cmtoft

Romantisk sommerbryllup i Italien 18. juni 2011 - er gravid :-)

1,429 indlæg i dette emne

Saa er jeg lige oppe og hilse inden jeg dykker igen imorgen. I dag har jeg vaeret til en virkelig tarvelig eksamen :) Det gik rigtig daarligt, havde nu ogsaa proevet at stoppe det hele ind mit system paa meget kort tid, men altsaa, det er bare ikke mit fag! Saerligt ikke taget i betragtning, at ligninger indtil for en uges tid siden, var noget vi vist nok tog os af dengang tilbage i folkeskolen. Jeg tog fejl og hende her "Strega'en" (heksen, red.) havde lagt op til ikke mindre end 9 opgaver med laaange ligninger, saa det var desvaerre umuligt i dag... (y)

Derudover havde en anden prof sagt, at denne eksamen ville blive svaerere og svaerere jo flere eksaminer, man springer over, for man tager den. Italiensk semesteropbygning er en historie for sig, men jeg kunne have taget en halv i november, den anden halve i januar eller noejes med at tage det hele over en gang i enten januar eller februar. What the f...? Her er jo ikke censur paa og det bliver meget nemt personligt, men ham her goer det saa aabenbart svaerere for en i februar end i november... :cheerleader3:

Naa, glaeder mig til jeg igen kan kaste mig over bryllupsplanlaegning og vaere en rar forlovet - godt jeg har en meeeget taalmodig htb, som soerger for mad, drikke og troesteknus :cheerleader3:

Haaber snart der kommer pakker med taske, stroempebaand og brudelingeri :):biggrin:

Ciaooo....Zzzz.....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv dumme eksamen - du trænger vist til en krammer :cheerleader3:

Både min søster og min veninde har studeret adskillige semestre i Italien og du er bestemt ikke den første dansker der er blevet frustreret over det italienske studieliv :biggrin: Du klarer den bare næste gang istedet :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh din stakkel :)

Synes, du er så sej, at du er i gang med noget, der lyder så ubeskrivelig hårdt og svært. Og så med en strega! :cheerleader3:

Sikker på det nok skal gå bedre næste gang. Og ellers kan man altid trøste sig med dejlig bryllupsplanlægning og skøn H2B :cheerleader3:

Krammer dig herfra

:biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Apropos "gamle mennesker" - så var jeg til min kusines fødselsdag og tilbragte en halv eftermiddag med at tale til/med hendes gamle farmor på 92 (som jeg jo også har kendt hele mit liv). Da farmor så skulle hjem og vi sagde farvel, afsluttede hun samtalen med et henkastet: "Hvem er det nu, du er?" :biggrin: Ak ja, det må ikke være nemt at blive gammel...

Det er så sejt, du har kastet dig ud i studier i Italien :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Aah, hvor er I altsaa soede - tak skal I have :biggrin:

Hvor en soed historie, Elva, jeg kan lige se det for mig :)

Husker ogsaa min morfar, velsignede ham, der til sidst var lidt medtaget og gentog sig selv eller glemte, hvad man lige havde sagt. Men hvad han til gengaeld ikke kunne af historier fra sin barndom/ungdom/midalder - helt fantastisk. Nej, det maa ikke altid vaere nemt at blive gammel ...

Sidder og arbejder paa at samle al den gode karma, jeg kan og fortsaette hvor jeg slap med statistikken. Slaget skal slaas paa tirsdag og paa underlig vis er jeg fortroestningsfuld - maaske paa grund af hjaelpen fra min dejlige statistikdame :cheerleader3:

God loerdag!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo slet ikke bryllupsrelateret, det her... og dog, for det forhindrer mig jo egentlig i at gaa glad-zilla! Solen skinner igen i dag og saa er livet heller ikke vaerre, men altsaa...

Jeg har det ligesom dengang man gik og var kaerester med en, man egentlig ikke gad... det var bare ikke hot laengere og man gik med foelelsen di tipo skal/skal ikke. Mon ikke der var noget andet og mere spaendende derude?

Hvad skal man goere, naar man foeler sig hensat til den situation med sit studie og der egentlig kun er 5 maaneder igen?

Problemet er bare, at i de 5 maaneder skal der overstaas 9 eksaminer, skrives speciale paa rundt regnet 80 til 100 sider - og lige presses et 200 timers praktikforloeb ind(kan klares i familieforetagenet, saa knap saa voldsomt). Fagende er generelt ikke af min HELT store interesse, selvom 2-3 af de resterende dog er nyttige for min fremtid i hotel og restaurantionsbranchen - eller som selvstaendig med egen netbutik. Det kraever jo ogsaa sin kvinde at drive forretning i dagens Italien.

Paa den anden side kan jeg godt lide stoerre skriftlige opgaver med "frit" emnevalg og har set frem til mit speciale. Det ville ogsaa bare vaere dejligt at have den kandidatuddannelse, nu jeg er gaaet igang og de andre piger fra studiet i DK for laengst er faerdige...

Men saa skal min droemmedag af alle ogsaa arrangeres - og naar dagen kommer, vil hele min familie og de fleste venner vaere taget hele vejen fra Danmark og ned til Portico i Italien for at dele den med mig. Der skal pyntes fint op, udstyret skal vaere paa plads og det bliver bare en god fest -jeg glaeder mig bare saa meget :)

Maaske ligner jeg en saek kartofler den dag, fordi jeg har siddet og laest og skrevet i maanedsvis. Maaske skal jeg til eksamen dagen foer eller mandagen efter. Saa har jeg ondt i maven og poser under oejnene... Maaske er specialet lige blevet liret af og forhaabentlig til gennemlaesning hos engelskkyndig(ja, altid noget at det kan skrives paa engelsk). Men maaske ikke lige helt faerdigt endnu? Maaske er jeg en mokkedine uden lige, fordi jeg er stresset :biggrin:

Jeg er bare saa traet... orker ikke det her korrupte, latterlige, uorganiserede universitetssystem og de store, tunge og svaere eksaminer - og saa paa italiensk. Jeg er nu blevet dygtig til det, sproget, og paa uni kigger de forbavsede paa mig, naar jeg snakker hurtigt: "du taler godt italiensk!". Tak, men har jo ikke rigtigt haft noget valg ;) Saa er der bekymringerne omkring SU - skal jeg saa betale noget tilbage eller hvad, hvis jeg stopper nu? Og hvad skal jeg saa lave?? Det er saa sjaeldent, at jeg ikke kan maerke udi alle fibre af min intuition, hvad jeg skal goere... men jeg kan altsaa ikke se klart! Er det bare den saedvanlige eksamensdesperation?

Kan I se det? :cheerleader3:

Redigeret af cmtoft
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åhhhhh jeg ligger ihvertfald ikke inde med det rette svar. Blev selv færdig med min uddannelse i sommers, har blandt mange og atter mange arbejdsløse fået "drømmejobbet". Ud af 150 blev jeg valgt, men jeg er bare ikke happy... og tænker jeg burde have gået en helt anden vej ift. uddannelse.

Men jeg ved hvordan du har det! tror jeg :cheerleader3: altså jeg har jo ikke været til såå mange eksamener på kort tid og på italiensk, men kender følelsen af at det måske er forkert... Jeg er ikke til meget hjælp hva? :biggrin:

Anyways, synes det er så fedt at følge din dansk/italienske planlægning og glæder mig til at se billeder af ALT!

:) fra mig

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak nu alligevel, ha ha (y)

Jeg har siddet lidt og funderet og har da lavet en plan for, hvordan det skal gaa, hvis det skal gaa.

Det bliver 14 ugers intens specialeskrivning og lidt forelaesninger - med lille eksaminsperiode midt i. Saa en halvanden maaneds eksaminer og et bryllup, mens speciale rettes til, gennemlaeses af en engelskkyndig og saa rettes til igen. Det skal videre til trykkelse den 30. juni og afleveres den 8. juli.Er det overhovedet muligt? Jeg tror det, fordi jeg braender for mit specialeprojekt, som allerede er defineret og saa smaat igang. Men det bliver megahaardt.Htb siger at jeg nu skal tage de her 3 eksaminer og efter den 21. februar, saa goer vi status og tager en beslutning. Saadan kan man jo ogsaa se det :)

Stor hjaelp eller ej, saa er medlidenhed ikke at kimse af, naar det er lidt ensomt at sidde her og glo i boeger og statistikprogrammer... :cheerleader3:

Hvor frustrerende med dit "droemmejob" - det er bare ikke foerste gang, jeg hoerer det der. Men dengang var tiderne bedre til at skifte arbejde i :cheerleader3:

Jeg haaber virkelig, du finder det rigtige droemmejob

Tak for de soede ord om min planlaegningstraad - efter den 21. skal der nok komme mere Italien ind over ;)

:)

Sidder og kigger paa makeup og brudehaar indimellem, saa det forsoeder jo ogsaa tilvaerelsen. Regner med at laegge makeup selv, saa det skal jo traenes lidt. Lyst haar, bleg skandinaver og blaagraa oejne... ret markant Ivory kjole og perler.

Gaar og overvejer foelgende:

1. Oejenskygger i brune/beige toner med fersken-agtigt paa kinder og laeber - haelder mest til

2. Oejenskygger ovre i det graablaa sammen med pink'ish kinder og laeber - maaske ikke brudeagtigt

3. Endeligt er der varianten med lilla og fersken-pink'ish - er mest bange for ikke virker godt.

:biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu skinner solen ikke i Portico idag, men det goer den nok alligevel, for

hold nu op, hvor skoent at det rent faktisk viser sig at jeg har bestaat den doedseksamen fra forleden :)

Jeg havde vist ikke gjort det helt godt nok, men han havde alligevel givet mig lidt goodwill, fordi det var tydeligt, at jeg havde laest godt! Saadan kan man jo vaere heldig at faa sin karakter hevet op til lige netop bestaaet! Hvis vilkaarerne er haarde, saa finder systemet maaske sin ligevaegt ved hjaelp af goodwill i sidste ende. Lidt maerkeligt som dansker der er vokset op med regler og systemer for alt.

Imorgen skal jeg klare to eksaminer og saa skal brylluppet igen paa tapetet! jubiiiiiiiii :biggrin:

Kryds :cheerleader3:

Kh Camilla

Redigeret af cmtoft
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke!!! :)

Dejligt at høre at der findes en sådan goodwill i det italienske udd.system.

Wuhuu!

Sådan!!!! Stort tillykke :):biggrin::cheerleader3:

Tak, tak, tak :cheerleader3:

Giver ogsaa lige lidt moralsk skud UP til imorgen - kaempe skridt fremad, hvis de gaar godt!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

YAY :) Stort tillykke - nice med lidt goodwill i systemet :)

Og så vil jeg da lige kommenterer på dine tvivl i forhold til studiet. Jeg tog et 3,5 års udd. herhjemme og begyndte fordi jeg synes det lyd super spændende og det var det også, men arbejdet er slet ikke som studiet. Vi kan en masse ekstra når vi kommer ud, som vi ikke kan bruge til ret meget og jeg overvejede i lang tid om jeg skulle læse videre, da jeg blev færdig eller om jeg skulle arbejde lidt og finde ud af hvad jeg egentligt vil, for jeg ved det sgu ikke...

Jeg fik så et super fedt job liiiige efter jeg blev færdig og er rigtig glad for det. Men jeg kan godt mærke, at jeg ikke kommer til at arbejde der i 20 år.. Der er bare ikke nok for mig (men det er livsændrenede for vores pt., så det giver jo en god følelse hver dag og samtidig er jeg bare top glad for mine kollegaer), men der er stadig en drøm om nogle andre ting for mig, som jeg helt sikkert kan og skal nå med lidt videreudd. og kurser (muligvis en kandidat), så jeg er fortrøstningsfuld..

:back2topic: Det jeg prøver at sige er, at alle er der hvor du er lige nu, på et eller andet tidspunkt, men du kan HELT SIKKERT komme derhen du gerne vil, måske med lidt ekstra arbejde! Jeg synes, du skal som din htb siger, tage lidt af gangen og lade være at stresse over noget, der først er om 4-6 mdr. Et skridt af gangen eller en omgang eksamener for dit vedkommende :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

YAY :) Stort tillykke - nice med lidt goodwill i systemet :)

Og så vil jeg da lige kommenterer på dine tvivl i forhold til studiet. Jeg tog et 3,5 års udd. herhjemme og begyndte fordi jeg synes det lyd super spændende og det var det også, men arbejdet er slet ikke som studiet. Vi kan en masse ekstra når vi kommer ud, som vi ikke kan bruge til ret meget og jeg overvejede i lang tid om jeg skulle læse videre, da jeg blev færdig eller om jeg skulle arbejde lidt og finde ud af hvad jeg egentligt vil, for jeg ved det sgu ikke...

Jeg fik så et super fedt job liiiige efter jeg blev færdig og er rigtig glad for det. Men jeg kan godt mærke, at jeg ikke kommer til at arbejde der i 20 år.. Der er bare ikke nok for mig (men det er livsændrenede for vores pt., så det giver jo en god følelse hver dag og samtidig er jeg bare top glad for mine kollegaer), men der er stadig en drøm om nogle andre ting for mig, som jeg helt sikkert kan og skal nå med lidt videreudd. og kurser (muligvis en kandidat), så jeg er fortrøstningsfuld..

:) Det jeg prøver at sige er, at alle er der hvor du er lige nu, på et eller andet tidspunkt, men du kan HELT SIKKERT komme derhen du gerne vil, måske med lidt ekstra arbejde! Jeg synes, du skal som din htb siger, tage lidt af gangen og lade være at stresse over noget, der først er om 4-6 mdr. Et skridt af gangen eller en omgang eksamener for dit vedkommende :bearhug:

Tusind tak for dine ord. Jeg er egentlig ogsaa mere fortroestningsfuld efter at have taget det store overblik i min magt. Det hele er kommet sig af at jeg er begyndt at maerke baade fysisk opg psykisk, hvor meget det tager paa mig. Jeg har tabt 2 kg paa halvanden maaneds tid og jeg har ikke paa nogen maade oensker om at tabe mig. Spiser jo og der ryger ogsaa en del chokolade med studiekaffen, men det er helt klart negativt, ligesom mit humoer bare er blevet lidt neutralt... Der har jeg vaeret foer, dog naer depression, men maaske derfor... Jeg vil helst ikke, at det skal begynde at gaa ud over vores forhold, men er nu sikker paa, at vi er staerke :)

Heldigvis maerker jeg idag en enorm opbakning fra familien, htb og medstuderende! Idag var det skoent at vaere paa uni og har faaet kontakt til turoren for studie-linien, som virkelig gerne vil give mig en haand med fagene. Ogsaa en fra studiegruppen har lige sendt mig en mail med tilbud om hendes stoette, saa jeg foeler mig ikke saa "lost in translation" som i gaar.. Og eksamensresulatet er bare lige kommet til tiden!

Nu ser jeg imorgen - det maa bare gaa, som det gaar og saa tager vi den derfra!

Ak, vi skal skam nok finde vores vej begge to :hug:

Stort tillykke - det var godt klaret!

Tak, tak, tak :back2topic:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Tusind tak for dine ord. Jeg er egentlig ogsaa mere fortroestningsfuld efter at have taget det store overblik i min magt. Det hele er kommet sig af at jeg er begyndt at maerke baade fysisk opg psykisk, hvor meget det tager paa mig. Jeg har tabt 2 kg paa halvanden maaneds tid og jeg har ikke paa nogen maade oensker om at tabe mig. Spiser jo og der ryger ogsaa en del chokolade med studiekaffen, men det er helt klart negativt, ligesom mit humoer bare er blevet lidt neutralt... Der har jeg vaeret foer, dog naer depression, men maaske derfor... Jeg vil helst ikke, at det skal begynde at gaa ud over vores forhold, men er nu sikker paa, at vi er staerke :)

Heldigvis maerker jeg idag en enorm opbakning fra familien, htb og medstuderende! Idag var det skoent at vaere paa uni og har faaet kontakt til turoren for studie-linien, som virkelig gerne vil give mig en haand med fagene. Ogsaa en fra studiegruppen har lige sendt mig en mail med tilbud om hendes stoette, saa jeg foeler mig ikke saa "lost in translation" som i gaar.. Og eksamensresulatet er bare lige kommet til tiden!

Nu ser jeg imorgen - det maa bare gaa, som det gaar og saa tager vi den derfra!

Ak, vi skal skam nok finde vores vej begge to :)

Det er da dejligt, at det hele flasker sig. Især efter sådan en dag igår, hvor du virkede ret langt nede.. Super fedt med dejlige medstuderende, der støtter og tutoren også :hug: Det betyder meget når man er langt nede og fortvivlet over det :bearhug:

Ja, da. Vi skal nok finde vejen til det helt rigtige :)

Glæder mig for øvrigt til efter den 21, når du kommer i gang igen med bryllup :):back2topic:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

PS. daarlig eksamenensdag - 2 meget svaere eksaminer med mange spoergsmaal, som ingen har haft en chance for at forberede sig paa, end ikke italienerne, saa det er ikke en succes. :back2topic:

MEN - i det mindste overstaaet for denne gang og har vaeret ude at spise pizza og faa en god oel med min skoenne htb :)

Imorgen formiddag holder jeg helt sikkert studiefri, og saa vil jeg gaa bridezilla, mens jeg ser lidt WEDDING TV og drikker en god kop te! Jeg vil lede efter makeup- og frisure inspiration, men ogsaa lade mig inspirere til havedekoration og bordpynt. Inspirationsbilleder foelger :bearhug:

Ciaoooooo

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, Wedding TV har koert fra et eller andet tidspunkt foer htb tog afted/stak af fra det, og siden har jeg dalret rundt i morgenkaabe og nydt en omgang relax te - stor lykke:)

Under morgenmaden fik jeg htb med paa at besoege Kim Vedebech i Kolding, for jeg har forelsket mig i et billede...Vi skal en tur til DK i starten af marts og ringene paa dette billede har braendt sig fast paa min nethinde og ringene er uden at ville det blevet gjort til mine! Desuden regner jeg jo med at vinde konkurrencen om 5000 kr's gavekort til samme formaal, saa det passer jo perfekt :bearhug:

Jeg kan godt lide maaden, hvorpaa stenene er "stroeet" paa, og for mig giver det fuldstaendigt mening at faa en ring med 3 hvide sten, og derefter faa sat en koensbestemt sten i for hvert barn, vi maa faa sammen (takker af hjertet M&S for denne fantastisk smukke ide)

Alternativt kan vi blive enige om en helt enkelt ring, som til gengaeld ville klaede min forlovelsesring og de ville kunne sidde sammen... men, men... :)

post-46023-1297853089.jpg

Redigeret af cmtoft
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Først og fremmest - TILLYKKE med at du åbenbart alligevel bestod den første helvedeseksamen :back2topic: Så er den bag dig og du behøver ikke at skænke den flere tanker :bearhug: Øv med anden eksamen...det lyder ubeskrivelig hårdt og som jeg har skrevet før, har jeg både en god veninde + min egen søster der har været igennem noget lignende...det italienske skolesystem er bare en hård, ulogisk og uretfærdig jungle :hug: Du får lige et stort :) og da også lige en sådan her :) for overhovedet at kaste dig ud i det :hug:

Mht studievalg, kandidat og manglende motivation, så er du landet på min hjemmebane. Jeg SKAL aflevere mit speciale om 2 måneder...tiden er løbet ud og hvis jeg ikke afleverer har "alt" jo bare været spildt... Men jeg har ikke fået skrevet en linje, studiet interesserer mig ikke længere og jeg vil hellere en million andre ting = frustration, dårlig samvittighed, selvbebrejdelse og strees :)

Jeg håber, du finder den løsning der gør dig glad - det er vel noget med at mærke helt efter inde i sig selv... :)

Nyd din hyggedag - det har du fortjent :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer