roogka

Kathrine og Robert 02 06 2012 - Beretningen er i gang :)

426 indlæg i dette emne

Hvordan er humøret i dag? :)

Hvor er du sød at spørge! :kiss: Har lige skrevet en update

Ja, det bliver rigtig hårdt, især fordi hans job er farligt! Men han er jo sej, din mand! :cheerleader3:

Til gengæld skal jeg nok sørge for du får tiden til at gå! Skal have hjælp til invitationer, og fik at vide af de andre, at det ville du (og de andre gerne), -HAHA-

Skal nok give mad og rigtig fynsk brunsviger!! :loveshower:

Ja, hvis han så ikke bare skulle skydes på så havde det hele været lidt nemmere!

Og selvfølgelig vil jeg gerne hjælpe - hellere end gerne! :) Du siger bare til.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå...

En lille update - så har jeg det bedre.. Eller jeg tuder ikke i dag, men er stadig lidt mut og syntes det hele er øv. Savner ham vanvittigt meget :( Men har også snakket med et par gode venner i dag og de har hjulpet mig og mit humør meget - så det skal nok gå alt sammen, jeg skal bare lige lære at være så meget alene.

Nu er jeg ikke typen der træner overhovedet - ud over yoga - men tænker at jeg vil begynde til noget holdhalløj for at komme lidt i gang og komme ud :) Det skal nok blive godt!

Igen mange tak til alle herinde (en særlig tak til Carina Stærke - glæder mig til at vores træningstimer sammen :thumbsupsmileyanim: )

Godt at høre du har det bedre!

Det er altid godt at komme ud og møde nye mennesker... Eller bare at komme ud. Så er det ikke lige så nemt at falde i med sine egne tanker! :)

0

Del dette indlæg

Nå...

En lille update - så har jeg det bedre.. Eller jeg tuder ikke i dag, men er stadig lidt mut og syntes det hele er øv. Savner ham vanvittigt meget :( Men har også snakket med et par gode venner i dag og de har hjulpet mig og mit humør meget - så det skal nok gå alt sammen, jeg skal bare lige lære at være så meget alene.

Nu er jeg ikke typen der træner overhovedet - ud over yoga - men tænker at jeg vil begynde til noget holdhalløj for at komme lidt i gang og komme ud :) Det skal nok blive godt!

Igen mange tak til alle herinde (en særlig tak til Carina Stærke - glæder mig til at vores træningstimer sammen :thumbsupsmileyanim: )

Godt at høre du har det bedre!

Det er altid godt at komme ud og møde nye mennesker... Eller bare at komme ud. Så er det ikke lige så nemt at falde i med sine egne tanker! :)

Tak :)

Jaa tænker at både Robert og jeg har godt af hvis jeg ikke bare sidder her på sofaen med hunden under armen og er mut og ugidelig! Så ud med mig og KUN positive tanker! (er altid nemmere at sige når man har sovet lidt på det og lige gået en laaaang tur med uhyret :wink: )

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Træner du ikke i FW? :)

Vi kunne tage til hold sammen? ;)

Nej ikke sådan officielt (har gået der gratis med en veninde det sidste halve år) - men nu vil jeg have mit eget medlem så jeg også selv kan tage derop! :)

Jeg har tænkt mig at melde mig til RetroMix (i hvert fald som udgangspunkt) - det bliver så godt! :) Du kan tage med hvis det er noget for dig.. Kunne være super hyggeligt :)

Redigeret af roogka
0

Del dette indlæg

Har været der nogle gange alene, og så er det lidt sygt! Men de gange jeg har været med en veninde er det sjovere :)

Step kan også varmt anbefales! :) og selvfølgelig spinning! :)

Det finder vi lige ud af! :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm, er det bare mig eller er min kommende lidt sær :huh:

Ja undskyld, man burde vel ikke skrive sådan om sit livs kærlighed.. Men altså.. Vi snakkede lidt omkring receptionen her forleden - vi skal ikke stå for meget andet end sodavand og bryllupskagen, da min far tager sig af champagnen - men jeg spørger så Roberto om vi bare skulle købe dåser fra Tyskland næste gang vi var nede og besøge hans familie og den kære mand udbryder noget så forfærdet at man da på ingen måde kan have DÅSER til sin reception! Det SKULLE være glasflasker for alt andet var da bare ikke godt nok :huh:

Så sidder jeg og tænker - well excuse me :o Men er det ham der er en kende sær eller mig der bare ikke har forstand på hvad man bør / ikke bør til en reception :unsure:

Men når det så er sagt så er jeg flyvende ligeglad med om embalagen er af den ene eller anden art - bare jeg får min mand :loveshower:

0

Del dette indlæg

Nå burde man komme med en egentlig opdatering herinde :blush:

Vi var til bryllupsmesse her i weekenden og på den måde "fejre" vores årsdag (vi var dog også ude og spise om aftenen :loveflag: )

Men altså - det var såmænd meget hyggeligt at trisse rundt derude. Robert fik sig en ny bedste ven med en bartender der stod og afprøvede cocktails på ham :rolleyes: Så han hyggede sig hvert fald gevaldigt mens jeg nær var ved at booke os en spa-weekend i mellemtiden (men så må han jo holde trit :fløjt: )

MEN - vi fik booket kørsel, som henter mig og kører os rundt resten af dagen til en meget fin pris - syntes vi selv :lol:

Så den 2.juni ser i mig trisse rundt i sådan en fin én:

post-50831-0-06554800-1326910148.jpg

Ringene fandt vi såmænd også - næsten.. Vi lavede en aftale med en guldsmed derude som vil speciellave vores ringe til os. Men vi kunne ikke rigtig bestemme os (host - Robert kunne ikke! - host) så vi lavede den aftale at vi fik stadig rabatten men at vi ville først bestemme os på et andet tidspunkt hvor vi sad i hans butik med ro omkring.

Så vi er halvvejs færdige med invitationerne (- ja i know det går ikke så fjollet stærkt herhjemme)

og så mangler vi kun mig (som i HELE mig) og vupti færdig bryllup :)

Det bliver fantastisk :loveshower:

Er vild med jeres bryllupskørsel.. SÅ flot altså.. :7himmel: rigtig prinsessebil.

0

Del dette indlæg

Hvis din mand ikke selv googler bryllup nonstop, så kommer alt hans viden sikkert fra amerikanske tv-bryllupper. Og der er det "jo finere jo bedre". Min kæreste havde det på samme måde, indtil vi så var gæster ved et bryllup med dåser. Så kunne han godt se at det jo var helt fint og en billig løsning. Desuden synes jeg at dåser holder drikkevarerne bedre kolde end flasker.

Herhjemme bruger jeg ofte lidt omvendt psykologi, både overfor Anders, men også mig selv. Jeg spørger: "Hvis nu du var gæst, hvordan ville du så have det med.... ". F.eks. omkring de (grimme) orange stole, dåserne og en del andre ting også. Man kommer hurtigt frem til en masse detaljer som faktisk ikke er så vigtige som man gik og troede :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå burde man komme med en egentlig opdatering herinde :blush:

Vi var til bryllupsmesse her i weekenden og på den måde "fejre" vores årsdag (vi var dog også ude og spise om aftenen :loveflag: )

Men altså - det var såmænd meget hyggeligt at trisse rundt derude. Robert fik sig en ny bedste ven med en bartender der stod og afprøvede cocktails på ham :rolleyes: Så han hyggede sig hvert fald gevaldigt mens jeg nær var ved at booke os en spa-weekend i mellemtiden (men så må han jo holde trit :fløjt: )

MEN - vi fik booket kørsel, som henter mig og kører os rundt resten af dagen til en meget fin pris - syntes vi selv :lol:

Så den 2.juni ser i mig trisse rundt i sådan en fin én:

post-50831-0-06554800-1326910148.jpg

Ringene fandt vi såmænd også - næsten.. Vi lavede en aftale med en guldsmed derude som vil speciellave vores ringe til os. Men vi kunne ikke rigtig bestemme os (host - Robert kunne ikke! - host) så vi lavede den aftale at vi fik stadig rabatten men at vi ville først bestemme os på et andet tidspunkt hvor vi sad i hans butik med ro omkring.

Så vi er halvvejs færdige med invitationerne (- ja i know det går ikke så fjollet stærkt herhjemme)

og så mangler vi kun mig (som i HELE mig) og vupti færdig bryllup :)

Det bliver fantastisk :loveshower:

Er vild med jeres bryllupskørsel.. SÅ flot altså.. :7himmel: rigtig prinsessebil.

:thanks: Glæder mig godt nok også til at skulle trisse rundt i den :wink:

Hvis din mand ikke selv googler bryllup nonstop, så kommer alt hans viden sikkert fra amerikanske tv-bryllupper. Og der er det "jo finere jo bedre". Min kæreste havde det på samme måde, indtil vi så var gæster ved et bryllup med dåser. Så kunne han godt se at det jo var helt fint og en billig løsning. Desuden synes jeg at dåser holder drikkevarerne bedre kolde end flasker.

Herhjemme bruger jeg ofte lidt omvendt psykologi, både overfor Anders, men også mig selv. Jeg spørger: "Hvis nu du var gæst, hvordan ville du så have det med.... ". F.eks. omkring de (grimme) orange stole, dåserne og en del andre ting også. Man kommer hurtigt frem til en masse detaljer som faktisk ikke er så vigtige som man gik og troede :)

Jeg syntes netop også at dåser holder bedre på kulden end glasflasker og det er jo ret praktisk når nu jeg har bestilt forrygende lækkert vejr :biggrin:

Men det kunne da være at lidt omvendt psykologi ville være en fin idé - selvom jeg hverken tror han googler bryllup eller ser bryllups-tv, han ved vidst bare hvor hans stadard ligger henne :lol:

0

Del dette indlæg

Man kan sagtens bruge dåser til en uformel reception (og man ser dem også ude til mange fester) - Fordelen ved dåserne er at de ikke fylder og vejer så meget. Man kan nemmere liste en ramme dåsesodavand eller øl ind i et køleskab end med en kasse sodavand/øl og er de købt i Tyskland er de jo lige til at smide ud efterfølgende.

0

Del dette indlæg

Vi havde dåser til receptionen... Men til middagen havde vi glasflasker. I bund og grund er det nok ikke noget som folk lægger mærke til, så man kan jo gøre som man vil - jeg kan personligt ikke så godt lide at drikke af dåser.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ih altså .... må tilstå, at jeg er nok mest til flaske sodavand :) hehe. De smager bedre end dåser, syns jeg .... og så ser det altså bare lidt pænere ud på et bord. MEEEEEN ..... der er altså også en del forskel på prisen, medmindre man finder dem på tilbud. Altså jeg forventer, at vi kommer til at ha dåser til vores bryllup .... hvor man så har en dåse stående og hælder det op i et glas. Der er umiddelbart en hel del penge at spare, når vi skal hente alle drikkevarer selv (øl, rød/hvid vin, sodavand, et par flasker spiritus og en masse flasker Asti). Derudover kommer der chokolade osv, som jeg også regner med bliver købt ind i Tyskland. Men vi bor også på den "rigtige" siden af broen med 1 1/2 time til grænsen. Hvis man skal til at smide bro + benzinpenge oveni, så er spgm, om det overhovedet kan svare sig med dåserne, hvis man kan finde kasserne til 55 kr el lign i Bilka for 30 stks. Og ja ... der er altså pænere med flasker :P hehe.

Men må gi Simone ret her .... omvendt psykologi .... engang imellem handler det om, om man ikke går liiidt for meget op i totalt ligegyldige detaljer, hehe. Er begyndt at tage mig selv i det - meget endda.

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg

Uhh der er nu intet som en kold cola fra glasflaske!!! Naaamme naaam

Til vores reception står min mor for det hele, men jeg har sagt at jeg ikke synes der skal være alkohol, da der kommer alkohol i store mængder senere.

Men jeg har tænkt hyldeblomst sodavand, da det er meget frisk hvis der er lidt varmt. :)

Så helt klart GLAS :):tunge:

0

Del dette indlæg

Hvis jeg var gæst ville jeg overhovedet ikke skænke det en tanke om det var glas eller dåse.. (kunne til gengæld godt finde på at "rynke næse" hvis det var de billige Harboe dåser :lol: )

Hvis det var mig selv der skulle servere det - og havde uanede midler - havde jeg købt glas... Men det har de færreste - og så havde jeg været ligeglad og købt dåser.. Lets face it - der er jo ingen der står og tænker: "EJ.... Dåser!!!!!" :lol:

Men tror der er mange der synes at når det skal være lidt "finere" så skal det være glas.. Hjemme ved mine forældre har de altid dåsesodavand til at stå - men juleaften og nytårsaften bliver der købt glasglasker... :lol: Ved ik hvorfor - os der drikker dem er ligeglade...

Redigeret af Shedevil
0

Del dette indlæg

Jeg synes en kold dåsecola er bedre end en kold glascola og det samme med øl. Så jeg stemmer for dåser :thumbsupsmileyanim: Og jeg har vel lidt at skulle have sagt, når jeg nu drikker utrolige mængder af cola :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes en kold dåsecola er bedre end en kold glascola

Jeg må indrømme at jeg ikke går så meget op i om det er dåser eller flasker men fokuserer mere på indholdet. :rolleyes: Jo tættere man kommer på broen og øerne jo større er sandsynligheden for at der kun er Pepsi på stedet. Man overraskes ligefrem når der er rigtig cola på Fyn og i Jylland (derfor har jeg gjort det til en vane altid at have coke cola i bilen). Skal man nævne en ulempe ved dåserne så er det at de er næsten umulige at tømme. Der vil som regel altid være en lille slat tilbage og de vælter lettere når de ikke er fyldte. Det er ihvertfald erfaringen fra vores lager :) Så der og i bilen er halvliters plastik flaskerne klart at foretrække (men det er også en anden pris)

0

Del dette indlæg

Meget undskyld at jeg har været så fraværende herinde og ikke svaret på alle jeres kommentarer og hjælp :badgirl:

Men jeg har haft brug for en lille pause herinde fra og fra selve brylluppet generelt. Det står stadig og det går fint så ingenting på den front, men føler bare at jeg er lidt fyldt op og må koncentrere mig en del på mit studie for tiden :)

Så derfor stilheden fra min side af :)

Redigeret af roogka
0

Del dette indlæg

Nå, nu må det da efterhånden være på tide at jeg laver en form for opdatering herinde :badgirl:

Med nu kun næsten 2 ½ måned til bryllupet er vi nået så langt -

Invitationerne

De er sendt ud (fik aldrig taget et blærerække-billede :blush: ), og halvdelen af gæsterne har allerede meldt tilbage at de meget gerne vil komme og fejre os :loveflag: . Der er indtil videre ikke nogen afmeldinger, men satser på at min papsøster og kæreste melder fra, da hun er sat til at føde dagen før.

Ringene

Er bestilt og i fuld gang med at blive kreeret af vores søde guldsmed. Dem får vi senest den 2. maj og er simpelthen så spændt på at se dem :loveshower:

Topfigurer

Eller figur og figur - det er vores forbogstaver og et &-tegn i sort... stål? Ved faktisk helt hvilket materiale de er i, men de er rigtig flotte og er meget glad for at vi har valgt at få sådan nogle på kagen i stedet for "almindelige" topfigurer.

Kjolen

Bedste er i fuld gang med at trylle en smuk kjole frem til mig. Hun har syet en "kopi" i lærredsstof så hun er helt sikker på hvordan og hvorledes hun skal klippe i det rigtige stof. Det skal vi ud og købe her den 31. så det glæder jeg mig rigtig meget til. Tænker at jeg også hellere må finde en sød lille takke-og-undskyld-for-mit-besværlige-jeg-gave, da jeg allerede nu har ændret mening en million gange og fået hende til at sy om og til og fra og jeg ved ikke hvad :unsure: Og den søde lille dame siger ikke det mindste til det og gør det hele med (i hvert fald udtrykt over for mig) glæde :loveboard:

Min polterabend

Ved jeg at er i gang med at blive planlagt, da jeg har nogle veninder der er RØV elendige til at holde små hemmeligheder :rolleyes:. Ved dog intet om hvad der bliver planlagt eller hvornår det kommer til at ske. Så det er da altid noget, da jeg håber på at det bliver en stor overraskelse :biggrin:

Løst og fast

-Vi har fået lavet og underskrevet vores ægteskabserklæring og navneændringspapirer.

-Planlagt tur til Sørup i påsken for at snakke detaljer, borddækning og menu.

-Fået bestilt bryllupsrejse - to uger til Cuba (kan ikke huske om jeg har skrevet det før?).

Bum bum - hvad ellers? Ikke andet tror jeg. Det hele skrider stille og roligt fremad :wink:

Robert er stadig i Holstebro i hverdagene, men har på grund af at han også syntes det var hårdt at skulle være så meget væk, fået lov at blive hjemme fra Kenya (stadig dog i Holstebro i hverdagene) og i stedet for syv uger i Afghanistan op til brylluppet skal han kun være væk i to, plus han har fået lidt ekstra ferie og hjemmearbejde :thumbsupsmileyanim:

Jeg knokler med studiet, som også er en stor del af grunden til at jeg har måtte lægge BK på hylden for en tid, men nu håber jeg at der fremover vil være mere tid til bryllupshygge :loveflag:

Desuden er det endt med glasflasker til receptionen - jeg tænkte at jeg hellere måtte vælge mine kampe :bunny_4:

Redigeret af roogka
0

Del dette indlæg

Uhhh, de lyder ret flotte de der topfigurer - må jeg da snart lige se! Der er virkelig ikke lang tid nu, hva? :thumbsupsmileyanim:

Glæder mig til at se din kjole, uhh, jeg tror den bliver så smuk, men nok en god idé at give din bedste en lille ting :iloveyou:

Glæder mig til vi ses i dag til træning :tunge:

0

Del dette indlæg

Uhhh, de lyder ret flotte de der topfigurer - må jeg da snart lige se! Der er virkelig ikke lang tid nu, hva? :thumbsupsmileyanim:

Glæder mig til at se din kjole, uhh, jeg tror den bliver så smuk, men nok en god idé at give din bedste en lille ting :iloveyou:

Glæder mig til vi ses i dag til træning :tunge:

Skal lige prøve at lægge et billede ind af dem, de er sååååå fine :loveflag:

Tænker at jeg næsten ikke kan være andet bekendt når jeg nu opfører som en anden bridezilla over for den stakkels lille dame :fløjt: Men hvad søren giver man i 'tilgiv-mig-gave'??? :help:

Glæder mig også til træning! (en sætning jeg ellers aldrig hører/ser komme fra mig :tunge: )

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer