Guest Jessica S

Reception

18 indlæg i dette emne

Hej piger.

Jeg vil gerne holde reception, for jeg har mange jeg gerne vil se på dagen, men som jeg alligevel ikke vil have med til festen.

Er der andre af jer der holder reception? Hvis ja, hvornår holder i den så? (Evt. program for bryllupsdagen - og gerne detaljer om receptionen.)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi holder reception i 2 timer fra 14-16. vielsen er kl 13.

Vi er nok ikke selv til reception den første times tid da vi regner med at at skulle fotograferes der, men så kan gæsterne lige få lidt at spise i imens. så regner vi med at komme til receptionen omkring kl 15.

0

Del dette indlæg

Vi holder også reception. Vi har en rimelige stor bekendtskabskreds, så det betyder meget for os at afholde en reception. Da vi har ca. 30 min til vores receptionssted, har vi valgt allerede at blive viet kl. 11.30. Så afholder vi reception fra ca. 13.15- 15.30. Her vil vi servere lidt let mad og bryllupskage. Fra receptionen til selve festen er der ca en times tid, hvor gæsterne der skal med til middagen har mulighed for at klæde om (dette var et stort ønske for mange af vores gæster) eller slappe af. Vi er ikke helt eninge om endnu, om vi deltager i hele receptionen, eller om vi får tager billeder den første time. (det er h2b mest til) Hvor imod jeg tænker at vi får taget billeder efter receptionen. Men det kommer også an på hvad vores fotograf siger. :)

0

Del dette indlæg

Vi holder også reception. Vi har en rimelige stor bekendtskabskreds, så det betyder meget for os at afholde en reception. Da vi har ca. 30 min til vores receptionssted, har vi valgt allerede at blive viet kl. 11.30. Så afholder vi reception fra ca. 13.15- 15.30. Her vil vi servere lidt let mad og bryllupskage. Fra receptionen til selve festen er der ca en times tid, hvor gæsterne der skal med til middagen har mulighed for at klæde om (dette var et stort ønske for mange af vores gæster) eller slappe af. Vi er ikke helt eninge om endnu, om vi deltager i hele receptionen, eller om vi får tager billeder den første time. (det er h2b mest til) Hvor imod jeg tænker at vi får taget billeder efter receptionen. Men det kommer også an på hvad vores fotograf siger. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay, cool. Vi skal vies kl. 13.30, så det vil vel passe meget godt med reception kl. 15.00. Men hvis den skal vare i ca. 2 timer, så kan man jo ikke engang nå hjem og skifte (de andre gæster altså) eller noget som helst, før festen starter... Puha.. Kan man egentlig holde receptionen en anden dag? Eller før vielsen? (Måske skal vi bare droppe receptionen i virkeligheden...)

Og hvad forventes der i øvrigt af reception? mhahm du skriver skriver at i serverer bryllupskage til receptionen? Det havde jeg ikke tænkt mig, men hvis det er normalt at man gør det, så må vi jo nok også hellere...

Hvad med underholdning? Skal der være underholdning til en reception?

Redigeret af Jessica S
0

Del dette indlæg

Hej

Vi har ogsaa aftalt at vi gerne vil have respetion. Det er dejligt at faa hilst ordenligt paa alle i en lidt roligere atmosfaere. Vi har godt nok valgt at servere smaa sandwich og bryllupskage, da vi synes kagen kommer mere til sin ret, men det kan man jo goere som man vil. Der er flere steder her i forumet hvor der er ideer til hvad i ellers kan servere. Canapere, muffins, snaks omm. Vi har ogsaa valgt at blive fotograferet efter reseption. Vi har en del transport tid til festen saa vores gaester klaeder ikke om men det kommer jo an paa jeres afstand. I den tid kunne jeres gaesterne skifte eller slappe af.

Du kan se vores plan for dagen her :balloon:

Program

kl. 13.00: Vielse i Bov kirke

kl. 14.00: Bryllupskage og kaffe i haven hos Sandras foraeldre

ca. kl. 15.30: Brudeparret koeer i forvejen for at faa taget billeder.

Efterhaanden som I er klar til at forsaette festen saetter I kursen mod

Ballebro faergekro

kl. 17.00: Gruppe- og parfotos. Derefter sereveres der velkomstdrinks

kl. 18.00 Festmiddag med efterfoelgende dans.

kl 01.30 Serveres natmad

ca. kl. 02.00 Vi siger tak for en uforglemmelig dag.

Redigeret af Kyndemus
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det mest brugte er nok kollager, foldboldvenner, naboer m.m. som du bruger meget tid med men ikke er saa taet knyttet at de skal med til festen og saa skal ALLE som er inviteret til festen om aften selvfoelgelig ogsaa med da det er en del af hele brylluppet. Godt du fik lidt inspiration. held og lykke med planlaegningen.. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Okay, cool. Vi skal vies kl. 13.30, så det vil vel passe meget godt med reception kl. 15.00. Men hvis den skal vare i ca. 2 timer, så kan man jo ikke engang nå hjem og skifte (de andre gæster altså) eller noget som helst, før festen starter... Puha.. Kan man egentlig holde receptionen en anden dag? Eller før vielsen? (Måske skal vi bare droppe receptionen i virkeligheden...)

Og hvad forventes der i øvrigt af reception? mhahm du skriver skriver at i serverer bryllupskage til receptionen? Det havde jeg ikke tænkt mig, men hvis det er normalt at man gør det, så må vi jo nok også hellere...

Hvad med underholdning? Skal der være underholdning til en reception?

Altså hvis man skal være helt efter traditionerne, så er det vidst normalt at man servere det efter middagen. Men vi var selv til bryllup for 2 år siden, og der blev serveret den lækreste bryllupskage, men der blev næsten ikke spist noget, da folk var propmætte :( Ved at nogle servere bryllupskagen i stedet for dessert, så det kan man også. Vi snakkede med hende der skal lave vores bryllupskage, og hun sagde at prisen ikke blev meget anderledes om hun lavede kage til 60 (som vi bliver til festen) og så 100-120 (som vi regner med at blive til receptionen). Derfor har vi valgt som vi gør. Plus at vi bare eeeellllssssskkkkeeeerrrr kage, og glæder mig til når det kirkelige er overstået, at få et stukke kage og noget Asti mmmmmhhhhh :tunge: :fløjt:

Vi invitere både festdeltager med til receptionene og festen, syntes det ville være lidt mystisk ellers. :)

Vi har en rimelig stor bekendtskabskreds, da jeg er sidder i bestyrelsen i vores lokale partiforening (ja er faktisk næstformand :griner:- ) Så min bestyrelse og byrådsgruppe, som jeg ser en del til skal med. Samtidig er jeg Natteravn, og der er der også en del der gerne vil med. Endvidere vil jeg gerne have mulighed for at invitere mine kollegaer med. Plus at vi har nogle bekendte (forældre til venner) som vi også gerne vil have med. Til sidst, er vi begge aktive på et museum, hvor der er 150 frivillige medarbejdere som vi også gerne vil invitere (regner altså ikke med at de alle kommer :griner:- )

:back2topic: I skal gøre som i har lyst til. Endnu en grund vi har, er at jeg også gerne vil have at vores receptionsgæster er en del af vores store dag. Og så syntes jeg at en reception er en god måde at gøre det på.

Syntes sagtens man kan holde en reception efter brylluppet (altså nogle dage efter) Det gjorde man vist nok mere for en 50 år siden. Jeg er ikke så meget til dit forslag til at holde en reception før brylluppet, det ville jeg personligt som gæste undre mig over. :unsure: Ved forresten, at der er nogle andre herinde fra, som har inviteret gæster efter middagen, så receptionene bliver fra kl 22.00 af fx. Så det er jo også en måde at gøre det på.

Håber du kan bruge nogle af alle de lange svar :fløjt:

Men husk det er jeres dag, gør som i vil :)

Redigeret af mhahm85
0

Del dette indlæg

Det kan kun anbefales at servere bryllupskagen om eftermiddagen hvis man alligevel skal have en reception eller en sammenkomst. Det bliver nemt tungt med middag, kaffe og bryllupskage lige efter hinanden og der spises generelt ike meget kage når den severes om aftenen

0

Del dette indlæg

VI holder receptionen umiddelbart efter brylluppet. Vi skal giftes kl 12 og receptionen skal så så fra 13-15.30. Vi regner med at være væk det første stykke tid til fotografering men kommer så tilbage hvor vi spiser bryllupskage. Derefter holder vi en pause på 2 timertil kl 17.30 hvorefter festen skal stå :) Så kan folk nå at slappe af med en kold øl eller sodavand i én af sofaerne på feststedet, hjemme hos os (vi bor lige ved siden af) eller hos mine forældre (de bor 30 meter fra feststedet. Man kan også nå lige at shine sig lidt op. Og der kommer en naturlig pause som gør at de som kun er inviteret til receptionen kan nå at atge hjem uden at de skal smides ud hihi. Har tre vennepar som har valgt at leje sig ind på et b&b få hundrede meter fra feststedet. Så vil de tage derover ogs slappe af inden festen :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Endnu engang mange tak for jeres dejlige råd og oplysninger om jeres egen dag. Synes det lyder rigtig godt med det hele. Jeg tror dog desværre at vi vælger at droppe receptionen, da vi - efter vi har fået lavet den endelige fest-gæsteliste - har fundet ud af, at det faktisk er under 15 som vi ville invitere til receptionen, udover dem fra festen. Så det kan næsten ikke betale sig. Men man ved jo aldrig om vi(jeg) skifter mening igen. hehe..

0

Del dette indlæg

Ved mange af de "receptioner" som holdes i dag er deltagerkredsen identisk med de gæster der også deltager om aftenen. Det kan også handle om at der er nogle timer mellem vielsen og selve middagen hvor man godt vil have mulighed for at gæsterne lige får en forfriskning + måske bryllupskage.

0

Del dette indlæg

Og det er præcist hvad vi oplever ved størstedelen af de bryllupsfester vi er ude til. Det kan give nogle udfordringer for folk som os, i forhold til at man nogle steder godt vil have gearet ind i selve festlokalet inden folk ankommer, fordi der ikke er anden adgang end via "receptionslokalet, men det plejer man nu at kunne løse.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

-Vi blev gift kl 14.

-Holdt reception udenfor slottet umiddelbart derefter (ankom til slottet ca kl 15 i hestevogn).

-Skar bryllupskagen for, snakkede med gæsterne en times tid og fik sagt farvel til dem der ikke skulle med til festen.

-Blev derefter fotograferet ca en time, mens gæsterne fortsatte med at spise kage og drikke kaffe, øl og sodavand. Dem der kun var med til reception blev også noget tid efter vi var gået.

-Kom tilbage og fik velkomstdrinks indenfor på slottet sammen med gæsterne og fik taget et gruppebillede med alle gæsterne.

-Middagen blev serveret kl 18.

Vores tidsplan fungerede perfekt. Takket være vores toastmaster, som sørgede for at guide gæsterne til velkomstdrink og fotografering :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

vi skal giftes allerede kl 11.15 da det er på rådhus, så vi holder en reception hjemme hos os selv efter vielsen.... gæsterne kører direkte, men vi skal selvfølgelig lige ud og ha taget billeder først.... receptionen er åben for alle, også dem som ikke skal med til selve festen, og der vil blive serveret bryllupskage, velkomstdrinks og kaffe.... :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer