Marie og Patrick

2 slør?

10 indlæg i dette emne

Hej alle.

Når vi skal giftes til næste sommer, forestiller jeg mig at jeg skal have en kjole på, med laagt slæb og et slør der er lige så langt.

Det skal være lidt "gammeldags" med broderier og sådan.

Jeg vil ikke have klippet i det slør. Jeg tænker at jeg måske en dag får en datter, som vil bære det samme på hendes bryllupsdag. Det er også fordi jeg vil have min kjole på en gine bagefter, og der vil jeg gerne have sløret er helt.

Min familie og andre jeg har spurgt, forstår ikke dette. Selvom jeg allerede nu giver udtryk for at jeg ikke vil have klippet i mit slør, så ved jeg at de ikke vil overholde dette, for det er en tradition at klippe det i stykker.

Så er det okay at købe 2 slør, og skifte inde brudevalsen, eller er det snyd?

Så bliver alle jo tilfredse - Jeg har mit slør helt, og alle får lov til at klippe i et.

Jeg har kigget rundt på´nettet og der kan man få nogle slør til omkring 300 kr, ellers havde jeg tænkt mig at købe et brugt..

Hvad synes I? Er det mig der skal tage mig sammen? Og er det okay at have et brugt slør på?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er MANGE, som vælger den løsning med 2 slør. Så det synes jeg da, at du skal gøre, hvis det er dét, du har mest lyst til.

Jeg skal have et smukt langt slør på, og jeg vil heller ikke have mit revet, da jeg ikke bryder mig om den tradition. Jeg har dog ikke tænkt mig at skifte til et "riveslør", da jeg har spredt mit ønske til mine gæster, og det forventer jeg bestemt bliver respekteret. Jeg har f.eks. tænkt mig at sige det igen til PA, da det jo nok alligevel er de piger dér, som ville være potentielle "rivere" :thumbsupsmileyanim:

Tror bestemt ikke at der er noget galt i at have et brugt slør i øvrigt.

0

Del dette indlæg

Det kan man sagten - det er bare at købe det billigste slør folk kan rive alt det de vil i.. :thumbsupsmileyanim:

Jeg vil enormt gerne sy mit eget slør, med kniplinger og det helt store.. Ville hade, hvis så mange timers arbejde blev revet i stykker - og ligesom du selv siger, er tanket om at have en datter, der skal arve det, meget appellerende - særligt hvis jeg selv har syet det :D

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan sagtens købe et skifteslør, hvis det er det, du vil :thumbsupsmileyanim: Det er der alligevel mange som gør. Jeg selv nøjes med et enkelt slør, men ønsker som dig heller ikke, at det bliver revet i stykker, så det har vi pænt frabedt os i invitationen, og det regner jeg stærkt med, at folk accepterer :cheerleader3:

Redigeret af 26 feb 2011
0

Del dette indlæg

Min veninde ville heller ikke have revet sit vildt dyre og meget flotte Karimslør i stykker, så hun havde ganske enkelt et stykke løs tyl med, som folk kunne rive i, hvis de absolut ikke kunne styre sig.

0

Del dette indlæg

Jeg havde også to slør, ville heller ikke have mit lange slør revet i stykker. Skiftede da vi skulle spise til et numselangt slør.

Så det er absolut er rigtig god idé hvis man ikke vil have sit slør revet i stykker.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej alle.

Når vi skal giftes til næste sommer, forestiller jeg mig at jeg skal have en kjole på, med laagt slæb og et slør der er lige så langt.

Det skal være lidt "gammeldags" med broderier og sådan.

Jeg vil ikke have klippet i det slør. Jeg tænker at jeg måske en dag får en datter, som vil bære det samme på hendes bryllupsdag. Det er også fordi jeg vil have min kjole på en gine bagefter, og der vil jeg gerne have sløret er helt.

Min familie og andre jeg har spurgt, forstår ikke dette. Selvom jeg allerede nu giver udtryk for at jeg ikke vil have klippet i mit slør, så ved jeg at de ikke vil overholde dette, for det er en tradition at klippe det i stykker.

Så er det okay at købe 2 slør, og skifte inde brudevalsen, eller er det snyd?

Så bliver alle jo tilfredse - Jeg har mit slør helt, og alle får lov til at klippe i et.

Jeg har kigget rundt på´nettet og der kan man få nogle slør til omkring 300 kr, ellers havde jeg tænkt mig at købe et brugt..

Hvad synes I? Er det mig der skal tage mig sammen? Og er det okay at have et brugt slør på?

Hvilken farve er din kjole?

Har er slør der er helt hvid til overs

0

Del dette indlæg

Jeg synes det er en rigtig god ide med 2 slør, for hvis man køber et flot dyrt slør er det jo synd at der skal klippes i det.

Du kan jo købe et billigt slør som du jo selv forslår, ellers kan man jo lave et selv hvis man er frisk på dette. Man kan købe brudetyl i de fleste

stofforretninger.

Cille

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer