Christoffersbrud

Agnethe og Christoffers bryllup 16. juni 2012 så r det på lørdag!

113 posts in this topic

Super smukke kjoler! :thumbsupsmileyanim:

Føler mig helt stresset over, at du bestiller tid nu, vi skal jo giftes samme dag.

Jeg har gået og sagt til mig selv: ''veeeennnt nu, du må tidligst begynde at kigge til november''.... :oops:

Vildt irriterende, for har faktisk en favorit hos Karim Design, som jeg ved er på udsalg med 50 % i øjeblikket.... :boohoo:

Men hvornår skal du egentlig afsted, for du har måske bare bestilt tiden nu og så først skal afsted i efteråret? :blink:

0

Annonce ♥

Det lyder da til, at I er ved at have styr på nogle af de væsentlige ting :cheerleader3:

Rigtig flotte brudekjoler, du har fundet. Har de alle modellerne i butikken? Ihh bliver spændende at prøve. Husk at tage en masse billeder - glæder mig også helt til at det bliver min tur.

Jeg tror de har modellerne. De har også fået nogle nye billigere blondekjoler til den tid hvor jeg skal prøve (det er først i starten af september). Jeps, jeg vil bestemt have kameraet klar :) Overvejer om jeg skulle bestille en tid ved endnu en butik, nu vi er af sted. Men kan ikke finde ud af hvilken.

Dejligt! Prøv evt. Kennedys, som også ligger i Århus. Der har jeg i hvert fald tænkt mig at kigge.

0

Føler mig helt stresset over, at du bestiller tid nu, vi skal jo giftes samme dag.

Jeg har gået og sagt til mig selv: ''veeeennnt nu, du må tidligst begynde at kigge til november''.... :oops:

Vildt irriterende, for har faktisk en favorit hos Karim Design, som jeg ved er på udsalg med 50 % i øjeblikket.... :boohoo:

Men hvornår skal du egentlig afsted, for du har måske bare bestilt tiden nu og så først skal afsted i efteråret? :blink:

Du skal endelig ikke blive stresset over mig - jeg føler virkelig ikke jeg har styr på ret meget endnu - men vi har jo også masser af tid :thumbsupsmileyanim: Jeg har bestilt tid til starten af september, for det var den dag jeg kunne få alle mine damer med. Men hvis det stod til mig, kunne vi tage ud og kigge i morgen :rolleyes: Men er nok meget godt at vente til september. Men der var allerede flere tider booket den dag, så det kan da være, at du skal booke tiden nu, og så bare booke den til efteråret?

0

Annonce ♥

:c166:

Du skal endelig ikke blive stresset over mig - jeg føler virkelig ikke jeg har styr på ret meget endnu - men vi har jo også masser af tid :thumbsupsmileyanim: Jeg har bestilt tid til starten af september, for det var den dag jeg kunne få alle mine damer med. Men hvis det stod til mig, kunne vi tage ud og kigge i morgen :rolleyes: Men er nok meget godt at vente til september. Men der var allerede flere tider booket den dag, så det kan da være, at du skal booke tiden nu, og så bare booke den til efteråret?

Måske har du ret.... tror jeg vil snakke med mor og søster om det. De skal helt sikkert med, men overvejer også svigermutter. Det der holder mig tilbage er, at kæresten jo stadig ikke har været på knæ. Det hele er ikke offentligt endnu. Selvom vi jo er enige om, at vi skal giftes næste år den 16. juni, er det bare stadig ikke helt rigtigt at prøve kjole, før han har friet :pokey: Men du må have en fantastisk tur, jeg glæder mig til at se billeder :c166: !!

0

Måske har du ret.... tror jeg vil snakke med mor og søster om det. De skal helt sikkert med, men overvejer også svigermutter. Det der holder mig tilbage er, at kæresten jo stadig ikke har været på knæ. Det hele er ikke offentligt endnu. Selvom vi jo er enige om, at vi skal giftes næste år den 16. juni, er det bare stadig ikke helt rigtigt at prøve kjole, før han har friet :pokey: Men du må have en fantastisk tur, jeg glæder mig til at se billeder :c166: !!

Nej ok, det havde jeg lige glemt. Ih, han må jo lige tage sig sammen, så du kan komme ud og prøve kjoler! :griner:-

0

Overvejelser omkring budget og opsparing til bryllup

Vi er så heldige, at mine forældre giver et generøst økonomisk tilskud til festen (udover alle de tanker, den energi og ikke mindst praktiske hjælp, som de også yder :loveshower:). Og det hjælper utrolig meget på budgettet. Uden det tilskud, var det ikke det samme bryllup vi kunne holde.

Derudover har Stoffers far også tilkendegivet, at han vil give et tilskud. Vi ved dog ikke hvor meget, eller hvornår det er "til rådighed", men vi er bare super super glade for, at han også har lyst til og mulighed for at hjælpe os!

Derudover skal vi jo så selv spare resten op. Vi havde oprindeligt budgetteret med at skulle spare 5.000 op hver måned det næste år, og så ville vi have det vi regner med at komme til at mangle.. Men når jeg kigger budgettet efter i sømmene, bliver det nærmere 6.000 om måneden, hvis der også skal være til lommepenge på bryllupsrejsen - og det skal der jo gerne :rolleyes:

Så vi skal spænde livremmen lidt mere ind, for at få de ekstra penge sat ind på kontoen hver måned.

Og så har vi nogle "wildcards" :thumbsupsmileyanim: - vi har en sparegris, vi ikke har tømt i flere år - og vi ved derfor ikke hvor meget der er i den. Jeg tænker ca. 1000 kr. max, men denne sparegris skal gå udelukkende til lommepenge til bryllupsrejsen, og skal ikke tælles med i budgettet.

Derudover har jeg en lille kontantbeholdning på ca. 3.000, som på en eller anden måde nok kommer til at indgå :thumbsupsmileyanim:

Til sidst har vi også nogle aktier som vi evt. kunne sælge hvis det går helt galt - dog håber især jeg, at det ikke når dertil. De er jo rare at have på et andet tidspunkt :)

Og så til det sjove - jeg har fået en lidt skør ide, og på søndag skal min mor, søster og jeg på loppemarked :tunge: Her skal vi forsøge at sælge overskud fra kælderrum og pulterrum, i forsøg på at spare ekstra penge op til min bryllupskonto. Jeg er super spændt på, om vi får noget ud af det. Stadepladsen koster 250 kr i sig selv, men alt derudover er til vores lille opsparing. :)

Edited by Christoffersbrud
0

Annonce ♥

Aj, hvor sjovt med loppemarked :lol: Hvor er det henne?

Ja, jeg elsker loppemarked, men har ikke så stor erfaring i at sælge ting selv. Er bedst til at købe :thumbsupsmileyanim:

Det er "bagagerumsmarked", i Skalborg nær Aalborg :-) Kæmpe stort udendørs loppemarked, og der kommer normalvis MANGE besøgende, så håber at komme af med alt mit skrammel :)

0

Annonce ♥

Update på brudekjolen:

Jeg har været ude at prøve brudekjoler, og ih hvor var der mange flotte. Den model jeg var mest forelsket i, er dog denne fra (fra 2012 kollektionen). Men vi skal ud og prøve igen på mandag, og så håber jeg, at jeg kan bestemme mig til om jeg skal bestille kjolen. Jeg tror det skal være den :thumbsupsmileyanim: Det var dog slet ikke den type kjole, jeg troede jeg gerne ville have... Jeg havde klar forestilling om en blondekjole, men de var ikke specielt pæne da jeg så dem tæt på synes jeg - eller de var i hvert fald ikke den type blonde, som jeg havde forestillet mig...

Sletter billedet - jeg tror der er nogen (der ikke må) der kigger med :tunge:

1

Annonce ♥

Update på bryllupsrejsen:

Bryllupsrejsen er nu også bestilt :cheerleader3: Vi glæder os næsten lige så meget til den, som til selve brylluppet :thumbsupsmileyanim: Destinationen er New York, og vi skal bo på Hotel Wolcott, der ligger lige ved Empire State Building og det store indkøbscenter Macys. Det er ikke et luksushotel, men vi har prioriteret at bo centralt, og have flere penge til at gå ud at spise for, og opleve ting for.

Til gengæld har vi bestilt en suite på hotellet, da New York hoteller har ry for at have meget små værelser.

Hotel Wolcotts Hjemmeside

post-51818-0-66338900-1317892203.jpg

post-51818-0-51032500-1317892284.jpg

0

floot kjole og lækker bryllupsrejse :loveshower: det skal nok blive fedt!! Skal også til NY næste år, wuhuu!

Tak jeg synes også bare kjolen er så fin. Jeg har desværre ingen billeder af mig i den på min computer, da jeg er bange for at min kæreste "kommer til" at lure :thumbsupsmileyanim: Men jeg vil uploade et par stykker fra mine forældres kamera, når jeg får gaflet det.

Jeg tror også bare bryllupsrejsen bliver så dejlig. Vi elsker at opleve ting og gå på museer. Og min kæreste er meget interesseret i arkitektur, så New York er et godt match tror jeg. Og så har vi aldrig været der før, og da vi rejser meget måtte det gerne være et nyt sted, så det bliver helt unikt for bryllupsrejsen :loveboard: Har du været i New York før, anbefalinger, tips og tricks modtages gerne :help:

0

mange af de samme grunde vi tager afsted! her er det bare mig der er arkitektur-nørden haha! og også et af de steder vi ikke har været endnu og vil gerne tilbage til USA, så tror det blir en combi tur af noget miami afslapning og noget NY shopping! og så skal manden lige ind og se tennis til US open i tennis der også, og mon ikke jeg smutter med ham hvis der er tid imellem shoppingen haha

0

Annonce ♥

mange af de samme grunde vi tager afsted! her er det bare mig der er arkitektur-nørden haha! og også et af de steder vi ikke har været endnu og vil gerne tilbage til USA, så tror det blir en combi tur af noget miami afslapning og noget NY shopping! og så skal manden lige ind og se tennis til US open i tennis der også, og mon ikke jeg smutter med ham hvis der er tid imellem shoppingen haha

Smart at kombinere New York med Miami, det havde jeg ikke lige tænkt... Men vi er blevet anbefalet at tage en dag til Niagara Falls, og måske en en-dags tur til Washington (denne er jeg dog ikke umiddelbart så hooket på, kan lige forestille mig en hel dag i bus med turister og gamle koner :fløjt: tror jeg forestiller mig noget a-la busturen til Atlantic city i sex & the city :biggrin: )

0

haha ret sjovt faktisk! nøjagtig det samme her! min mand VIL have en overnatning i washington - aargh, keder mig allerede, men tror det bliver noget kompromis med en sex and the city rundvisning i NY haha, så får vi begge vores vilje ;)

0

haha ret sjovt faktisk! nøjagtig det samme her! min mand VIL have en overnatning i washington - aargh, keder mig allerede, men tror det bliver noget kompromis med en sex and the city rundvisning i NY haha, så får vi begge vores vilje ;)

Jeg synes også bare Washington lyder gab, men har helt ærligt ikke sat mig ind i hvad man kan se der, udover White House selvfølgelig.... Min kæreste er overhovedet ikke interesseret i sport, hvilket er dejligt, for ellers så vi overhovedet ikke hinanden, med alt det andet han render og laver :thumbsupsmileyanim: Jeg er heller ikke sportsinteresseret at all, men nu hvor vi er i New York overvejer vi kraftigt at se en baseball-kamp...

Andre ting vi er blevet anbefalet er David Letterman Show, gulddepoterne i FED og Broadway show (her insisterer jeg, og det må gerne være noget Disney-glimmer-prinsesse-halløj, ja tak.)

post-51818-0-26753100-1317893705.jpg

0

Vi har også (næsten) bestemt, hvor vi skal tilbringe vores bryllupsnat, men intet er sikkert endnu, måske vælger vi i sidste ende bare at være hjemme :) Dog synes vi begge, at på denne helt særlige nat, kunne det være sjovt at gøre lidt ekstra ud af det. Men stedet vi overvejer er hemmeligt! I vores familie har vi nemlig en skrækhistorie om min onkel, der "for sjov" afbestilte mine forældres brudesuite, så der ikke var et værelse til dem på hotellet... Denne joke skal IKKE gentages! :shooter::pokey:

0