louca12

Jeg HADER min kjole!

91 indlæg i dette emne

Så fik jeg min kjole - et halvt års venten er slut - jeg var spændt og glædede mig sååå meget!

Jeg skal giftes næste lørdag, så det var på tide :)

Men men.. jeg kan virkelig ikke lide min kjole! Den gør min mave stor, blonden er forkert og havfruesnittet er blevet til et a-snit :( 16.000 kr. ud af vinduet!!

Med kun 10 dage til mit bryllup og 0 kr. tilbage på kontoen er jeg total rådvillig. Jeg tuder og prøver at finde en løsning men nu er jeg løbet tør. Har gennemgået alle kjoler på DBA og trendsales og selvfølgelig herinde, men ingenting. Det er jo KJOLEN og skulle være en god oplevelse. Nu bliver det bryllupsbilleder i en kjole som ikke klæde mig og en hel speciel aften, uden at føle sig smuk :(

Jeg måtte lige ud med det - mit smumme slør fra Miss-Lena er det eneste lyspunkt - men fok ville nok glo lidt, hvis det var det eneste jeg mødte op i :thumbsupsmileyanim:

Øvøv.. det er sjældent jeg ikke kan se en eneste løsning - men jeg er blind. Måske nogen herinde har ideer eller trøstende ord.

Kærligst fra den fortvivlede brud.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Åh, pus dog. Hvor er det dog ærgerligt. Kan du uploade et billede, hvor du har kjolen på? Det er svært at komme med forslag, hvis man ikke får syn for sagen.....

Håber du finder en god løsning. Hvis den er købt i en butik herhjemme, så burde du da brokke dig til dem. Men det lyder til, at den er bestilt på nettet, og så er der nok desværre ikke tid som du siger. Sender god karma din vej :bearhug:

0

Del dette indlæg

Det er en blondekjole fra Karim - den skulle faktisk have været i stil med din Mette - men den er blevet a-formet istedet. Blonden er utrolig smuk, men bliver total ødelagt af formen og det stof den er syet på.

Ja, måske kan den sælges - men mit bryllup er jo på næste lørdag og før jeg har solgt den, har jeg jo ikke penge til en ny :( Butikken siger bare, at det jo var den kjole jeg valgte - det er jeg ikke helt enig i - men kan jo ikke bevise noget!

0

Del dette indlæg

Hvis du har ventet ½ år - og har givet 16.000kr for den, så antager jeg at den er syet specielt til dig ved en skrædder/designer eller lignende, og hvis ikke den er som aftalt - så MÅ du da kunne "klage" og kræve at de gør et eller andet ved den!? :o:blink:

Og hvis ikke det er tilfældet - så tlnker jeg en "panikløsning" - gå til en skrædder og læg dig på dine grædende knæ og se hvad de/hun/han kan gøre?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde en lang snak med designeren og han mente bestemt kjolen så ud som den vi havde tegnet. Det er jeg ikke enig i. Da den er syet i en meget dyr blonde, kan man ikke "bare" lave snitte om, som jo er det jeg ønsker. Endvidere er blonden syet på et stykke stof som simpelthen ser forfærdeligt ud! - For at sige det pænt ligner det lidt det billige shiny tyl man køber for 10 kr. meteren!

Han synes den er smuk, jeg synes bestemt også den er smuk - men det er bare ikke det jeg ønskede mig og det klæder mig bestemt heller ikke.

Jeg ville gerne tage den og lave den om, tror bare ikke det kan lade sig gøre. Det er jo stoffet og hele snittet den er gal med.

Dejligt i gider hjælpe - måske vi kommer nærmere den løsning som jeg ikke kan se :(

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh nej, det er jo enhver bruds mareridt. Men noget må der da kunne gøres! Ideen ved at få en kjole syet, er vel netop at den skal se ud, som man gerne vil have det?! Så de må da bestemt hjælpe dig hos Karim, også selvom de selv synes kjolen er som den skal være - det er jo den der betaler, der bestemmer, så hvis du ikke er tilfreds, er du IKKE tilfreds! Hvis de ikke vil sy den om hos Karim synes jeg du skal få den syet om et andet sted.

0

Del dette indlæg

øv hvor er det surt.. kan ikke rigtigt sige så meget der hjælper..

Måske du kunne prøve at tage til en anden designer eller syerske, som kan hjælpe dig?

Hvis jeg selv var meget mere erfaren i at sy kjoler ville jeg med glæde have hjulpet dig uden betaling..

Men det hjælpe dig jo ikke nu..

Håber du finder en løsning! Du får lige et stort :bearhug:

0

Del dette indlæg

Fandt lige dette på forbrugerklagenævnets hjemmeside - måske kan det bruges i en diskussion med Karim?

Det ser ud til, at man har klagemuligheder, selv når det gælder specialfremstillede varer. Desværre er deres forbrugerklagenævnets hotline lukket i juli :(

Du kan evt. få en advokat til at hjælpe dig med din sag. 16.000 kr er jo mange penge at miste. Hvis jeres indtægt er under et vist beløb, kan I endda få fri proces.

Redigeret af Christoffersbrud
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Først og fremmest - øøøv øv øv og stort kram til dig. Kan ikke forestille mig noget værre end at stå med en brudekjole, som man ikke synes klæder en.

Jeg har selv fået syet kjole hos Karim og er heldigvis meget tilfreds med den. Da jeg bestilte, blev der på bestillingssedlen lavet en tegning af, hvordan kjolen skulle se ud - form osv. Man kunne naturligvis ikke tegne selve stoffet, men nu valgte jeg også bare en af de kjoler, der var i forretningen, som de så syede til mig i den rigtige størrelse. Kan man ikke i det mindste på tegningen af din kjole se, at det skulle have været havfruesnit og ikke A-form? Der er jo trods alt forskel.

Ærgerligt med stoffet - så du en prøve på stoffet, inden de syede kjolen, eller fortalte de bare, hvad de ville gøre? Jeg tænker på, om der var en kjole i forretningen, der lignede den, du gerne ville have syet? Så var der da lidt bevis for, at du ikke synes, den nuværende kjole ligner det, I aftalte.

Uanset hvad er det bare super ærgerligt - og spørgsmålene her gør det jo sikkert ikke bedre. Samtidig synes jeg, det er meget sent at få sin skræddersyede kjole at se for første gang, netop fordi der er no way back, når der kun er 10 dage til brylluppet. Jeg selv var til første prøvning 2 uger før brylluppet (jeg skal giftes samme dag som dig), så der havde heller ikke været tid til de store ændringer her, selvom Karims skrædder er hurtig. De havde vandskade her i starten af juli, hvor nogle kjoler gik tabt, og hvor de kun fik reddet blondestof nok til ca. 3 kjoler, fortalte han mig. Så det har sikkert heller ikke fremskyndet din prøvning.

Stoffet kan der ikke ændres på, men mon ikke der er en habil skrædder, der kan gøre et eller andet ved kjolen, så du har det bedre med den?'

Kæmpe kæmpe :bearhug: herfra med håb om, at du alligevel får det dejligste bryllup.

1

Del dette indlæg

Fuck noget skidt!!!! :bearhug:

Hmm, jeg aner ikke om det her i virkeligheden er meget dårlige råd, men det er det bedste, jeg har:

1. Det ender altid med en Lilly. Jeg kan levende forestille mig, at det er lidt øv, at blive guft i en Lilly, når man troede at man skulle giftes en en unik og specialdesignet kjole til 16.000, men Lilly har jo en model fra deres passionskollektion med havfruesnit og blonder, lidt a la metteholms kjole, og hvis pengene er små, så er Lilly da trods alt rimeligt budgetvenligt.

2. Har du betalt Karim? Jeg aner ikke, hvad loven siger, men min mave siger mig, at når man ikke får den vare, man har bestilt, så skal man heller ikke betale for den. Jeg tror personligt ikke, at jeg ville have is i maven nok til det ugen inden mit bryllup, men hvis du ikke har betalt ham, så er der vel sådan set den brutale mulighed, at lade være med at betale, og så tage evt. retsag efter brylluppet.

Og så som bla. metteholm også siger: Det hele bliver MEGET bedre, når man også får sat hår og make-up. Jeg tvivlede mange gange på min kjole op til brylluppet, og var i tvivl så sent som ugen op til, men jeg følte mig SÅ smuk på dagen, og alle sagde også at jeg var utrolig smuk. :loveshower: Den rigtige frisure, den flotte make-up og vigtigst af alt GLØDEN af at være lykkelig brud kan gøre (i hvert fald næsten) alle kjoler perfekte. :bearhug:

0

Del dette indlæg

Hej, hvor er det surt for dig.

Hvad med at tilføje kjolen noget, fx et fedt satin bånd?

jeg tænker også noget andet... hvis du har ventet ½ år - har du så ikke fået den tilpasset undervejs? og det kan jo ik være rigtigt at du prøver den 10 dage inden du skal stå brud?

Min søster fik også lavet sin kjole hos Karim for 13 år siden, og hun var der inden mange gange i forløbet...

Men ja der er mange syn på kjoler... :)

VEd desværre ik hva mere jeg kan skrive til dig. :bearhug: du får lige sådan et

post-44529-0-87582300-1311927737.jpg

post-44529-0-64513600-1311927872.jpg

0

Del dette indlæg

Ville også lige give en krammer med her og mit råd er nok nogle fede acc. Et bånd eller andet. og så høre andre skrædere om der ikke er en lille mulighed for at redde den bare lidt!

Og så krydser jeg alt hvad der krydses kan for at alt på en eller anden vis får snoet sig så du bliver en skøn - SKØN - brud!

:bearhug: :bearhug: :bearhug: :bearhug: :bearhug: :bearhug: :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er i søde alle sammen!

Det er netop pga. vandskaden, at jeg først prøver den nu - den var nemlig blevet skadet af vandet. Karim er utrolig sød og kunne godt se jeg var skuffet. Men som han siger, kan han ikke sy den om, til det jeg ønsker - da det ikke kan lade sig gøre udfra den form den har nu og pga. blonden. Han vil meget gerne ændre nogle detaljer, og det er jeg også rigtig glad for. Han vil meget gerne gøre det godt - så intet negativt om Karim!

Jeg har bare ikke fået udtrykt ordentligt hvad jeg ønskede og vi er uenige om, hvad tegningen viser. Stoffet havde vi blot snakket om, og jeg troede bestemt han havde forstået hvad jeg mente - det havde han desværre ikke.

Jeg har desværre betal for kjolen - så der er ikke noget at gøre der :(

Jeg skal bare ikke have den kjole på - så vil jeg hellere have en af mine hvide sommerkjoler på. Med mit flotte miss-Lena slør. Men det var bare ikke drømmen - men den må jeg så blot være foruden. Men øv øv, den er svær at sluge og acceptere :boohoo:

Mht Lilly: De har flotte kjoler - men ikke kjoler til mig :) Og jeg synes stadig det er meget, at betale 5-6000 kr. for noget man ikke rigtig er glad for, ikk?

Og hold da op - men kjole slår trods at ikke den der Hallo-Kitty brudekjole :lol: Den kan da gøre én i godt humør..hi.

0

Del dette indlæg

Øv, så ærgerligt at I har misforstået hinanden - men godt at I trods alt alligevel er på nogenlunde god fod.

Kan godt være det lyder langt ude, men har du overvejet at finde et sted, hvor du kan leje en brudekjole - og dermed slippe med færre penge, end hvis du skulle købe en ny kjole? Det kommer ALDRIG til at være det samme som at have sin helt egen købte brudekjole eller den kjole, som du oprindeligt ønskede dig fra Karim, og det bringer ikke de mange penge tilbage, som du har brugt på den oprindelige kjole - men det var måske en nødløsning, som kunne få dig til alligevel at føle dig som en prinsesse på dagen??

0

Del dette indlæg

Det kunne se ud som om House of Brides udlejer (i hvert fald ifølge BK) - har kigget på Amor, men de kjoler ser simpelthen for gamle ud.

Det eneste er, at House of Brides i København holder ferie i denne uge (er tilbage i næste uge), men du kan evt. ringe til butikken i Taastrup og høre, om de udlejer - de går på ferie i næste uge, men så har du da vished.

Håber det kunne være en mulighed.

Redigeret af LisaMaria79
0

Del dette indlæg

Åh sikken en trist situation at havne i :unsure:

Håber virkelig at du kan få rettet den lidt til, så du kan blive tilfreds med den.

Men som både Mette Holm og Meggers siger, så ser mange ting heldigvis bedre ud når man bliver stylet op til dagen.

Du får lige et par at disse her med :bearhug: :bearhug: :bearhug: :bearhug: :bearhug:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer