Dk-anne

Den store dag

8 indlæg i dette emne

Jeg er ny herinde, men synes allerede nu at det er fantastisk side med mange gode værktøjer. Der er flere ting at planlægge end man lige tænker over - Så er det godt at man kan hente inspiration hos andre her på siden.

Den 26. februar friede kæresten til mig. Selvom jeg havde håbet at spørgsmålet en dag ville komme (vi har været sammen i 3½ år) så kom det alligevel helt uventet og som en glædelig overraskelse. - Hvilket også var samme reaktion fra venner og familie. Vi har sat den store dag til august næste år, men endnu ikke den helt præcise dato. Jeg glæder mig som et lille barn og vi er så småt begyndt at snakke om, hvordan vi gerne vil have. - Især ift. hvem der skal inviteres.

At finde ud af, hvem der skal inviteres eller ej er faktisk noget af sværeste synes jeg, i sær ift. vennerne. Hvor langt ud skal man gå? Jeg ved godt godt at man skal invitere dem som vi gerne vil se. Men jeg ønsker heller ikke at såre nogen. Har nogen af jer stået i en lignende situation?

Anne :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til :)

Vi har lidt samme problem bare mht. familie

Hvem vil vi invitere og hvem der bør inviteres.

Hvor kæresten følger mere pligt end jeg gør. Han vil ha alle fætre/kusiner osv med(og bliver altså mange) hvorimod jeg kun har 5 fætre/kusiner men alligevel kun tænkt mig at invitere de 3 af dem.

Især fordi vi nu overvejer et sted med plads til 36 mennesker, og vores oprindelige plan hed 50 mennesker, så må vi jo skære nogen fra, og vi har bare den begrænsning og sådan er det bare.

Budgettet kan jo også være en begrænsning(og er også derfor vi er låst fast på et sted)

I må jo bare gøre jer nogle tanker om hvor mange mennesker i ønsker kommer, og så prøve at se hvem det passer med. f.eks. sige om i vil ha 20 50 eller 100 gæster.

Derudover skal i gøre jer klart mht. om i vil have børn med.

0

Del dette indlæg

Velkommen til :)

Vi har lidt samme problem bare mht. familie

Hvem vil vi invitere og hvem der bør inviteres.

Hvor kæresten følger mere pligt end jeg gør. Han vil ha alle fætre/kusiner osv med(og bliver altså mange) hvorimod jeg kun har 5 fætre/kusiner men alligevel kun tænkt mig at invitere de 3 af dem.

Især fordi vi nu overvejer et sted med plads til 36 mennesker, og vores oprindelige plan hed 50 mennesker, så må vi jo skære nogen fra, og vi har bare den begrænsning og sådan er det bare.

Budgettet kan jo også være en begrænsning(og er også derfor vi er låst fast på et sted)

I må jo bare gøre jer nogle tanker om hvor mange mennesker i ønsker kommer, og så prøve at se hvem det passer med. f.eks. sige om i vil ha 20 50 eller 100 gæster.

Derudover skal i gøre jer klart mht. om i vil have børn med.

Præcis. Min familie er en rigtig tæt familie, så det er en svær afgørelse. Men helt sikkert børn skal med. Vi har fået to nyfødte (bl.a. min første og elskede nevø på knapt 1 år nu) i vores midte, så børn skal med :) Har prøvet at lave et første udkast til en gæsteliste og der er vi mellem 70-80 personer. Så vi må virkelig lægge hovederne i blød, for at se om vi skære nogle fra.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til!

Vi valgte sted og budget før vi lavede gæsteliste.. Så vidste vi, hvor mange vi kunne invitere, og så startede vi indefra med den nærmeste familie og aller nærmeste venner.. Vi har 35 inviterede, og har 5 venner med. Det er ikke så mange, men vi valgte dem, der stod os nærmest :)

0

Del dette indlæg

Det er godt at I er i så god tid. Vi har længe snakket om hvem vi skulle have med til vores bryllup, og jo mere vi har snakket jo klarere er det blevet hvem vi vil inviterer. Vi har valgt at finde ud af hvem der skal med, og så bestemme sted og mad osv. udfra det og det budget vi har lagt. Jeg synes gæsterne er vigtigere end menu og sted, jeg ville være ked af at skulle vælge nogen fra som jeg gerne vil have med. Og så tror jeg, jeg vil råde jer til at følge mavefornemmelsen, brug noget tid på at tænke over hvorfor I inviterer. Jeg har fx. nogle venner som jeg ikke har set i flere år - skal de fx. med bare fordi de er gamle venner? eller skal jeg hellere bruge krudt på dem jeg ser nu? Det er et bryllup jo en god anledning til at kigge på. Held og lykke med planlægningen:)

0

Del dette indlæg

Vi har valgt at finde ud af hvem der skal med, og så bestemme sted og mad osv. udfra det og det budget vi har lagt. Jeg synes gæsterne er vigtigere end menu og sted

Enig. Man må først gøre op med sig selv om man ønsker en fest for 30 personer eller 70. Det kan også være relevant for nogle at forholde sig til sådan noget som børn. For andre giver det sig selv. Man vælger eksempelvis sjældent et finere feststed hvor der er flere selskaber samme aften - og man kun har et lokale med - hvis man har børn med. Der er man mere tilbøjelig til at vælge et forsamlingshus eller et sted hvor der er flere rum til rådighed.

Herudover skal der jo - når vi taler om lokalitet - tages stilling til om det er en feststedsløsning, hvor de sørger for alt, eller I lejer nogle lokaler/forsamlingshus (eller telt) og derved selv skal stå for mange ting.

Et godt sted at starte er dog hos kirken og præsten.

0

Del dette indlæg

Vi har nok været lidt hårde med hvem vi har inviteret med. Vores ønske er at det skal være en fest med gang i. Da vi begge har store familier har vi valgt kun at have det nærmeste familie med. Det vil sige forældre, søskende og bedsteforældre. Resten er venner. Indtil videre har der ikke været sure miner fra onkler, tanter og andre. I hvertfald ikke til os. Min mor tror jeg gerne ville have haft at vi inviterede onkler og tanter med men helt ærligt så ser vi dem max en gang om året så det vil vi ikke. Det vigtigste for os er at vi er sammen med dem vi ser jævnligt og dem vi ønsker at feste med. :cheerleader3:

Vi har ikke lyst til at invitere folk af pligt. Jeg ved at der er mange der tænker at vi bliver nødt til at invitere dem og dem for vi var med til deres bryllup. Ja, og hvad så? Det var deres ønske at I skulle med til deres bryllup men det er jo ikke sikkert at man selv har samme ønske og måske er det flere år siden de blev gift og måske talte man mere sammen den gang. Lige på den front synes jeg ikke man skal please andre. Man skal gøre det som man selv føler er rigtigt.

Vi bliver i alt. 49 til vores bryllup. Vi skal sidde ved 6 borde. Ved de 4 af bordene sidder der venner og ved de sidste 2 vores familie. Det skal så siges at vi har to fætre og to kusiner med men de er inviteret som venner da vi ses med dem i løbet af året.

Men det er ikke let at finde ud af hvad man skal gøre.

Mit råd er bare at følge jeres hjerter. Det er jeres fest så den skal være lige som I ønsker den og ikke hvad andre ønsker.

Held og lykke :17:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer