Guest spider

brudebuket bagefter??

44 posts in this topic

Ja, jeg er så én af dem som simpelthen ikke nænnede at smide min buket ud og havde ikke lige nogle i familien vi kunne lægge den til på kirkegården...

Så jeg har fået min buket indrammet hos en glarmester i Hvidovre

www.glarmester-svensson.dk

De skulle have buketten hurtigst muligt efter brylluppet (vi blev gift lørdag og afleverede den mandag) - derefter har de den liggende i specielle kasser hvor buketten bevarer sin farve og stille og roligt tørrer super flot ind.

Mener de havde den liggende ca. 1 måneds tid hvor vi var på bryllupsrejse, derefter valgte vi ramme og den er så blevet rammet ind - tag ikke fejl, den er ikke presset men indrammet i en speciel ramme med kuppel (hvis man kan kalde det det).

Det er virkelig et flot resultat, og her lidt over 1 år efter er buketten stadig super flot.

Mener vi gav omkring 2.000 kr. for at få det lavet og det er jo et minde for livet og pynter super flot som et billede på væggen - samtidig er min mands brystbuket også med i rammen.

Det var bare en anden måde at gemme buketten på!

KH

Louise

Jeg er lidt nysgerrig på det der, smider du ikke et billede? :shopping:

0

Annonce ♥

Jeg har tænkt mig at få lavet et lille maleri af min. Sådan I lidt gammeldags stil, ala de blomster billeder ens bedsteforældre har hængende. Tror det bliver super godt, og et dejligt minde som kan flytte med os resten af livet :thumbsupsmileyanim:

Men selve buketten ved jeg faktisk ikke hvad jeg vil gøre ved, det må jeg nok tale med min kæreste om... Han vælger nemlig buketten!

0

Gud, hvor er der mange af jer, som lægger den på familiemedlemmers grave! Det havde jeg slet ikke overvejet, men det er da en rigtig sød idé! :thumbsupsmileyanim:

Personligt smider jeg min buket efter de ugifte tøser - Det skal nok blive skægt at se, hvem den næste i rækken bliver ;)

Edited by 26 feb 2011
0

Annonce ♥

min skal ligges på min datters gravsted.. jeg binder den også selv det er ret symbolsk for mig :thumbsupsmileyanim: alt hvad der er blevet lagt i hendes have har jeg selv bundet.

Sikke dog forfærdeligt at have mistet et barn. Hvad andet kan jeg sige en dette.

Jeg kan godt forstå at den selvfølgelig skal bindes af dig selv, og lægges på hendes grav. Symbolikken er meget smuk og jeg syntes det er fantastisk, du selv laver alle blomster til hende.

Jeg tænder et lys for jer begge.

0

Min brudebuket skal uden tvivl pryde min fars grav. Han elskede min kæreste, som var det hans egen søn. Under vores sidste samtale inden hans død tog han ikke kun afsked med mig som hans datter, han tog også en gribende afsked med min kæreste og mig som par. Han bad os om at passe på hinanden og værne om den kærlighed som vores forhold var (og heldigvis stadig er) baseret på. Derfor er intet mere naturligt end at lægge brudebuketten på hans grav. På den måde bliver han også en del af festlighederne. Men jeg må indrømme, at det bliver en tom følelse ikke at have ham ved min side, når jeg går op af kirkegulvet.

0

Jeg har tænkt på at lægge min buket på min lille englesøns gravsted, ellers havde jeg tænkt på at lægge pynten fra kirken hos ham og hos min afdøde svigerfar, som jeg desværre aldrig har mødt, men har hørt meget positivt om ham.

0

Jeg gemte også min buket, nænnede simpelthen ikke at smide den ud;-)

Vi fandt et sted i Frederiksværk hvor de først tager billeder af den og så skiller de den ad og tørrer den enkeltvis og så samler de den igen når den er tørret, det der bare er helt anderledes hos dem er måden de tørrer den på. Min buket er 2,5 år gammel men stadig fuldstændig frisk at se på og helt intakt i farverne.

Syntes det var helt vildt at dét kunne lade sig gøre, så det MÅTTE jeg simpelthen have lavet ved min.

Den bliver så udstillet i en smuk ramme eller vitrine skab efter eget ønske.

Jeg fik min brudebuket i, samt én er mine brudepigers blomster, min mands bryst buket og sammen med et bånd min farmor har kniplet til mig til vores bryllup og små perle knappenåle vi også brugte ved brylluppet, dem

har hun også fået sat i bukketten, den er VIRKELIG smuk, men liiiiidt pebret, tror vi gav 3500,-

www.kabanadesign.dk hedder stedet.

Hilsen Anja - Og god weekend til alle :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Min brudebuket skal lægges på min lillebrors grav, som blev taget fra os for 4 måneder siden. Det er der ingen tvivl om hverken fra mig eller htb's side. Han skulle have været forlover til brylluppet, så derfor skal han selvfølgelig have den. Min mor og far får den med hjem efter festen, så de kan lægge den derop for os og tage billeder af det, vi kan få.

Jeg tager dog en enkelt blomst eller to ud, som skal forsølves - synes jer er så fint et minde....

0

Jeg kan sagtens se det sjove i at smide den til veninderne, det ville være guld, men har læst om at lægge den på tæt families gravsted, så... den skal lægges ude i haven, på min kat Romeos grav :)

0

Vi overnatter på det hotel vi holder festen på, spiser morgenmad med gæsterne, sætter os ind i den stadig fint pyntede brudebil og kører op til mit familiegravsted før vi kører mod lufthavnen. Der ligger mine oldeforældre, begge mine bedste forældre og min far begravede.

Min far kommer til at mangle helt kolossalt den dag - og min elskede bedstemor, der døde for et lille år siden, tog simpelthen så kærligt imod min forlovede og der var noget helt særligt mellem de to fra begyndelsen. Desuden er hendes og min bedstefars ægteskab det vi stræber imod.

Jeg ved ikke helt om jeg dele buketten eller om jeg ligger den i midten eller hvad jeg gør.. Men stensikkert er det at buketten hører til der...

0

Jeg ligger min buket på min kærestes mors grav. Jeg har aldrig slev mødt hende, men jeg ved hun betød meget for min kæreste. Synes det er en rigtig smuk tanke, også fordi i 2012 er det 10 år siden hans mor døde.

0

Annonce ♥

Jeg er lidt splittet. På den ene side, ville jeg gerne lægge den på min farfars grav. Jeg har aldrig mødt ham, men min farmor har fortalt os så meget om ham, at han er et elsket og savnet familiemedlem, selv for os der aldrig har mødt ham.

Jeg vil også gerne lægge den på min mormors grav. Hun døde i april, 99 år gammel, og hun har altid haft en speciel plads i mit liv. Det er også hende jeg ligner, både af udseende og personlighed :)

Men fordi brylluppet skal stå i kirken, hvor min farfar er begravet og fordi min vielsesring skal smedes af min farmors, føler jeg at han er med mig den dag. Så buketten bliver nok lagt på min mormors grav, som er på en anden kirkegård. Så bliver hun også æret :)

0

Vi lagde den på min svigermors grav. Det var det rigtige for os, og så tog vi nogle roser fra bordpynten og fik den ene forsølvet, vi er rigtig glade for den rose. Vi havde de samme roser i min buket og i vores bordpynt.

0

Annonce ♥

Jeg tror den (når den tid kommer) skal ligges på min kærestes (kommende mand) fars grav. Jeg nåede kun at møde ham en enkelt gang, og han sagde til min kæreste. At hende her passer du godt på. Hun er noget helt særligt. Og han fik ret, ellers skulle vi jo ikke giftes.

Kh Anell

0

Min buket skal uden tvivl ligge på min fars grav... Han døde da jeg var 11, og savnet er enormt. Derfor skal han vide at han er i mine tanker den dag... Men kunne godt finde på at tage en enkelt blomst ud til forsølvning. Buketten bliver i øvrigt nærmest lavet til ham. Har sagt til min kæreste at jeg ønsker at min fars yndlingsblomster kommer i og så skal der være en lille medaljon med hans billede... <3

0