cillesl

C&M Drømmebryllup 5. maj 2012 - billede fra dagen

261 indlæg i dette emne

Så blev det min tur til at komme igang med bryllupsplanlæsningen. smile.gif

Lidt om os.

M er 25 år og læser cand.merc.jur på CBS og jeg er 24 år og er farmaceut.

Kærligheden kommer når man mindst venter det, passer meget godt på os. M og jeg mødtes i juni 2006 en onsdag nat på en diskotek midt i studenterfesterne. Jeg skulle bare ud og more mig inden jeg skulle flytte til København og så mødte jeg M.

Efter at vi havde mødtes flere gange i byen måtte jeg overgive mig fra mit "jeg skal i hvert fald ikke have en kæreste nu" for der van han jo så sød og dejlig. 2 måneder efter flyttede jeg til København og han blev i Kolding men vi klarede den og flyttede sammen i København året efter.

I november friede han så til mig da vi var til Jul i Tivoli og gik en tur nede ved søen med alle træerne med lys i. Det var meget romantisk selvom han ikke gik på knæ pga. snevejret. Og ringen var helt fantastisk en diamantring med en stor og tolv små diamanter.

Vores familier var meget overraskede da de havde ingen anelse. Vi er begge de første i vores familier der skal giftes. Der er meget naturligt når M er den ældste, men jeg har to ældre søskende som er i længervarende forhold (længere end M og jeg) plus end del ældre fætre og kusiner. Men alle er glade for det. Som min farmor sagde: det var også på tide at nogen af vores børnebørn blir gift (Hun har 5 oldebørn :-) )

EdIt 30/10 2011: Jeg har så fået job i Vejle og flytter derfor om 14 dage hjem til mine forældre i Kolding indtil vi finder vores egen lejlighed. H2B har stadig arbejde og uddannelse i København og må bo delvist i København og delvist i Kolding. Det bliver måske lidt hårdt men jeg er sikker på vi klarer den.

Det har vi styr på:

Kirke: Almind Kirke ved Kolding (Hele M's familie er derfra) - har bestilt til kl 13.00

Fotograf: voresstoredag.dk til billeder fra 30 min før vielsen til kl. 18

Antal gæster: ca. 85 - Gæsteliste er færdig

Reception: Hos mine forældre i Kolding (Stor villa fra 1903 - håber vi kan være der)

Let mad til receptionen: Det vil svigermor gerne stå for

Fest: Kirkesalen på Sct. Jørgens Gård i Kolding (I gå afstand fra receptionsstedet)

Musik: DJ (en jeg kender gennem en fælles ven)

Farvetema: Hvid og forårsblå

Frisør og makeup: Tom fra Haircell i Kodling (fantastisk firsør)

Budget (ca. 103.000 OMG!!)

Brudekjole: Min fantastiske kjole fra Askepot og Valentino

Sko: Har bestilt Manolo Blahnik Something Blue (fra Kina) og de er fantastiske (skal bare lære at gå i dem)

Strømpebånd: har fået et af min veninde i gave

Diadem: fra lilly med perler

Forlover - H2B's ven Ken

Det mangler vi:

Invitationer - produktionen er i fuld gang

Bordkort - prototype lavet

Menu - prototype lavet

Bryllupskage (bager selv, svigerfar at lavet et 5 etagers stativ til os)

Vielsesringe

Vielsesattest

Location til bryllupsfotos

Pynt til fest og reception

Pynt til kirken

Indkvartering af gæster fra København

Ønskeseddel (udkast lavet)

Hjemmeside (er næsten færdig)

Finde nogen der vil tage billeder under Festen

Det jeg skal have styr på:

Undertøj (har købt BH)

Slør

Morgengave

Det H2B skal have styr på: :loveboard:

Gommens tøj

Brudebuket

Morgengave

:thumbsupsmileyanim: :thumbsupsmileyanim:

Celia

Redigeret af cillesl
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Sikke en dejlig velkomst at få! TAK

Så fik jeg taget et billede af min fantastiske forlovelsesring.

Han har helt selv valgt den og utroligt hvor godt han kender min smag.

Vores vielsesringe skal være enkle hvidguldringe så jeg kan sætte vielsesringen og forlovelsesringen sammen på højre hånd.

Det er desværre en dårlig opløsning der er på billedet, den funkler slet ikke hvilket den nærmest gør hele tiden :-)

:)

post-46589-1296500252.jpg

Redigeret af cillesl
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så har jeg købt det første til brylluppet... WEE

Det er de total fantastiske Manolo Blahnik Something Blue. De skulle komme fra Kina (eller der omkirng) om ca. 14 dage. :)

Glæder mig super meget! :thumbsupsmileyanim:

Jeg har dog også fået et strømpebånd i Julegave af min kære veninde og den vildeste bryllupsmappe af min søster,

post-46589-1296503793.jpg

Redigeret af cillesl
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så fik jeg taget billeder af min fantastiske bryllups mappe, som min kære søster har lavet til mig.

Den er meget zilla agtig, men den er allerede brugt godt med alle de foldere jeg fik på bryllupsmessen.

Celia

post-46589-1296588379.jpg

post-46589-1296588388.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Stor beslutning: bager bryllupskagen selv... ( Har jo 1 år at øve i :17: )

Jeg har hele tiden synes at jeg selv ville bage noget til vores bryllup til receptionen, men var ikke så vild med at det skulle være selve bryllupskagen. Men efter en lang diskussion omkring hvornår kagen skulle serveres blev vi enige om at det passede altså bedst til receptionen. Vi tænker gæsterne ikke er så sulten efter kage hvis den serveres kl 12 eller som dessert. Så stod jeg jo i et dilemma, skulle jeg så selv bage den eller skulle vi købe en og jeg ikke bage noget. Jeg elsker at bage kage til stor glæde for mine veninder og familie. Så det var jo bare ikke en rigtig fest uden min egne kager. Så efter at have kigget meget på nettet og herinde har jeg besluttet selv at bage den. Det er et lidt vildt projekt tror eg siden den skal være til 80 pers.

Så i dag kørte jeg ud til specialkøbmanden på østerbro, som forhandler wilton kageudstyr (tjek www.wilton.com) og som jeg har kigget på i flere måneder. Vil rigtig gerne lære at lave flotte kager med fondant og pynt (også da jeg ikke havde planlagt at skulle lave bryllupskage). Så fik jeg lige handlet lidt (650 kr UPS) så jeg kan prøve at bage kager inden (og kan nå at fortryde, hvis det går helt elendigt ;-)).

Så nu står den snart på kagebagning - men er jo bare begrænset ef en ting; hvis jeg laver en kage så spiser jeg jo den! Og det kan jo ende med at man ender med et par klio på!!!

Celia

0

Del dette indlæg

Så har jeg købt det første til brylluppet... WEE

Det er de total fantastiske Manolo Blahnik Something Blue. De skulle komme fra Kina (eller der omkirng) om ca. 14 dage. :17:

Glæder mig super meget! :)

Jeg har dog også fået et strømpebånd i Julegave af min kære veninde og den vildeste bryllupsmappe af min søster,

Så har de trukket pengene i fredags - så kommer de forhåbentligt snart!!!

0

Del dette indlæg

Stor beslutning: bager bryllupskagen selv... ( Har jo 1 år at øve i :17: )

Jeg har hele tiden synes at jeg selv ville bage noget til vores bryllup til receptionen, men var ikke så vild med at det skulle være selve bryllupskagen. Men efter en lang diskussion omkring hvornår kagen skulle serveres blev vi enige om at det passede altså bedst til receptionen. Vi tænker gæsterne ikke er så sulten efter kage hvis den serveres kl 12 eller som dessert. Så stod jeg jo i et dilemma, skulle jeg så selv bage den eller skulle vi købe en og jeg ikke bage noget. Jeg elsker at bage kage til stor glæde for mine veninder og familie. Så det var jo bare ikke en rigtig fest uden min egne kager. Så efter at have kigget meget på nettet og herinde har jeg besluttet selv at bage den. Det er et lidt vildt projekt tror eg siden den skal være til 80 pers.

Så i dag kørte jeg ud til specialkøbmanden på østerbro, som forhandler wilton kageudstyr (tjek www.wilton.com) og som jeg har kigget på i flere måneder. Vil rigtig gerne lære at lave flotte kager med fondant og pynt (også da jeg ikke havde planlagt at skulle lave bryllupskage). Så fik jeg lige handlet lidt (650 kr UPS) så jeg kan prøve at bage kager inden (og kan nå at fortryde, hvis det går helt elendigt ;-)).

Så nu står den snart på kagebagning - men er jo bare begrænset ef en ting; hvis jeg laver en kage så spiser jeg jo den! Og det kan jo ende med at man ender med et par klio på!!!

Celia

Hvor spændende! Jeg er jo også bidt af en gal kagebager, så leger også meget med tanken om at lave den selv.. Dog overvejer jeg at få en bager til at bage kagen også selv pynte den, da vores køkken er lille og elendigt til så store projekter :)

Men god fornøjelse, mangler du nogle tips eller gode råd, så må du sige til :)

Har du nogle idéer om udseende?

0

Del dette indlæg

Stor beslutning: bager bryllupskagen selv... ( Har jo 1 år at øve i :thumbsupsmileyanim: )

Celia

Hvor spændende! Jeg er jo også bidt af en gal kagebager, så leger også meget med tanken om at lave den selv.. Dog overvejer jeg at få en bager til at bage kagen også selv pynte den, da vores køkken er lille og elendigt til så store projekter :)

Men god fornøjelse, mangler du nogle tips eller gode råd, så må du sige til :loveboard:

Har du nogle idéer om udseende?

Jeg havde tænkt at det skulle være lyse bunde med chokolade og hindbær creme. Har ikke fundet opskrift endnu. Vi elsker begge chokolade og kage, men tænker en kage kun med chokolade blir for voldsom. og så smager de to ting godt sammen. Det er måske lidt et klassisk valg, men vil heller ikke gøre det mere svært end højst nødvendigt. Som pynt havde jeg tænkt at tage inspiration fra Dorthe hyllegaard tråd, men bare i blå og hvis som er de farver vi har valgt og så leje et 5 etagers kagestativ.

Billedet er fra Dorthe Hyllegaard tråd

post-46589-1297281900.jpg

Redigeret af cillesl
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer