Guest Sannie og Dennis

drikkevarer -pris?

9 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hey :lol:

Prøv at gå ind på www.calle.dk og "put i kurven". Vi bliver 60 og vi har vist budgetteret med 12.000 men det er inkl. vin, sprut, fadøl, sodavand OG løn til to bartendere. Vinen bliver vist endda købt (til god pris) i en rigtig vinbiks, så den bliver tilpasset menuen.

Der var engang en der fortalte mig, at hvis man regnede med 6 genstande per person, så var det passende, men jeg VED, at vores venner kommer til at gå AMOK, så jeg bruger ikke den tommelfingerregel.

En god idé kunne måske være at lave drinkskort? Så får man begrænset hvad man skal have indkøbt i hvert fald. Jeg serverede engang til et bryllup hvor der var ALT for meget at vælge imellem... altså flere forskellige slags energidrink, flere typer bacardi osv osv...

Vi køber:

3 liter rom

3 liter vodka

3 liter malibu

2 liter gin

2 liter whiskey

2 flasker fisk

2 flasker gul gajol

2 flasker blå gajol

4 flasker dooleys

1 flaske tequila

3 abricot rose's

1 - 2 blå bols

Et par rammer rekorderlig med bær

Et par rammer Mokai

Et par rammer øl, til hvis fadøl skulle slippe op

Til kaffen:

3 flasker bailey

1 flaske god cognac (som sikkert ikke bliver rørt)

X antal sodavand, danskvand

Så er der faktisk NÆSTEN sådan, at folk kan dele en flaske sprut, og det er selvfølgelig alt for meget.... Jeg var bare til et bryllup i lørdags, hvor der "kun" var en flaske bailey til 45 mennesker... Lidt øv og jeg vil helst ikke løbe tør for noget.

Vores drinks er (oversat):

Gin & Tonic

Rom & Cola

Whiskey og Cola

Hvid rom, malibu, flødeskum, ananas

Vodka, sprite, blå bols

Rom, sukker, mynte lime

Diverse shots ...fadøl

Jeg glæder mig mega meget til at handle alt det ind i Tyskland :cheerleader3: :cheerleader3: :blink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi inviterer 69 og vi regner med at bruge 9000. Priserne i Tyskland bliver mindre og mindre attraktive for os danskere, så overvejer at få en god deal med vores lokale købmand, så vi kan levere det tilbage, som vi ikke får drukket.

0

Del dette indlæg

Vi var 75 til reception (både børn og voksne), og der blev drukket 4 kasser sodavand, 1 kasse øl, 6 flasker hvidvin og 6 flasker rødvin.

Til middagen var vi 47 voksne, og der blev drukket 17 flasker hvidvin og 30 flasker rødvin. Derudover champagne til velkomst samt dessert, ved ikke hvor meget der gik der, da det kom fra kroen og var incl i prisen.

Derudover havde vi fri bar efter maden, der kostede 50 kr. pr. person.

Alt er købt på tilbud i Danmark, så vi fik kvalitetssodavand samt øl og gode vine til en fornuftig pris. For det vi brugte til reception samt middag har vi givet ca. 3.000 - dog uden den fri bar.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vores bryllup bliver stille og roligt.. vi skal hverken have drinkskort eller bartender.. så kan folk selv hygge sig med at blande deres drinks.. så kan de selv bestemme hvad de vil have og hvor stærkt det skal være..

men det med den lokale købmand kunne faktisk være en god ide i forhold til tyskland. mine kommede svigerforældre er private venner med ejeren af vores lokale købmand. ham og hans familie skal med til vores reception. vores bryllup ligger lige op til den årlige vinsmagning, som han står for at arrangere, så det kan vi kan lave en god deal med ham. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer