cmtoft

Romantisk sommerbryllup i Italien 18. juni 2011 - er gravid :-)

1,429 indlæg i dette emne

Er lige i gang med at overtale htb om at vi skal til Portico på jeres hotel (eller faktisk med hele svigerfamilien, fordi pt er planen er svigerfars 65 års fødselsdag skal fejres med en ferie næste forår :thumbsupsmileyanim: ), men nu må vi se om vi kan få overtalt familien! De er normalt sådan nogle der helst vil have en lejlighed eller hytte, så de selv kan lave mad osv. Men jeg synes bare at jeres hotel er så hyggeligt og byen helt fantastisk :cheerleader3:

Weeee - jamen, dagens gode nyhed er saa, at vi ogsaa har lejligheder :thumbsupsmileyanim:

Hotellet er et saakaldt albergo diffuso, hvilket betyder at vi ligger i en lille middelalderlandsby med under 5000 indbyggere og har hotelvaerelser i flere bygninger i byen, og ligeledes kan tilbyde overnatning i lejligheder(som alle har koekken) :)

Edit: Portico har jo saa kun 400 indbyggere. Albergo diffuso betyder noget i retning af "spredt hotel".

Saa kan man jo kombinere og vaelge at spise paa hotellet nogle af aftenerne... Der er baade koebmand, bager og slagter i byen. Der er flere familier, som har holdt familiefoedselsdagsrejse her og hvis vi skal have kommunikeret angaaende pakketilbud med for et ophold med menu og evt. HTB for free paa traekbasun til at akkompagnere foedselsdagskagen, saa siger du bare til :lol: (det er skam mit ramme alvor - han spiller traekbasun)

Hold da op, der er lidt at gå i gang med de næste dage - og nogle skal da vidst bare overstået! Det var der man godt lige kunne bruge en personlig hjælper, som man kunne sætte til at lave alt slavearbejdet... :thumbsupsmileyanim: Men er sikker på, det hele nok skal blive fantastisk! Og godt med listen - så du kan holde lidt styr på de italienere :thumbsupsmileyanim:

Oh, yes, og foerste etape af i dag er nu veloverstaaet :thumbsupsmileyanim:

Der er skam assistance at faa, foer jeg staar i en desperat situation, men proever lige at se, hvor meget jeg kan klare selv :)

Redigeret af cmtoft
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Virkelig tamme ting at forberede til sit bryllup:

- klippe 150 satinbaand til bordkort :cowsleep:

- printe, klippe og boeje 100 smaa kort til bomboniere(favors) :(

- Dele laaaaaaaaaangt blondebaand paa langs, fordi det er for bredt og man ellers ikke har nok... :td:

- skrive indkoebsliste til imorgen formiddags mission: at skaffe det sidste til alle DIY-projekter :shopping:

- Lave ugens program med et maal for oeje - at naa det hele :blink:

HTB har heldigvis vist sig som en aerkehelt og er gaaet igang med at lave al tekst til kirkehaefterne og har nu sendt det til godkendelse hos vores praest - selv fadervor paa dansk er med :thumbsupsmileyanim: Enig, sådan opfører en ærkehelt sig -totalt empatisk over for sin kommende hustru! :thumbsupsmileyanim:

Igaar havde vi familiemoede, dvs svigerforaeldre, HTB og jeg, for at planlaegge hvem, hvad, hvor og hvornaar, saa hele bryllupsweekenden gaar op i en hoejere enhed - allerede paa nuvaerende tidspunkt vil jeg takke alle mine engle for deres hjaelp :thanks: Dejligt, når bryllupsforberedelserne kan samle familien om opgaverne - ikke altid, det kan lade sig gøre.

I dag regner det bare for vildt og jeg kan maerke et voksende behov for dansk organisationsevne, hvis ikke denne zilla skal haenge i laser ugen op til brylluppet, men derimod vaere en veludhvilet og afslappet vaertinde for naermeste familie... og ikke mindst kunne staa imod svigermekanikkens panikudbrud :unsure:Griner, tag det med et smil: Italienere er kendt for deres lidenskabelige udbrud - det skal ikke tages så tungt, måske er det deres måde at håndtere stress på :biggrin:

Ugens program:

Mandag: Indkoeb af alt paa listen - som er ret lang :o + DIY

Tirsdag: Med svigermor paa indkoeb af outfit til bryllup + DIY + proeveopsaetning

Onsdag: Sammen med HTB koebe gaver til vidner og i engros efter knapper og baand + tandrensning + DIY

Torsdag: DIY + "polterabend" med byens kvinder, dvs, god, stor aperitivo kl 18 paa den lokale bar

Fredag: DIY + IKEA med den anden brud

Loerdag: Rengoering af hele huset og forberede nede i lejligheden til mor og far kommer + DIY

Soendag: DIY + hente mor og farImponerende, du har det kæmpeoverskud, tager hatten af for dig, for du har vel samtidig også hotellets gæster at tage dig af sammen med din tilkommende og familien? :respekt:

Mine DIY's til kommende uge:

Sidste pynteglas til bordpynt

Pynteglas til haven

Bomboniere, 100 stk.

Bordkortx2, 280 stk.

Traditionsskilt til bordene

Al bordpynt og havepynt forberedt i kasser

Boernefavors

Indledende oevelser til Velkomstbordet og kagebordet

DIY's til sidste uge foer brylluppet:

Gaestebog - papir er bestilt

Velkomstbordet

?Ordboeger - skal/skal ikke?God idé med ordbøgerne, min erfaring er, at italienere bliver meget glade, når man forsøger at tale italiensk - vores tur til Sicilien var virkelig en succes, ikke mindst fordi jeg kunne nogle få gloser på det smukke sprog - er vild med Italien :loveboard:

Oh well... jeg maa have et glas hvidvin og tale lidt med mine engle :toot:God idé med englene, her på bryllupsklar.dk er der en hel flok, som gerne hjælper med støtte, opmuntring og skulderklap - I just love it!

Redigeret af mrssicilia
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Status for mandagsprojektet :super:

Det gaar forrygende :thumbsupsmileyanim: Jeg har indtil videre klaret indkoebene, spist frokost og faaet lavet 85 pynteglas faerdige til Mads og Monopolet paa P3. Regnen siler ned udenfor, saa det er alletiders vejr til DIY!

Kasser med pynt - dansk organisation

- HTB er helt faerdig af grin over den her ide: Jeg har besluttet at lave en kasse til hvert bord og hvert hjoerne/formaal i haven. Kassen til bordpynt skal indeholde 5 pyneglas, heraf 2 til blomster og 3 til stearinlys, en ramme med traditionerne, Skilt med bordets oe-navn og saa ordbog. Saaledes har dem, der skal pynte bordene, nemt ved at forstaa og det maa kunne gaa relativt hurtigt. Der skal som sagt en buket med en paeon og brudesloer i et stort pynteglas og et lavendelbunt i et mindre pynteglas. Jeg har pyntet med lyslilla satin- og organzabaand og forskellige blonder :loveflag:

Spejle?

HTB foreslog at stille pynteglassene paa spejle... hmm... hvad synes I om det med spejle paa bordene? Jeg er ikke sikker, men vil jo ikke bare afvise blankt... :help:

2 ekstra invitationer - oh well...

Saa kom HTB med en lille tanke, og han var saa soed og kaer at jeg nu laver 2 ekstra invitationer til de to vennepar han gaar og fortryder at han ikke har paa listen. F... det, det er ligefoer bordplanen kommer til at gaa bedre op, hvis de kommer :lol:

Er startet paa bordplan!

Apropos bordplan, saa lavede vi et foerste udkast igaar og er ikke tilfredse endnu... men det er da et skridt paa vejen og der er jo tid at loebe paa endnu. Som andre overvejer vi ogsaa at lave boerneborde til de stoerre born og teenagere, men kan ikke helt greje den. Jeg skal vist ogsaa lige have talt med min soester om det - der maa forstaerkning til :blink:

Ja, det gaar som sagt derudaf og i aften kan vi saa se paa kirkehaefterne, som ikke bliver hverken vaerre eller bedre end ivory A4 foldet sammen leveret fra trykkeri - der er ikke tid eller energi til at goere mere ud af det :tunge:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hehe godt der er styr på tingene :respekt: ser godt ud!

mht spejlene, så ved jeg ikke, har også selv voervejet det, men er gået lidt bort fra det.. synes nu det er meget sødt når din H2B foreslog det, og hvis min kæreste havde foreslået det havde jeg nok gjort det, synes det er skønt når han blander sig lidt :rolleyes: men hvis du gerne vil undgå det men stadig rose ham, kan du sige det er en fantastisk ide men blitzene går nogen gange i spejlene når der tages billeder ved bordet, og det gir jo dårlige billeder. (har kun hørt om det, og jeg har set masser af billeder med spejle på bordene uden problemer!)

0

Del dette indlæg

Er lige i gang med at overtale htb om at vi skal til Portico på jeres hotel (eller faktisk med hele svigerfamilien, fordi pt er planen er svigerfars 65 års fødselsdag skal fejres med en ferie næste forår :thumbsupsmileyanim: ), men nu må vi se om vi kan få overtalt familien! De er normalt sådan nogle der helst vil have en lejlighed eller hytte, så de selv kan lave mad osv. Men jeg synes bare at jeres hotel er så hyggeligt og byen helt fantastisk :cheerleader3:

Weeee - jamen, dagens gode nyhed er saa, at vi ogsaa har lejligheder :thumbsupsmileyanim: Hotellet er et saakaldt albergo diffuso, hvilket betyder at vi ligger i en lille middelalderlandsby med under 5000 indbyggere og har hotelvaerelser i flere bygninger i byen, og ligeledes kan tilbyde overnatning i lejligheder(som alle har koekken) :)

Edit: Portico har jo saa kun 400 indbyggere. Albergo diffuso betyder noget i retning af "spredt hotel". Saa kan man jo kombinere og vaelge at spise paa hotellet nogle af aftenerne... Der er baade koebmand, bager og slagter i byen. Der er flere familier, som har holdt familiefoedselsdagsrejse her og hvis vi skal have kommunikeret angaaende pakketilbud med for et ophold med menu og evt. HTB for free paa traekbasun til at akkompagnere foedselsdagskagen, saa siger du bare til :lol: (det er skam mit ramme alvor - han spiller traekbasun)

Ej, men det er jo perfekt. Kan man se det på jeres hjemmeside? Må lige snakke med svigermor om det og se hvad hun siger til det :thumbsupsmileyanim: Og kunne da være så fedt med en trækbasun til kagen... Det kunne være så fedt og tror virkelig htb's far ville være rart over det!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Weeee - jamen, dagens gode nyhed er saa, at vi ogsaa har lejligheder :thumbsupsmileyanim: Hotellet er et saakaldt albergo diffuso, hvilket betyder at vi ligger i en lille middelalderlandsby med under 5000 indbyggere og har hotelvaerelser i flere bygninger i byen, og ligeledes kan tilbyde overnatning i lejligheder(som alle har koekken) :)

Edit: Portico har jo saa kun 400 indbyggere. Albergo diffuso betyder noget i retning af "spredt hotel". Saa kan man jo kombinere og vaelge at spise paa hotellet nogle af aftenerne... Der er baade koebmand, bager og slagter i byen. Der er flere familier, som har holdt familiefoedselsdagsrejse her og hvis vi skal have kommunikeret angaaende pakketilbud med for et ophold med menu og evt. HTB for free paa traekbasun til at akkompagnere foedselsdagskagen, saa siger du bare til :lol: (det er skam mit ramme alvor - han spiller traekbasun)

Ej, men det er jo perfekt. Kan man se det på jeres hjemmeside? Må lige snakke med svigermor om det og se hvad hun siger til det :thumbsupsmileyanim: Og kunne da være så fedt med en trækbasun til kagen... Det kunne være så fedt og tror virkelig htb's far ville være rart over det!

hi hi - proev at snakke med hende :rolleyes:

www.vecchioconvento.it - men der staar vist ikke noget om lejligheder - saa skal I kigge paa sprogskolens hjemmeside(som ogsaa er os)

Og saa er der ogsaa lidt paa dansk her

0

Del dette indlæg

hi hi - proev at snakke med hende :rolleyes:

www.vecchioconvento.it - men der staar vist ikke noget om lejligheder - saa skal I kigge paa sprogskolens hjemmeside(som ogsaa er os)

Og saa er der ogsaa lidt paa dansk her

Hvor ser det bare fantastisk hyggeligt ud :loveboard:

0

Del dette indlæg

hehe godt der er styr på tingene :respekt: ser godt ud!

mht spejlene, så ved jeg ikke, har også selv voervejet det, men er gået lidt bort fra det.. synes nu det er meget sødt når din H2B foreslog det, og hvis min kæreste havde foreslået det havde jeg nok gjort det, synes det er skønt når han blander sig lidt :rolleyes: men hvis du gerne vil undgå det men stadig rose ham, kan du sige det er en fantastisk ide men blitzene går nogen gange i spejlene når der tages billeder ved bordet, og det gir jo dårlige billeder. (har kun hørt om det, og jeg har set masser af billeder med spejle på bordene uden problemer!)

Ja, det er ogsaa skoent, at han er saa engageret, ogsaa i mine smaa projekter :)

Jeg tror spejlene kan blive for meget, men paa den anden side ogsaa give overdaadighed og vores bryllup kan vel godt gaa i kategorien "overdaadigt, paa den italiensk-danske-hygge-havebryllupsmaade :unsure: Men maaske det bare er totalt stilbrud... suk, vi synes begge, der mangler noget og bordene bliver 180 cm i diameter med 8-10 ved hver. Maaske ER spejl bare lige det, der skal til :tunge:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er sikker på at det bliver skønt med alle de glas, selv om de pga. din organisations evne, ser lidt... hmm hvad er ordet...klemte ud, hi hi :thumbsupsmileyanim:

De SKAL kunne vaere der :lol:

Samler nu paa mindre kasser til at dele dem ud paa :wink:

0

Del dette indlæg

Nå kæreste cmtoft - nu er jeg jo kommet håbløst bagud i din spændende planlægning, så nu er det vist på høje tid, jeg får læst op :wink:

Tasken

Den er bare så lækker og passer helt perfekt til skoene både i farve og bling...den kan jeg godt forstå, du måtte eje :cheerleader3: Du må bare gemme keepbag'en til en anden god lejlighed - den kan jo passe til så meget andet :thumbsupsmileyanim:

Brylluppsrejsen

Det lyder jo bare helt vildt vidunderligt - en rigtig honeymoon lige efter bogen :cheerleader3: Jeg ville så gerne til Thailand og hotellet lyder bare som den rene luksus - det kan kun blive helt fantastisk :cheerleader3:

Præsten

Hvor er det fedt, han har forståelse for kulturforskellene og er villig til at tilpasse ceremonien efter jeres ønsker. Skønt I skal synge Dejlig er jorden - den er så smuk :thumbsupsmileyanim:

Vi fik også kirkehæfterne trykt og foldet - det var dyrt, men bestemt pengene værd at slippe for at sidde der og printe og folde i timevis :rolleyes:

Bordplan

Drink plenty of wine :griner:-

Forberedelser

Godt, du har lagt sådan nogle detaljerede ugeplaner, ellers kunne det hele vist godt gå hen og blive lidt uoverskueligt :unsure:

Pynt

Det er da super smart med en kasse til hvert bord, så kan det da næsten ikke gå galt :thumbsupsmileyanim:

Pynteglas

Hvor er de fine - det er lige til min shabby chic smag :thumbsupsmileyanim:

Du fatter ikke hvor skønt det er at kunne komme herind og svælge i dine dejlige forberedelser - må jo ærligt indrømme, at det er lidt tomt, når der ikke skal planlægges mere bryllup :o SKØNT at vi har dit tilgode :cheerleader3::griner:-

Redigeret af Elva
0

Del dette indlæg

Aah, min soede Elva, du er tilbage :bearhug:

Taaaak, for dine soede ord om alt mit dit og dat :respekt: for at du har kaempet dig igennem det meste :) Jeg tror virkelig ogsaa, at der kommer et tomrum, naar jeg ikke laengere skal opdatere min planlaegningstraad med bryllupsplanlaegning... :boohoo: Men saa maa vi have en lille after-wedding-

traad a la champagne og sloer :lol:

Kommer saa meget til at tude, naar jeg skal bede danskerne om at synge med paa salmen i kirken. Den er valgt fordi jeg virkelig har noget for den og saa har min mormor ogsaa sagt god for den som en af min morfars yndlings :heart: Men der bliver vist rigeligt at aabne sluserne over den weekend :lol:

Drinking lots of wine - yes, laver bordplan og der er for mange danske singlepiger - skal man saa lave et bord med all the singleladies og all the bachelors? :blink:

0

Del dette indlæg

Hold da op, hvor får du meget fra hånden. Det ser så super godt ud det hele. Rigtig flotte pynteglas :thumbsupsmileyanim:

Hmm spejle på bordene. Tror jeg hælder mest til uden spejle. Vil give et mere rustikt præg.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold nu fast hvor ser det skønt ud med Thailand. Jeg elsker Thailand!! Ih hvor bliver det dejligt for jer..Og mht bordplanen, gruer jeg for når det bliver min tur. Og vi er halvdelen af jer. Men tag du dig nu et stoooort glas hvidvin, og giv den hele armen! (mangler en vindrikkende smiley :rolleyes: )Igår var vi til prewedding dinner med det par vi skal til bryllup ved i Italien, og nu glæder jeg mig bare endnu endnu mere :cheerleader3: Det bliver simpelthen bare så skønt og spændende at opleve et bryllup dernede... Og så det mad hun havde lavet igår :thumbsupsmileyanim: Uhm! I love Italy!!

Ja, det er lidt vildt at taenke paa Thailand - har lige kataloget fremme og droemme lidt :7himmel:

Det er ikke fedt at lave bordplan, kan jeg allerede nu afsloere... :blink: Men vi har da lidt tid at loebe paa endnu - og indtil flere flasker hvidvin. Tror jeg slaar mig en lille bitte smule paa flasken de naeste to-tre uger :lol:

Aiih, det lyder fint med pre-wedding dinner :unsure: Er det hos to danskere eller er de 50/50 som os? Det maa de naesten vaere, hvis hun har lavet det gode mad til den aften :metteholm Under alle omstaendigheder bliver det garanteret helt vidunderligt :cheerleader3:

Jamen den pre wedding dinner gik bare fantastisk! Og hold nu fast hvor var det lækker mad... mums! :cheerleader3: Og Ja hun er italiener og han er dansk. Og bare måden hun præsenterede hendes helt igennem fantastiske spaghetti bologniææææse på.. Og der var bare rigtig mange lækre retter. Åh hvor jeg glæder mig til vi skal afsted! :7himmel:

Nå men hold nu fast hvor har du gang i tingene! Jeg elsker dine nu-skærer-jeg-det-ud-i-pap-for-at-eleminere-fejl-zilla-metode med at pakke én kasse til hvert bord! :thumbsupsmileyanim: Ja og htb griner nu, men han skal nok komme til at se fornuften i det.. Og dine lister! Shit jeg glæder mig ikke til det er mig der bliver så presset :blink:

Spejle... hmmmmm not so much :huh: Tror det vil tage fokus på den forkerte måde. Men prøv i din prøve, så kan vi se om det er now der dutter...

0

Del dette indlæg

:thanks: Det var godt med spejleinput og er faktisk sikker paa at det bliver uden. Det kan ogsaa blive for meget og foeler at det ligesom er udenfor kategori med de spejle. Saa hvis HTB overhovedet kommer i tanker om den ide igen, saa bliver det Mette Holm-kortet, der traekkes :biggrin: Jeg tror nu ikke, at han kommer paa det igen, hvis jeg laver proeveopdaekningen meget komplet... :fløjt:

Ugen op til brylluppet kommer der meget assistance til, saa tror egentlig jeg skal have nogle DIY-slaveting at tilbyde mine foraeldre for eksempel... Jeg laver bordkortene som Manilla-kort, som vi binder om vinglassene. Jeg saa ideen i et bryllupsmagasin og paa den maade ved hver gaest ogsaa, hvilket glas, der er deres :thumbsupsmileyanim: Der skal sys en perlemorsknap paa hvert bordkort, som bliver vores lyslilla karton, og saa skal der saettes et lyslilla satinbaand i. Det bliver saa bundet paa glassene paa dagen :loveflag:

Vender tilbage efter min proeveopsaetning i eftermiddag :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jamen jeg er bare så spændt på at se billeder fra dit bryllup! :) Har jo fulgt med på sidelinjen i lang tid, syndes jo at dit bryllup er extra spænende når I kommer fra hvert sit land ligesom jeg og min kommende mand :) Din DIY projekter er så flotte og det bliver spænende at se dem "in action" på selve dagen :D

:cheerleader3: :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Proeveopsaetning, ingen bordkort og en fin svigermor

Ohhhh, min svigermor og svigerinde har taget meget af min tid i dag, men meget frivilligt. Min danske svigerinde havde endnu ikke fundet toej til brylluppet, saa vi tog i formiddags til nabolandsbyen, hvor der ligger en meget fin og dyr dametoejsbutik. Overfor ligger herreforretningen, hvor HTB i gaar koebte sin troeje og han har saa forresten vaeret ved skraedderen med sit brudgomstoej - finally :rolleyes:

:back2topic: Svigerinden fandt et saet og efterlod det, saa hun kunne komme igen om eftermiddagen, for svigermor ville gerne have en jakke eller noget til sine hvide bukser og groenne silketop. Efter 1000 ganges frust over de drillende manila-bordkort valgte jeg saa at tage med svigermor og svigerinde i toejrus foer proeveopsaetningen, og min lille runde svigermor fandt faktisk en flot blaa kjole - vi har aldrig set hende i en paen kjole og hun bliver saa fin :loveflag:

Saa er jeg lige kommet hjem fra proeveopsaetning og har to frisurer med hjem. Han lavede noget maerkeligt foerst, som ikke taeller og som vi ikke tog billede af :huh: Men saa lavede han opsaetning 1 og 2, som vi har billeder af :cheerleader3: Han lavede ogsaa en hoej, lidt for waaauuuw, opsaetning, og saa en sidste ret loes opsaetning, som vi legede lidt med og satte ud til siden og det hele, men blev enige om, at vi kan lave en anden god gang - flot men ikke til den dag :)

Here goes med de to favoritter fra 2 sider - jeg har nok valgt, men hvad er I mest til? :wink:

Nummer 1, lav opsaetning - paa dagen bliver det ikke med synlige haarnaale, og haarnaalene bliver guld, ikke moerke!

post-46023-0-86512000-1307470969.jpg

Redigeret af cmtoft
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer