Ceciliepil

Cecilie & Frank 18 Juli 2011

159 indlæg i dette emne

Hej allesammen.

Nu har jeg jo set på dette bryllupsforum i flere måneder nu, og tænker at det måske er på tide at få lavet min egen lille tråd.

Vi har allerede været forlovede i et halvt år nu, og planlægningen skrider så småt frem. Jeg er sjovt nok ikke den der stresser så meget over det, synes der er oceaner af tid og ville ønske der kun var 1 måned til.

Nu skal jeg lige ordentlig igang med denne tråd, men jeg håber i vil nyde den og komme med jeres gode kommentarer og råd.

Må hellere lige komme med nogle fact om os og vores bryllup:

Min forlovede og jeg mødtes for 9 år siden på ferie i Spanien. Jeg var kun 15 år og han 18 år. Han er fra Holland og boede dernede hjemme hos sine forældre.

Efter 1 år flyttede han hjem til mine forældre i Danmark og har boet i Danmark lige siden.

Vi har i mange år talt om at blive gift, da vi aldrig har været i tvivl om at det skulle være os to. Men da vi begge er så unge, og har læst hidtil, har der ikke været et specielt behov for et bryllup.

Men nu mente min forlovede at nu var det altså på tide.

I påsken var vi inviteret til Paris for at fejre min svigerfars 60-års fødselsdag. Og på selve dagen, lørdag d. 3 april, gik min elskede ned på knæ i Jardin Royal i Paris! Det var så romantisk. Og det blev forviget at mine kære svigerfamilie, hvilket betyder meget for os da de ellers går glip af så meget i vores liv.

Pga af vores blandede tilhørsforhold bliver brylluppet i sig selv også en smule anderledes. Planen er således:

Mandag d. 18 juli (vores 10-årsdag) skal vi giftes i Trinitatis Kirke (rundetårn) i midten af København. Det den kirke jeg er døbt i, og vokset op i da min mor var i menighedsrådet der.

Vi holder derefter en intim middag på Kongelundskroen i Dragør for kun os, vores forældre og søskende.

Onsdag d. 20 juli rejser vi på bryllupsrejse. Jeg ved ikke hvor turen går hen, det er en overraskelse, men det hele er booket og flybilletterne betalt. Så det er bare spændende!

Efter 2 ugers bryllupsrejse kommer vi hjem, og når lige at sunde os, inden det lørdag d. 20 august går løs med en stor middag/reception/fest i Holland som bliver holdt af min svigerfamilie.

Så selv om der er meget der skal ordnes, er det vist en del lettere end hvad i andre zillaer kæmper med ;)

:cheerleader3:

post-43909-1287331438.jpg

Redigeret af Ceciliepil
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tusind gange tillykke! jeg går igennem noget lignende! Min dejlige forlovede kommer også fra Holland, og vi har været i tvivl om hvordan hele brylluppet skulle foregå, men vi har besluttet at holde brylluppet 25. juni 2011 i Århus, og efter bryllupsrejsen holde en lille fest i Den Haag i Holland for at fejre det der også. (Jeg flytter nemlig ned til ham).

Held og lykke med hele planlægningen; det er så vidunderligt at man kan møde kærlighed på trods af afstand og grænser!

Groetjes,

Asmaa (Lidt hollandsk har man vel lært :cheerleader3: )

Redigeret af cookieh
0

Del dette indlæg

Kjolen!

Jeg har allerede købt kjolen da jeg synes den var lige mig og til en rigtig god pris. Jeg kiggede selvfølgelig med det samme da jeg blev forlovet, og fandt hurtigt ud af at perler og pynt ikke var mig.

Dog er det jo et kirkebryllup, så der skal købes et langt slør med blonder, sys et blondebånd rundt om livet og forskellige andre småjusteringer før den er helt i skabet.

Billederne er fra da jeg hentede kjolen. Den er stadig for stor, så den skal nok blive fin når den bliver syet ind og får de små detaljer og rigtig slør til.

post-43909-1287330984.jpg

post-43909-1287331014.jpg

Redigeret af Ceciliepil
0

Del dette indlæg

Tusind gange tillykke! jeg går igennem noget lignende! Min dejlige forlovede kommer også fra Holland, og vi har været i tvivl om hvordan hele brylluppet skulle foregå, men vi har besluttet at holde brylluppet 25. juni 2011 i Århus, og efter bryllupsrejsen holde en lille fest i Den Haag i Holland for at fejre det der også. (Jeg flytter nemlig ned til ham).

Held og lykke med hele planlægningen; det er så vidunderligt at man kan møde kærlighed på trods af afstand og grænser!

Groetjes,

He he, danke vel :)

Hvor er det sjovt at du står i samme situation, og at i har besluttet at gøre det på samme måde!

Rigtig meget held og lykke med jeres bryllup, og tillykke med forlovelsen.

Hvordan sørger i for det rent praktiske dernede, er det også svigerfamilien som sørger for det?

Groetjes, Cecilie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til! :) Lyder rigtig spændende med alt det i skal, og sikke en smuk kjole! :cheerleader3: Og så er jeg bare vild med det frieri og ikke mindst frieribilledet! Suk, kunne altså også godt ønske, at jeg havde et billede af da min kæreste var på knæ :)

0

Del dette indlæg

Velkommen til! :) Lyder rigtig spændende med alt det i skal, og sikke en smuk kjole! :cheerleader3: Og så er jeg bare vild med det frieri og ikke mindst frieribilledet! Suk, kunne altså også godt ønske, at jeg havde et billede af da min kæreste var på knæ :)

Tak!

Ja det er ret specielt at have, er også super glad for at have dem. Har desuden også en del billeder fra bagefter hvor jeg viser min ring frem, helt rød i hovedet og våde øjne. Overraskede mig selv totalt ved at tude lige så snart han lagde sig på knæ.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kjolen 2.Jeg er jo så heldig at have hele 2 bryllupsfester, så derfor er der selvfølgelig også plads tl 2 kjoler :cheerleader3: Den store "rigtige" skal jeg have på selve bryllupsdagen, og så har jeg nedenstående kjole til festen i Holland. Jeg regner dog med at skifte til den store når bryllupsvalsen skal danses :)

Jeg var dog en smule bekymret over om kjolen var for bar, så fik den til at syet den lidt anderledes, så den er ikke så nedringet længere, eller nærmere slet ikke. Så er der mere fokus på den bare ryg som forhåbentlig er rigtig brun efter bryllupsrejsen.

post-43909-1287335914.jpg

post-43909-1287335921.jpg

Redigeret af Ceciliepil
0

Del dette indlæg

Må hellere lige få et overblik over min egen planlægning: (i må meget gerne komme med kommentarer)

Sæt dato 18/7 2011 kl. 15, vores 10 årsdag

Reserver tid i kirken Trinitatis Kirke

Reserver fotograf Det sørger min forlovede (forhåbentig) for

Reserver blomsterbinder binder den selv, men må hellere få talt med blomsterforhandleren om de ønskede blomster

Reserver sted Kongelundskroen, er så godt som reserveret

Forlover valgt Min svigerfar.

Efternavn valgt Bliver en blanding af begge vores specielle navne, hans først, mit sidst

BudgetDet kom på plads med det samme, regner oven i købet med en del overskud som kan gå til huskøb

Gæsteliste Har jo flere forskellige: 8 personer middag i Kongelundskroen, 35 inviteres til middag i Holland og ialt 84 er inviteret til fest i Holland

Ønskeliste Er på ingen måde igang, vil egentlig helt have penge til det hus vi drømmer om at købe så snart som muligt. Er det het no-go at ønske kuverter?

Invitationer, bordkort, menukort og kuverter Har bestilt invitationer som er helt personlig og lavet sammen med Frank. Bordkort tror jeg bare jeg maler selv, intet for fancy, der bliver nok intet menukort, må jeg lige tænke over.

Reserver frisør, make-up og negle har fundet en mulig frisør, makeup sker i samarbejde med min svigerinde, håber det lykkes, skal lige prøve os frem!

Planlæg menu og drikkevarer Menuen finder vi ud af i samarbejde med Kongelundkroen, menuen Holland bliver en overraskelse, min svigermor sørger for det hele og ved hvad jeg kan lide.

Bestil tid til kjoleprøvning Ligeså snart jeg får mit skørt og slør vil jeg booke en tid til tilretning. Men synes ikke det haster, vil helt vente til i januar så man er sikker på hvilken størrelse man er ;)

Lav bordplan Bliver heldigvis ikke så mange, men pga sprogforskellige i Holland skal det vist lige overvejes grundigt

Forbered tale har vi egentlig besluttet ikke at holde, da vi til dagligt fortæller hinanden hvor meget vi elsker hinanden, men ved nu ikke helt om man skulle forberede noget i tilfælde af at han alligevel gør???

Vælg salmer, hmm det må vi tale med kordegnen om når den tid kommer

Vælg to vidner hvem vælger man normalt? Ved at min mor allerede gerne vil

Prøvelsesattest Langt tid til, den tid den sorg ;)

Smykker Låner min mors perlehalskæde, min svigermors armbånd og fik de smukkeste south-sea perleørering i julegave sidste år fra min forlovede, åbentbart allerede en del af hans plan om at fri

Hans tøj Tjek, var vi inde og hente sidste weekend, hvor bliver han pæn

Ringe Vi har fundet ud af hvad vi vil have, nu venter vi lidt med at købe dem da der skulle betales bryllupsrejse

Bryllupsrejse Den er booket, skal være væk 2 uger og det er rigtig langt væk, mere ved jeg ikke

Blomsterdekoration til feststedet Er en del af prisen for middagen, fortæller den bare mit farveønske (lys, evt svag pink og lysegrøn)

Brudevals Frank har lovet at vi skal tage timer sammen, og har fundet en vi kan tage dem hos til billige penge

Kørsel Pynter vores egen meget fine mini cooper med tyl, synes Frank alligevel bedst om. Og ankommer i mine forældre, på det tidspunkt, helt nye hvide bil

Puha, det var vidst det for nu. Synes faktisk allerede det meste er overvejet, det skal bare lige helt på plads. Men spændende er det jo. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kagen!

Jeg er så heldig at min kære svigerinde har som hobby at lave smukke kager, så hendes gave til os er at lave vores bryllupskage til hele 80 mennesker.

Men puha hvor er der mange smukke smukke kager, det er jo helt umuligt at vælge. Men da farvetemaet til festen i Holland er hvid, synes jeg kagen skulle matche.

Jeg har derfor fundet denne kage som jeg synes er rigtig smuk, men alligevel enkel, og som samtidig er mulig for min svigerinde at lave.

Hun kommer på besøg i december, og så skal vi ellers til La Glace og andre gode steder og bliver inspireret til indholdet :cheerleader3: Nam nam!

post-43909-1287344224.jpg

Redigeret af Ceciliepil
0

Del dette indlæg

Invitationer!

Vi gik meget op i at få nogle personlige invitationer, men samtidig ikke bruge alt for meget på dem, så resultatet blev at vi selve designede invitationen på vores computer og vi får så printet dem hos Vistaprint.com. Vi har bestilt dem i torsdags, og det bør tage ca. 14 dage at lave. Grunden til at vi allerede får dem lavet nu, er at en del af min familie bor i udlandet, og de skal gerne have dem i god tid.

Billedet på invitationen er et min forlovede har tegnet til mig fra to billeder vi har af os som børn.

Dog overevejer jeg om man på de mest betydningsfulde, dem til middagen i Danmark og middagen i Holland skulle gøre noget mere ved dem. Jeg tænker fx pailletter eller små sløjfer?

Er der nogen der har gode idéer eller meninger?

post-43909-1287344641.jpg

post-43909-1287344647.jpg

Redigeret af Ceciliepil
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er skørtet til min kjole kommet med posten, sikke jeg glæder mig til at prøve det under.

Da jeg købte kjolen i sin tid, synes jeg ikke det behøvede slørt, men efterhånden som jeg har prøvet kjolen, kan jeg se at den slutter tættere til kroppen når man går. Og når man nu kun bliver gift en gang må den jo gerne have lidt fylde.

Så mangler der bare slør, sko og undertøj og så er hele outfittet klar!

0

Del dette indlæg

:cheerleader3: Velkommen til :)

Syntes da du har ret godt styr på sagerne. Og sikke nogle flotte ting du har valgt. Det lyder til at blive to rigtige gode måde at fejre jeres bryllup på.

Tak skal du have :) Ja, tror selv at det bliver specielt med hele 2 fester, og den løsning der i sidste ende virkede bedst. Selv om jeg på en måde gerne ville have en stor middag og fest med alle, tror jeg i sidste ende at det bliver noget helt særligt at fejre selve dagen med de allernærmeste. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Inspirationsbilleder til hår!

Jeg har selvfølgelig set på en masse billeder på nettet, og er nået frem til en blanding af disse. Jeg vil gerne have det forholdsvis enkelt, ikke stramt og en smule sødt. Er vild med den enkelt frisure bagtil, men synes at en enkelt fletning i siden også er sød. Er dog i tvivl om jeg har fyldigt nok hår til at klare den første frisure. Men det må en frisør jo vurdere.

Desuden er jeg i tvivl om der er "plads" til både en enkelt blomst og blondeslør...

Skal i weekenden rundt og tale med forskellige frisører i nærheden af hvor jeg overnatter inden brylluppet.

post-43909-1287435700.jpg

post-43909-1287435707.jpg

0

Del dette indlæg

Groetjes,

He he, danke vel :)

Hvor er det sjovt at du står i samme situation, og at i har besluttet at gøre det på samme måde!

Rigtig meget held og lykke med jeres bryllup, og tillykke med forlovelsen.

Hvordan sørger i for det rent praktiske dernede, er det også svigerfamilien som sørger for det?

Groetjes, Cecilie

Mange tak og i lige måde!

Hans familie er ikke stor, så de står for det praktiske heldigvis. Og sikke en SMUK kjole du har fundet dig!! Jeg har netop købt min! :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer