Kimse&Pixie

<3 Kimse & Pixie 7/4-2012 <3 - Sneak peek i #209 :)

212 indlæg i dette emne

Puha, min planlægningstråd har været gemt og glemt længe nu, men planlægningen står bestemt ikke stille af den grund.. :wink:

H2B's tøj er købt, han bliver bare en lækkerbisken. Hele sættet er fra Bertoni:

post-49475-0-23065900-1330021264.jpg

KAGE:

Har stadig ikke heeelt fundet den endelige kagesammensætning, men arbejder hen imod den. Har lavet 2 prøvekager indtil videre med fondant på, men da ingen af os synes fondant smager særlig godt, skal næste prøve være med marcipan. På søndag skal jeg holde kage-dag med min mor, hvor vi laver et par forskellige mousser, lyse bunde og mørke bunde og prøver os frem hvad der er godt. Derudover skal vi have bagt 300 mini cupcakes til receptionen og støbt hjemmelavede chokoladehjerter der skal serveres sammen med bryllupskagen til dessert.

Første prøvekage:

post-49475-0-83752700-1330021577.jpg

RINGE:

Har haft helt forfærdeligt svært ved at finde en ring som bare var RINGEN. Har aldrig fået den der wauw-følelse ved en ring indtil nu. Da bryllupsrejsen går til Thailan 1½ måned efter brylluppet, har vi valgt at købe hvidguldsringene derovre, og så finde nogle sølvringe til at bruge til brylluppet. Jeg forelskede mig i flere forskellige ringe fra Aagaard, men valgte denne som den endelige:

post-49475-0-43798500-1330021951.png

Jeg fandt den på en lokal guldsmeds hjemmeside, og i tirsdags tog vi derned for at kigge og prøve. Butikken havde åbenbart ophørssalg, og havde ikke rigtigt nogle Aagaard ringe tilbage. Jeg spurgte så om jeg kunne købe den på deres hjemmeside i strl. 50, da den ikke kunne bestilles mindre, og så få lavet den mindre i butikken, da jeg bruger 48. Svaret fra ekspedienten var så, at jeg måtte til at spise noget mere, så jeg kunne få nogle ordenligt fingre så jeg kunne passe nogle ringe. Hun sagde derudover, at hun slet ikke havde noget i den størrelse, den skulle altid specialbestilles med 8 ugers leveringstid (der er 6 uger til brylluppet). Jeg blev ret stødt over hendes måde at tale til mig på, men hun var bare slet ikke færdig!! Vi fik fortalt, at vi ville bruge e sølvring foreløbigt og så købe hvidguld i Thailand, hvortil hun svarer "så skidt da med den ring, det kan da være ligegyldigt" og hun blev ved med at komme med små stikpiller af kommentarer, så til sidst blev det virkelig bare for meget for mig, så jeg vendte om og måtte gå grædende fra forretningen. Mage til betjening har jeg godt nok ALDRIG i mit liv oplevet!!

Jeg blev dybt frustreret (endnu mere end jeg var i forvejen over ikke at kunne finde en ring), og tænkte at det nok endte med at jeg simpelthen ikke kunne få en ring til at have på på bryllupsdagen - for selvfølgelig er det da ikke ligemeget med ringen, jeg skal da have sat ring på fingeren i kirken af min mand!

Nå, jeg besluttede at gøre et sidste desperat forsøg, og skrev i morges en mail direkte til Aagaard's kundeservice, hvor jeg forklarede problemet med mine små fingre og spurgte om det på nogen som helst kunne lade sig gøre at lave en mindre ring som jeg kunne nå at have inden den 7. april. Allerede midt på formiddagen fik jeg den sødeste mail fra deres kundeservicemedarbejder, hvor hun skrev at hvis jeg bestilte på deres webshop og så bare skrev som bemærkning hvilken størrelse jeg skulle have, så var det bestemt ikke noget problem. Der ville dog gå ca. 5 uger inden jeg kunne have ringen (så det bliver omkring 10 dage før brylluppet). Jeg blev ovenud lykkelig, og nu er min smukke ring bestilt.. :lol:

MORGENGAVE:

Fik lavet boudoir-billeder helt tilbage i september, og fik rimelig hurtigt CD'en med alle mine billeder. Nu har jeg så fået bestilt og afhentet en fotobog med de bedste af billederne, som ligger gemt inde mellem mit tøj i skabet og bare venter på at blive pakket ind og afleveret til manden. Jeg er virkelig spændt på hans reaktion, men håber han bliver rigtig glad for den. Jeg synes i hvert fald den er vildt flot! :fløjt:

PA:

Har været fuldstændig panisk for, at jeg ikke ville få et PA, da jeg ikke lige umiddelbart kunne se hvem der skulle arrangere det og hvordan de kunne få fat i alle de piger der kommer til brylluppet. H2B har for længe siden udvalgt en kammerat fra fodbold, en fra familien og en fra barndomsvennerne, som han gerne ville have skulle planlægge hans, og de har meldt datoen for hans tilbage til mig.

Men så i sidste uge, skrev en af mine rigtig gode veninder, om hun ikke måtte få navnene på de piger hun skulle kontakte i forhold til PA, så dem sendte jeg glad afsted til hende - og nu går jeg så bare og venter på at der sker noget. Er faktisk ret spændt på hvad de finder på, men er sikker på at det bliver en super dag i selskab med nogle dejlige piger.. :)

... så er der kun 44 dage til den store dag, ih, håber jeg får det hele på plads til tiden..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha, nu nærmer det sig godt nok helt vildt :) Sikke et flot sæt tøj din H2B har fået sig :) Må man spørge hvad det har kostet?

Ej, hvor sjovt med den ring, den fik min mor af min far i sølvbryllupsgave for et halvt år siden :) Træls med sådan en dårlig betjening, men godt at du fandt nogen der kunne hjælpe og var søde og at du kan nå det inden brylluppet :) For ja selvfølgelig betyder det noget at kunne få sat ring på fingeren i kirken af sin mand, synes det var en undrlig holdning!!!

0

Del dette indlæg

Puha, nu nærmer det sig godt nok helt vildt :) Sikke et flot sæt tøj din H2B har fået sig :) Må man spørge hvad det har kostet?

Ej, hvor sjovt med den ring, den fik min mor af min far i sølvbryllupsgave for et halvt år siden :) Træls med sådan en dårlig betjening, men godt at du fandt nogen der kunne hjælpe og var søde og at du kan nå det inden brylluppet :) For ja selvfølgelig betyder det noget at kunne få sat ring på fingeren i kirken af sin mand, synes det var en undrlig holdning!!!

Selve jakkesættet kostede 3000,-, skjorten kostede 600,- og sættet med vest og kravat mener jeg var omkring 1000,- Han shoppede helt vildt den dag, og købte også et jakkesæt mere ved siden af, så noget af det fik han med gratis som rabat.. :)

Det var vigtigt for ham at finde et jakkesæt han også vil kunne bruge bagefter.. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor har du købt de der wall stickers henne?

Har vundet dem.. :wink:

Men de kan købes på signstore.dk - de har en masse på deres side, men de kan også hjælpe med andre designs hvis man har noget bestemt i tankerne.. Meld dig ind i deres Facebook-gruppe, de kører af og til weekend tilbud med gode rabatter.. Så bare hold øje og køb på det rigtige tidspunkt.. :)

0

Del dette indlæg

Super flotte billider du har fået taget! (jeg blev faktisk så begejstret at jeg selv har skrevet til ham, selvom jeg bor i Aalborg.. hmm...) :blush:

Nice!

Lad mig endelig høre om du får lavet noget ved ham.. :)

0

Del dette indlæg

MILEPÆL

1 MÅNED!!!!

:cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3:

Ih, er SÅ spændt. Alle de der småting der har manglet, begynder at falde fint på plads:

• H2B's ring er ankommet, min er bestilt.
  • Bryllupskagestativ bestilt, er godt i gang med at købe ind til kagen.
  • Har haft prøveopsætning med frisøren, og det gik super.
  • Har fået svar fra alle gæster, der er kun 1 der ikke kan komme.
  • Er begyndt at indkøbe drikkevarer, mangler øl,sodavand og vin,
  • Topfigur ligger på posthuset til afhentning.
  • Gæstebog er på vej i posten.
  • Har mødt det andet par der skal giftes samme dag som os, og vi har planlagt fælles blomster til kirken.
  • Musik playliste er uddelegeret til H2B's storebror.
  • Har aftalt møde med præsten til i næste uge.

Vi mangler dog stadig at lære brudevalsen, men satser på at det bare kræver et par timer hjemme i stuen at lære den. Så mangler vi at mødes med fotografen og se på locations. Men det virker overkommeligt, det skal bare nås på 2½ uge, for der tager jeg på skole..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

PA..

:balloon:

Vi kom begge på vores polterabend i lørdags..

Vi blev hentet samtidig derhjemme om formiddagen. H2B af en ordenlig flok drenge, og jeg af min rigtig gode veninde..

Drengene tog til Odense (hvor størstedelen af H2B's venner bor, og hvor han selv har boet indtil han mødte mig). De startede med en hurtig morgenmad, bowling, go-cart, ud at spise og så eller pud crawl/bytur til de ikke kunne holde til mere. Han synes det var en super dag.. :)

Min veninde sagde med det samme, at jeg på ingen måde ville blive ydmyget for sådan noget var hun heller ikke selv til. Vi skulle bare have en hyggelig dag. Hun bad mig om at pakke træningstøj, badetøj, festkjole og make-up.. :blink: WHAT?!? Troede hun var ude på at forvirre mig, så havde ingen idé om hvad dagen kom til at indeholde.

Vi startede med at tage ud til mine forældre og spise morgenmad. Der ventede mine 3 gymnasie veninder, 2 af mine kusiner, min faster, min fætters kone, B2B's storebrors kæreste og mine forældre. Derfra blev jeg udstyret med hestehale og kæmpe 80'slør, og så tog vi i Idrætshallen.

Der startede vi med 1 times Zumba. Det var måske ikke den bedste aktivitet til mig, da jeg har gået til Zumba i et par år nu. Der var dog kun en enkelt eller 2 af de andre der havde prøvet det, så det var meget sjovt at se dem på slap line.. :wink:

Efter det havde vi 1½-2 timer til at sidde og spise frokost og få en drink, så skulle vi i romersk bad (saunagus med duftolier, dampbad, saltscrub og ansigtsmaske). Det var fantastisk dejligt, man havde det bare helt vildt godt bagefter. Det kan jeg anbefale alle at prøve. :lol:

Derfra tog vi hjem til min veninde som havde stået for planlægning, hvor vi gjorde og klar til aftenen med hår, make-up og lækkert tøj. De andre begyndte at gå og hviske-tiske om en lækker mand, så der tænkte jeg bare "NEJ, de har simpelthen ikke hyret en stripper, det gider jeg bare ikke!!". Vi satte og til at spise, og lige inden vi blev færdige bankede det på, og ind kom en ældre skaldet mand. Jeg var fuldstændig forvirret! Det var først da vi kom ind i stuen og så papirer og spotlampe at jg fattede at vi skulle tegne croquis-tegninger. Det var en sindsygt fed oplevelse, vi havde en meget excentrisk model/underviser. :sm: Der blev grinet og hygget og jeg fik alle tegningerne med hjem bagefter.

Efter han gik, var vi nede på "den hårde kerne" da kun mine gymnasieveninder var tilbage. Nu var det også 15 måneder siden vi alle sammen har været samlet, så vi hyggede os og snakkede om alt mellem himmel og jord. Lidt over midnat tog vi i byen, og H2B og jeg var hjemme samme tid omkring kl. 4. :a1221::7himmel:

Vi havde begge en super dag, selvom vi var helt adskilt hele dagen. Jeg er min veninde evigt taknemmelig for de ting hun havde valgt vi skulle lave, hun havde bare gjort det SÅ godt.. :heart:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

WEDDING!!

Så er det simpelthen i dag der er dagen!

Har det (vil ikke sige forfærdeligt) men SLEMT. Har ikke kunne sove hele ugen stort set, har været vågen siden omkring 4.30 i morgen, har et blodtryk og en puls nærmest udenfor skalaen tror jeg. Men samtidig er jeg vildt SPÆNDT og glæder mig til at se hvad dagen bringer. Glæder mig til at se min dejlige mand i kirken og alle de gæster der er kommet for at se os og ønske os tillykke.

Jeg er sikker på at jeg bliver virkelig overvældet af det hele, så har garderet mig med 4 pakker Kleenex til tasken..

:wink:

Bliver glad af at sidde og se ud på solens stråler og en blå himmel..

:heart:

0

Del dette indlæg

WEDDING!!

Så er det simpelthen i dag der er dagen!

Har det (vil ikke sige forfærdeligt) men SLEMT. Har ikke kunne sove hele ugen stort set, har været vågen siden omkring 4.30 i morgen, har et blodtryk og en puls nærmest udenfor skalaen tror jeg. Men samtidig er jeg vildt SPÆNDT og glæder mig til at se hvad dagen bringer. Glæder mig til at se min dejlige mand i kirken og alle de gæster der er kommet for at se os og ønske os tillykke.

Jeg er sikker på at jeg bliver virkelig overvældet af det hele, så har garderet mig med 4 pakker Kleenex til tasken..

:wink:

Bliver glad af at sidde og se ud på solens stråler og en blå himmel..

:heart:

Tillykke med dagen... Håber I får en skøn dag og at I nyder den i fulde drag :)

Glæder mug til beretning

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer