Guest Emilla

hvor stort telt??

8 indlæg i dette emne

Hej piger..

Prøver lidt at udregne hvor meget det kommer til at koste, hvis vi skal leje et festtelt.

Som regel står der jo hvor mange personer der er plads til, men det er vel også forskelligt alt efter hvilke borde man vælger. Og så er der vel heller ikke taget højde for dansegulv og plads til band.

Vi bliver omkring 65 pers. så med runde 8-mands borde, bliver det omkring 7-8 borde + dansegulv og plads til band.

Hvor mange var I, og stort telt valgte I?

Evt. hvilket firma kan I anbefale ?(de skal kunne leverer til Fyn.

Kom endelig med alle jeres erfaringer.

Redigeret af Emilla
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

For mange år siden hørte jeg en tommelfingerregel der sagde, at man skulle beregne cirka 1 m2 per person... Meeeeeen jeg tror denne regel er forældet, og jeg tror ikke den tager højde for at mange i dag vælger at sidde ved runde borde som fylder en del mere end den klassiske hestesko. Derudover tror jeg heller ikke denne regel tager højde for plads til dansegulvet, band/DJ, evt. buffet og gavebord.

Jeg ville nok personligt beregne 2 m2 per person, men jeg gider heller ikke sidde klemt :rolleyes:

0

Del dette indlæg

For mange år siden hørte jeg en tommelfingerregel der sagde, at man skulle beregne cirka 1 m2 per person... Meeeeeen jeg tror denne regel er forældet, og jeg tror ikke den tager højde for at mange i dag vælger at sidde ved runde borde som fylder en del mere end den klassiske hestesko. Derudover tror jeg heller ikke denne regel tager højde for plads til dansegulvet, band/DJ, evt. buffet og gavebord.

Jeg ville nok personligt beregne 2 m2 per person, men jeg gider heller ikke sidde klemt :rolleyes:

Okay.. men de 2 m2 pr. person, er der så også plads til dansegulv og band eller??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er pladsmæssigt meget stor forskel på bands og dj's. Et band med 3-5 personer tager den plads de tager men en DJ kan normalt klare sig med et lille hjørne. Noget andet er at det jo er de færreste fester at bandet eller hele bandet spiller under middagen og der rykker man jo bordene lidt sammen og fjerner nogle. Husk også at tage højde for bar, varmeovne m.v. Det fylder også lidt i landskabet :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

ja det er jo det.. altså vi skal have band, og de skal jo have lidt plads til alt gøglet og udstyret.

Men svært at vide hvor meget det alt sammen kræver.. Og det er jo også svært at videom det er dårligt vejr - hvis det er vil de fleste være inde i teltet meget af tiden, og så kræver det nok lidt mere.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer