Guest Minanne

drikkelse

12 indlæg i dette emne

Hej Zillaer og alle andre der læser med:-)

Jeg har et spørgsmål som jeg håber nogle vil komme med et svar på..

Hvis alle kommer bliver vi 77 ialt til vores bryllup.

Vi har snakket om følgende antal af drikkevarer:

- 60 flasker rødvin.

- 30 flasker hvidvin.

- 8 flasker dessertvin.

- 6 kasser alm cola.

- 3 kasser cola zero.

- 6 kasser alm fanta.

- 3 kasser fanta light.

- 3 kasser danskvand med citrus.

Derudover køber vi 1 flaske cognac, 1 flaske Bailey og 1 flaske cointreau som skal servers ved bryllups kagen..

Det skal siges at vi ved der er nogle af vores gæster som ikke drikker vin..

Men hvad siger I til dette forslag til drikkevarer.

Marianne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Man plejer gerne at sige ca 1 flaske vin pr mand fordelt over rød og hvid + det løse. Så jeg synes at 60 flasker lyder af lidt meget, men det kommer selvfølgelig også an på om der bliver serveret øl også.

På den anden side, hvis I køber det i en dansk butik kan I jo til hver en tid aflevere det tilbage i ikke bruger :thumbsupsmileyanim: det kan man i hvert i det fleste butikker...og man jo hellere have købt for meget end for lidt :)

0

Del dette indlæg

Jeg ville nok vælge at købe vinen et sted, hvor man kan få returneret uåbnede flasker - og så bare sørge for at der blev taget af de flasker der var åbne.. Så gør det jo ikke noget, at i står tilbage med en masse flasker, hvis i kan få pengene tilbage for dem :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Mere Baileys! Sidste bryllup, jeg var til, hvor vi vist var omkring 90, var der tre flasker Baileys, og der blev kæmpet med næb og klør om de tre. Men det kommer naturligvis meget an på selskabet, men vi bliver også omkring de 80, og vi skal mindst have fem flasker Baileys. Og ville så nok skære ned på dessertvinen, for det er der altså efter min erfaring ikke ret mange, der drikker.

Jeg synes til gengæld, 60 flasker rød og 30 flasker hvid lyder fint og ikke af for meget til 77 peroner. Havde nok selv valgt lidt mere hvidvin, 40 flasker. Og 15 kasser øl. Og 10 kasser alkopops også, fx Ice eller Sommersby. Og så ville jeg nok købe 1,5 liter sodavand, da I skal regne med at mange åbner en vand og glemmer den og tager en ny. Kan dog slet ikke se, hvad I skal med al den Fanta.

Men, men.. Man må jo se meget på, hvem der er med til festen.. Jeg skal bare ikke stå og mangle noget den dag, det er helt sikkert, og der skulle også gerne være lidt tilovers, ellers har der været for lidt. Det kan vel holde sig til næste store fest. :thumbsupsmileyanim:

Og vil lige sige, at mange i dag drikker vand i stedet for sodavand til maden. Og så køber vi nok også noget vodka og rom m.m. til drinks - der skal så være sodavand og juice til.

Redigeret af annemjensen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan dog slet ikke se, hvad I skal med al den Fanta.

Det var faktisk også min tanke og jeg skelede samtidig til det med 6 kasser cola. Men nu er jeg også inkarneret cola drikker og drikker nok lidt mere cola end de fleste (drikker faktisk ikke andet når jeg er på job). Selvom 6 kasser måske er nok ville jeg overveje at vælge eksempelvis 8 kasser (eller rammer) cola og 4 Fanta. Jeg tror det er det samme om man vælger de små eller 1 1/2 liters. Det kan lige så godt være de store flasker der enten står og bliver glemt i en bar eller står halvåbne på bordene.

0

Del dette indlæg

vi bliver 50 mennesker og vi har 60 flasker vin, det er bliver til overs tager vi med hjem for eller giver til forældre og svigerforældre, så har vi 15 kasser sodavand og 18 kasser øl, sodavand er der dog flest colaer da det vist er det folk + Dj drikker mest :thumbsupsmileyanim::cheerleader3: men skal en tur til tyskland efter noget til os unge mennesker som ikke kan lide vin eller øl og så noget til kaffen som fx. bailey

0

Del dette indlæg

sodavand er der dog flest colaer da det vist er det folk + Dj drikker mest :thumbsupsmileyanim::cheerleader3:

Det er nok ikke helt forkert. Når det så er sagt så har jeg som regel altid selv en ramme Cola stående ude i bilen da man af og til er ude for Cola på stedet er Pepsi og det kan jeg såmænd også godt drikke.Det samme med "discount - cola". Ingen fine fornemmelser der. Det er bare meget godt at have de andre også - ihvertfald på hjemvejen.

Tror I har ret i det med Bailey. Mange inkl. mig selv kan bl.a. godt lide det i kaffen.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer