roogka

Bag-selv-bryllupskage

23 posts in this topic

Sidder her og kigger alle jer andres tråde igennem og syntes at rigtig mange af jer laver dem selv, hvilket jeg egentlig aldrig selv har overvejet, men så tænker jeg - hmm, hvor svært kan det være?

Men men jeg er bestemt ingen hobbybager eller det der ligner ( jeg er mere den der slikker skålen når htb bager )

Nå men, jeg sidder og googler rundt for at se om jeg kan tilmelde mig et kursus eller lignende, for hjælp det har jeg hvert fald desperat brug for, inden jeg beslutter om det skal være købekage eller hjemmelavet

Men har ikke kunne finde noget som jeg syntes passer til mine behov (bryllupskage-lavning og pyntning)

Er det mig der kigger under det forkerte emne, forkerte sted or what ?

0

Annonce ♥

Tak, det vil jeg se nærmere på :thumbsupsmileyanim:

0

Se her og ellers prøv at kigge i underforaet "bryllupskageopskrifter" - der er megen hjælp at hente!

0

Annonce ♥

jeg har været på kursus hos Kagebutikken.dk i Albertslund, de har både kurser i bagning, fyldning og pyntning osv... jeg er bestemt heller ikke hobbybager, men har nu efterhånden lavet 5 prøvekager og føler mig (næsten) klar til at lave min egen bryllupskage næste uge... whaaat næste uge???? skal jeg giftes næste uge?? ARRRRGH!

0

jeg har været på kursus hos Kagebutikken.dk i Albertslund, de har både kurser i bagning, fyldning og pyntning osv... jeg er bestemt heller ikke hobbybager, men har nu efterhånden lavet 5 prøvekager og føler mig (næsten) klar til at lave min egen bryllupskage næste uge... whaaat næste uge???? skal jeg giftes næste uge?? ARRRRGH!

Gid det var mig! Eller nej for så ville jeg virkelig være presset :thumbsupsmileyanim:

Men det var sådan set dine kager der inspirerede mig mest, og jeg vil altså sige at du roligt kan bage bryllupskage i næste uge :metteholm

Og hvis jeg ikke lige når det til tiden, så stort tillykke med brylluppet og glæder mig til at læse din beretning :balloon:

0

Jeg har været på flere kursuser hos Speciel Købmanden i Rødovre og det har været helt genialt. Jeg har virkelig fået meget ud af dem. Jeg har været der flere gange fordi jeg simpelhen blev grebet af det, haha :)

Jeg har også kastet mig ud i eget kageprojekt til vores bryllup :metteholm

0

Jeg har været på flere kursuser hos Speciel Købmanden i Rødovre og det har været helt genialt. Jeg har virkelig fået meget ud af dem. Jeg har været der flere gange fordi jeg simpelhen blev grebet af det, haha :)

Har også hørt rigtig meget om dem fra flere forskellige. Men syntes der er så mange forskellige kursus og ikke et generelt "bag-selv-din-bryllupskage"

Er det mig der forventer noget forkert? :unsure:

0

Annonce ♥

Har også hørt rigtig meget om dem fra flere forskellige. Men syntes der er så mange forskellige kursus og ikke et generelt "bag-selv-din-bryllupskage"

Hos kagebutikken har de haft flere bryllupskage kursuser hvor temaet er bryllupskage, men ved ikke om de har nogen lige for tiden... de havde i hvert fald et sidste måned..

0

Okae, tak for hjælpen allesammen :thumbsupsmileyanim:

0

Jeg er pt igang med at lave min bryllupskage så jeg kan fryse den ned jeg skal nemlig også giftes i næste uge og med en kage i fem etager har jeg erkendt at jeg IKKE skal stå med den om fredagen

Jeg har aldrig været på et kursus så det kan sagtens lade sig gøre uden

0

Nej det er rigtigt. Det er kun pynte-kursus og ikke bage-kursus.

0

Annonce ♥

Jeg synes engang jeg så herinde et trin for trin til at bage en bryllupskage. Men kan ikke huske hvor

0

Send mig en pm med jeres mail adresse, så sender jeg jer lidt trin for trin kage bagning, som h ar været til hjælp for mange herinde :-)

0

Tror dem som taler om en anden opskrift taler om bettys bryllupskage.

Her er opskriften til 60 mennesker http://www.bryllupsklar.dk/forum/index.php?showtopic=2811&pid=14499&st=0entry14499

Her er så en lille udgave af opskriften til prøvekager osv. er til 12 personer, og er med billedeguide hele vejen igennem http://www.bryllupsklar.dk/forum/index.php?showtopic=52689

0

Send mig en pm med jeres mail adresse, så sender jeg jer lidt trin for trin kage bagning, som h ar været til hjælp for mange herinde :-)

Er gjort :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Jeg er pt igang med at lave min bryllupskage så jeg kan fryse den ned jeg skal nemlig også giftes i næste uge og med en kage i fem etager har jeg erkendt at jeg IKKE skal stå med den om fredagen

Jeg har aldrig været på et kursus så det kan sagtens lade sig gøre uden

Nej det har nemlig også været et lille dilemma for mig, hvordan bager du en bryllupskage til 100 mennesker uden at få stress?

Men det er da rart at høre at det er en mulighed for at fryse den ned :cheerleader3:

0

Det er helt klart en mulighed at fryse kagen ned...det er intet problem men husk at tage den ud i god tid så den når at blive helt optøget inden du pynter den (især hvis du bruger fondant eller sugarpaste) for ellers kan du risikere at det begynder at smelte lidt grundet fugten fra kagen...bare et lille tip fra mig der har prøvet det.. :oops:

0

Det er helt klart en mulighed at fryse kagen ned...det er intet problem men husk at tage den ud i god tid så den når at blive helt optøget inden du pynter den (især hvis du bruger fondant eller sugarpaste) for ellers kan du risikere at det begynder at smelte lidt grundet fugten fra kagen...bare et lille tip fra mig der har prøvet det.. :oops:

Uha da, lyder som et stressobjekt :pokey:

Men tak for tippet, skal jeg huske :)

0

Jeg skal også bage kage til 100 mennesker.

Jeg bager bundene weekenden før og fryser dem ned.

Onsdag laver jeg fyldet og sætter i køleskabet og tager bundene op af fryseren om aftenen.

Torsdag morgen/formiddag samler jeg kagerne med fyldet og sætter dem i køleskabet igen, så de kan "sætte" sig.

Fredag overtrækker jeg dem med fondant og pynter dem med det pynt som jeg er i gang med at lave allerede nu, og som derfor lige er klar tilat sætt på kagen.

Lørdag , selve dagen... samler jeg hele kagen der hvor den skal stå (i et telt i haven).

Vi skal først giftes kl. 15, så jeg kan godt lige nå at sætte de forskellige kager oven på hinanden.

Efter kirehandlingen spiser vi den :metteholm

0

Annonce ♥

Det ligner da en meget overskuelig plan. Jeg begynder så småt at få mere mod på det :)

Lavede en prøvekage i går og i dag skal den overtrækkes med fondant, så nu må vi se hvordan det ender :thumbsupsmileyanim:

0

Jeg lavede en test kage igår, med jordbær og lime overtrukket med fondant.

post-48824-0-06486400-1308510876.jpg

0

Hvor er det bare en flot kage :)

Jeg lavede også min første test kage her i fredags, men er uvenner med teknikken så kan desværre ikke vise billeder :(

0