Sommersøster

Marianne og Jess' bryllupsplanlægning

290 indlæg i dette emne

Syntes ligesom de andre, at du skal tage chancen og få det graveret. Syntes også det er et smukt ur. Og ja, tror du ikke han bliver glad for det lige meget hvis det er. Og syntes det både er romantisk og personligt lige lidt ekstra til en morgengave :loveboard:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for jeres input - I har "selvfølgelig" ret, og det vidste jeg jo egentlig godt allerede :loveboard: (Man skal følge sit hjerte...Eller mavefornemmelse i dette tilfælde!)

Det hjalp faktisk på min afklaring bare det at skrive indlægget: Selvfølgelig bliver han glad for det om ikke andet fordi jeg har lagt tanker i at vælge det til ham.

Så nu kan jeg gruble over hvad der skal graveres i det.... :huh:

0

Del dette indlæg

Lidt forsinket, men altså - jeg synes også, det er den rigtige beslutning at få uret indgraveret på forhånd...det er jo næsten ligeså meget symbolikken som selve uret, der er gaven. Og fedt ur, det bliver han uden tvivl glad for :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Gæstebogen er jo kommet for længst... Så fin med vores navne og bryllupsdato trykt på forsiden.

Bogen er fyldt med lækre hvide helt blanke sider - som kan give enhver skriveblokering!

Jeg har tænkt mig - på en eller anden måde, som jeg ikke lige har regnet ud endnu! - at "reservere" indersiderne af omslaget til bryllupsbillede. På indersiden af forsiden skal man se os forfra, og på indersiden af bagsiden - ja der skal vi stå med ryggen til og kigge os over skulderen, som om vi er på vej væk.

Derudover har jeg tænkt på nogle af siderne at påklistre enkelte af de der "Kærlighed er..." og på andre sider enkelte billeder af os fra nogle af de ferier vi har været på sammen i de snart 3 år vi har været sammen. Vi tager altid billeder af os selv, hvor h2b holder kameraet ud i strakt arm, hi hi! Det startede som pjat men nu "skal" vi have et, når vi er afsted :griner:-

Der skal ikke sidde noget på alle siderne, men ind i mellem. Måske max. 10-12 sider af de 30 dobbelt der er i bogen. Planen er at det hele skal sættes i med selvklæbende puder så det bliver løftet lidt fra siderne. Tror det bliver fint.

Her er de "kærlighed er"-udklip der skal i, og så den lille opfordring som skal sidde på 1. side man slår op på. Den følger "naturligvis" vores røde tråd fra invitationer, svarkort, bordkort, menukort osv. med den hvide calla.

post-42504-0-60601000-1305044348.jpg

Redigeret af Sommersøster
0

Del dette indlæg

Lidt forsinket, men altså - jeg synes også, det er den rigtige beslutning at få uret indgraveret på forhånd...det er jo næsten ligeså meget symbolikken som selve uret, der er gaven. Og fedt ur, det bliver han uden tvivl glad for :thumbsupsmileyanim:

Tak Elva - super med opbakning også selv om beslutningen er truffet. Synes også, det er et fedt ur - og det ville bare overhovedet ikke være det samme at skulle få indgraveringen lavet bagefter.

Hvad endte du med at vælge til gravering? :)

På tre linjer - buet, så det følger urets cirkel:

Till the end

of time

(Hjerte)

0

Del dette indlæg

- og forresten så er aftalerne med fotograf, pianist og DJ gen-bekræftet. Pyha! :thumbsupsmileyanim:

Så mangler vi bare Hjalet :sm: - dem snakker vi med i morgen, når h2b er hjemme igen og vi kan være med begge to.

Brudevals på danseskole i morgen kl. 16:45 :bunny_4::bunny_4:

Yay - han kommer hjem i morgen! :7himmel:

Redigeret af Sommersøster
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

PA - så fik de mig! :wink:

Her har jeg gået og været aldeles overbevist om min PA ville være idag den 14/5. (Det er i dag h2b er afsted på "sidste tur på legepladsen med drengene" som en af dem udtrykte det!! :blush: )

Men men - niks, det blev en fredag. Ikke mit førstevalg, da jeg ikke synes energien og festlysten er i top efter en uges arbejde, men der er jo nogle ting man ikke selv får lov at bestemme - og jeg kan ellers godt li' at bestemme!! :pokey:

Lige siden h2b kom hjem fra forlænget forretningsrejse i onsdags har han sagt, at han bare gerne ville tidligt hjem fredag og holde weekend; han var træt ovenpå rejsen, forkølet og halvsløj, så fredag morgen ville han gerne køre hjem til weekend tre-halv fire (vi kan køre sammen til og fra arb.) Jeg var sådan lidt: Er du nu sikker på at du kan det? De har nemlig ski.. travlt og han kan aldrig tage tidligt hjem. Men jeg synes jo det var skønt for en gangs skyld, og anede ikke uråd (i første omgang!) da jeg jo var sikker på at PA ville være en lørdag.

Jeg har vidst med sikkerhed, at der var noget i gære: Min søster ringede i torsdags på hans mobil - det har hun ALDRIG gjort før! - og han gik i enrum for at tale med hende. H2b's søster sagde sidste fredag ved en fejl: "Nå men vi ses jo den 14." og blev helt befippet og rød i hovedet, da jeg sagde "Hvad..? Hov, kom du til at tale over dig der?!" Og så har jeg bare set røgslør og lugtet sammensværgelser på FB osv.

Nå men fredag kører vi hjemad med mig ved rattet, og jeg synes vi skal handle på vej hjem til aftensmad plus lidt andre ting. På vej hjem får han sms 2 gange som han svarer på uden at sige noget. (Det plejer altid lige at komme et eller andet, som "Nå det var lige ..." men han sagde ikk noget.) Så spørger jeg så hvem der sms'ede, og så siger han så at det var T fra arbejdet. Og jeg var bare sådan, at det troede jeg ikke en pind på - for han ringer altid! Så det sagde jeg så lidt efter; han grinede og sagde nej nej ham sms'er altså også. Og det gør han bare aldrig når han lige er taget fra arb, så ringer han! Så ugler i mosen synes jeg... Da vi så nærmer os Kvickly siger h2b så, at vi er nødt til at køre hjem først for uha, han synes han har mega-uro i maven og må toilettet! Så siger jeg så at der er kundetoilet i Kvickly - ikk' godt nok, han vil hjem! (Ja man må give manden credit - han forsøgte virkelig!) Så holder jeg foran opgangen og siger at så han kan gå op på toilettet og så kører jeg bare ud og handler. (Hi hi - lidt panik!!) Næh nej, jeg skulle parkere og komme med op. Lidt protester fra mig, og lidt snak frem og tilbage, og til sidst insisterer han: KAN DU NU IKKE BARE KOMME MED OP, FOR FANDEN! Så vidste jeg jo for alvor, at det var NU!

De har så lavet enkelte "fejl": Døren var ikke låst, der han en frakke i gangen som ikke var vores, der var ingen stole omkring spisebordet (som kan ses fra gangen) og så lugtede der helt vildt af parfume!!! :griner:-

Så måtte jeg jo bare råbe: "Hallo - er der nogen hjemme?" :biggrin: Ingen svarede - men da jeg stak hovedet ind i stuen sad der bare en forsamling af 10 tøser/kvinder/veninder/familie og legede stilleleg! Surprise! Især at en af mine "gamle" veninder fra Jylland var taget til Kbh for at være med! De havde dækket op med chips og vin, som der hurtigt blev skænket op af til mig også, men sder blev krammet, grinet og sagt goddag. Tror der røg et par hurtige glas rødvin ned - jeg er nemlig heller ikke så god til bare at give los og ikke have kontrol over hvad der skal ske! Der var også en der sagde: Nå er du nervøs? Hvortil jeg så dagde at nej nu havde jeg fået rødvin, så nu var det sgu' bare ligemeget!

Kort efter ringer det så på døren og jeg tænker jo bare: åh-åh hvad nu? (Rødvin eller ej!! Lidt nervøs alligevel!) Hører så en mandestemme ude i gange og tænker bare: Åh shit - de har bare IKKE bestilt en stripper til kl. 5 om eftermiddagen! Men nej, heldigvis: Det var en underviser og croquis-model, så vi skulle tegne alle sammen. Det var ret sjovt og underholdende plus at det var ret interessant: Vi var vildt koncentrerede mens vi tegnede, og grinede meget af hvor dårlige vi også var! Undervejs kom der et par piger mere dryssende ind som ikke kunne være med fra starten, så vi kom op på 13 herhjemme. kl. 18:30 fik jeg så at vide at hvis jeg ville klæde om (JA TAK!) eller noget, så havde jeg til kl. 19, for der skulle vi afsted. Kl. 19 ringer det så på dørtlf. og jeg bliver sendt ned med første hold på 7 personer og regner med, at der holder en stor taxa dernede. Men niks - nede på vores lille vej holdt den største limo på 10 meter - vildt! :toot: Chaufføren siger så åbenbart at han godt kan have os alle 13 i bilen, så der bliver hurtigt ringet op til de sidste 6, som kommer susende ned. Så triller vi afsted bag tonede ruder og laver masser af fis og sjov undervejs, og får en lille sightseeing tur i limo i Kbh: Omkring Amalienborg (så vinkede jeg jo: Lidt kongelig har man jo lov at være, hi hi!), forbi Kastellet osv. osv. "Desværre" var der ingen drikkevarer i limoen, da det havde været planen at han skulle køre direkte fra hjem til restaurant/bar to gange fordi vi ikke kunne være i limoen alle sammen. Men det kunne vi så alligevel, og derfor blev det en længere køretur, hvor vi blev lidt tørre i halsen! Limoen standser så udenfor caribisk restaurant/bar og vi vælter ud alle sammen! Der står så en veninde mere og venter på os, som havde fået sent fri :biggrin: (Hende som skal make up'e mig på dagen - ku' heller ikke forstå hvor hun var henne!)

Der kommer strawberry daiquiries på bordet, som hurtigt får ben at gå på - de fortsætter så bare med at komme i en lind strøm :biggrin: Der bliver bestilt mad, og vi guffer og drikker - 14 kvindfolk som skåler og snakker. For at det ikke skal være løgn kommer der en veninde mere - direkte fra forretningsrejse og lufthavnen med bagage og det hele. Det var bare så fedt! Der kommer stadig flere drinks og efterhånden begynder folk at trille hjemad, sådan cirka proportionalt med alder og antal børn! Til slut er vi 6 tilbage, som så triller hjemad i taxa ved et-tiden. (Tror ikke der var ret meget alko i de drinks, for jeg var dårligt beruset...)

Hjem til h2b som bare havde arbejdet hele aftenen og var helt smadret - i seng lidt i 2. Glad over at det var "overstået", at det havde været super hyggeligt, ingen udklædning eller pinligheder, og holdt på et økonomisk niveau, hvor jeg ved, at alle mine veninder kunne være med uden at komme (alt for meget) i forlegenhed - og allermest glad over, at så mange dejlige mennesker ville være med til at polte mig :heart: Aner i en smule skuffelse, så er det "kun" over at det var en fredag og dermed en "kort" PA. Havdet troet der ville være mere aktivitet på en eller anden måde... Men det var en dejlig aften - ingen tvivl om det!

Var nok lidt tarvelig da h2b og jeg lagde os til at sove fordi jeg sagde: "Ah hvor skønt at vi kan sove lidt længe i morgen og bare slappe af" - til trods for at jeg vidste, at "drengene" ville dukke op klokken 9 og hente ham :blush:

De dukkede så op da han stod i badet og for dem var det "priceless", at han var træt og groggy og ikke fattede ret meget de første 5 minutter!!! :unsure: Han er ikke kommet hjem endnu :balloon: så jeg er meget spændt på tilstanden hos ham i morgen, når vi skal mødes med præsten... :o

Må tage mig lidt godt af ham i morgen og undskylde den lille hvide løgn :kiss:

Da h2b & co. var ude af døren, tog jeg med min mor ud og købe kjole til hende til hende til brylluppet - hun bliver fantastisk flot! (Ingen billeder - glemte det. Nok fordi jeg var træt ovenpå 5-6 timers søvn!) I eftermiddags blev det så lige til et par timers hygge med min mor, søster og niecer, mens alle vores "mænner" jo poltede løs!

Her til aften er champagneflaskerne til vores "bryllupshjælpere" (toastmaster, forlover, gavekoordinator og make up'er) blevet pakket fint i cellofan og det personlige kort til dem er designet, og skal lige skrives og så printes. Gæstebogen er blevet klar med vores billeder og "Kærlighed er..." (h2b synes det var en rigtig god idé også nemlig! :thumbsupsmileyanim: )

Hold da op, det blev en længere smøre det her!

Glæder mig til at få min dejlige kæresten hjem og håber, han har haft en fed dag/aften/nat.

0

Del dette indlæg

Det lyder som en rigtig festlig aften - og cool, de sådan fik fuppet dig med dagen :thumbsupsmileyanim: Kan godt forstå, du tænker lidt på, det var en "kort" PA, men så længe, du havde det sjovt (og det lyder sådan :balloon: ) og alle dine veninder var omkring dig, så betyder det jo ikke noget i det store billede - skøøøn PA :thumbsupsmileyanim:

...super FEDT med den limousine der :cheerleader3:

Redigeret af Elva
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Aj, det lyder godt nok som en skoen PA - Limo og saa alle de veninder, som er kommet med paa den ene eller den anden maade :loveboard:

Kan godt forstaa det med den korte, men det lyder nu virkelig som en hjertelig og naervaerende PA :)

0

Del dette indlæg

Det lyder som en rigtig festlig aften - og cool, de sådan fik fuppet dig med dagen :thumbsupsmileyanim: Kan godt forstå, du tænker lidt på, det var en "kort" PA, men så længe, du havde det sjovt (og det lyder sådan :balloon: ) og alle dine veninder var omkring dig, så betyder det jo ikke noget i det store billede - skøøøn PA :thumbsupsmileyanim:...super FEDT med den limousine der :cheerleader3:

Lyder til at det var en hyggelig dag - Og dejligt at så mange veninder ville Polte dig :thumbsupsmileyanim:

Det lyder da som en god PA - synes da at det var dejligt at så mange kom med - og limokørsel i KBH er da nice! :thumbsupsmileyanim:

Det VAR også en super-hyggelig aften, og især at der var så mange med, gjorde mig rigtig glad!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor skønt :)Og husk; hellere "lidt" men godt :wink::thumbsupsmileyanim:

Aj, det lyder godt nok som en skoen PA - Limo og saa alle de veninder, som er kommet med paa den ene eller den anden maade :loveboard: Kan godt forstaa det med den korte, men det lyder nu virkelig som en hjertelig og naervaerende PA :)

Ja "lidt men godt" - det behøver jo heller ikke være en maraton! (Det lod jeg h2b om...) - og der var masser af nærvær, og jeg fik faktisk også snakket lidt med alle der var med. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Så er der kun 11 dage tilbage... Uha, mange sommerfugle i maven!

For lige at tage tråden op fra i lørdags med h2b's polterabend: Han kom hjem kvart i tre om natten med en ven under armen, som skulle overnatte, og de havde så valgt at gå hjem fra byen. Syntes i første omgang at det var tosset, men hold da op, tror de har haft godt af den friske luft og tør slet ikke tænke på hvordan de havde lugtet hvis ikke de havde fået den times friske luft! :griner:- Men ih, han var meget forelsket da han kom hjem, og forsikrede mig utallige gange om at han var verdens heldigste mand! :heart: Og det er da utroligt hvad mænd kan være i stand til når de føler sig heldige, selv om de er fulde! :a1093:

Vennen kørte hjem næste dag efter morgenmaden og vi skulle jo selv ud af døren for at mødes med præsten klokken 12 i kirken. H2b lugtede ikke særlig godt - det er utroligt som 12 timers indtagelse af alkohol bare kommer ud gennem alle porer dagen derpå! :blush:

MØDET MED PRÆSTEN

Præsten tog det nu med godt humør, og sagde bare at det var dejligt man var gået væk fra at holde PA dagen før brylluppet, for der var vist en del, som havde fået deres bryllupsdag ødelagt af tømmermænd o.a.

Jeg havde ikke mødt præsten før, og han var bare vildt sympatisk! Det var en meget positiv oplevelse. Det faldt os rigtig nemt at sidde og snakke om fortid, nutid og fremtid med ham. Vi fik gennegået forløbet og valgt salmer, og han nævnte for os, at vi kunne høre melodierne online på den danske salmebog online Super smart synes jeg! Søg på salmenummeret eller titel/tekst.

Salmerne bliver:

15 - Op al den ting

700 - Jeg ved en blomst så favr og fin

706 - I blev skabt som mand og kvinde

703 - Det er så yndigt at følges ad

Det er vist sådan meget klassiske valg til bryllup... Når jeg kommer ind med min far spiller organisten "Here comes the bride", som den jo kendes bedst som. Også en klassiker, da jeg ingen specifikke ønsker har til det.

I dag skal jeg så ringe til graveren og aftale, hvordan der skal pyntes på bænkerækkerne. Vi vil gerne have hver anden pyntet med lys og hver anden med hvid calla.

TØJKRISE

Igår var vi inde og få fittet mandens tøj, og det er klart til afhentning den 24. Havde lige et "minor meltdown", da det søndag aften viste sig, at han overhovedet ikke kunne være i det tøj, vi havde købt for to måneder siden!! Fatter simpelthen ikke, hvad der er sket! :o Han vejer det samme, men "tingene" må have flyttet sig! Så det var bare forfra igår i stedet for kun en sidste fitting. Jeg var SÅÅÅ skuffet over, at han så ikke skulle havde det på, vi havde valgt i første omgang, for de ville ikke kunne nå at få det hjem og de havde ikke flere i butikken! (Sort jakkesæt, mega-lækker kvalitet, med indvævet stribe) Nu bliver det så bare sort uden striber... Men stadig super-lækker kvalitet - og han bliver lækker. Kunne dog ikke skjule, at jeg var skuffet, og det var nok lidt synd for ham. Men han kunne også se, at jeg var okay med det i dag og grinte lidt af mig, at jeg lige skulle vænne mig til at det var noget andet tøj! :kiss:

MAD & VIN

I aften skal vi ned på Hjalet og smage maden :metteholm Nu er alle de friske råvarer nemlig "kommet", og så kan vi endelig vælge vine til. Uhm, glæder mig!

HVAD MANGLER VI SÅ?

• Øve brudevals (var til undervisning onsdag i sidste uge, og har ikke taget et dansetrin siden!!)
  • Tage sol
  • Fejre h2b's fødselsdag alene på torsdag med en god middag
  • Holde h2b's surprise-fødselsdag med familien fredag
  • Få ordnet fødder og negle - tider ER bestilt til mandag og torsdag i næste uge
  • Sidste fitting af kjolen på systuen inkl. min nye wrap - i morgen onsdag. HUSK sko!
  • Hente morgengave - mandag
  • En tur til tandlægen på tirsdag - bisserne skal jo være polerede til dagen!
  • Lave menukort, bordplan og oversigt, og få det ned til Hjalet sammen med bordkort og gaverne til vores hjælpere - det bliver "kreativ weekend" :biggrin:
  • Lave cigarkort (er i branchen så selvfølgelig skal der være en god cigar!)
  • Hente vores færdige tøj
  • Skrive taler/brev

Hvad mere? Noget vi har glemt?

0

Del dette indlæg

2 STORE TING:

KJOLE

Har hentet min kjole! Åh det er fantastisk at tænke på at den nu skal hænge derhjemme og vente 10 dage :cheerleader3: KUN 10 dage! Dog lidt underligt at have den med på arbejde, men turde bare ikke lade den ligge i bilen!

MIDDAG PÅ HJALET

Igår var vi nede og "køre" middagen igennem, så vi fik hele middagen inkl. en lille "prøve"-kage, så vi kunne vælge vinene til. (Ja det er meget tæt på brylluppet at smage maden, men først nu var alle de rigtige råvarer kommet frem i den kvalitet de vil bruge.) Og åh, det var SÅ lækkert. En fryd for både øje og gane, og vi fik valgt nogle vine, som passer godt til. Vi skal lige finde ud af, om vi skal skyde en portvin ind til osten. Det ville passe godt til vores stil i øvrigt, og vi ved der en del af vores gæster, som også vil sætte pris på det.

Middagen er fire retter:

Rødtunge bisque med citron salsa med kapers på toppen

Kalvemørbrad og braiseret kalvebryst på hvide og grønne asparges, ristet porre, lidt svampe og krydderurter fra haven med nye kartofler og sauce af den gode fond fra braiseringen

3 danske oste med syltede valnødder og salte oliven

Hvid chokolade pannacotta toppet med jordbærsaft, en lille tærte med jordbær og jordbærsorbet

Bryllupskagen til kaffen bliver lidt frisk med fyld af rabarber.

Så nu er detaljerne og forløbet gennemgået med dem. Bordopstillingen har vi helt styr på, så vi kan lave bordplanen og oversigten med hvem der sidder hvor osv.

Gensynet med Hjalet var bare dejligt og maden levede til fulde op til det, vi havde regnet med - ja mere til faktisk!

Og så bliver det perfekt at få bryllupsbilleder dernede:

post-42504-0-04710400-1305704805.jpg post-42504-0-30578100-1305704766.jpg post-42504-0-03247200-1305704838.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det altså bare et idyllisk sted - så smukt :thumbsupsmileyanim: Maden lyder bare tanddryppende god, kunne godt spise en stor portion af det hele lige nu (og det til trods for, at jeg lige har spist en halv lasagne :blush: ). SKØNT at kjolen er i hus :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Aah, hvor sker der gode ting herinde og stedet er bare helt vidunderligt :7himmel:

Det er saa vildt at have sin brudekjole hjemme - min er stadig i min kasse, men skal snart ud og haenge - og kun 10 dage til du skal have den frem til jeres store dag :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Åhhhhh, hvor er det bare en SKØN menu!! :thumbsupsmileyanim:

Hvor er det altså bare et idyllisk sted - så smukt :thumbsupsmileyanim: Maden lyder bare tanddryppende god, kunne godt spise en stor portion af det hele lige nu (og det til trods for, at jeg lige har spist en halv lasagne :blush: ). SKØNT at kjolen er i hus :thumbsupsmileyanim:

Takker! Ja, det VAR altså også VIRKELIG lækkert! Igår var vi ude og spise (igen) da det var h2b's fødselsdag, og vi syntes bare slet ikke det kunne måle sig med det vi fik på Hjalet i tirsdags. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer