Guest Anette & Kasper

Kontakte præst hvornår?

21 indlæg i dette emne

Min kæreste og jeg skal giftes d. 15. oktober 2011.

Jeg ringede og bookede tid i kirken i oktober sidste år og der sagde præsten at vi skulle kontakte ham når vi var kommet ind i det nye år.

Det er vi jo nu, men er det for tidligt at kontakte ham igen nu?

Hvornår ville I ringe og aftale nærmere med præsten?

:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ringede og bookede tid i kirken i oktober sidste år og der sagde præsten at vi skulle kontakte ham når vi var kommet ind i det nye år.

vi skal giftes til juni og kirken sagde vi først kunne kontakte præsten omkring februar, så ved os blir det 4 måneder før :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg tror det er meget forskelligt fra sogn til sogn hvordan man gør det.

I vores sogn har vi fået besked om, at når vi afleverer prøvelsesattesten (tidligste 4 mdr. før) aftales der tid til møde med præsten. Dette møde skal i vores sogn først foregå omkring 14 dage før vielsen. :cheerleader3:

Men jeg synes da bare du skal ringe til dem. Det er vel altid bedre at ringe en gang for meget end en gang for lidt. :)

0

Del dette indlæg

Min kæreste havde kontaktet præsten, inden han friede for at sikre, det kunne blive "vores" præst, der kunne vie os og på en fredag.

Præsten sagde, vi bare skulle tales ved et par mdr. før vielsen, dog er vi altid velkomne til at kontakte ham vedr. evt spørgsmål.

Du må bare tage kontakt til dem og få klarlagt det der skal og så må de jo melde ud, hvis det er for tidligt.

kh bente

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi fik at vide at vi skulle kontakte vores præst efter påsken 2010 (det var godt 3 måneder før vores bryllup) Det mest vigtige er jo det praktiske i forbindelse med prøvelsesattesten og den må jo ikke være mere end tre måneder gammel når i vies og alt det andet med tale osv. kommer først et par uger før brylluppet....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ringede d. 22. juli 2010 (jeg kan huske datoen, fordi det var 2 dage før min fars død) til præsten, som jeg ønskede skulle vie os. Jeg spurgte, om kirken var ledig til bryllup d. 23. april 2011. Og det sagde hun ja til og noterede bookningen af kirken til os kl. 15 d. 23. april 2011. Så det var 9 måneder (og 1 dag, hihi) før.

Hun har så sagt til os, at vi skal kontakte hende, når kommunen har sendt prøvelsesattesten til kirken og så skal vi arrangere et møde i slutningen af februar '11 eller starten af marts '11. Så her vil præsten snakke med os ca. halvanden måned før tid.

Synes dog bare, at hvis der ernoget du er i tvivl om - så ring da til præsten og hør ad. :-) Reelt set er vi jo i det nye år, så der er vel ikke noget til hinder for, at du bare ringer som aftalt?

0

Del dette indlæg

Så har vi da vidst været heldige... Vi skal først giftes i september 2012, men vi har allerede snakket med degnen og bestilt kirken. Så vi ved allerede nu, at vi skal giftes kl. 13.00 d. 15.09 2012... :)

Jeg skulle ikke mene der her bliver snakket om at reservere kirken. Forhåbenligt har 2011-brudene styr på dato og tid for vielsen. ;)

Det tråden handler om er hvornår man skal aftale tid til møde med præsten. Lidt tid inden vielsen er det typisk at brudeparret har en samtale med præsten. Denne samtale danner også grundlag for præstens tale i kirken. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Så har vi da vidst været heldige... Vi skal først giftes i september 2012, men vi har allerede snakket med degnen og bestilt kirken. Så vi ved allerede nu, at vi skal giftes kl. 13.00 d. 15.09 2012... :)

Jeg skulle ikke mene der her bliver snakket om at reservere kirken. Forhåbenligt har 2011-brudene styr på dato og tid for vielsen. ;)

Det tråden handler om er hvornår man skal aftale tid til møde med præsten. Lidt tid inden vielsen er det typisk at brudeparret har en samtale med præsten. Denne samtale danner også grundlag for præstens tale i kirken. :cheerleader3:

uhh du får min mave til at vende sig.. har nemlig ikke snakket med vores præst endnu... måske man lige skulle ringe

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det tråden handler om er hvornår man skal aftale tid til møde med præsten. Lidt tid inden vielsen er det typisk at brudeparret har en samtale med præsten. Denne samtale danner også grundlag for præstens tale i kirken. :)

uhh du får min mave til at vende sig.. har nemlig ikke snakket med vores præst endnu... måske man lige skulle ringe

Det er jeg ked af. :cheerleader3: Men ja, skynd dig og ringe til kirken! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg vil kontakte dem til april, vi skal giftes til august.

Men jeg er kommet frem til at hvis vi ikke skal have stress kan vi ikke vente med alle tingen til 3-4 mdr før.

Brudekjolen skal tilpasses og der skal jeg ringe i maj mdr og aftale en tid. Det bliver nok i juni.

Fotograferne vil gerne møde os, dem skal jeg også kontakte i maj. Det bliver i juni.

Bageren siger vi kan vente en mdr før med at bestille kage og smage. Men det har jeg tænkt mig at gøre tidligt, marts eller noget i den stil for det kan vi godt beslutte nu.

Feststedet vil først have vi kontakter dem i juni, men så lange tid kan jeg ikke vente med at vælge maden, borddækning og den endelige pris og alle de ting som høre dertil. Så dem kontakter jeg også til marts og aftaler en tid i maj mdr.

Man skal også bruge en dag til at prøve ringe og gommens tøj og hver gang vi skal afsted skal vi have barnepige...

Så jeg håber på at kunne være tidlig ude så alt det hele ikke bliver helt klemt sammen de sidste 2 mdr inden.

knus janni

0

Del dette indlæg

Jeg vil kontakte dem til april, vi skal giftes til august.

Men jeg er kommet frem til at hvis vi ikke skal have stress kan vi ikke vente med alle tingen til 3-4 mdr før.

Brudekjolen skal tilpasses og der skal jeg ringe i maj mdr og aftale en tid. Det bliver nok i juni.

Fotograferne vil gerne møde os, dem skal jeg også kontakte i maj. Det bliver i juni.

Bageren siger vi kan vente en mdr før med at bestille kage og smage. Men det har jeg tænkt mig at gøre tidligt, marts eller noget i den stil for det kan vi godt beslutte nu.

Feststedet vil først have vi kontakter dem i juni, men så lange tid kan jeg ikke vente med at vælge maden, borddækning og den endelige pris og alle de ting som høre dertil. Så dem kontakter jeg også til marts og aftaler en tid i maj mdr.

Man skal også bruge en dag til at prøve ringe og gommens tøj og hver gang vi skal afsted skal vi have barnepige...

Så jeg håber på at kunne være tidlig ude så alt det hele ikke bliver helt klemt sammen de sidste 2 mdr inden.

knus janni

Jeg har det præcis som som, vil gerne have styr på det hele hurtigst muligt, så der ikke opstår stress over noget :)

Men lige nu skal vi bare have feststedet 100% på plads, så vi kan komme videre med planlægningen. Men tør godt vente lidt endnu med at aftale nærmere med præsten, bare tiden er booket så er jeg glad :)

0

Del dette indlæg

vi blev gift i august, og jeg havde bookede kirken i over 1 år i forvejen. Januar samme år, som brylluppet skulle stå ringede jeg både til præsten og feststedet og aftalte tidspunkterne, så vi kunne lave invitationerne og sende dem ud...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal giftes i august næste år og vi har bestilt kirken. Præsten sagde det kun var godt vi var tidligt ude med at bestille kirken. Dog skal vi ikke snakke med dem igen før engang næste år. Satser på jeg ringer engang i januar for at høre om det er passende der eller om vi skal vente lidt længere :bearhug:

0

Del dette indlæg

Vi bookede kirken allerede 1½ år før og fik styr på dato og klokkeslæt, men da vi har fundet ud af at tidpunktet for vielsen var en anelse for tidligt, ringede vi i sidste uge og fik rykket den til en time senere.

Ellers skal vi kontakte vores præst efter industri sommerferien (ca. 4 måneder før bryllupsdatoen) og aftale nærmere. :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi fik af vide at vi skulle reservere kirke og præst i Januar 2010 og vi skal først giftes Juli 2011, men vi skulle samtidig sognebåndsløses, derudover skal vi tale med præsten her om 14 dages tid samt ca 14 dage før den store dag...

Knus Eva

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer