metteholm

hvor meget bliver drukket??

14 indlæg i dette emne

Skal snart til tyskland efter drikkevarer og er lidt i tvivl om hvor meget vi skal købe. har brugt drinksberegneren på nettet, men kunne godt tænke mig at høre herinde hvad jeres erfaring er. hvor meget har/havde i købt, var der nok, og hvor mange personer (børn/voksne)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er så svært sådan noget, og vi skal nemlig også til tyskland efter drikkevarer til vores fest.

Jeg har tidligere spurgt min storebror til råds, han er nemlig restauratør og kok, så han har da en idé om den slags. Han sagde én flaske vin (en smule mere rød end hvid), 1 liter øl og to sodavand per person UNDER MIDDAGEN. Hvad folk drikker derefter vidste han så ikke.

Men vil da lige kigge med her, vi er også i gang med at finde ud af hvor meget vi skal have købt. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor meget man skal købe afhænger jo lidt af hvad selskabet kan lide og hvor mange ting man vil byde på, og hvad der skal ske efter middagen (Kaffe og kage eller vildt party?).

Jeg regner normalt med 6 øl/pers og 1/3 asti/ person hvis det bare er vennerne der skal til mad og fest. Det er dog sjældent at den slags middage varer lige så lang tid som en bryllups middag.. :P Så umiddelbart lyder "Han sagde én flaske vin (en smule mere rød end hvid), 1 liter øl og to sodavand per person UNDER MIDDAGEN." fornuftigt nok, hvis man altså har et selskab der kan lide vin...

Efter maden er de fleste godt fyldte op (forhåbentlig da), så tror det er begrænset hvor meget der bliver drukket. Et par flasker bl. likør til kaffen, og så 2-3 øl pr. person og så en åben bar med noget vodka, rom, whiskey ect, med dertilhørende sodavand og juice..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så fik vi lavet en lille foreløbig indkøbsliste:

50 personer

velkomsdrink: 11 flasker (champagne)

rødvin: 42 flasker (både til forret og mellemret)

hvidvin. 13 flasker

dessertvin 4 flasker

likør: 5 flasker (2 portvin til desserten, 2 bailey og 1 cognac til kaffen)

cider: 4 rammer

øl: 17 rammer

sodavand 23 rammer

sprut: 9 flasker

umiddelbart lyder det til riiigtig maget øl og sodavand, men det er også til hele dagen (og dagen efter.) samt reception hvor vi ikke aaaner hvor mange kommer.

kom gerne med jeres mening!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

så fik vi lavet en lille foreløbig indkøbsliste:

50 personer

velkomsdrink: 11 flasker (champagne)

rødvin: 42 flasker (både til forret og mellemret)

hvidvin. 13 flasker

dessertvin 4 flasker

likør: 5 flasker (2 portvin til desserten, 2 bailey og 1 cognac til kaffen)

cider: 4 rammer

øl: 17 rammer

sodavand 23 rammer

sprut: 9 flasker

umiddelbart lyder det til riiigtig maget øl og sodavand, men det er også til hele dagen (og dagen efter.) samt reception hvor vi ikke aaaner hvor mange kommer.

kom gerne med jeres mening!!

vi er ca på samme side som dig dorg har vi 10 rammer cider og 10 rammer øl :P men syntes det ser fint ud..

vi køber ikke vin i tyskland vi har lavet en aftale med superbrugsen det vin der ikke bliver drukket, aflevere vi tilbage og for pengene igen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"Han sagde én flaske vin (en smule mere rød end hvid), 1 liter øl og to sodavand per person UNDER MIDDAGEN." fornuftigt nok, hvis man altså har et selskab der kan lide vin...

2 sodavand under middagen pr. person er nok lidt i underkanten. Særligt om sommeren. Der er mange som ikke kun drikker vin under middagen men supplerer med sodavand og isvand. Når der mangler drikkevarer ved bryllupsfester m.v. er det typisk sodavand så der ville jeg ikke købe for lidt (det er også det der er billigst). 23 rammer er formentlig rigeligt.

Hvad der drikkes efterfølgende er meget individuelt og det kan være meget forskelligt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ER det sommer og varmt, tror jeg der ryger rigtig mange øl og sodavand og måske knap så meget vin.

Vi har købt 1 fl rødvin pr person, og ½ hvidvin pr person. øl og sodavand kan jo som sagt gå fra 2 pr person og mage flere hvis det er varmt.

Vi køber rigeligt med øl+ vand, da vi jo så har til efter også, hellere for mange end for lidt.

Puhh... kommer da i tanke om jeg mangler dessertvin, den havde jeg helt glemt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

syntes det lyder meget vildt med

1 flaske vin = 6 glas

1 l øl - det svarer til 3 dåse øl eller 2 fadbamser

og 2 sodavand under middagen

det er 11 "glas" pr person under middagen og så har man lige drukket et til to gals i velkomst drik ?

Drikker i selv så meget ?

de selskaber jeg kender til er det alt for meget....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

syntes det lyder meget vildt med

1 flaske vin = 6 glas

1 l øl - det svarer til 3 dåse øl eller 2 fadbamser

og 2 sodavand under middagen

det er 11 "glas" pr person under middagen og så har man lige drukket et til to gals i velkomst drik ?

Drikker i selv så meget ?

de selskaber jeg kender til er det alt for meget....

vi har faktisk fjernet 6 rammer øl/sodavand fordi vi også selv tror det var lidt for meget!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan huske at det hotel jeg har arbejdet på regnede ca. 1 fl til hver person i alt. Så man fx drikker 1/3 hvidvin og 2/3 rødvin.

Vi bliver 105 voksne og regner med at købe 40 fl hvidvin og 70 fl rødvin. Derudover ca 5 øl og 5 sodavand til hver da det er august mdr.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh jeg kunne virkelig godt bruge lidt hjælp til at regne ud hvor meget jeg skal købe ind. Jeg er så ufattelig dårlig til at holde styr på sådan nogle tal så håber en eller flere kan hjælpe mig.

Først holder vi reception

Vi regner med ca 100 gæster her.

Velkomst drinken køber vi i 1 liter flasker og er Verdi (hvor mange skal jeg købe)

Derudover vil der være dåse øl (hjælp mængde)

1,5 liter sodavand (hjælp mængde)

Derudover vil der være kaffe og the

Vi bliver ca 40 til middagen

Det vin jeg vil købe er i 1 liters flasker (hvor meget af hver ville I købe?)

Derudover skal der være dåsesodavand og dåseøl (igen har jeg brug for hjælp)

Derudover vil der være Asti til velkomst drink.

Vi har valgt ikke at servere cider.

HJÆÆÆÆÆÆLP ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer