Rikke&Mette

Rikke & Mettes bryllup <3

42 indlæg i dette emne

Hej Alle! Nu har jeg/vi smugkigget en hel del på alle jer andres planlægningstråde og nu blev det så vores tur! :balloons:

Vi har kendt hinanden i ca. 3 1/2 år og har for noget tid siden besluttet at nu vil vi giftes!

Brylluppet har tidligere været planlagt til oktober 2011, men at personlige og økonomiske grunde vælger vi at vente til maj 2012. Datoen bliver d. 5/5 2012. Til den tid vil vi have kendt hinanden i ca. 4 1/2 år.

Snarest vil der komme billeder og mere info og beskrivelser af en masse af de ting vi går og planlægger. Hvis I har spørgsmål eller lign. så skriv endelig. Vi ved godt at vores situation ser anderledes ud end de fleste andre herinde, og vær ikke bange for at spørge hvis der er noget! I bund og grund ligner vores forhold dog ethvert andet forhold jeg har været i, om så det har været med mand eller kvinde.

Der er hovedsageligt mig, Mette, som kommer til at skrive her, men Rikke kan nok også finde på det ;)

:iloveyou:

Den første tid bliver her måske ikke skrevet så meget, men mest luret hos Jer andre, men som vi kommer tættere på vil flere ting blive opdateret. Vi regner med at det meste blive gør-det-selv, med invitationer, pynt, mad osv. Kagen regner vi dog med at bestille.

Redigeret af Rikke&Mette
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Hejsa og velkommen til! :balloons:

Jeg er ked af at høre det med din morfar. :bearhug: Har ikke erfaring med det selv, men min svigerinde skulle planlægge bryllup ret hurtigt. Det var dog af en noget lykkeligere grund, nemlig at de ville slå bryllup sammen med dåben af deres søn :wink: Anyway, de fik bakset en skøn fest sammen på 5-6 måneder (hvor hun altså fødte i midten af planlægningen!). Der var måske ikke så meget DIY, men de var i smukt tøj og vi fik god mad og super musik. Så jeg er sikker på, at I sagtens kan stable noget på benene hurtigt også. Det er nok noget med at få fat på feststed og kirke/rådhus hurtigst muligt og så tage den derfra og se hvad I kan nå. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

STORT TILLYKKE OG VELKOMMEN TIL :balloons:

Har flere gange set et fantastisk bryllup blive planlagt i løbet af et par måneder, så det kan sagtens lade sig gøre, når viljen er der.

Glæder mig til at følge jeres tråd.

0

Del dette indlæg

Ja velkommen til - Jeg tror faktisk kun at det er 2. gang indenfor de seneste mange år at der har været et pige/pige par herinde (dem som Coach Laila også henviser til) men som jeg husker det gjorde tingene præcist som alle andre lige bortset fra en monsterdyr bryllupskage (det kan jeg huske for det var vist nok den primære årsag til at de fravalgte musik/os om aftenen).

Udover de økonomiske rammer burde der ikke være de store hindringer for at få opfyldt forestillingerne om hvordan ens bryllupsfest skal være. Oktober er ikke en af de største bryllupsmåneder i året og der er samtidig ikke den store "konkurrence" fra firmafester, konfirmationer m.v. som på så mange andre tidspunkter af året. Dvs. det skulle være muligt at kunne shoppe lidt rundt med hensyn til valg af lokaliteter m.v.

Uanset hvor god tid folk er ude i så starter de fleste nok med at få de overordnede rammer på plads (kirke, præst, feststed/lokation, fotograf, musik, transport, kjole® og hvad man ellers skal have der - måske - kræver ekstern bistand) og så er det bare et spørgsmål om hvor meget tid man har til at planlægge detaljerne. Vi har haft kunder som af forskellige årsager har planlagt bryllupsfester helt ned til 14 dage og der har ikke manglet noget. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Og nu er jeg altså nysgerrig, det håber jeg er okay. :blush:

Skal I begge have hvid kjole på eller hvordan? :) Og hvis I skal, så skal I da passe på at den anden ikke ser den, hvis I flasher kjole her i jeres tråd :wink:

Det er bare helt i orden!

Rikke har valgt ikke at have kjole på. Hun vil gerne have bukser og jakke på, dog ikke jakkesæt, men noget mere "moderne". Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gøre med kjolen, men måske får hun lov at være med til at vælge, især når hun nu ikke selv får glæden af alt det kjole-sjov! Desuden regner vi med at nogle ting skal matches i vores tøj og tilbehør, så noget planlægning skal dertil. Dertil tænker vi også på at finde ens sko som vi selv kan customize til at passe vores personlige stil. :thumbsupsmileyanim:

Og tusind tak for din velkomst!

Mht. til feststed, så skal det være i Rikkes forældres flotte baghave, da de for nyligt har fået nyt stort hus, så der er plads til alle :) Og vi skal giftes på rådhuset, uden kirkelig ceremoni (det der simpelthen bliver lidt besværligt at skulle begge steder hen og vi kan jo ikke blive gift i kirken..).

Jeg glæder mig rigtig meget. Omstændighederne for at det skal gå så hurtigt er jo triste, men samtidig glæder jeg mig endnu mere fordi det så er SNART! :loveflag:

0

Del dette indlæg

Hej og mange gange VELKOMMEN hertil. ilovebryllupsklar.gif

Træls med din morfar...

Jeg vil lige vise dig 2 skønne kvinder, der også har/havde en tråd på BK: TheShe. Der er nok læsestof til det næste halve år cheerleader3.gif

Tak for linket ;) Har selv kigget en masse gange på deres tråd og der er fyldt med spændende læsning!!

Kan desværre ikke umiddelpart finde andre pige/pige par, men i sidste ende har det ikke den store betydning, vores bryllup kommer nok til at foregå som så mange andre bryllupper.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja velkommen til - Jeg tror faktisk kun at det er 2. gang indenfor de seneste mange år at der har været et pige/pige par herinde (dem som Coach Laila også henviser til) men som jeg husker det gjorde tingene præcist som alle andre lige bortset fra en monsterdyr bryllupskage (det kan jeg huske for det var vist nok den primære årsag til at de fravalgte musik/os om aftenen).

Udover de økonomiske rammer burde der ikke være de store hindringer for at få opfyldt forestillingerne om hvordan ens bryllupsfest skal være. Oktober er ikke en af de største bryllupsmåneder i året og der er samtidig ikke den store "konkurrence" fra firmafester, konfirmationer m.v. som på så mange andre tidspunkter af året. Dvs. det skulle være muligt at kunne shoppe lidt rundt med hensyn til valg af lokaliteter m.v.

Uanset hvor god tid folk er ude i så starter de fleste nok med at få de overordnede rammer på plads (kirke, præst, feststed/lokation, fotograf, musik, transport, kjole® og hvad man ellers skal have der - måske - kræver ekstern bistand) og så er det bare et spørgsmål om hvor meget tid man har til at planlægge detaljerne. Vi har haft kunder som af forskellige årsager har planlagt bryllupsfester helt ned til 14 dage og der har ikke manglet noget. :thumbsupsmileyanim:

De økonomiske rammer er desværre en stor hindring, da brylluppet er rykket sådan frem og vi når ikke at spare op til visse af de ting vi havde forestillet os. Og det har da også krævet en del overvejelse, men i sidste ende er det vigtigste at vi får hinanden. Bryllupsrejsen kommer til at vente lidt, da der skal spares op til en helt fantastisk tur! :biggrin:

Vi håber dog vi kan trække lidt på den der brudens far betaler-klausul x 2 ;D - eller at de giver et lille tilskud. Heldigvis er vi begge DIY mennesker, og mad og kagen vil vi gerne selv stå for. Den dyreste post bliver nok brudekjolen og tøjet i det hele taget (eller skoene!! Jeg er viiild med sko!).

0

Del dette indlæg

Farvetema

Her er vores forslag til farvetema.

LIME, ORANGE og CREMEHVID

Mit tøj: Lys cremefarvet brudekjole, lime eller orange sko, orange/lime brudebuket. Hårpynt i cremehvide nuancer (er mørkhåret).

Rikkes tøj: Mørke bukser, hvid skjorte, lime eller orange slips/butterfly (matchende til mine sko), muligvis grå vest (ikke samme farve som bukser). Gerne sko magen til mine som vi vælger at customize i vores personlige stil.

Borddækningen skal være med cremefarvede duge og service, orange servietter, limefarvede lys og dertil passende blomster.

Vi regner med at farverne skal gå igen i kagen med orange appelsin frosting pyntet med mynteblade, limebåde eller lign.

Farverne skal også gå igen i indbydelser, bordkort o.l.

farvetema.jpg

(se bort fra mit ret dårlige forsøg på at ramme en cremefarvet nuance - I ved nok hvad jeg mener!)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Weee velkommen til - nu overtager de homoseksuelle Bryllupsklar.dk - glæder mig til at følge med i jeres rejse.

hilsen Mads & Rasmus

Jeg er helt enig, Mads og Rasmus - det er rigtigt dejligt, at homoseksuelle flasher deres kærlighed herinde i brudeparrenes paradis - I er lige så opsatte på at give jer selv og jeres gæster en vidunderlig dag som os, der er heteroseksuelle

:thumbsupsmileyanim::cheerleader3::loveboard:

Dog tror jeg, der er rigtigt lang vej igen, før I ligefrem overtager dette her forum - men spred endelig budskabet om brudeparrenes Mekka - UANSET hvilken seksuel orientering, man har :bestwishes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Yay, Rikkes mor har netop fortalt at hun via sit arbejde har mulighed for at låne arbejdets helt nyistandsatte fest-/konference sal. Der er adgang til 3-4 køkkener, det ene et stort industrikøkken. Salen er netop nyistandsat og indrettet med lækre designermøbler. Så det er super fedt at spare pengene på den post og der er plads til 70-80 mennesker, hvilket er passende, da vi nok bliver omkring 60! Det ligger i Hellerup og da vi bor i København er det jo optimalt :cheerleader3:

Det har sparet os for en del penge, samt bekymring om vejret, da vi ellers havde overvejet at holde det i en overdækket have.

Yaaay!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer