metteholm

At minde folk om SU-dato

8 indlæg i dette emne

Vi har SU 1. februar som jo er lige rundt om hjørnet... eller rundt om weekenden eller... ja på tirsdag!

Mange af gæsterne har svaret løbende de sidste par måneder at de kommer, men mange har ikke fortalt om de ønsker at reservere et værelse og betale for det hvis de ønsker det (det skal også senest være på tirsdag)... Kan man godt være bekendt at sende en reminder ud til folk i dag om at de skal huske at give besked inden tirsdag om de ønsker værelse? Jeg tror mange af dem bare tænker at de har givet besked, og så tænker de ikke mere over det.

Synes det er lidt øv at sende besked til folk om det på tirsdag først og fortælle at det jo er i dag de skal give besked OG betale, måske folk ikke lige er hjemme til at overføre eller ikke lige har tid til at snakke om de overhovedet ønsker at sove der.

Så synes egentlig det er for deres skyld vi sender beskeden og bare lige en reminder, skriver det meget pænt osv. men er bange for om folk vil sige "gud ja det har vi da glemt, vi vil gerne/ikke sove der" eller om de vil tænke " jaja slap nu af, vi skal nok huske det"

Hvad synes I? Er det en god ide og en venlig tanke, eller er det en sur zilla der bare vil have svar NU?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Normalt så bliver jeg faktisk også rigtig "sur", hvis jeg skal gå og vente helt frem til S.U. datoen før folk får taget sig sammen til at svare. Helt ærligt - tænker jeg - ente så vil man med eller også vil man ikke.

Derfor bakker jeg dig helt klart op i, at det vil være en god ide at skrive til de folk som mangler at svare. Det er jo faktisk bare en servicemeddelelse - således at ingen af Jeres gæster står med skægget i postkassen, og ikke kan få overnatning til brylluppet.

Bortset fra det - så tænker jeg, om I måske har givet folk lidt for kort svar/tænkefrist alligevel - så længe er det vel ikke siden du sendte invitationerne ud, er det?

Og hvorfor skal folk betale for overnatningen allerede nu??

Undskyld jeg spørger, men blev lidt nysgerrig.

Så altså alt i alt - et stort, rungende JA til at du skal skrive til dine gæster og minde dem om fristen.

Kh Anne

0

Del dette indlæg

Vi har SU 1. februar som jo er lige rundt om hjørnet... eller rundt om weekenden eller... ja på tirsdag!

Mange af gæsterne har svaret løbende de sidste par måneder at de kommer, men mange har ikke fortalt om de ønsker at reservere et værelse og betale for det hvis de ønsker det (det skal også senest være på tirsdag)... Kan man godt være bekendt at sende en reminder ud til folk i dag om at de skal huske at give besked inden tirsdag om de ønsker værelse? Jeg tror mange af dem bare tænker at de har givet besked, og så tænker de ikke mere over det.

Synes det er lidt øv at sende besked til folk om det på tirsdag først og fortælle at det jo er i dag de skal give besked OG betale, måske folk ikke lige er hjemme til at overføre eller ikke lige har tid til at snakke om de overhovedet ønsker at sove der.

Så synes egentlig det er for deres skyld vi sender beskeden og bare lige en reminder, skriver det meget pænt osv. men er bange for om folk vil sige "gud ja det har vi da glemt, vi vil gerne/ikke sove der" eller om de vil tænke " jaja slap nu af, vi skal nok huske det"

Hvad synes I? Er det en god ide og en venlig tanke, eller er det en sur zilla der bare vil have svar NU?

jeg synes da sagtens at du kan tillade dig at spørge. Jeg ser det som betænksomhed :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Jeg ser det godt nok også som en stor service, at du minder folk om det.

Vi har talt en del om det samme mht vores reception på båden. Der er jo "kun" plads til 130 - et antal vi er oppe på max med mht invitationer. Der er godt nok først SU 1. april med den. Men vi har valgt at sætte hårdt mod hårdt. Dem vi ikke har hørt fra, må vi gå ud fra ikke vil med - og så kan vi inviterere nogle andre, som vi har fravalgt pga pladsmangel.

Haha vi har faktisk overvejet at sende nogle hjemmelavede billetter ud til de folk, der skal med, hvis vi kommer ud i, at der er mange, der ikke har svaret. "Nej, desværre, moster... jeg kan ikke se, du har overholdt SU-en, du må blive på land" :rolleyes:

Men nu må vi se. Måske gør jeg folk stor uret. Jeg synes bare, det er SÅ irriterende, at skulle rykke folk, der ikke kan vise den respekt at svare.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis jeg var dig ville jeg ringe til dem der har meldt tilbage at de kommer og lige give dem en reminder med hensyn til overnatning, vil dog afvente dem som ikke har svaret endnu og fortælle dem det når de kontakter jer. :rolleyes:

Er lidt nysgerrig, hvordan kan det være i har SU. nu?

0

Del dette indlæg

vi sendte indbydelserne 1. december, så folk har haft 2 måneder til at svare i. vi sendte STD i april sidste år så folk har kendt datoen længe.

Vi skal have svar så tidlig pga værelserne. vi har på forhånd bestlit værelser til alle og kan kun være sikker på at komme af med dem igen hvis vi afbestiller minimum 120 dage før festen.

0

Del dette indlæg

vi sendte indbydelserne 1. december, så folk har haft 2 måneder til at svare i. vi sendte STD i april sidste år så folk har kendt datoen længe.

Vi skal have svar så tidlig pga værelserne. vi har på forhånd bestlit værelser til alle og kan kun være sikker på at komme af med dem igen hvis vi afbestiller minimum 120 dage før festen.

Ja okay så kan jeg godt hvorfor i skal vide det i så god tid :)

Det er bare lidt sjovt, jeg har først i dag fået lavet vores indbydelser færdig og de skal sendes i morgen :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer