Sidsel R

Hvad skal i spise?

24 indlæg i dette emne

Hej Zillaer.

Vi skal ud på tirsdag og have fastlagt menuen til vores bryllup, men jeg er godt nok helt på bar bund.

Så jeg ville høre om nogen ville afsløre deres menu til inspiration eller måske komme med gode forslag?

Det vi ved indtil videre er at vi skal have forretten portionsanrettet og hovedretten skal være en buffet af en art og det samme med desserten, men vi ved ikke hvad den skal bestå af.

Gode forslag modtages gerne. :)

- Sidsel

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hele vores menu ser ud som følgende :)

Forret:

Pestomarineret kyllingebryst med baguette

Hovedret/Buffet:

Oksecuvette, indbagt svinemørbrad

og kalvesteg stegt som vildt

Brune og hvide kartofler, flødekartofler

og franske kartofler (chips)

Broccolisalat, coleslaw, blandet salat med pasta,

waldorfsalat og tyttebær

Vildt-, brun- og bearnaisesauce

Div. brød og dressing

Dessert:

Bryllupskage

Natmad

Pølsehorn med ketchup og sennep til

0

Del dette indlæg

Hele vores menu ser ud som følgende :)

Forret:

Pestomarineret kyllingebryst med baguette

Hovedret/Buffet:

Oksecuvette, indbagt svinemørbrad

og kalvesteg stegt som vildt

Brune og hvide kartofler, flødekartofler

og franske kartofler (chips)

Broccolisalat, coleslaw, blandet salat med pasta,

waldorfsalat og tyttebær

Vildt-, brun- og bearnaisesauce

Div. brød og dressing

Dessert:

Bryllupskage

Natmad

Pølsehorn med ketchup og sennep til

Det ser godt nok lækkert ud... Jeg har et meget stort problem. Jeg ELSKER mad... :thumbsupsmileyanim::)

0

Del dette indlæg

Er der nogen ting i begge er helt vilde med???

- så kunne i jo bruge det lidt i menuen, så den afspejler jeg lidt.

For eksempel er min forlovede og jeg helt vild med kage og chokolade , så vores dessert vil blive bryllupskage eller et chokolade orgie.

Til forret skal vi nok have laks eller rejer fordi min forlovede er helt tosset med den slags, til gengæld er jeg vild med kartofler i alle afskygninger så dette er et must i hovedretten.

Det kommer selvfølgelig an på hvem der skal lave maden? Skal i lave det selv eller har i nogen til det?

Håber det giver lidt inspiration.

Celia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har ikke fastlagt nogen decideret menu endnu, men vi har snakket om noget serrano-mozzarelle-pesto rulle på sprød salat med brød til forret og så buffet med kalkun og nakkefilet til hovedret, med nye råstegte kartofler og pastasalat..

0

Del dette indlæg

Er der nogen ting i begge er helt vilde med???

- så kunne i jo bruge det lidt i menuen, så den afspejler jeg lidt.

For eksempel er min forlovede og jeg helt vild med kage og chokolade , så vores dessert vil blive bryllupskage eller et chokolade orgie.

Til forret skal vi nok have laks eller rejer fordi min forlovede er helt tosset med den slags, til gengæld er jeg vild med kartofler i alle afskygninger så dette er et must i hovedretten.

Det kommer selvfølgelig an på hvem der skal lave maden? Skal i lave det selv eller har i nogen til det?

Håber det giver lidt inspiration.

Celia

Jamen altså vi er også glad for søde sager så vi skal have et kæmpe dessertbord. Hende som skal lave vores mad er ret kendt for sit dessertbord så det skal vi i hvert fald. Derudover der har vi faktisk rimelig forskelligsmag, til stor frustration for os begge. Den ene er mest til oksekød, mens den anden hellere vil have alt muligt andet osv.

Vi må se om vi kan blive enig om noget, ellers må det blive noget med at den ene bestemmer hovedret og den anden forret hvis det er helt galt. ;)

Vi har ikke fastlagt nogen decideret menu endnu, men vi har snakket om noget serrano-mozzarelle-pesto rulle på sprød salat med brød til forret og så buffet med kalkun og nakkefilet til hovedret, med nye råstegte kartofler og pastasalat..

Det lyder nu altså også godt. Råstegte kartofler.... mmmmmh.... Nakkefilet....... mmmmhhh.. :)

0

Del dette indlæg

Vi skal godt nok ikke have buffet, men vores menu er (ordret - indtil videre):

Forret: Havtaskekæber i smørmonteret puresuppe af grønærter

Ganefrisker

Mellemret: Vildgåsebryst og confit af duelår med vanillehyben og trøffelmarineret rucula

Hovedret: Tournedos Rossini af 1. klasses oksemørbrad med ventrache og på crouton,

sæsonens grønt, ristede nye kartofler samt portvinsglace og trøffelflan

Dessert: Tre slags sorbetis, mango, ananas og kokos

Natmad: Hotdogsbar med pølser i svøb

Til buffet synes jeg jo at 26 februars mad lyder sååååååå fantastisk! Det var også på et tidspunkt nogen, der fik noget ølmarineret svine-et-eller-andet. Kan desværre ikke huske det helt præcist, men det lød vidunderligt!!!

0

Del dette indlæg

Vi skal godt nok ikke have buffet, men vores menu er (ordret - indtil videre):

Forret: Havtaskekæber i smørmonteret puresuppe af grønærter

Ganefrisker

Mellemret: Vildgåsebryst og confit af duelår med vanillehyben og trøffelmarineret rucula

Hovedret: Tournedos Rossini af 1. klasses oksemørbrad med ventrache og på crouton,

sæsonens grønt, ristede nye kartofler samt portvinsglace og trøffelflan

Dessert: Tre slags sorbetis, mango, ananas og kokos

Natmad: Hotdogsbar med pølser i svøb

Til buffet synes jeg jo at 26 februars mad lyder sååååååå fantastisk! Det var også på et tidspunkt nogen, der fik noget ølmarineret svine-et-eller-andet. Kan desværre ikke huske det helt præcist, men det lød vidunderligt!!!

Det lyder godt nok lækkert, men som du siger er den menu ikke egnet til buffet. Ølmarinetet svine et eller andet lyder nu godt.

Mine tanker er lidt at jeg gerne vil have noget noget svinekød i hvertfald og htb vil nok gerne have oksekød. Jeg tænker lidt at til sådan en buffet så er 3 slags kød vel meget passende? problemet bliver så for mit vedkommende at vælge hvad det sidste skal være. fisk, kylling, kalkun. og hvordan skal det i det hele taget tilberedes og hvilket tilbehør? Jeg synes det er så svært at finde ud af. H2B er ikke så kreativ så der skal helst ligge nogle forslag for at han kan tage stilling.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores menu er således:

Forret

Lun, laksefarseret rødtungefilet med spinat og laks. Anrettet i kraftig hvidvinssauce med ørredrogn og purløg.

Hertil hjemmebagt brød.

Hovedret

Duet af rosastegt kalvefilet og basilikumfarseret unghanebryst.

Serveres med forårets grøntsager, smørristede, nye kartofler samt basilikumskysauce.

Dessert

Jordbærkomposition :

Jordbær Romanoff i cognacglas – chokoladekage i lag med jordbærganache - hjemmelavet jordbærparfait – jordbærsorbet – chokoladedyppet bær.

Natmad

Oste- og pølebord.

Alt er tallerkenanrettet - pånær natmaden selvfølgelig. :)

Det lyder godt nok lækkert, men som du siger er den menu ikke egnet til buffet. Ølmarinetet svine et eller andet lyder nu godt.

Mine tanker er lidt at jeg gerne vil have noget noget svinekød i hvertfald og htb vil nok gerne have oksekød. Jeg tænker lidt at til sådan en buffet så er 3 slags kød vel meget passende? problemet bliver så for mit vedkommende at vælge hvad det sidste skal være. fisk, kylling, kalkun. og hvordan skal det i det hele taget tilberedes og hvilket tilbehør? Jeg synes det er så svært at finde ud af. H2B er ikke så kreativ så der skal helst ligge nogle forslag for at han kan tage stilling.

Hvis I har noget svin, oks og så fjærkræ - kylling eller kalkun, så vil jeg mene I er rigtig godt dækket ind. :thumbsupsmileyanim: Kylling kunne være noget fyldt kyllingebryst eller måske en helstegt kalkun med bacon - det holder godt på kalkunen saft og kraft. Den kan nemlig let blive tør. :)

Mht. til tilbehør vil jeg foreslå nogle forskellige kartofler. Hvis I er til den traditionelle er flødekartofler jo altid en mulighed. Ellers måske nogle nye kartofler vendt i persille, græske kartofler, en lækker kartoffelsalat af en slags - det behøver jo ikke være den klassiske med purløg og creme fraiche. :iloveyou:

Salat mæssigt synes jeg altid det er en god idé med en klassisk grøn salat. Og ellers måske en lækker pastasalet med soltørrede tomater og andet godt, broccolisalat med bacon (endnu en klassiker), en tomatsalat med basilikum og mozzarella.

Ellers kunne en salatbar med en masse forskelligt være lækkert?

Og så skal der selvfølgelig være et par saucer. :balloons:

0

Del dette indlæg

Vores menu er således:

Forret

Lun, laksefarseret rødtungefilet med spinat og laks. Anrettet i kraftig hvidvinssauce med ørredrogn og purløg.

Hertil hjemmebagt brød.

Hovedret

Duet af rosastegt kalvefilet og basilikumfarseret unghanebryst.

Serveres med forårets grøntsager, smørristede, nye kartofler samt basilikumskysauce.

Dessert

Jordbærkomposition :

Jordbær Romanoff i cognacglas – chokoladekage i lag med jordbærganache - hjemmelavet jordbærparfait – jordbærsorbet – chokoladedyppet bær.

Natmad

Oste- og pølebord.

Alt er tallerkenanrettet - pånær natmaden selvfølgelig. :thumbsupsmileyanim:

Hvis I har noget svin, oks og så fjærkræ - kylling eller kalkun, så vil jeg mene I er rigtig godt dækket ind. :) Kylling kunne være noget fyldt kyllingebryst eller måske en helstegt kalkun med bacon - det holder godt på kalkunen saft og kraft. Den kan nemlig let blive tør. :iloveyou:

Mht. til tilbehør vil jeg foreslå nogle forskellige kartofler. Hvis I er til den traditionelle er flødekartofler jo altid en mulighed. Ellers måske nogle nye kartofler vendt i persille, græske kartofler, en lækker kartoffelsalat af en slags - det behøver jo ikke være den klassiske med purløg og creme fraiche. :balloons:

Salat mæssigt synes jeg altid det er en god idé med en klassisk grøn salat. Og ellers måske en lækker pastasalet med soltørrede tomater og andet godt, broccolisalat med bacon (endnu en klassiker), en tomatsalat med basilikum og mozzarella.

Ellers kunne en salatbar med en masse forskelligt være lækkert?

Og så skal der selvfølgelig være et par saucer. :bearhug:

Fantastiske forslag :) , dog må vi hellere holde kød og salater adskilt hvis man kan sige det (tænker her på broccolisalaten). Min veninde er vegetar så det skal jo helst også være sådan at hun kan få noget hun kan/har lyst til at spise. :bearhug: men rigtigt gode bud.

Regner med at vise H2B denne tråd i morgen så kan også måske kan blive lidt inspireret.. ;) det tror jeg han har godt af...

0

Del dette indlæg

Ellers vil jeg anbefale jer at kigge rundt på restauranter og andre som leverer buffeter. Der er masser af inspiration at hente den vej i gennem. :)

Det har du da helt ret i.. :iloveyou: Så må vi se hvad vi ender med til sidst.. uanset hvad så tror jeg det bliver godt. :):thumbsupsmileyanim: om det så ender med suppe steg og is på den helt traditionelle måde så bliver det godt.. ;)

Redigeret af Sidsel R
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mums bliver altså sulten af den her tråd;-) - er gravid og meget madglad:-D

vi skal have: forret røget laks, hovedret oksemørbrad og glasseret skinke, dessert ostebord og chokoladekage med vanillieis.

Forretten er tellerken anrettet, hovedret og dessert buffet. Forretten var vi enige om, derfor ikke det store bøvl;-) ( vi er vilde med fisk, og nettop røget laks var husets stolthed, så det var ikke svært)

Hovedretten er buffet da jeg er til oksemørbrad med rødvinssovs osv, men han helst vil have skinke( på mandemaner hehe)

Og desseten er samme princip... Jeg er rigtig tøs... Det skal være chokoladekage ( en killar- nermest en stor brownie hehe) med vanilieis mums ... Og frugt så vidt jeg husker;-) mens han ikke er til sødt så han har bestilt ostebord..

Jeg synes resultatet er godt. Her er bestemt noget for enhver smag og vi begge har fået livretter med. Vi satte os ned og snakkede med ejeren af stedet... Han var rigtig god til at finde frem til hvad vores ønsker var- selvom vi ikke engang selv vidste det. For os er det jo mere bare det og blive gift der fylder og alt det andet skal bare klarres hehe. Men jeg er meget overrasket over hvor dygtig han var til og finde frem til hvad vi ønskede;-)

0

Del dette indlæg

Mums bliver altså sulten af den her tråd;-) - er gravid og meget madglad:-D

vi skal have: forret røget laks, hovedret oksemørbrad og glasseret skinke, dessert ostebord og chokoladekage med vanillieis.

Forretten er tellerken anrettet, hovedret og dessert buffet. Forretten var vi enige om, derfor ikke det store bøvl;-) ( vi er vilde med fisk, og nettop røget laks var husets stolthed, så det var ikke svært)

Hovedretten er buffet da jeg er til oksemørbrad med rødvinssovs osv, men han helst vil have skinke( på mandemaner hehe)

Og desseten er samme princip... Jeg er rigtig tøs... Det skal være chokoladekage ( en killar- nermest en stor brownie hehe) med vanilieis mums ... Og frugt så vidt jeg husker;-) mens han ikke er til sødt så han har bestilt ostebord..

Jeg synes resultatet er godt. Her er bestemt noget for enhver smag og vi begge har fået livretter med. Vi satte os ned og snakkede med ejeren af stedet... Han var rigtig god til at finde frem til hvad vores ønsker var- selvom vi ikke engang selv vidste det. For os er det jo mere bare det og blive gift der fylder og alt det andet skal bare klarres hehe. Men jeg er meget overrasket over hvor dygtig han var til og finde frem til hvad vi ønskede;-)

Det lyder nu også godt. Jeg har luftet tanken om laks til forret. Det er bare så lækkert, h2b er bare ikke den store fiskespiser, ikke fordi han ikke kan lide det, der er bare så meget andet han hellere vil have. Dog lød han ikke afvisende.

Jeg er meget spændt på hvad resultatet bliver af morgendagens menumøde. :)

0

Del dette indlæg

Vi er ikke så langt indnu, men har da snakket en smule om det.

Vi har valgt at skulle have bryllupskagen om eftermiddagen.

Til forret kunne jeg rigtig godt tænke min kammuslinger. Jeg har smagt det 1 gang før og syntes det er rigtig lækkert. Til hovede ret skal vi finde på noget let, da det er sommer, forhåbligt varmt og lækkert, så maden skal ikke være for tung. Vedikke om det skal være buffe til hovede retten. Ved manden elsker når der er buffe så det tror jeg et bliver.

Dessert bliver noget chokolade kage med hjemmelave is og frugt. Men er meget spændt på hvad de kommer med af bud på maden når vi skal ud og snakke med dem. Men ved stedet laver lige det man ønsker, hvis det er dem muligt. Så de er meget fleksibel og det er dejligt. Har også overvejet selv at lave blødende chokolade kager til desserten, dem elsker vi herhjemme.

Men nu må vi se hvad de kan byde på derude.

Knus Janni

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:thumbsupsmileyanim::):iloveyou:

Helt i overensstemmelse med vores italienske tema, får René fra Kongeåkroen lov til at kreere en italiensk buffet lige fra Antipasti til Dolce - og vi glæder os til hans italienske lækkerier, da vi har haft fornøjelse af at nyde den før sammen med vores allerbedste ven René.

Noget, der bare SKAL være der, er indbagte grøntsager, som er en delikatesse: En sprød, gylden dej omkring perfekt dampede grøntsager som broccoli, blomkål osv :)

Desserten er naturligvis Tiramisu og PannaCotta udover sæsonens friske frugt - til kaffen serveres overflødighedshorn med fyld.

Som Keld rigtigt siger: Natmaden kan altså ikke være andet end pizza italian style = supertynde, delikate bunde med lækkert fyld

0

Del dette indlæg

Nu var al vores mad godt nok portionsanrettet, men forhåbentligt kan det bruges til noget inspiration alligevel.

Vi fik 10 forskellige retter fordelt over forret (3 retter), hovedret (3) og dessert (4). Det var bare helt fantastisk lækker mad det hele!!!

FORRET :

o Lille sprød tærte med skaldyrs salat (div skaldyr – asparges – ”grøn” mayo…..)

o Lakse quenelle (grov laksetartar, capers, løg, rørt m cr fraiche)

o Rødtungesoufflé i Noritang

o Serveret på sprøde salater og krydderurter – balsamico glace m olivenolie –

o Hjemmebagt brød

post-43270-1296480597.jpg

Redigeret af majbritt83
0

Del dette indlæg

HOVEDRET :

o Fynsk Kalvefilet

o Svinekæbe (Lyder måske lidt mærkeligt, men det er en udsøgt delikatesse!!!)

o Svinebryst (sprængt m sprød svær)

o Sautées : jordskok – skorzornerrod – hokaido græskar – shitake svampe – forårsløg – østershatte – bønne (BLANDING AF SKØNNE ÅRSTIDS GRØNTSAGER/SVAMPE - RISTET INDIVIDUELT I OLIE/SMØR MED KRYDDERURTER/TIMIAN)

o Kartofler (”nye” eller pillede asparges kartoffel m purløg og smør)

o kraftig kalveglace m morkler og mere timian

post-43270-1296480668.jpg

Redigeret af majbritt83
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

DESSERT :

o BÆR OG CHOKOLADE MED KÆRLIGHED:

* Trifli m bær (alt efter sæson), crunch og råcreme

* Chokolade kage – mazarin – chokolademousse

o Entrémet : bund – bærmousse – bærgelé

o Isterrine i trekant m vaniljeis og bærsorbet

o Surprise

o M. Bær sirup / kompot

post-43270-1296480720.jpg

Redigeret af majbritt83
0

Del dette indlæg

DESSERT :

o BÆR OG CHOKOLADE MED KÆRLIGHED:

* Trifli m bær (alt efter sæson), crunch og råcreme

* Chokolade kage – mazarin – chokolademousse

o Entrémet : bund – bærmousse – bærgelé

o Isterrine i trekant m vaniljeis og bærsorbet

o Surprise

o M. Bær sirup / kompot

Hold da op hvor ser det bare lækkert ud. især hovedretten... Nam nam nam... men nu er jeg så også glad for svinekød.. ;)

0

Del dette indlæg

Det er altså svært at holde på mundvandet, når man læser her...

Vi har endnu ikke fastlagt os på noget, men snakket om følgende:

Forret: Lakseroulade og tunmousse på salatbund og flutes.

(sendes evt rundt el tall.anrettes.)

Hovedret: Buffet med Kyllingbryst, Svinemørbrad evt indbagt,

Timiankartofler, fyldte pandekager. Salater og dressing.

Dessert: H2B egen frugtsalat.

Natmad: Pølsehorn m. hotdog tilbehør

Redigeret af lypex
0

Del dette indlæg

Vi har allerede planlagt vores menu:

Forret: rå-marinerede kammuslinger med lime.

Hertil sort tapioka kaviar, sprøde rispoppers og avokado creme

Mellemret: fois gras terrine i lag med røgede kartofler og trøfler. Hertil portvins-trøffel reduktion og issalat.

Hovedret: Mallorcansk lam med sprødt kartoffelgitter, nye glacerede urter samt rødvins-krydderurte sauce

"Dessert": blandede oste i en kombi af ko-ost, gedeost, fåremælks-ost samt en blåskimmel. Hertil diverse kompotter samt sprødt brød.

Vi er en stor del af gæsterne, der er kokke inklusiv mig selv, så vi vælger at lægge stor vægt på maden.

Det hele er tallerkenanrettet.

Efter middagen kommer yderligere et kagebord, dog tager vi bryllupskagen til receptionen.

Knus Eva

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer