fitness center træner folk og smutter igen - er min erfaring!

- hold sport (fodbold/håndbold) tror jeg er et godt sted, mange timer sammen i et omklædningsrum og på bænken osv.

- løbeklub, man løber og sludre med den der er ved siden af en ofte.. og man er på hold med nogen der er lige så elendige/dygtige som en selv så man føler sig ligeværdige!

vi har en hund, og mange steder i landet er der noget der hedder hundeluftning, så går man sammen i flere timer med dyrene og sludre. dyrene får luft og du får veninder..

og ellers er nettet jo en ide..

bedste veninde søges også i Ølstykke og omegn! med sunde fornuftige interesser som: bryllup, løb, heste, hunde, have, madlavning, og tøsefilm!! hihi

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej :)

Jeg flyttede til Odense fra Haderslev i 2002 og har siden dengang fået et par dejlige veninde igennem vores sport - motionsboksning i et fitnesscenter! Det er faktisk kun to af mine i dag 4 veninder, som jeg havde kontakt til før jeg mødte brian.

Den ene er vores toastmaster, gavekooridnator og PA med-arrangør, som jeg mødte på min uddannelse til markedsføringsøkonom på Tietgenskolen i Odense i 2006-2008. Den anden veninde, har faktisk gået i 10. klasse med Brian men jeg mødte hende før jeg mødte Brian, da hun har været min boksemakker igennem 5-6 år - puha har jeg virkelig holdt fast i den sport så længe... hmmm...

De to andre veninder er min svigerinde (simpelthen den bedste af slagsen) og hendes kærestes veninde, ja den er langt ude, men den er der og hun er også fantastisk!!! heldigvis kan vi alle fem godt sammen, og skal faktisk planlægge sommerhus tøse-weekende i morgen aften :heart: vores mænd er kun lidt misundelige (læs MEGET) så de vil også have en herre tur, vist noget med en kanotur på gudenåen.

Jeg kan derfor kun anbefale dig at komme ud og møde piger/tøser/kvinder på din egen alder evt. på nogle af holdene i et motionscenter - det koster kun 249kr. pr. mdr.

Dem jeg har kontakt med i dag er alle tilflyttere til Odense, fra jylland, Svendborg og Korup så vi har nok også været mere åbne fra starten af, end hvad vi ville have været hvis vi var i vores hjemby, jeg håber du forstår min pointe!????! jeg siger ikke at Odenseanere er snoppede eller ikke er åbne overfor nye ansigter, bare at det er lettere at komme i kontakt med andre tilflyttere!

:)

Kh. Mette

Redigeret af Miss-Mette
0

Del dette indlæg

Kender det alt for godt, for jeg har også altid været den der skulle klare sig selv (derudover enebarn, tilflytter og boede uden for 'legeafstand' i de små klasse osv. osv. )

Fik en god veninde da jeg læste, men hun bor en time væk, så kontakten er gledet lige så stille ud :rolleyes:

Er i gang med at opbygge et nyt veninde forhold med en lidt tættere på og vi mødes ind imellem og det er super hyggeligt. Har fundet hende på babyklar.dk :heart:

Men det der med mange veninder er svært, for vores alder er en 'travl' alder.

Vi har 5 børn og en lille by hvor de ikke selv kan cykle til sport men en af os skal være chauffør ser vores uge sådan ud:

Mandag: Svømning 16 - 18.30 samt gym 20 - 21.15

Tirsdag: Taekwondo 17.45 - 19.15

Onsdag: Gymnastik 16.30 - 17.30 samt 19 - 20

Torsdag: Svømning 15.15 - 17.45 samt taekwondo 17.45 - 19.15

...så det at have vendindebesøg, tage på besøg, shoppeture osv. er ikke noget der kan lade sig gøre i hverdagene. Og i weekenderne er vi ofte på ture og nyder ellers at slappe af med ungerne som vi ikke har så meget tid til hverdagseftermiddagene.

En veninde tager tid, flere veninder tager mere tid. Og så er det med at skaffe sig den tid :)

Jeg nyder at være veninde på nettet og så mødes ind imellem til en tur i biffen lørdag aften og så lade kæresten tage ræset med alle ungerne. Men det er max en gang om måneden vi finder tid til at ses, for hun har jo også et travlt liv.

Hurra for facebook hvor man kan følge med i hinandens liv, uden de lange romaner i mails :)

0

Del dette indlæg

Kender det også bare alt alt for godt... især efter der er kommet børn, så er vennerne og veninderne lige så stille gledet i baggrunden og de sidste der egentlig var, røg nok i svinget, da vi valgte at flytte til brønderslev... Så hvis der er nogen fra brønderslev og omegn, skal de være mere end velkommen til at skrive :heart:

0

Del dette indlæg

Kender det alt for godt, for jeg har også altid været den der skulle klare sig selv (derudover enebarn, tilflytter og boede uden for 'legeafstand' i de små klasse osv. osv. )

Fik en god veninde da jeg læste, men hun bor en time væk, så kontakten er gledet lige så stille ud :rolleyes:

Er i gang med at opbygge et nyt veninde forhold med en lidt tættere på og vi mødes ind imellem og det er super hyggeligt. Har fundet hende på babyklar.dk :heart:

Vi har 5 børn og en lille by hvor de ikke selv kan cykle til sport men en af os skal være chauffør ser vores uge sådan ud:

...så det at have vendindebesøg, tage på besøg, shoppeture osv. er ikke noget der kan lade sig gøre i hverdagene. Og i weekenderne er vi ofte på ture og nyder ellers at slappe af med ungerne som vi ikke har så meget tid til hverdagseftermiddagene.

En veninde tager tid, flere veninder tager mere tid. Og så er det med at skaffe sig den tid :)

Jeg nyder at være veninde på nettet og så mødes ind imellem til en tur i biffen lørdag aften og så lade kæresten tage ræset med alle ungerne. Men det er max en gang om måneden vi finder tid til at ses, for hun har jo også et travlt liv.

Hurra for facebook hvor man kan følge med i hinandens liv, uden de lange romaner i mails :)

er det dig de kalder privat-chaufføren??? HOLD DA OP ET PROGRAM.

men det er også lige det jeg mener, det er ofte svært at finde tid til veninderne i bleskift, madlavning, indkøb, job, sport, KØRSEL, osv osv - men hvor der er vilje er der vej, man kan evt høre veninderne ad om man skal løbe sammen en gang om ugen, svømme, what ever så får man både sin motion og set veninden. tiden sparret og glæden fordoblet!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu sidder jeg og læser jeres historier og det kunne være en historie i mit liv, 3 børn hus arbejdsliv, tiden flyver afsted, men jeg har tænkt her på det sidste specielt nu vi skal giftes. Hvad gør i på jeres PA, jeg tænkte hvem tager man med, jeg ved godt man ikke selv har inflydelse og min svigerinde er brudepige og hun har snakket lidt om PA ( lidt i sjov om gode ideer til hvad man kunne lave) , så jeg tror hun står for det, men hvem kan hun invitere når man ikke rigtig har mange veninder

0

Del dette indlæg

Mht. PA så har min super dejlige svigerinde spurgt om jeg er interesseret i en. Og det er jeg :heart:

Har ikke selv søskende som kunne stå for noget.

Ved dog ikke hvem der kommer med, men selvfølgelig min søde svigerinde, sikkert også min anden svigerinde (som jeg ikke bryder mig ret meget om - og det er gengældt, så jeg håber hun finder på en undskyldning for ikke at komme...), svigermor og min mor.

Min søde svigerinde har jeg på fjæs, så det kan jo være hun ser hvem jeg skriver med derinde og inviterer dem, for kæresten har vist ingen ide om hvem jeg snakker med af tøser, og som jeg gerne ville have med på PA.

Det er dog kun 3 jeg regelmæssigt snakker med på fjæs, så vi bliver vist en lille - men hyggelig - flok.

0

Del dette indlæg

er det dig de kalder privat-chaufføren??? HOLD DA OP ET PROGRAM.

men det er også lige det jeg mener, det er ofte svært at finde tid til veninderne i bleskift, madlavning, indkøb, job, sport, KØRSEL, osv osv - men hvor der er vilje er der vej, man kan evt høre veninderne ad om man skal løbe sammen en gang om ugen, svømme, what ever så får man både sin motion og set veninden. tiden sparret og glæden fordoblet!

He he. Ja vi får kørt en del km. med alle de unger. Det skal dog siges at det jo kun er den ene af os der kører og så er den anden hjemme med resten af flokken = madlavning osv.

Og gymnastikken er mandag et hold jeg går på og om onsdagen to hold jeg er instruktør på. Så det er 'min' tid men dog ikke venindetid.

0

Del dette indlæg

Ej, hvor er det modigt af dig at stå frem med noget det er så sårbart. Jeg har det selv på præsis samme måde. Mig og min kæreste mødte hinanden i en ung alder (16 år) og forelskelsen var så stor at jeg brugte 90 % af min tid med ham. Derfor er mange af mine venskaber gledet ud i sandet. I gymnasiet havde jeg en del veninder igen, men efter gymnasiet var det "nemmere" at bruge tid sammen med kæresten end at skulle involvere sig med veninderne, som startede på nye kapitler i deres liv, ligesom jeg selv. Desuden gik jeg mindre og mindre i byen, hvilket mine veninder brugte meget tid på. Samtdig var jeg meget opsat på at klare mig godt på min vderegående uddannelse, så brugte det meste af mn ekstra td på at læse, læse og læse.

Efter den tid er jeg blevet rigtig dårlig til at skabe nye venskaber. Kan virke noget utilnærmelig, fordi jeg er meget uskker på mig selv og mit værd og har svært ved at være mig selv med fremmede mennesker.

Jeg har i dag 4 piger, som jeg ville kalde veninder. Men tre af dem er mere perifere og kun den ene kan jeg betro mig 100 % til og stoler jeg nok på til at kunne være mig selv. Hun er den eneste jeg ringer til bare for at snakke.

På jobbet er kollegerne meget ældre end mig, så det er ikke der jeg kan finde nye veninder.

Redigeret af senia
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Senia: venskab har ingen alder.

jeg tror der er flere i samme båd som en selv end man lige tror, de fleste har vist ikke mere end en lille håndfuld veninder.

jeg tror man får et fordrejet billede af virkeligheden med alle de serier og film, hvor de har en familie på 20 personer det alle sammen bare hygger sig, dyrker sport sammen, og tager på ferier sammen osv, og iøvrigt har de lige 5 vennepar med også!! også til jul osv!

det er amerikansk når det er bedst - men virkelighed er det ikke!

0

Del dette indlæg

Senia: venskab har ingen alder.

jeg tror der er flere i samme båd som en selv end man lige tror, de fleste har vist ikke mere end en lille håndfuld veninder.

jeg tror man får et fordrejet billede af virkeligheden med alle de serier og film, hvor de har en familie på 20 personer det alle sammen bare hygger sig, dyrker sport sammen, og tager på ferier sammen osv, og iøvrigt har de lige 5 vennepar med også!! også til jul osv!

det er amerikansk når det er bedst - men virkelighed er det ikke!

Beate007, jeg tror du er inde på noget af det rigtige. I min verden har jeg de veninder jeg har brug for...jeg har 2-3 rigtig gode veninder, det er meget forskelligt hvor tit vi er sammen. I perioder ses vi en gang i måneden men der kan også være perioder hvor der kan gå 2 måneder hvor vi slet ikke ses eller snakker sammen. En af mine veninder har en søn der er ½ år yngre en min datter, vi har i et par enkelte sæsoner fået det arrangeret sådan at de gik til gymnastik sammen, på den måde kunne vi lige få 45 min. sammen hver uge :heart: Derudover har vi nogle venner som vi er sammen med cirka 6 gange om året - det er en spilleklub med faste datoer og så møder man op hvis der ikke er andet man skal. Den yngste i flokken bliver 30 her lige om lidt og den ældste er 54, så nej venskab har ingen alder.

Jeg tror også der er stor forskel på hvad man forventer der skal til for at man kalder hende for en veninde. Jeg kender en som forventer, at man er sammen mindst 1 gang i ugen...hun er alene, så har ingen kæreste eller børn at tage hensyn til....gå i fitnesscenter og har så sit arbejde....men når veninderne så studerer, har fritidsjob 1-2 steder og har kæreste og fritidsinteresser at gå til, ja så kan det bare ikke hænge sammen med at mødes en gang i ugen.

Jeg skriver ikke dette for at træde nogen over tæerne og selvfølgelig er der også dem som vitterlig er meget ensomme....og tror også der er flere end vi lige umiddelbart tror....men jeg tror det er vigtigt at se, at man har forskellige tilgange til det at være veninder.

0

Del dette indlæg

:) Jeg er bare så glad!

Jeg ved ikke hvorfor men havde nu forventet at fået svar som: "hvor er du latterlig" eller "det er kun dig" eller "du skal ikke forvente noget."

Det er simpelthen bare så lækkert at få taget hul på bylden.

I er bare rigtig gode til at komme med ideer og jeg ved godt at 249 kr. pr. måned ikke virker, som mange penge for nogen. Men vi har ikke

at meget at rutte med og som følge af at jeg har taget hul på den ene byld her har jeg simpelthen også fundet én som kan hjælpe med

fortiden og mit besvær med kontakt. Det er pænt dyrt, men jeg tror pengene er givet total godt ud. Der ruller en hel bølge her! :heart:

Med hensyn til alder og mængde: Kan jeg kun give ret, venskab har ingen alder og der er én q på mit arbejde som jeg har det utrolig godt med selv om hun "kun" er 28 år. (tænker bare at hun da ikke gider at være venner eller sammen uden for arbejdet). Og mht. mængde ville det så men være fint med et par stykker. Jeg ved ikke om det er rigtigt, at dem der siger at de har rigtig mange venner også har det. Men som sagt i et anden indlæg der er nok forskellige opfattelse af venner.

Jeg er selvfølgelig på facebook, hvor der også er nogen jeg gerne vil være venner med igen... så Jeg tror bare jeg gør lidt mere ved det. Takke være jeres hjælp - springer jeg ud i det.

Er stadigvæk interesseret i flere indsagt, men indtil videre:

Tusind tak til jer der allerede har skrevet!

0

Del dette indlæg

og her sad jeg og tænkte "det er kun mig der ingen folkeskole/ gymnasie veninder har..." Jeg har ingen veninder fra hverken folkeskole eller gymnasie, for dengang kunne man kun være venner hvis man var med på byture hele tiden og så igen... Og det er jeg bare slet ikke til. Jeg mødte også min, nu, mand ret tidligt (14) og det kunne mine veninder ikke lige klare, at jeg valgte ham og at jeg ville holde fast på ham!

Det er faktisk først de seneste to år jeg rigtigt har fået venner... Og det er bl.a. mine 3-4 kolleger. Vi går op og ned af hinanden flere timer hver dag, hvor alle emner bliver vendt lige fra dejlige kærester, til mad, til trælse forældre. Vi griner, tuder, surmuler og det hele sammen. Et andet sted jeg har gode venner er på facebook. Ja, man skal ikke undervurdere FB. Min mor underviste i mavedans, hvilket der jo gik mange mange timer med, også udenfor arbejdstiden, og to af hendes elever er jeg nærmest vokset op med.. Dermed er vi faktisk blevet gode venner. Men vi ses ikke særlig tit, men snakker meget over FB og har en god forbindelse til hinanden. Og de er også en god forbindelse til det der var en stor del af min mors verden (døde jan. '09) så dem ville jeg godt nok ikke undvære.

Til sidst har min mand en musik-kammerat og bandmedlem, hvis kone jeg bare falder i hak med. Så det er dejligt. Og de bor i samme lille by som os :heart:

Men denne lille flok veninder jeg har fået samlet mig det sidste stykke tid har en alder der ligger mellem 30 og 40 og jeg selv er 23... Pigerne jeg kender på min egen alder er bare for umodne til mig. De er af den støbning der går i byen ustandseligt, lever som var de stadig 16, og synes det er fedt at blive gravid - bare for opmærksomhedens skyld... Det er nok derfor jeg "tiltrækkes" af de lidt ældre tøser. Men dem klinger jeg også bare med!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har lidt samme problem - men mest fordi jeg har flyttet rigtigt meget og boet i udlandet i en del år.

Jeg bruger nettet (der kan man jo finde foraer, hvor folk har samme interesser) og har mødt nogle dejlige piger derfra IRL. Har ikke så mange ideer ellers, da jeg da også selv kan savne en at være bedste veninde med. Heyy, nogen der mangler en bedste veninde i Aalborg??? Jeg vil elske at være brudepige en dag :heart:

jeg bor godt nok ikke i Ålborg, men melder mig gerne som veninde :-) er dog blevet gift. Så må du komme med til barnedåb, når vi engang får børn :)

0

Del dette indlæg

:) Jeg er bare så glad!

Jeg ved ikke hvorfor men havde nu forventet at fået svar som: "hvor er du latterlig" eller "det er kun dig" eller "du skal ikke forvente noget."

Det er simpelthen bare så lækkert at få taget hul på bylden.

I er bare rigtig gode til at komme med ideer og jeg ved godt at 249 kr. pr. måned ikke virker, som mange penge for nogen. Men vi har ikke

at meget at rutte med og som følge af at jeg har taget hul på den ene byld her har jeg simpelthen også fundet én som kan hjælpe med

fortiden og mit besvær med kontakt. Det er pænt dyrt, men jeg tror pengene er givet total godt ud. Der ruller en hel bølge her! :heart:

Med hensyn til alder og mængde: Kan jeg kun give ret, venskab har ingen alder og der er én q på mit arbejde som jeg har det utrolig godt med selv om hun "kun" er 28 år. (tænker bare at hun da ikke gider at være venner eller sammen uden for arbejdet). Og mht. mængde ville det så men være fint med et par stykker. Jeg ved ikke om det er rigtigt, at dem der siger at de har rigtig mange venner også har det. Men som sagt i et anden indlæg der er nok forskellige opfattelse af venner.

Jeg er selvfølgelig på facebook, hvor der også er nogen jeg gerne vil være venner med igen... så Jeg tror bare jeg gør lidt mere ved det. Takke være jeres hjælp - springer jeg ud i det.

Er stadigvæk interesseret i flere indsagt, men indtil videre:

Tusind tak til jer der allerede har skrevet!

Super godt gået, hatten af for, at du selv er "gået i krig", jeg tror nemlig, det er vigtigt, at du også selv tør tage et kæmpe skridt på vejen, for i bund og grund er du den bedste til, at hjælpe dig selv.

stort :) herfra.

Da jeg i starten af 20´erne var kontorelev, mødte jeg en pige som var 3-4 år ældre end mig, hun havde hus og mand (som hun havde kendt i 10 år). Jeg synes, hun var en meget sød pige og vi snakkede egentlig rigtig godt sammen. Men jeg havde det ligesom dig...hvad skulle få hende til at ville være sammen med mig udenfor arbejdstiden. Men pludselig en dag spurgte hun om ikke jeg havde lyst til at komme hjem til hende en aften, hvor hendes mand skulle til håndboldafslutning alene og siden har vi været bedste veninder....det er nu snart 15 år siden. Bare en lille opmuntrene histore....prøv da og spørg om hun evt. har lyst til at gå på cafe en dag efter arbejde, hvis I f.eks. holder tidlig fri fredag, kunne det være en erstatning for frokosten.

:rolleyes:

0

Del dette indlæg

Jeg har heller ikke nogle tætte veninder som jeg kan dele alt med.

Jeg bliver sådan lidt plat ked af det når jeg ser film med en tæt venindeflok som SATC osv.

Ville ofte ønske jeg havde nogle rigtig nære veninder som jeg kunne lave alt med.

Min bedste veninde hører jeg ikke så meget fra fordi hun har travlt med lille barn, job og hus.

Men må også indrømme, at jeg er bare ikke selv god til at tage teten og gøre en indsats. Jeg er doven som bare pokker og giiiiiider ikke rigtig det med at skulle køre en times tid for at se folk.

Derudover er jeg rigtig genert, så er ikke så god til at komme i kontakt med andre.

Faktisk rart at høre man ikke er den eneste. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg har heller ikke nogen veninder

Det gør mig lidt af ked af det, bla. når jeg tænker på bryllup og polter- jeg aner simpelthen ikke hvem jeg skulle invitere ud over mine forældre

Mit problem er nok manglende overskud og et utrolig lavt selvværd, jeg kan simpelthen ikke se hvorfor folk skulle ønske at være sammen med mig i deres fritid :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har næsten heller ingen rigtige veninder. jeg flyttede til en ny by for at bo sammen med min kæreste, og i starten var vi nok for kærestekedelige, så jeg fandt ikke rigtigt min egen omgangskreds. Det kombineret med at jeg ikke har haft et fuldtidsstudie, men en elevplads hvor jeg ikke har nødt andre unge mennesker har gjort at jeg heller ikke har så mange veninder. De fleste er nogle af hans venners kærester, men det er ikke helt det samme.

Jeg er også lidt nervøs for om jeg får en polter, men det må tiden jo vise. Jeg synes bare det er svært at møde nye mennesker, når man har fuldtidsjob og ikke rigtig laver noget i fritiden.

0

Del dette indlæg

Det gør mig lidt af ked af det, bla. når jeg tænker på bryllup og polter- jeg aner simpelthen ikke hvem jeg skulle invitere ud over mine forældre

Mit problem er nok manglende overskud og et utrolig lavt selvværd, jeg kan simpelthen ikke se hvorfor folk skulle ønske at være sammen med mig i deres fritid :thumbsupsmileyanim:

Har det på samme måde....hvorfor skulle de dog gide, jeg er hverken sød, sjov eller.....noget som helst. Måske skulle man få sig en coach?

NAJ,,, helt ærligt Pille og Senia, gider i holde op!! det der lave selværd kommer i ingen steder i verden med, ALLE har noget at byde på.. nogen intelekt, nogen humor, nogen noget 3,4 og 5.....

selvfølgelig skal i nok ikke starte til golf og gå 18 huller med en ingeniør direktør, så vil de fleste føle sig en smule dum!!

Så en film forleden med sandra bullock, en ny en fra blockbuster, kan ikke huske navnet, men det drejer sig om at finde nogen på ens eget "niveau" hvis man elsker at skeje lidt ekstra ud og opføre sig lidt uden for normen ekstra frisk, det gør altså ikke en til en de andre ikke gider være sammen med, tværtimod vil mange måske være misundelige.. og være et frisk pust i deres grå hverdag!

du skal ikke ændre dig for andre, men kig ind ad i dig selv, hvis du ønsker at være anderledes så prøv det en dag, se hvordan folk omkring dig reagere, og hvis nogen kommentere det så er det jo bare at sige med stor smil: det er mit nye jeg!! (hvis de reagere negativt, er det sikkert fordi de ikke selv tør gøre det du netop gør)

det er når du rykker dig selv uden for "boksen" du mærker du lever.

Redigeret af Beate007
0

Del dette indlæg

Har det på samme måde....hvorfor skulle de dog gide, jeg er hverken sød, sjov eller.....noget som helst. Måske skulle man få sig en coach?

NAJ,,, helt ærligt Pille og Senia, gider i holde op!! det der lave selværd kommer i ingen steder i verden med, ALLE har noget at byde på.. nogen intelekt, nogen humor, nogen noget 3,4 og 5.....

selvfølgelig skal i nok ikke starte til golf og gå 18 huller med en ingeniør direktør, så vil de fleste føle sig en smule dum!!

Så en film forleden med sandra bullock, en ny en fra blockbuster, kan ikke huske navnet, men det drejer sig om at finde nogen på ens eget "niveau" hvis man elsker at skeje lidt ekstra ud og opføre sig lidt uden for normen ekstra frisk, det gør altså ikke en til en de andre ikke gider være sammen med, tværtimod vil mange måske være misundelige.. og være et frisk pust i deres grå hverdag!

du skal ikke ændre dig for andre, men kig ind ad i dig selv, hvis du ønsker at være anderledes så prøv det en dag, se hvordan folk omkring dig reagere, og hvis nogen kommentere det så er det jo bare at sige med stor smil: det er mit nye jeg!! (hvis de reagere negativt, er det sikkert fordi de ikke selv tør gøre det du netop gør)

det er når du rykker dig selv uden for "boksen" du mærker du lever.

Jeg er på rigtig mange punkter enig i det du skriver, men må lige sige, at jeg følte mig en smule stødt omkring det på golfen. Nu til dags spiller alle typer mennersker golf, lige fra advokater til malere til kontorfolk, så golf kan faktisk være et ganske udemærket sted at møde nye mennesker, hvis det er noget man interesserer sig for.

Jeg startede selv til det sidste år og via det begynderkursus man skal igennem inden man må spille på banen mødte jeg 2 jævnaldrede piger og en dame, som er lidt ældre, som jeg spiller golf regelmæssigt med og snakker rigtig godt med. :-)

0

Del dette indlæg

Jeg tror der er rigtig mange piger/kvinder der går rundt i Danmark og føler at de ikke har ret mange veninder.

Jeg har selv 3-4 rigtig gode veninder. Jeg ser dem ikke specielt tit, da vi alle har tralvt med studier, jobs, frivillige aktiviteter mm., men jeg ved at de er der for mig, og så snart vi er sammen, så går snakken.

Jeg er ikke typen der ringer bare for at sige hej og snakker i ½ time - det har jeg slet ikke tålmodighed til! Vi kan ringes ved for at aftale hvornår vi skal mødes, og så kan vi snakke i timevis der ;)

Alle mine veninder bor dog i København. Jeg selv bor lige udenfor Roskilde, så kunne godt bruge nogen veninder der boede tættere på, som man kunne se lidt mere i hverdagen...

Men op på hesten - måske du kan melde dig til noget frivilligt arbejde og derigennem møde nogen veninder?

0

Del dette indlæg

FANTASTISK og hudløst ærlig tråd. Jeg er ret imponeret og i fuldstændig samme båd :)

Det er så svært det der med at få nye veninder, hvor finder man dem lige henne...?! Nettet giver jo god kontakt, men det er da meget dejligere at mødes in the real world.

Jeg har flyttet utrolig meget rundt og er nu havnet i nordjylland. Mine 2 veninder er på Sjælland, hvor jeg har boet i mange år. Jeg har bået heroppe i 5-6 år nu, men ingen nye veninder er kommet til. De 2 gamle er ved at glide lidt ud, vi ses ikke så ofte. Så er der arbejds kammerater osv, men det er IKKE det samme.

Ville meget gerne have nye veninder at dele det hele med, det har alle brug for tror jeg.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer