louisetina

Perlebuketter

49 posts in this topic

Perlebuketter til brudepiger eller som alternativ brudebuket..

Du skal bruge

- En universaltang/papegøjetang

- En knibtang (Begge slags gerne i små smykkeudgaver, de er nemmere at arbejde med)

- Masser af perler i forskellige farver/størrelser

- "stål"-tråd (jeg har brugt blomstertråd fra fakta)

- En boremaskine, som kan udvides

- En vandflaske

Start med at bestemme hvor stor buketten skal være, både ift. længde og antal perler. Jeg arbejdede ud fra, at hver perletråd skulle være 20 cm, når den var bundet, så hvert stykke ståltråd skulle være 40 cm.

Målte 40 cm. ud på spisebordet, lavede 2 mærker (:rolleyes:) så jeg ikke skulle slås med linialen hver gang..

Så måles 40 cm ud, klippes af, og der tvisten en perle på:

post-40019-0-62608700-1309434852.jpg

1

Annonce ♥

Jeg lavede ca. 50-100 af disse, før jeg fandt boremaskinen frem, så der var noget at gå igang med..

Når der er en god bunke, og du har liiidt ondt i fingrene af at bukke perler på, hentes htb's boremaskine (bed evt. om instruktion fra ham - kan være en fordel med en trådløs, så husk at lade batteriet op..)

Her åbnes boremaskine-hovedet (som sikker har et eller andet smart navn) så meget som muligt, perlen puttes ned, og den spændes indtil perlen sidder fast..

post-40019-0-77167800-1309435011.jpg

Papagøjetangen bruges til at holde de to ender af ståltråden sammen, mens boremaskinen gør alt det hårde arbejde med at dreje perlen rundt. Pas på, tråden kan være livlig, og give en masse små sår hvis den smutter :pokey:

2

Så skulle du gerne ende ud med en masse af dem her:

post-40019-0-33251900-1309435124.jpg

Som så kan samles i en vandflaske med sand i bunden, for at de får den rigtige bøjning..

Derefter er det bare at fortsætte, til du har det ønskede antal, og afslutningsvist binde satinbånd omkring og bøje trådene i den ønskede form...

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Smart tip med boremaskinen!

Jeg ville have lavet min brudebuket i perler men opgave på forhånd fordi jeg synes det ville tage for lang tid at lave den :thumbsupsmileyanim:

Jeg tror faktisk osse jeg havde opgivet på forhånd, hvis jeg ikke havde fundet tricket med boremaskinen på en engelsk bryllupshjemmeside.. De foreslog at man skulle skære en klud, putte perlen ned i den, og så ned i boremaskinen - men det var der ikke liiiige plads til i min.. men fungerede osse fint uden..

0

Annonce ♥

Jeg købte perler hos brugeren "Bargainaccessories" på ebay, der kan du få 200 perler for 2-3 pund, og samlet fragt - kunne ikke overskue at lede efter det i butikkerne, det eneste jeg fandt var panduro som skulle have en herregård for 25 perler..

0

Annonce ♥

Annonce ♥