Anne&Kenneth

Bryllupsfest derhjemme.. Fordele..Ulemper???

23 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Ja vi holder det herhjemme i et telt i haven - ulempen er selvfølgelig oprydning dagen efter, men sådan er det jo altid efter en hjemmefest så det gør os intet.

af fordele kan jeg se at det er billigere end at skulle leje noget og jeg kan sove i min egen seng - hvilket jeg helt klart fortrækker... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har lejet et selvskab lokale fra vores bolig forening som ligger 50m fra vores lejlighed til 600kr for det hele en hel uge :cheerleader3: også får vi mad ude fra, også har jeg nogen venner som gerne vil stå for det. Det er langt billigere end hvis vi skulle have været et andet sted. Selvfølgelig er det ikke lige så sjovt med oprydningen bagefter, men det er rart at være tæt på sit hjem.

0

Del dette indlæg

vi havde overvejet at holde det herhjemme, men da der kun blev omkring 20.000 kr i forskel på om vi holdte det herhjemme eller der hvor vi holder det nu + at vi slipper for al besværet med forberedelse, oprydning, mad, personale etc. så valgte vi at holde det ude.

I vores prisberegning på et hjemmebryllup var medregnet telt / eller oppyntning af stalden, service, stole, borde, duge, blomster, serveringspersonale, mad udefra, pynt, drikkevarer til 70 mennesker.

Vi har så valgt at holde receptionen herhjemme i haven fordi at det kræver noget mindre end hele festen og fordi vi synes at det gør det mere personligt at vi lige kommer hjem forbi os selv først.

Jeg ville dog elske at holde et havebryllup hvis jeg ikke skulle stå for særlig meget selv og hvis der var garanti for godt vejr.

0

Del dette indlæg

Vi havde lejet en vinkælder til kr. 4500,- som vi havde fra tirsdag til mandag.

Jeg ville helt klart have muligheden for at sætte mit præg på så meget som muligt til mit eget bryllup - og holder man det på hotel/herregård/restaurant, så bliver det naturligvis nemmere, men også standardiseret. Hvis man har specielle ønsker udover det de udbyder, så kan du regne med at det koster ekstra....

Der er en anden ulempe ved at holde det ude - du SKAL lukke festen ned til det aftale tidspunkt og ellers betale ekstra for både personale og drikkevare og det løber hurtigt op.....

KH

Connie

0

Del dette indlæg

Vi holder både reception hjemme (eller hos mine de gamle) og festen holder vi omme i haven i festtelt.

Har lige sammenlignet kuvertpris med en veninde som blev gift sidste år og vores bliver dyrere end deres som blev holdt på 4 stjernes menu inkl. overnatning :td:

Oprindeligt startede jeg ud med at gerne ville have et lavbudget brylluppet og ville have det i haven så vi ikke blev sendt hjem, for det synes jeg er sådan en trist afslutning på dagen. Men da jeg hverken har tid eller lyst til at gøre alt for meget selv har jeg betalt mig fra alt hvad jeg kan og det er jo dyrt. Dvs. der er dj, tjenere fra vi kommer til går, kokke, lækkert mad. Og jeg har endda lokket min mor og moster til at hjælpe med borddekorationen (som i øvrigt er valgt meget sparsomt). Fordi dekorationen er sparsom var det selvfølgelig også tvingene nødvendigt at bruge en formue på innerlinned til teltet DET ER BARE SÅ FLOT.

SÅ konklusion...... jeg holder hjemme... og har valgt at læne mig tilbage og sige tja... jeg får det vildeste drømmebryllup, og så bare nyde det :badgirl:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har lånt lokale, men står for det meste selv. Vi har garderet os med folk der vil hjælpe.

Fordele:

Vi styrer selv hvordan det bliver pyntet og hvordan vi vil have det

Vi skal ikke stoppe festen på et bestemt tidspunkt

Ulemper:

Der er en del mere arbejde i det, men jeg synes nu det er meget hyggeligt

0

Del dette indlæg

Vi har valgt at leje en gildesal. Vi skal godt nok selv pynte op og dække bord osv dagen før, men det gør vi også med glæde, så ved vi det bliver som vi vil have det.

Vi har arrangeret køkken og serveringspersonale + mad udefra, og oprydning og rengøring efter, får min lillebror 500 kr for at gøre for os. Han vil så gerne tjene de penge, og så slipper vi.

Mad sal + mad + rengøring + personale + pynt osv kommer vi op på max 18.000 kr til 40 mennesker.

Hvis vi skulle hole hjemme, skulle vi flytte møbler ud af stuen, da brylluppet bliver i oktober, så et telt i haven ville blive for koldt.

Skal vi holde på et slot eller resturent eller lign. Bliver prisen for høj. Vi havde ellers kigget os lidt omkring, da det helt klart ville være det letteste, men vi vil hellere spare de penge, og bruge dem på vores fremtid istedet.

Vi bliver helt sikkert lige så lykkelige af, at få en bryllupsfest i en gildesal, som hvis vi havde valgt et fancy sted.

0

Del dette indlæg

Vi holder det i et stort telt i haven. En stor sommerfest :)

Vi har familie, venner kollegaer, naboer og en masse børn med.

Fordel: Vi kan invitere alle dem vi har lyst til at se og de kan blive til de ikke gider mere.

Ulempe: Vi har selv alt oprydningen, men ved at mange af vores gæster gerne hjælper til :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde det også oppe og vende om vi skulle have en fest i haven eller om vi skulle ud. Vi har holde 30 års fødselsdag sidste sommer i en lejet sal og det var helt perfekt. 3 år siden holdte vi H2B 30 års fødselsdag i haven også super godt. Men lige til denne ene fest så har jeg sagt nej, jeg vil ikke stå med for meget selv. Jeg vil nyde denne dag helt fra start til stop og det vil jeg ikke hvis jeg ved vores hus bliver fyldt op kl 15.

Vi har lejet et modaniseret forsamlingshus med personale. De laver maden derude, dækker bordere, sørger for alt. Vi kan selv købe drikkevare i tyskland og kan få det hele lige som vi vil. Det koster os 3000 kr for leje af lokaler og 3 serverings folk. Festen slutter når vi har lyst, men jeg ved også god hvor træt man er når man har været igang hele dagen så jeg regner ikke med en fest til kl 05...

skulle vi have holdt det herhjemme så syntes jeg der er alt formeget man skal sørge for og dagen efter bliver fyldt med rengørring og oprydning. Denne ene dag vil jeg gerne vågne på et hotel og få et lækkert morgen bord, spabad og bare snakke om dagen der gik. For syntes bare det alt for hurtigt vil blive hverdag igen så lige disse 2 dage skal bare nydes 100%.

vedikke hvormeget man kan spare ved at holde det derhjemme. Man kan jo sige vi skal give 3000 kr i alt for leje af servise, duge, servering, rengørring, bordere og stole osv. osv. Så tror bedstem ikke der i sidste ende er særlig meget at spare.

Jeg elsker at planlægge og holde fester, men lige præsis denne ene dag vil jeg nyde og slappe af fra jeg står op til jeg skal i kirken...

kh Janni

0

Del dette indlæg

Vi havde det også oppe og vende om vi skulle have en fest i haven eller om vi skulle ud. Vi har holde 30 års fødselsdag sidste sommer i en lejet sal og det var helt perfekt. 3 år siden holdte vi H2B 30 års fødselsdag i haven også super godt. Men lige til denne ene fest så har jeg sagt nej, jeg vil ikke stå med for meget selv. Jeg vil nyde denne dag helt fra start til stop og det vil jeg ikke hvis jeg ved vores hus bliver fyldt op kl 15.

Vi har lejet et modaniseret forsamlingshus med personale. De laver maden derude, dækker bordere, sørger for alt. Vi kan selv købe drikkevare i tyskland og kan få det hele lige som vi vil. Det koster os 3000 kr for leje af lokaler og 3 serverings folk. Festen slutter når vi har lyst, men jeg ved også god hvor træt man er når man har været igang hele dagen så jeg regner ikke med en fest til kl 05...

skulle vi have holdt det herhjemme så syntes jeg der er alt formeget man skal sørge for og dagen efter bliver fyldt med rengørring og oprydning. Denne ene dag vil jeg gerne vågne på et hotel og få et lækkert morgen bord, spabad og bare snakke om dagen der gik. For syntes bare det alt for hurtigt vil blive hverdag igen så lige disse 2 dage skal bare nydes 100%.

vedikke hvormeget man kan spare ved at holde det derhjemme. Man kan jo sige vi skal give 3000 kr i alt for leje af servise, duge, servering, rengørring, bordere og stole osv. osv. Så tror bedstem ikke der i sidste ende er særlig meget at spare.

Jeg elsker at planlægge og holde fester, men lige præsis denne ene dag vil jeg nyde og slappe af fra jeg står op til jeg skal i kirken...

kh Janni

Sådan har jeg det også - vi skal også holde stor fødselsdag herhjemme i år hvor jeg står for det hele selv og har næsten haft en stor fest hvert år de sidste 5 år som også er holdt herhjemme, så denne gang skal det bare være anderledes.

0

Del dette indlæg

Der er jo helt overordnet 3 varianter groft sagt når vi taler om bryllupsfester. 1) Man kan holde det på et feststed hvor mere eller mindre alt bliver lavet fra stedets side. 2) Man kan leje et forsamlingshus o.l. hvor man selv står for alt og bare lejer lokalerne, og så kan man 3)holde det hjemme (eller hos forældre o.l.) og der taler vi typisk om et festtelt.

Forskellen er først og fremmest at man på feststederne altid vil have en form for et tidspunkt hvor festen skal slutte. Det kan være alt lige fra kl. 1.00 til 4.00. Til gengæld skal man ikke lave så meget selv. Ved de to andre løsninger skal man selv stå for mad, drikkevarer m.v. (dvs. selv lave kontakt til catering, købe drikkevarer m.v.)

Prismæsssigt vil feststedsløsningen som regel være en dyrere løsning end "forsamlingshuset" fordi man betaler en kuvertpris pr. hoved og fordi cateringløsninger ofte er billigere sammenholdt med at drikkevarer og leje af lokaler er mindre poster i budgettet. Der kan dog være steder (i provinsen) hvor det er så billigt at det bliver det samme men det er sjældent. Samtidig kan man komme ud for lokaliteter som koster et betydeligt beløb at leje (ofte med overnatningsmuligheder).

Så er der teltløsningen. Det er normalt en betydeligt dyrere løsning end "forsamlingshuset". Et godt festtelt med gulv er ikke billigt at leje og der er ikke bestik, tallerkener og andet service som i "forsamlingshuset". Men det er også en anden form for fest. Mange havefester starter tidligt og der oplever man ofte at alle gæster bliver hængende til de sidste (medmindre det trækker meget ud).

Skal man tale om en ulempe ved at holde det hjemme fremfor et andet sted kan det måske være noget med at nogle godt vil holde deres fest i nogle andre andre rammer end dem de er vant til at færdes. Man undgår heller ikke at ens private hjem (eller forældrenes m.v.) bliver inddraget i form af brug af køkken, nogle overnattende gæster, praktiske ting (strøm m.v.). Der skal man ikke spare på "personalet" og også være god til at uddelegere opgaver, så man selv har mulighed for at koble af på dagen. Bryllupsnatten bliver næppe den samme men det er formentlig det samme for mange brudepar. Min oplevelse er at brudeparret ofte er med helt til det sidste.

0

Del dette indlæg

hej

vi holder festen i lejet telt i haven, da vi gerne vil have det stille og roligt og være med til hele festen, og at gæsterne så har mulighed for at overnatte hvis de vil. :thumbsupsmileyanim:

vi har lavet en aftale med en kok der kommer og sørger for maden, og personale.

Vores forældre og søskende hjælper med at få gjort klar og oprydningen næste dag, hvor vi tager en overnatning på et eller andet sted.

har tidligere holdt havefester for venner og familie og ser ikke det store problem i det der skal forberedes, idet der kommer nogle og sørger for det praktiske på selve dagen

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi holder festen i telt hjemme i haven. Har dog fundet ud af at der er meget arbejde forbundet med det. På den anden side kan vi få det lige som vi ønsker, og ungerne kan gå til og fra som det passer dem.

Desuden ønsker vi selv at bestemme hvornår festen skal slutte.

0

Del dette indlæg

Vi snakker om en evt. vielse i haven og med efterfølgende reception, og selve festen skal så foregå i forsamlingshus (måske også i haven - det er stadig under overvejelse). Vi kommer til at få hjælp havedelen - det skal jeg ikke selv stresse over, men samtidig så vil vi også selv skulle klare en masse i forsamlingshus. Det eneste vi har som 'problem' ved reception/fest hjemme er at vi også regener med at holde brunch næste morgen - og så skal der være nydeligt og klart allerede fra om morgenen, hvor man ellers havde hele dagen til at rydde op i.

0

Del dette indlæg

Vi holder både reception hjemme (eller hos mine de gamle) og festen holder vi omme i haven i festtelt.

Har lige sammenlignet kuvertpris med en veninde som blev gift sidste år og vores bliver dyrere end deres som blev holdt på 4 stjernes menu inkl. overnatning :td:

Oprindeligt startede jeg ud med at gerne ville have et lavbudget brylluppet og ville have det i haven så vi ikke blev sendt hjem, for det synes jeg er sådan en trist afslutning på dagen. Men da jeg hverken har tid eller lyst til at gøre alt for meget selv har jeg betalt mig fra alt hvad jeg kan og det er jo dyrt. Dvs. der er dj, tjenere fra vi kommer til går, kokke, lækkert mad. Og jeg har endda lokket min mor og moster til at hjælpe med borddekorationen (som i øvrigt er valgt meget sparsomt). Fordi dekorationen er sparsom var det selvfølgelig også tvingene nødvendigt at bruge en formue på innerlinned til teltet DET ER BARE SÅ FLOT.

SÅ konklusion...... jeg holder hjemme... og har valgt at læne mig tilbage og sige tja... jeg får det vildeste drømmebryllup, og så bare nyde det :badgirl:

Hej... Jeg faldt lige over dette indlæg, idet jeg selv leder efter innerlinned til vores telt d 6/8..

Jeg håber derfor at du vil hjælpe mig lidt..

Har i lejet innerlinnedet, eller fået det syet? Og hvor/hvordan ;o)

TAK..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville suuuper gerne holde et romantisk afslappet havebryllup..... men vi bor på første sal og ejer ikke et græsstrå. Så lige nu afhænger det af om min moster og onkel vil gå med til at holde det i deres have.. ellers bliver det nok på en restaurant.

Men jeg ser det heller ikke som nogen ulempe OVERHOVEDET at skulle stå for så meget som muligt selv. Det vil jeg rigtig gerne.. Ville synes det er lidt trist, hvis det bare er en opringning til feststedet og så en prøvespisning - og det var så det... Ikke endgang selv være med til at pynte op eller noget.. Det ville jeg blive lidt ked af..

Men nu må vi se.. Det vigtigste er jo også at jeg får min mand for evigt! :loveboard:

0

Del dette indlæg

Vi holder ude. At holde det hjemme var aldrig på tale, da jeg ikke vil stå med noget den dag. Synes det bliver stressende nok( er ikke den store pyntedukke normalvis) sidste år holdte vi konfirmation i forsamlingshus og brylluppet bliver ca 10000 kr dyrere ( uden tøj make up, frisør, ringe og alle de andre ting der følger med) medd for selve festen bliver det ca 10000 kr dyrere og så slipper vi for at tænke på noget. Synes det er nok med og få alt det andet ordnet hehe;)

0

Del dette indlæg

Forskellen afhænger også af hvor i landet man holder det. Taler vi om indre by eller ude i provinsen. Ved det bryllup jeg spillede i lørdags havde de givet 400 kr. kuverten og derved er prisen meget konkurrencedygtig i forhold til et "gør det selv" bryllup. Andre steder er man oppe i 1.000- 1.500 kr. kuverten.

En fordel ved at holde det hjemme eller i et forsamlingshus o.l. er at der ikke er nogle restriktioner. Uanset at der måske ikke er noget sluttidspunkt på restaurationerne m.v. så er det sjældent de får lov at køre efter kl. 4.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer