DitteWisti

Skummel brudekjole-køber!

23 indlæg i dette emne

Ok! Nu vil jeg lige indvie jer i dette. Kunne jo være nogen derude har prøvet det før

Har haft mine brudekjole til salg næsten siden vi blev gift i Oktober sidste år og der har ikke været de vilde bud på den. Kun én fra en fransk dame som havde arbejdet i København, men nu boede i London, og hun ville give 2000 for den.. "Ja ja" tænkte jeg bare "de penge sender du bare".. Men vi skriver et par gange frem og tilbage om jeg ikke snart har modtaget de penge, og de kom ikke.. Og det regnede jeg sådan set med de heller aldrig ville..

Så her i Søndags kom min mand med en konvolut der var blevet stemplet i Spanien! Og rigtig nok, indeni lå en check på 1540£! Det er altså 11000 danske kroner!!!!!

Jeg skriver så til hende at nu har jeg fået chekken, og jeg får besked tilbage at den check skal jeg indløse, tage pengene for kjolen og for det stres jeg får med at ordne det efterfølgende for hende, og så sende resten tilbage..

Men at sende 11000 til en vildt fremmed og tro på at de sender dem tilbage?! Hvem er så godtroende i dag?? (ikke at jeg vil beholde pengene... selvom det er meget fristende .. Men min samvittighed er ikke enig)

Anyways til at starte på skulle det have været meningen at jeg skulle have betalt for hendes flytning her i landet også. Hun har en masse ting stadig i Danmark som skal flyttes til hendes nuværende lokation (hvor så end det er.. Først får jeg at vide hun bor i London, brevet kommer fra Spanien og chekken er fra en tysk/shewisk bank (Dresdner bank)) hvor kjolen også skal samles op af det her fragt firma og flyttes til hende sammen med tingene...

Det har de så selv sørget for sidenhen, men chekken var blevet sendt afsted...

Jeg tjekkede forleden dag og fra jeg modtog den første mail fra hende til jeg havde chekken i hånden gik næsten 2 måneder...

Min mand og jeg er enige om at det her lugter LAAANGT væk.. Men vi prøver at gå i banken med chekken og er den enten ikke gyldig, eller der ikke er dækning for den får hun ingen kjole...

Men øj..

Havde skrevet til hende her fra morgenen af hvad navnet på firmaet var.. Og nu har jeg lige modtaget et opkald fra hendes mand, med et eller andet underligt navn.. Fortalte ham også at det firma var ikke i Danmark.. "Mardals Shipping Cargo".. Hmmmmmmmmm.. Google giver ingen hits...

Det skal sørme blive spændende hvad banken siger...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Arh! Og nu ringede han igen og glemte at ringe på hemmeligt nummer...

De ringede fra Nigiria.

NU er jeg RET sikker på at det er fup det hele!

Jeg vil dog have bankens ord på det også.. Er den ulovlig bliver den afleveret til politiet.. Og er den i orden umiddelbart hele vejen igennem tør jeg alligevel ikke.. så får de at vide at banken ikke tog imod den..

Jeg skal ikke risikere noget!

0

Del dette indlæg

Pyha hvor lyder det bare skummel. Især fordi jeg ikke lige kan gennemskue hvad de får ud af det.

For det er vel meget normalt man tjekker om chekken er i orden inden du sender kjolen. Er meeeeget spændt på hvad banken siger

Måske den chekken kan være stjålet ?

0

Del dette indlæg

Ei hvor vildt. Det er helt klart noget fup!

Og du skal helt sikkert gå til politiet med det.

Der er så mange mennesker der ikke vil andre det bedste. Min storebror blev fuppet af nogle med en lejlighed i kbh og det endte med at have kostet ham 36000!

Godt du er vågen, følger spændt med.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der var også en i tv , der havde prøvet det samme. Fik pengene for checken i banken, for senere at skulle betale dem tilbage, da den var dækningsløs.

Men det giver jo slet heller ikke mening, hvis det ikke var fup

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min ex-mand faldt for et af de der triks på Skype. En "sygeplejerskeelev" fra Ghana manglede lige den sidst eksamen og manglede hvad der svarede til 500 kr... Uhaaa han havde googlet skolen og talt med rektor på skolen. Undskyld men jeg skreg af grin da han fortalte det og sagde at hende slippede han ikke af med. Desuden var hun svindler og vennen var med garanti hendes ven.

Han troede blindt på hende og de "elskede" hinanden.... hun savnede ham... daaa hvordan er det lige man kan savne noget man aldrig har haft??? Han sendte troligt 1500 kr + det løse pr. mdr. ned til hende. Da han endelig skulle på ferie i Ghana døde hun i en trafikulykke... Han havde troet på det idag hvis det ikke var fordi hun var så grådig at hun selv ringede til ham og fortalte at det hele var fup, men at hun virkelig elskede ham...

Det gælder om at være på mærkerne.... og bruge sin sunde fornuft. Godt i opdagede det.

Redigeret af snuske
0

Del dette indlæg

Jeg har hele tiden haft mine betænkeligheder... Det her var bare den sidste dråbe der skulle til at for at bevise at jeg ikke kunne stole på dem..

Kiggede tilbage i mine mails og kunne se hun nu har fortalt mig to forkellige fragt firmaer der kommer og henter den...

0

Del dette indlæg

Der er rigtig mange af disse fuskere fra Nigiria.

Hvad du end beslutter dig til at gøre mht til politiet er din sag. Men lad for guds skyld være med at sende nogen penge til hende... :)

Godt du ikke kune nyder solen på denne dejlige dag, men også bruger hovedet :thumbsupsmileyanim:

Hø hø tak :P

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja jeg så også et par i tv som også var blevet snydt og det var også en brudekjole. De fik også en check og skulle sende resten af beløbet retur

hvilket de desværre så gjorde og senere vendte banken tilbage og sagde at den check de havde sat ind var dækningsløs.

Godt du fattede mistanke. Håber at du kan 'slippe' af med dem på en pæn måde.

0

Del dette indlæg

Mine forældre har været ude for det samme, men bare hvor de har haft katte tilsalg.. Og der var det også meningen at køber ville sende en check på 15.000 dkk og så skulle de tage de 7.000 de skulle bruge og så vente på der kom en og hentede kattene og pengene..

Da de havde mailet sammen noget tid, hvor han ikke kunne forklare det store pengebeløb og ej heller hvor han boede eller hvad han hed, blev mine forældre enige om at det var fup.. de skrev til køber at politiet ville blive involveret hvis han skrev igen. De hørte ikke fra ham mere.

Så pas på, når man handler på nettet... og var det mig - gik jeg bestemt ikke i banken med den check, men til politiet!!

/Christina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

For at forklarer hvad der er sket indtil nu:

Vi tog i banken og fik hende til at kigge på chekken. hun kunne umiddelbart ikke se noget men var ret sikker på det var fup, og syntes at det var en god idé at vi kontaktede politiet..

Det gjorde vi, og jeg skal derind i morgen med chekken og så vil de tage stilling til om der skal oprettes en sag om dokument falskerni.

Indtil videre har jeg ikke fået yderligere mails fra dem der har sendt mig chekken, og må ærlig talt sige jeg ikke ved hvad jeg skal skrive. Hvis jeg skriver jeg har videregivet sagen til politiet går de vel i skjul eller noget? hvad ved jeg :) Synes bare de skal fanges, eller have en straf så det ikke sker for andre der evt hopper på den.

0

Del dette indlæg

Det er fup og fidus. De får jo det ud af det at de ville få kjolen hvis Ditte bare havde sendt den efter at have modtaget checken. Jeg kan så fortælle andre mere graverende historier om folk der har købt andele i olieboringer m.v. i udlandet hvor det efterfølgende viste sig at være ingenting.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min ex har prøvet det samme bare med en motorcykel

det de vil ha er at du indløser cheken, sender dem restbeløbet og når så banken fortæller dig chekken er dækningsløs skal du betale hele beløbet tilbage i banken :(

politiet i Århus kender rigtig mange af de historier desværre :(

0

Del dette indlæg

Det er nok ikke kjolerne de er interesserede i... Mere de penge, der refunderes

You're right - Overså lige den med at de vil have man skal sende restbeløbet tilbage. Så beder man også selvom at blive "afsløret". Den er ganske enkelt for langt ude. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg var inde ved politiet i dag med chekken og han kiggede lidt på den. De ville notere det men ikke gøre mere ud af sagen, da jeg indtil videre ikke havde mistet noget. De ville dog notere det så jeg, hvis der skete noget senere hen, kunne kontakte dem.

Fik en mail fra "hende" ved middagstid at jeg havde snuppet alle hendes penge, at jeg ikke var fair, jeg skulle nok få det betalt, og sidst men ikke mindst var det mindste jeg kunne gøre at give pengene til hendes "shipping agent" eller sende dem til hende..

Skrev tilbage at en check bare var et stykke papir, at sedlen i sig selv ikke holdt nogen værdi som sådan - at pengene altså stadig stod på hendes konto...

og så til sidst af aftalen var droppet, chekken revet i stykker og hun skulle ALDRIG kontakte mig igen..

Har ikke hørt noget iden :P

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer