jbm79

Hvordan forbereder man sig

22 indlæg i dette emne

Så har jeg lige fået talt med min søster - den eneste som manglede at give svar på om hun kom. Det gør hun ikke - hun skal noget med sit arbejde. Jjeg blev bare så ked af det, da hun fortalte det - jeg vidste slet ikke hvad jeg skulle sige... Jeg synes det er mærkeligt - vi plejer da ellers at vægte familien meget højt i vores søskendeflok, men ikke lige denne gang.

Hun meldte også afbud til min brors polterabend - det fortrød hun da den var holdt, men det var jo lidt for sent.

Jeg er bare så skuffet og ked af det... har lige sendt hende en mail...

Det bliver da også et mærkeligt bryllup uden min søster, jeg vil da ikke kunne lade være med at tænke på hende - hun har jo også haft lang tid til at sige fra på jobbet eftersom vi sendte indbydelser ud 4 mdr. før brylluppet.

Jeg var ellers lige begyndt at glæde mig til brylluppet efter der havde været en masse problemer med at gæsterne også synes at vi skulle invitere dem og dem. Det havde jeg fået sagt fra overfor og efter at have købt kjolen var jeg rigtig begyndt at glæde mig, men det er da lige blevet slået helt i jorden. Jeg ved da godt at det ikke er for at gøre mig ondt at min søster vælger det med hendes arbejde, men ligegyldigt hvad så gør det ondt...

Til hendes bryllup var jeg der da, og jeg har altid været der når hun har haft brug for det - ligegyldigt hvad det var til.

Redigeret af jbm79
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Helt ærlig det kan godt være at jeg lyder steng men jeg synes at din søster er en klap-hat, det kan man bare ikke, ikke ifølge min mening, jeg kunne forstå hvis I IKKE talte sammen eller at jeres bryllup var blevet hemmeligt holdt men at hun ligefrem har haft inbydelsen liggende sååååååå længe så synes jeg ærligt talt ikke at hun kan være det bekendt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:bamsekram: Til dig fra mig

Knuz tina

0

Del dette indlæg

Helt ærlig det kan godt være at jeg lyder steng men jeg synes at din søster er en klap-hat, det kan man bare ikke, ikke ifølge min mening, jeg kunne forstå hvis I IKKE talte sammen eller at jeres bryllup var blevet hemmeligt holdt men at hun ligefrem har haft inbydelsen liggende sååååååå længe så synes jeg ærligt talt ikke at hun kan være det bekendt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:bamsekram: Til dig fra mig

Knuz tina

Det synes jeg jo heller ikke selv. Jeg ved at jeg ville gøre alt for at komme til hendes bryllup. Vi har jo så godt nok også haft nogle problemer fordi hendes stedsøn ikke er inviteret med til vores bryllup - vi har kun set ham 3 gange og min kæreste har valgt andre fra som han hellere ville have med end stedsønnen. Men alligevel synes jeg det er mærkeligt - hun behøvede i hvert fald ikke at gøre et stort nummer ud af det, når det så viser sig at hun slet ikke kommer alligevel.
0

Del dette indlæg

:bamsekram: :bamsekram: :bamsekram:

Hold da helt op!!! Hvis I normalt snakker godt sammen og har det fint med hinanden, så synes jeg ikke at der er nogen undskyldning!! Hun har jo vidst det i flere måneder....

Jeg kunne forstå hvis I ikke kunne holde hinanden ud og havde et rigtig skidt forhold - men så ville det jo heller ikke såre dig så meget.

Håber hun kommer til fornuft!!! Og hellers så hold hovedet højt og NYD dagen. Jeg kan godt forstå at du vil savne hende, men prøv at få en god dag alligevel. Det skal nok kunne lade sig gøre...

:bamsekram: :bamsekram: :bamsekram:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Jbm!

Godt du har skrevet en mail til din søster. Det er da noget mærkelig noget ikke at kunne komme til dit bryllup pga. noget med arbejdet. I mine øjne er et bryllup meget vigtigt...og jeg skulle (i hvert fald hvis det er nogen jeg er tæt på) da næsten være på dødens rand, hvis ikke jeg skulle kunne komme.

Blot min mening. Tænk at sådan en glædelig begivenhed skal volde så mange kvaler. Det kan simpelthen ikke være rigtigt.

Du får lige et :bamsekram: med på vejen.

Summer :loveboard::respekt::)

0

Del dette indlæg

Jeg er intet mindre end målløs..... hvordan kan man melde fra, til sin søsters bryllup ??? ... og så BARE fordi der er noget med arbejdet !! tænker lidt på hva hun mon ska med det arbejde .....

Forstår du er trist, ked og meget skuffet, det ville jeg så absolut også være.

Sender en lille :loveboard: håber og ønsker I får en dejlig dag alligevel :respekt:

Hilsen Britt

0

Del dette indlæg

Hej.

Hvordan kan hun overhovedet tænke på at melde fra. Hun er da din søster, og der er da ingen i verden der er mere vigtige end familien. :smash:

Men jeg ved selvfølgelig ikke hvilket forhold du har til din søster.

Men lige en :bamsekram: herfra.

Karina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:bamsekram:

Jeg har det lidt sådan, hvis man har en søster man taler godt med, så sender man kun en invitation for at det skal se ordentligt ud, for SELVFØLGELIG kommer man da til sin søsters bryllup, der er vel næsten en lov der hedder at man ikke kan melde fra, især ikke pga arbejde. Man skal da virkelig være syg, eller ude at rejse for at kunne melde fra.

Jeg håber I kan få en god dag alligevel og at din søster har en rigtig dårlig smag i munden

Maria

0

Del dette indlæg

Et :loveboard: og :bamsekram: herfra...!!

Kan overhoved ikke forstå hvordan hun kan undvære sin egen søsters bryllup...!

- Nu kender jeg ikke jeres situation, men synes det lyder yderst besynderligt at hun ikke kan komme pga. arbejde. Tror ikke der findes nogen arbejdsgiver der ikke vil give en medarbejder fri hvis hun skulle til sin søsters bryllup....!!

Jeg er måløs over det.....!!

Men jeg håber virkelig du stadig får en RIGTIG godt dag, og lad være med at lade dig gå på at det, på selve dagen. DET ER DIN OG MANDENS DAG.....!!

Ingen andres, og hvis folk ikke er interesseret i at deltage, så går de glip af noget vidunderligt..!!

Endnu engang :bamsekram:

Og få nu en god dag!!!!

De bedste hilsner

Camilla

0

Del dette indlæg

Jeg har det jo selv nøjagtig ligesom jer - jeg kunne ikke drømme om at melde fra til et bryllup i nærmest familie og slet ikke pga. arbejde. Jeg ved ikke helt hvad det er hun skal med sit arbejde, men det var noget med en rejse pga. noget omstrukturering og fusion med en anden afdeling - og skal jeg være ærlig, så tror jeg nok de klare det uden hende. Jeg kan godt forstå at hun gerne vil være med i forløbet, men jeg ville aldrig melde fra hendes bryllup pga. sådan noget (hun er kontoransat i firmaet, så det er jo ikke engang fordi at det er noget som afhænger af hende).

Men sådan prioritere vi jo forskelligt. Jeg må jo acceptere hendes valg, også tage tingene videre herfra, men i bund og grund tror jeg at det drejer sig om at hun er ked af at hendes 10-årige stedsøn ikke er inviteret (Det er hendes egne børn) - jeg har dog forslået hende at hun kunne tage alle børnene med i kirke og til mine svigerforældre bagefter også få dem hentet allesammen - inden vi tager på kro. Det er sådan min bror vælger at gøre. Som skrevet tidligere har vi kun mødt dregen 3 gange, og min mand har valgt noget familie og nogle venner fra til brylluppet som han så hellere vile have med... Jeg har fået alle dem jeg gerne ville have med med, lige undtagen den her dreng som vi ikke har noget forhold til. Det skal lige siges at min søster ikke engang bor sammen med sin kæreste - gjorde de det havde vi da inviteret hele flokken.

Men hvis hun holder fast i at hun ikke kommer, så har jeg besluttet mig for at spørger hendes eksmand om han ikke har lyst til at komme i kirke og til mine svigerforældre bagefter sammen med min nevø og niece - for det ville betyde virkelig meget for mig... og det tror jeg gerne han vil, han er nemlig gode venner med min kæreste, men er ikke inviteret med pga. min søster

0

Del dette indlæg

Sikke noget møg!!

Jeg vil da sige, at enten arbejder din søster for verdens største nar, som ikke vil give fri til et bryllup - eller også er hun ikke interesseret i at komme, og vælger derfor at arbejde.

Men hvor er det trist, at folk skal være så barnlige. Hvis det betyder noget for dig at hun er til stede, så burde det være det eneste der betød noget for hende.

At hun vælger dit bryllup fra er jo hendes sag. Jeg håber da hun ombestemmer sig, og at du trods alt vil få en rigtig god dag.

stort :bamsekram:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sikke noget møg!!

Jeg vil da sige, at enten arbejder din søster for verdens største nar, som ikke vil give fri til et bryllup - eller også er hun ikke interesseret i at komme, og vælger derfor at arbejde.

Men hvor er det trist, at folk skal være så barnlige. Hvis det betyder noget for dig at hun er til stede, så burde det være det eneste der betød noget for hende.

At hun vælger dit bryllup fra er jo hendes sag. Jeg håber da hun ombestemmer sig, og at du trods alt vil få en rigtig god dag.

stort :bamsekram:

Jeg tror bestemt godt hun kunne få fri - det er jo en lørdag og hun arbejder aldrig i weekenden. Jeg føler mig bare svigtet :thanks:GP:lol:

Faktisk er det jo ligeså meget min sag at hun vælger mit bryllup fra - jeg kunne da godt tænke mig en forklaring som bestod af noget mere dybtegående, men det får jeg nok ikke.

0

Del dette indlæg

... - jeg kunne da godt tænke mig en forklaring som bestod af noget mere dybtegående, men det får jeg nok ikke. ...

Du har dælme da KRAV på en ordentlig forklaring!!!! Prøv at gå hende og forklar at du er meget ked af det og at du gerne vil høre lidt mere om hvrofor hun har valgt som hun gjorde. Det kan sagtens ske stille og roligt.

Hvis hun så igen kryber udenom og ikke fortæller dig noget brugbart må du jo gå hende på klingen og spørge direkte om det er pga stedsønnen - og at du uanset svaret gerne vil have sandheden. Hvis hun så hører din side af historien, kunne det jo være hun kunne "se lyset".

Det er i al fald hvad jeg ville gøre - det er tusinde gange bedre med en diskussion end uvished!

Pøj pøj! :thanks:

Carina

0

Del dette indlæg

... - jeg kunne da godt tænke mig en forklaring som bestod af noget mere dybtegående, men det får jeg nok ikke. ...

Du har dælme da KRAV på en ordentlig forklaring!!!! Prøv at gå hende og forklar at du er meget ked af det og at du gerne vil høre lidt mere om hvrofor hun har valgt som hun gjorde. Det kan sagtens ske stille og roligt.

Hvis hun så igen kryber udenom og ikke fortæller dig noget brugbart må du jo gå hende på klingen og spørge direkte om det er pga stedsønnen - og at du uanset svaret gerne vil have sandheden. Hvis hun så hører din side af historien, kunne det jo være hun kunne "se lyset".

Det er i al fald hvad jeg ville gøre - det er tusinde gange bedre med en diskussion end uvished!

Pøj pøj! :thanks:

Carina

Jeg har forklaret hende hvordan det hænger sammen med stedsønnen. Jeg har tilmed fortalt hende at jeg synes han er en sød dreng og at vi kun har positive ting at sige om ham, men har af bagveje alligevel hørt at hun var sur over at han ikke var inviteret taz taz taz

Det er ikke nemt at skulle starte med at gøre alle andre end en selv tilfredse, bare fordi man skal giftes.

Jjeg har besluttet mig for at ringe til hende og tale med hende om det, for hun reagerer ikke på min mail.

0

Del dette indlæg

Hej

Ej hvor er din søster led, håber hun skifter mening inden brylluppet, så i kan få hende med. Jeg synes det er meget klart at drengen ikke skal med og at det kun er hendes egne der skal med. Så så må det jo være op til hende om hun bare vil være den trælse og irriterende søster. Det er bare sådan en skam når sådan noget skal gå ud over ens bryllupsdag.

Håber i finder en løsning.

Knuz Heidi fool

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kære jbm79

Det er da godt nok det værste, jeg længe har hørt. :angel: Jeg håber ærlig talt, at hun har det skidt med sin beslutning om ikke at komme til dit bryllup. Jeg synes, at det er tåbeligt hvis grunden til, at hun ikke vil komme, er pga. det med stedsønnen, for hun kan da overhovedet ikke tillade sig at blive sur over hvem I vælger at invitere eller ej. Slet ikke når i i forvejen har valgt andre folk fra.

Jeg vil også opfordre dig til at tage en alvorlig snak med hende. For dette er nok ikke noget du bare kan glemme og tilgive, hvis du ikke får en rigtig god forklaring. It better be really good :thanks:

Jeg har vildt ondt af dig!

Håber at du får et fantastisk bryllup anyways.

Knus Anome

0

Del dette indlæg

Ja ja så kom sandheden frem i aftes. Jeg var ude at besøge min niece og min nevø hos deres far. Han havde lige hentet dem hos min søster. Da ungerne var lagt i seng spørger jeg min tidligere svoger, om han har hørt det sidste nye i fht mit bryllup. Ja at din søster ikke kommer, det har jeg hørt - og jeg har sagt til hende at det kan hun f :angry1: :angry1: ikke være bekendt. Hun havde så sagt til ham, at det gad hun godt nok ikke bruge tid på når hendes stedsøn ikke måtte komme med, og hun var ligeglad med hvad andre synes om den sag. Hun havde overhovedet ikke nævnt sit arbejde overfor hendes eksmand.

Jeg brugte jo det meste af dagen i går på at tude over at hun ikke kom, men efter at have talt med min tidligere svoger var jeg eddikesur. Hvordan kan det lige være hun ikke bare fortæller mig sandheden??? Hun har vist glemt hvem der altid har været der for hende. Jeg har hentet hendes børn sent om aftenen hjemme hos hende fordi hun var i gang med at skændtes vildt med deres far lige for næsen af dem. Da de blev skilt har jeg hentet ungerne i skole og daginstitution fordi hun ikke kunne nå det pga. sit job. Da ungerne var helt små var vi sammen stort set hver dag. Jeg har passet og elsket de børn som om det var mine egne, og nu forhindrer hun at de kommer med til mit bryllup. Min tidl. svoger sagde at hvis en af mine forældre ville tage børnene med så var det bare helt i orden med ham - og det ville de desuden være 4 om at bestemme (børnene, ham selv og min søster), og selvfølgelig skulle børnene med hvis de havde lyst.

Men hold da op hvor er min søster et skvat når hun ikke engang kan sige sandheden :tosset: .

Jeg har det sådan at når hun helt bevidst FRAVÆLGER mit bryllup, så er hun kun min søster af blod, ikke i hjertet mere. Det har jeg så overvejet om jeg skal fortælle hende, men ligegyldig hvad så vil hun jo aldrig indrømme at det drejer sig om stedsønnen.

Redigeret af jbm79
0

Del dette indlæg

Ja ja så kom sandheden frem i aftes. Jeg var ude at besøge min niece og min nevø hos deres far. Han havde lige hentet dem hos min søster. Da ungerne var lagt i seng spørger jeg min tidligere svoger, om han har hørt det sidste nye i fht mit bryllup. Ja at din søster ikke kommer, det har jeg hørt - og jeg har sagt til hende at det kan hun f :angry1: :angry1: ikke være bekendt. Hun havde så sagt til ham, at det gad hun godt nok ikke bruge tid på når hendes stedsøn ikke måtte komme med, og hun var ligeglad med hvad andre synes om den sag. Hun havde overhovedet ikke nævnt sit arbejde overfor hendes eksmand.

Jeg brugte jo det meste af dagen i går på at tude over at hun ikke kom, men efter at have talt med min tidligere svoger var jeg eddikesur. Hvordan kan det lige være hun ikke bare fortæller mig sandheden??? Hun har vist glemt hvem der altid har været der for hende. Jeg har hentet hendes børn sent om aftenen hjemme hos hende fordi hun var i gang med at skændtes vildt med deres far lige for næsen af dem. Da de blev skilt har jeg hentet ungerne i skole og daginstitution fordi hun ikke kunne nå det pga. sit job. Da ungerne var helt små var vi sammen stort set hver dag. Jeg har passet og elsket de børn som om det var mine egne, og nu forhindrer hun at de kommer med til mit bryllup. Min tidl. svoger sagde at hvis en af mine forældre ville tage børnene med så var det bare helt i orden med ham - og det ville de desuden være 4 om at bestemme (børnene, ham selv og min søster), og selvfølgelig skulle børnene med hvis de havde lyst.

Men hold da op hvor er min søster et skvat når hun ikke engang kan sige sandheden :tosset: .

Jeg har det sådan at når hun helt bevidst FRAVÆLGER mit bryllup, så er hun kun min søster af blod, ikke i hjertet mere. Det har jeg så overvejet om jeg skal fortælle hende, men ligegyldig hvad så vil hun jo aldrig indrømme at det drejer sig om stedsønnen.

Hej,

Har læst dine beretninger, og jeg kan godt følge dig. Det er bare ærgeligt når ens søster vil bestemme hvordan ens bryllup skal være :thanks:.

Vi har fravalgt børn til vores bryllup, dels fordi vi ikke selv har nogle og fordi at jeg vil nyde dagen og slappe af og det samme tror jeg at de inviterede forældre vil.

Hvis vi tæller sammen hvor mange børn, der så skulle med, ville de blive til ca. 20 børn + de 65 invitere voksne - så ville de jo blive en ren børnefest men løben frem og tilbage - den slår - vi skal lege tagfat osv. osv. - .

Tror du at det i den sidste ende, drejer sig om hendes dreng på 10 år (som sikkert hellere ville spille computerspil end til voksenfest) eller kan det være at hun er jaloux og bare vil spille intressant, fordi hendes eget ægteskab ikke gik eller at hun aldrig er blevet gift ????? - blot en par tanker. -

Eller har du og din mor snakket meget om brylluppet , så hun har følt sig udenfor ?? - min søster har nemlig hellere ikke spurgt meget til mig - hun virker nærmest ligeglad - har måtte rykke hende et par gange for nogle opskrifter osv.

Din søster har en problem, men hav hellere ondt at hende og tænk på at det må være et sørgeligt liv, hvis hun bliver nødt til at opføre sig sådan, blot for noget opmærksomhed

Men det er godt at du har taget tingene op med hende, bevar det gode humør og lad hende ikke få den tilfredstillese af, at prøve at ødelægge din store dag, men tag de gode positive mail herfra med dig

lys og kærlighed

Maria -

0

Del dette indlæg

Hej Søde..

Jeg har fulgt med i din beretning... Jeg synes ikke, at din søster kan tillade sig at opføre sig sådan - og for pokker, hvor har du min forståelse, både for din sorg over det og derpå for din vrede...

Jeg har valgt, ikke at invitere børn til brylluppet - der kommer kun vores egne tre - og min svoger og svigerindes 2 børn - hvis vi skulle invitere alle børnene, så ville der være omkring 50, og den larm gider vi da ikke... ;)

Og hvis folk så ikke kan tåle det, så må de sige til, så vi kan forklare det for dem - men jeg tror nu ikke, at nogen vil reagere på den måde...

Jeg tror faktisk - nu lyder det, som om din søsters ægteskab har været en ubehagelig affære, hvor du har skullet træde til og hjælpe - at hun føler sig mindre værd lige på ægteskabs-punktet - og at hun måske føler, at du ikke anerkender hendes nye forhold, fordi I ikke vil have stedsønnen med...For hun vil jo gerne være lige så lykkelig som du og din tilkommende er lige nu... :thanks:

Jah, jalousi er en grim ting...og der er intet, du har gjort, der undskylder hendes opførsel lige nu..

Jeg foreslår, at du sætter dig ned og taler det igennem med hende...måske kan I så finde ud af, hvorfor hun reagerer så kraftigt...

Og jeg håber, at I får orden på tingene, og at hun kommer til jeres bryllup - det er en stor dag for dig, og hun bør også være der for dig..

Og hvis ikke, jammen så må du sørge for - for din egen skyld og din mands - at have et fantastisk bryllup og nyde dagen i fulde drag...

Knus til dig

Demeter

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hej jbm79

Jeg er virkelig ked af at hoere om dette. Vi har ogsaa en masse skilsmisse i vores familier. Det var faktisk en af grundene til, at vi fravalgte boern til vores bryllup. Vi har valgt at blive gift tidligt (kl. 13), hvor vi saa faar lidt champagne og jordbaer efter vielsen. Alle boern er velkommen i kirken og efter, men selve middagen er kun for voksne over 18 aar. Vi har heldigvis ikke haft saerlig meget ballade med dette (kun lidt, men de kunne ikke finde en barnepige. Dette er loest)

Haaber paa at det bedste for jer begge to. Maa jeres dag stadig blive fantastisk.

Kaempe knuser fra Winnie

0

Del dette indlæg

Nu har min søster indrømmet at det hele drejer sig om stedsønnen. Hun mener ikke at vi kan invitere "2 ud af 3" - jeg har så fortalt hende at det for mig ikke drejer sig om 2 ud af 3 - for mig drejer det sig jo om at jeg elsker hendes børn men knap nok kender stedsønnen. Desuden er vi jo to om at holde det her bryllup og jeg synes faktisk at det er helt fair at min mand hellere vil have nogle venner med end et barn han ikke kender. Hun kunne jo desuden bare have valgt at sige at så måtte alle børnene blive hjemme. Jeg har givet min søster et alterativ - hun kan tage alle 3 børn med i kirke og ud til mine svigerforældre bagefter, men så må hun få dem (i hvert fald stedsønnen) hentet der inden vi tager på kro. Så har jeg sagt til hende at hun må ringe hvis hun fortryder sit afbud, men hvis hun ringer efter d. 4. juli (vores su) så er det for sent.

Det værste ved det hele er at hendes forhold til kæresten virkelig er ustabilt. en uge før min brors bryllup ringede hun og meldte afbud for kæresten og hans søn, fordi de var blevet uvenner. Lige for tiden er de så også uvenner, så jeg kan egentlig slet ikke forstå at hun gider lave så mange problemer ud af alting. Hvis jeg var hende ville jeg helt sikkert lige overveje hvordan det vil være at sidde derhjemme d. 4 sep. mutters alene fordi kæresten alligevel ikke blev til noget og så vide at alle andre i familien er til bryllup. Det ville jeg i hvert fald synes var rigtig sørgeligt, men det må hun jo om.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer