Guest MetteFG

Bryllupslokaler m. overnatning

11 indlæg i dette emne

Jeg skal giftes i sensommeren 2012 (dato endnu ikke fastsat pga. manglende bryllupssted) Vi vil rigtig gerne være et sted hvor vores gæster kan overnatte (vi bliver omkring 90 personer). Vi bor i det nordlige midtjylland og ville rigtig gerne være på en lejrskole vi kender (overkoen.dk) ligger fantastisk naturskønt og har plads til omkring 100 personer, problemet er bare at den er lejet ud hele næste år. Er der nogen der kender et lignende sted i området (midtjylland). Der skal være god spise/danseplads, men der må evt. være lidt færre sovepladser. Håber I kan hjælpe mig, vil jo gerne have fastsat en dato:-) Vi påtænker lige nu Ll. Restrup, problemet er bare at vores venner fester hele natten og det kan godt gå hen og blive en lidt dyr fornøjelse, da man skal betale ekstra hvis det er udover 10 timer.

Redigeret af MetteFG
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Selvom vennerne er festglade så er det meget sjældent at en bryllupsfest strækker sig udover klokken 4.00. Det gælder i særdeleshed hvis det er på et feststed. Der vil tjenerne normalt komme og bede om at man lukker ned hvis der er 10 mennesker o.l. tilbage hvorimod det er noget andet i et forsamlingshus hvor det kun er brudeparret der sætter grænserne. Dvs. vi taler måske om 2 timer hvis I opererer med starttidspunkt kl. 18.00. Jeg har oplevet steder hvor man har betalt 10.000 kr. for en ekstra time men det har været i København Centrum. Det er næppe det vi taler om her men så kan der selvfølgelig være noget med baren.

0

Del dette indlæg

Den lejrskole I har fundet, lyder virkelig ideel til at holde fest, især når I har så mange festglade venner og behov for overnatning (og så er det billigt)

Derfor vil jeg lige spørge, om I har mulighed for at udskyde brylluppet til næste år igen, altså 2013? Med andre ord: Er det datoen eller feststedet og rammerne for festen der er vigtigst?

0

Del dette indlæg

Den lejrskole I har fundet, lyder virkelig ideel til at holde fest, især når I har så mange festglade venner og behov for overnatning (og så er det billigt)

Derfor vil jeg lige spørge, om I har mulighed for at udskyde brylluppet til næste år igen, altså 2013? Med andre ord: Er det datoen eller feststedet og rammerne for festen der er vigtigst?

Vi har snakket om at udsætte det, men synes begge der er al for lang tid til 2013. Jeg søger nærmest google tynd hver dag, men der dukker aldrig noget nyt op. Vi har i mellemtiden snakket med Ll. Restrup og skal derud igen på søndag, så vi håber at de er med på ideen (personalet kunne gå hjem efter natmaden) og lade os feste og så må vi betale en smule mere;-). Så kunne vi leje overkoen til min næste runde fødselsdag;-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har snakket om at udsætte det, men synes begge der er al for lang tid til 2013. Jeg søger nærmest google tynd hver dag, men der dukker aldrig noget nyt op. Vi har i mellemtiden snakket med Ll. Restrup og skal derud igen på søndag, så vi håber at de er med på ideen (personalet kunne gå hjem efter natmaden) og lade os feste og så må vi betale en smule mere;-). Så kunne vi leje overkoen til min næste runde fødselsdag;-)

Åh ja, det forstår jeg alt for godt :thumbsupsmileyanim:

Så må vi krydse fingre for at Ll.Restrup er fleksible nok. Jeg kunne godt forestille mig, at de har en regel om at der skal være personale til stede, men hvis det bare er en enkelt person, så kan det vel ikke være så dyrt..... :cheerleader3:

Held og lykke med på søndag :balloons:

0

Del dette indlæg

Apropos ovenstående havde jeg en bryllupsfest her i lørdags i et "forsamlingshus med bemanding". Dvs. hvor huset leverede maden og personalet. Det kom noget bag på parret da en fra personalet kvart i fire kom og sagde at festen skulle slutte kl. 4 og det kom der en del diskussion ud af. Bruden og en veninde spørger så mig til hvad der er normalt andre steder og jeg siger så at det er noget man har aftalt inden, men at det bestemt ikke er nogen skam at slutte en bryllupsfest kl. 4. Særligt da der kun var ca. 15 tilbage og man kunne påregne at det formentlig ville dø ud indenfor en halv time alligevel. På det tidspunkt var jeg allerede begyndt at pakke nogle småting ned fordi jeg kunne se hvor det bar hen af. Hvis det er et sted hvor folk skal overnatte er der jo intet til hinder for at de fortsætter festen på et værelse, en hall o.l.

0

Del dette indlæg

Apropos ovenstående havde jeg en bryllupsfest her i lørdags i et "forsamlingshus med bemanding". Dvs. hvor huset leverede maden og personalet. Det kom noget bag på parret da en fra personalet kvart i fire kom og sagde at festen skulle slutte kl. 4 og det kom der en del diskussion ud af. Bruden og en veninde spørger så mig til hvad der er normalt andre steder og jeg siger så at det er noget man har aftalt inden, men at det bestemt ikke er nogen skam at slutte en bryllupsfest kl. 4. Særligt da der kun var ca. 15 tilbage og man kunne påregne at det formentlig ville dø ud indenfor en halv time alligevel. På det tidspunkt var jeg allerede begyndt at pakke nogle småting ned fordi jeg kunne se hvor det bar hen af. Hvis det er et sted hvor folk skal overnatte er der jo intet til hinder for at de fortsætter festen på et værelse, en hall o.l.

Du har ret, det er ingen skam at lukke festen kl. 4.00... Ærgerligt at brudeparret ikke lige havde koordineret det med personalet inden festen. For jeg synes faktisk, at det er helt ok at forsamlingshuset siger at der skal lukkes kl. 4.00.

0

Del dette indlæg

Damen der har stedet som jeg talte med bagefter sagde at de havde været der siden kl. 15 og de havde fået det meget billigt. Prisen som var meget billig, mener jeg jo ikke er afgørende. Det er et spørgsmål om hvad de er blevet stillet dem i udsigt men når der kun er så få gæster tilbage så er det sådan set fair nok, så småt at lukke ned. Dvs. de gav mig besked på at stoppe musikken kl. 4. og lod de tilbageværende sidde og vente til deres taxa'er kom. Da jeg talte med brudeparret senere kunne jeg jo fortælle dem om unavngivne feststeder i Kbh. hvor folk rask væk betaler 10.000 for en ekstratime efter kl. 1 eller 2, og alligevel kan man opleve tjenere der står og kigger ondt på én, fordi de bare vil hjem. Jeg sagde også til dem at hvis det havde en rigtig forsamlingshusfest - uden personale - så var de nok stoppet indenfor en halv time alligevel.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ved ikke om det er det du søger, men jeg har engang været til familiekomsammen i noget der hedder Kølhøjhus nær Rold skov. Det var et rigtig stort sted (spejderhytte), men gæsterne skal så selvfølgelig finde sig i at sove i sovesale. Ud over det var der et rigtigt stort flot køkken, et stort spiserum og maaaaaasser af græsplæne og en lille sø ;)

0

Del dette indlæg

Jeg ved ikke om det er det du søger, men jeg har engang været til familiekomsammen i noget der hedder Kølhøjhus nær Rold skov. Det var et rigtig stort sted (spejderhytte), men gæsterne skal så selvfølgelig finde sig i at sove i sovesale. Ud over det var der et rigtigt stort flot køkken, et stort spiserum og maaaaaasser af græsplæne og en lille sø ;)

Se nu kunne jeg slet ikke finde ud af at se alle de besvarelser jeg havde fået, derfor får jeg først skrevet tilbage nu. Jeg ved heller ikke helt om alle kan se denne kommentar, jeg prøver mig frem:-)

Tak for god indformation og hvad man skal huske på med start og sluttider. Kølhøjhus ser rigtig hyggeligt ud, det er desværre ikke stort nok til os. Vi må nok gå lidt på kompromis og lade festen slutte på et tidspunkt;-) Venter svar på et dejligt sted i uge 31, krydser fingre :-)))))

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer