Guest Mai+David

Bryllupsgave.

19 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi ønsker os penge til bryllupsrejsen. Det synes jeg sagtens man kan. :thumbsupsmileyanim:

Men jeg synes ikke bare man kan skrive at man ønsker sig penge. Jeg kunne hvertfald ikke finde på at skrive penge på, uden at skrive hvad de skulle gå til.

På vores ønskeliste står der også at vi ønsker os gavekort til IKEA til en ny seng. Her har vi også valgt at skrive på hvad gavekortet så skal bruges på. Som gæst er det vel også rart at vide hvad man smider penge i. :loveboard:

0

Del dette indlæg

Det synes jeg sagtens I kan. Vi ønsker os også penge i gave, dog til et nyt badeværelse da vi er ved at bygge om. Vi vil heller have penge her til da vi ikke rigtig mangler noget, men jeg prøver dog at finde på noget så der også står lidt andet på listen, men det bliver ikke meget.

Jeg ved også der er andre her inde der også ønsker sig penge

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ved godt, at mange synes det er okay. Det synes jeg bare ikke. Min mand foreslog det samme, men jeg sagde nej! Jeg synes simpelthen det virker så grådigt! Men det er jo nok bare min mening.... :loveboard:

Jeg giver heller ikke selv penge i gave ( Med mindre jeg ikke har haft tid, eller glemt det :thumbsupsmileyanim: )

Men der er åbentbart RIGTIG mange der gør det, så er det det i føler for, so go 4 it ....

0

Del dette indlæg

Vi har simpelthen ikke mulighed for at komme paa den bryllupsrejse, vi gerne vil, hvis ikke vi oensker os penge til den i bryllupsgave. Vi har saa oprettet en "konto" hos et rejsebureau, som goer i den slags, og der kan gaesterne indbetale til og lave skrive et kort, som vi saa vil modtage. Det lyder til at blive godt modtaget.

Jeg synes bestemt ikke det er noget at skamme sig over. Man laegger et kaempe arbejde og pengene i en stor, dejlig fest - man gifter sig for livet! - og saa maa man oenske sig det, man vil. Naar det saa er sagt, saa synes jeg ogsaa, der er stor forskel paa "bare" at oenske sig penge og saa at oenske sig penge til noget saerligt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det synes jeg sagtens man kan - dog synes jeg at det er mest høfligt at skrive hvad pengene skal bruges til.

For 2 år siden ønskede vi os penge til indretning af privat kontor, og der skrev vi bare: Penge - til indretning af kontor.

0

Del dette indlæg

Synes ikke det er grådigt. Det er da mere dumt at finde på ønsker der ikke er reelle. Har I set denne her type sider?

1. Gratis, men ikke særlig paen

2. Ikke gratis, men lækkert design

Redigeret af Miss-Lena
0

Del dette indlæg

Vi har netop bygget hus og mangler stadig lidt ting til indretning mv. så der er et par ting på vores ønske seddel hvor vi f.eks. skriver:

Tilskud til sækkeformet lysekrone til hall

Tilskud til møblement i hall

Derudover har vi skrevet gavekort til plantecenter eller tilskud til etablering af bede og frugttræer, men vi har også skrevet træer og blomster på, så de kan komme med det - det kunne jo være sjovt at se planterne vokse, sammen med vores ægteskab/kærlighed.

Jeg synes i det hele taget det har været svært at finde på ønsker.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg syntes at et tilskud til bryllypsrejsen er en godt ønske og de kan jo sagtens hænges om en flaske champange, Asti eller ligende, som en træ, eller som en sandkasse med si, spand og skovl til (pyntet med blomster omkring).

Vi har givet to sandkasser, en med blomster omkring "sandkassen" (som er en pyntet balje med sand), en anden var camufleret som skov, med skydeskiver og vildt (da dette par går meget på jagt).

Mig får I aldrig ind i imerco efter en gave fra en liste, jeg ikke kender på forhånd, med mindre jeg ikke kender parret særlig godt, eller jeg har syge børn/eksamens eller på anden måde er blevet sent ude.

-så hellere en kreativ pengegave.

0

Del dette indlæg

Man kan sagtens ønske sig penge!

Vi ønsker os penge til bryllupsrejse og penge til nye møbler (og ikke andet)...

Vi har boet sammen i flere år og er absolut ikke helt unge, så vi mangler ikke ting fra Imerco el. lign

Faktisk ville vi blive meget skuffede over noget besynderligt køkkengrej eller en Holmegård-dims :)

Til gengæld er der ikke råd til nye møbler foreløbig, medmindre vi får penge i gave.. :thumbsupsmileyanim:

-og Mai, - super dato I skal vies :loveboard:

0

Del dette indlæg

Tak for alle de svar, som er kommet :thumbsupsmileyanim:

Jeg tror skam, at vi skriver penge på til bryllupsrejsen - så vi kan komme en tur til Thailand :)

Det er en kæmpe drøm - som jeg håber bliver opfyldt til December ! :loveboard:

Selvfølgelig, ønsker vi os også andre ting - f.eks. ting fra Inspriation :bearhug: og en lille smule for Imerco....

Edith-Ella :bearhug: Det er en super dato

Det er nemlig, også dagen før min 20 års fødselsdag.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg syntes under ingen omstændigheder at det er grådigt og ønske sig penge til bryllupsrejse :)

Vi har også ønsket os penge til rejse og møbler :thumbsupsmileyanim:

Plus mange andre ting som fryser, tørretrumbler og her den anden dag måtte jeg konkludere at den OBH Håndmixer jeg fik af min mor da jeg flyttede hjemmefra for 15år siden nu er gået i stykker så den er altså også lige kommet med på ønskesedlen... he he :loveboard:

0

Del dette indlæg

Det gør vi også, så jeg kan ikke se noget galt i det.. Kan kke se, hvorfår det skulle være mere grådigt end at ønske sig dyrt porcelæn eller lignende. Det er jo ikke fordi i ber gæsterne om at betale mere end de ellers ville..

Go for it!

0

Del dette indlæg

Vi har også valgt at ønske os penge til vores bryllup, da vi ellers ikke ville have råd til at tage på bryllupsrejse, fordi vores opsparing går til brylluppet. Men vi har valgt at gøre det på en helt anden måde, som vi også tror og håber, at gæsterne synes er sjov.

Vi har nemlig valgt at ønske os vores bryllupsrejse som en overraskelse!

For at holdet destinationen for vores bryllupsrejse hemmelig for os selv indtil selve bryllupsdagen, har vi udnævnt et par gavekoordinatorer, som har lovet at sørge for at arrangere og bestille rejsen for os. Vi har selvfølgelig fuld tillid til dem, og vi har også givet dem lidt information om hvilken type bryllupsrejse, som vi ønsker os.

I indbydelsen har vi så skrevet, at vores største ønske er en bryllupsrejse, og vi har bedt gæsterne henvende sig til disse gavekoordinatorer, hvis de har lyst til at være med til at give os vores bryllupsrejse i bryllupsgave.

På den måde ved vi ikke selv, hvor vi skal hen før på selve bryllupsdagen, og alle budgetter (både rige onkler og fattige studerende) kan være med til at give os et minde for livet!

Indtil videre har vi kun fået positive tilbagemeldinger, fordi det er en utraditionel idé, samtidig med at den hemmeligholdte destination bevarer overraskelesaspektet, som jeg personligt synes er en vigtig del af gavegivnings-hurlumhejet.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer