Guest HJR

Hvad gør I mht. duge

22 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Køber hvide lagner - de kan tit fås på tilbud og er altså meget flotte...

Ellers for at bryde det hvide, køber jeg evt. noget billigt metervare stof og syr nogle løbere af - man kan sagtens få noget bomuld, hør mm. i nogle lyse farver (ex. kaki, beige, lysgrå mm.) til billige penge.

Ellers ser det hvide velurstof altså også virkelig smuk ud på et skønt opdækket bord... og det er altså 5 m. til 50-70 kr.... så kan det ikke gøres meget billigere og flottere...

Jeg synes ihvertfald, at det er alt for dyrt at leje hos div. firmaer... jeg har undersøgt lidt priser rundt omkring...

Knus Jane :hjerte:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Duge er et af de steder vi har valgt at spare, så vi har købt en dejligt billig 50 m. papirsdug i føtex. ;) Det er den type der ikke går i stykker for et godt ord, og selve overfladen føles lidt "ru" af papir at være - men dugen er nok noget af det vi lægger mindst vægt på.... :thanks:

0

Del dette indlæg

Hej,

Lige til orientering, så behøver man ikke sy i velour. Stoffet løber ikke som andre stoffer gør. Det skal bare klippes i de rigtige længder, så det er ganske nemt.

Lene

Se, der kan man jo bare se hvor dum jeg er.. :smash:

Er vist ikke fra generationen, der går meget op i håndarbejde.. Men tak for orienteringen. :thanks:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hej helle

nu skal jeg godt nok giftes på bornholm, men går ud fra at det er nogenlunde det samme overalt i Danmark.

Vi skal holde festen i kæmpe telt i haven og har kontaktet et vaskeri hvor vi har bestilt hvide duge. Jeg syntes det er lidt dyrt og har derfor kun valgt at bestille til de borde hvorved vi alle sidder og derfor kraftig papirsdug til buffetten. Men altså de måler 2,5m og vi har bestilt 12stk af 40kr stk. men ok så bliver de bragt til døren og hentet igen og prisen er incl. rens. Så det er måske i bund og grund ikke så dyrt igen.........!

pøj-pøj med det

hej fra helle :griner:-

0

Del dette indlæg

Vi køber grønne lagner - hvis vi altså kan finde nogle...Har kigget og ledt og søgt, men de ser ikke ud til at være til at opdrive!!!! I hvert fald ikke i en ordentlig farve i en ordentlig prisklasse....Lidt øv, men der er stadig lidt tid at løbe på....Og lykkes det slutteligt ikke må vi vist ud og leje duge.....

/Tina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Jeg regner med at sy selv....

Planen er at det skal være en råhvid dug og en løber i hør ovenpå...

Men nu må vi se, kommer også an på hvad priserne lægger på....

desuden har jeg planer om at sy servietterne selv også, i hør og med monogram i det ene hjørne.....

Knus Karina

0

Del dette indlæg

Vi lånte nogle hvide duge af een af mine veninder. De holdt deres bryllupsfest samme sted som vi gjorde, bare et par år før. Så hun havde 14 hvide duge liggende, som passede PRÆCIS til bordene i Voldby! Derfor syntes jeg det ville være dumt at investere i duge - bare for den ene aften...

Jeg tilpassede bordpynten efter dugene - dvs lagde efeu (fik en SÆKfuld efeu gratis af nogle andre venner!), røde sten, røde glimmerhjerter, patchworkhjerter, blomsterdekorationer udformet som flammende hjerter i røde nuancer... Tror ikke der var mere. Men det var enkelt - og det skal det også være, efter min mening og erfaring. Der kommer rigeligt på bordene, når først festen er gået i gang. Derfor er det dumt at pynte for meget. Bordet/pynten drukner i tallerkner, glas, sange, personers ejendele m.m.

post-7-1088512429.jpg

0

Del dette indlæg

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre mht. duge. Jeg har egentligt tænkt mig at leje hvide duge (har fundet et sted her på nettet med et link til et firma der udlejer), men jeg kunne godt tænkte mig at høre hvad I gør.

Hilsen Helle

hej .

Dengang der var tilbud på velourduge hos Dyne Larsen - købte jeg 25 meter.

istf. de 5 m. kunne man få en rulle der indeholdt 20 el. 25 m. så det købte jeg - man kunne nemlig få dugene i sarte farver så det ikke lige skulle være den røde ; ). jeg fik mine duge i hvide - dette er til middagsbordene - til kaffebordet har jeg købt en pappirsdug i cremefarve.

Håber at du evt. kan bruge dette til noget

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer