Guest mni87

MÅ SLETTES

31 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Sikke et dilemma...

Jeg synes ikke, man kan tillade sig at kræve, at forældrene betaler brudepigekjolerne, når de skal være ens.

Til gengæld synes jeg da slet ikke, at du skal have de brudepiger, hvis du ikke vil! De kan da slet ikke tillade sig at bestemme, om du skal have brudepiger og hvem det i så fald skal være. At de så ikke kan holde mund med det, det er jo så en ting, men jeg synes, du må stå fast på, at det er dit bryllup. Det er fint, de kommer med forslag, men det er altså jer, der i sidste ende bestemmer.

Jeg ved, det er så uendelig svært, så det er lettere sagt end gjort :)

Jeg skal selv ikke have nogen brudepiger, og det er der også folk i min omgangskreds, der har svært ved at forstå. Men jeg har bare ikke brug for det eller lyst til det, og så bliver det sådan :) Der er dog heller ikke nogen sure miner i mit tilfælde.

Jeg håber, I finder ud af det! Det er jo jeres dag og ikke brudepigernes :loveshower:

0

Del dette indlæg

Synes som udgangspunkt ikke man kan forlange noget som helst..

Men hvis man gerne vil have dem som brudepiger, kan man jo komme med "anbefalinger" til forældrene om kjolerne? Forsøge og forklare at man rigtig gerne vil have den oplevelse at gå op af gulvet med disse små skønne tøser - og at man iøvrigt gerne vil give DEM oplevelsen, men at man har en drøm om at det bliver i ens kjoler.. Og så iøvrigt sørge for at give dem info om præcis hvilken kjole, hvor den kan købes - og finde en der er rimelig i pris..

Og hvis ikke det er ens drøm at følges med 5 små brudepiger - så synes jeg man skal lade være.. Det kan være svært at få familien overbevist om at det altså ikke er DERES bryllup - men ens eget - men så må man banke i bordet og sige "Sådan blir det..." - synes ikke man skal gå på kompromis med sådan nogle ting..

0

Del dette indlæg

Hvis jeg skulle have brudepiger til mit bryllup, hvilket jeg ikke skal, skulle de dæleme være ens klædt!! Du kan jo foreslå din svigermor, at hun betaler for kjolerne, hvis hun er så vild med, at de skal være med. Det mener jeg faktisk.

Ellers er det bedste råd jeg kan give dig, at kigge svigermor fast i øjnene næste gang det bliver bragt på banen og sige fra hjertet. "Under ingen omstændigheder"! Den vending plejer jeg at have held med, når folk skal forstå at nu er det nok.

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis jeg skulle have brudepiger til mit bryllup, hvilket jeg ikke skal, skulle de dæleme være ens klædt!! Du kan jo foreslå din svigermor, at hun betaler for kjolerne, hvis hun er så vild med, at de skal være med. Det mener jeg faktisk.

Ellers er det bedste råd jeg kan give dig, at kigge svigermor fast i øjnene næste gang det bliver bragt på banen og sige fra hjertet. "Under ingen omstændigheder"! Den vending plejer jeg at have held med, når folk skal forstå at nu er det nok.

Kanon svar, vi har ikke børn og vi har fået et par kommentarer fra børnefamilierne om deres piger skal være brudepiger, dertil er der svaret at jeg skal ikke have brudepiger og så har vi heldigvis ikke hørt mere om det

0

Del dette indlæg

Hvis det dog bare var svigermor... Svigerfar er værst :(

Jeg synes bare at det er smaddersvært at sige fra overfor dem. Jo, det er selvfølgelig min egen fejl, at jeg lader dem påvirke mig. Men de er hamrende svære at tilfredsstille.. Man vil jo bare gerne have, at alle synes det er en dejlig dag.

0

Del dette indlæg

Jeg er en af dem, der hjertens gerne giver pigerne i familien den oplevelse.

Så jeg skal ha' 7 brudebørn. ;-) og jeg har sagt de selv må bestemme hvad de har på- bare det er en pæn kjole.

Jeg ville selv ha ELSKET det som barn, men fik aldrig muligheden. Bla derfor gør jeg det. Og jeg tænker også lidt at jeg nok skal få RIGELIG med opmærksomhed den dag.

Du ka nok høre min mening;-) men det er jo DIT bryllup så du bestemmer!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er noget træls når svigerforældrene er på den måde.

hvis det bliver aktuel har jeg fundet lidt her til billige penge ved selvfølgelig ikke hvor gamle pigerne er, men disse er alle til under 100 kr også kan man selv sætte nået bånd på, og nederdelen, kan man vælge en farvet top eller noget

http://www.hm.com/dk/product/82010?article=82010-A

http://www.hm.com/dk/product/79428?article=79428-A

http://www.hm.com/dk/product/92872?article=92872-A#article=92872-C

post-44225-0-54865700-1311957350.jpg

post-44225-0-89907600-1311957382.png

post-44225-0-98195900-1311957391.png

0

Del dette indlæg

Jeg er en af dem, der hjertens gerne giver pigerne i familien den oplevelse.

Så jeg skal ha' 7 brudebørn. ;-) og jeg har sagt de selv må bestemme hvad de har på- bare det er en pæn kjole.

Jeg ville selv ha ELSKET det som barn, men fik aldrig muligheden. Bla derfor gør jeg det. Og jeg tænker også lidt at jeg nok skal få RIGELIG med opmærksomhed den dag.

Du ka nok høre min mening;-) men det er jo DIT bryllup så du bestemmer!

Jeg synes det er rigtig fint, at få meninger fra begge perspektiver.. Og jeg er da heller ikke fuldstændigt imod at have så mange brudepiger. Jeg synes bare at hele tanken virker uoverskuelig i forhold til, at jeg virkeligt gerne vil have at de er ens klædt og passer til hele farvetemaet. Når jeg nu på en måde er blevet påduttet de her brudepiger, så synes jeg det er unfair at vi skal betale for kjolerne.

I øvrigt synes jeg slet ikke folk skal foreslå sådan noget med brudepiger, med mindre man selv spørger. Og da slet ikke begynde at bruge skyld for at få sin vilje...

0

Del dette indlæg

ej hvor er det møgirriterende at folk skal blande sig, og pådutte alt mulig og så samtidig forlange at bestemmer der ud over..

Jeg har intet godt råd til dig.. desværre!

Vi bliver selv påduttet tre personer som min mor og hendes kæreste synes vi skal have med. Det er min min mors kærestes to børn + den enes kæreste.. Jeg har aldrig mødt ham sønnen og har kun mødt datteren + kæreste to gange. Jeg kan da godt forstå at min mor har et forhold til dem, men det har jeg jo ikke.. Ved ikke om min mor forventer at vi skal blive én stor lykkelig kernefamilie.. Men helt ærligt, min mor og hendes kæreste har været sammen 1½ år.. Det kommer altså ikke bare sådan til at ske.. Og jeg ville selv synes det var mærkelig hvis jeg blev inviteret til noget som helst hos dem.. Meget mærkelig situation.

Folk skulle da bare blande sig udenom.. Vi har ikke et fælles forhold til alting - sådan er det bare!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg holder på. at du mærker godt efter, og så vil du ikke være i tvivl om, hvad der skal ske :)

Enig i, at brudepigerne bør klædes ens, det bliver mine - store som små :cheerleader3: Forældrene betaler dog selv for kjolerne til de små, på eget initiativ, da kjolerne nok skal blive brugt senere :)

0

Del dette indlæg

Jeg synes bare at det er smaddersvært at sige fra overfor dem. Jo, det er selvfølgelig min egen fejl, at jeg lader dem påvirke mig. Men de er hamrende svære at tilfredsstille.. Man vil jo bare gerne have, at alle synes det er en dejlig dag.

Ja, der er ingen tvivl om, at nærmest alting er lettere sagt end gjort! Og så vil jeg sige, at jeg oplever - og det har faktisk overrasket mig lidt - at et bryllup i høj grad er familiens fest og ikke kun brudeparrets. Og jeg har også måttet accepteret nogle ting, som jeg bare ikke synes om - i forhold til gæstelisten f.eks. - fordi.. Fordi jeg ikke er den eneste at tage hensyn til.

Mht. brudepigerne - det kan godt være, det er et kompromis, som er fornuftigt at tage. Men jeg synes faktisk det er rimeligt at sige - hvis der skal være brudepiger, skal de have den her kjole på, og den skal forældrene betale. Så behøver du jo ikke finde en til flere 1000 kr. Måske kan der findes noget pænt i H og M, som jo som regel ikke er så dyre. Der til vil jeg tilføje, at jeg været voksen-brudepige i USA, og selv om jeg fik min kjole betalt, har jeg fået at vide, at det faktisk ikke er almindeligt. Måske giver brudeparret et tilskud, men slet ikke nødvendigvis. Så i det perspektiv synes jeg godt man kan have en voksen samtale, der hedder noget med: Jeg kan se at der er tradition for brudepiger her i familien, og den vil jeg naturligvis ikke bryde, men vi har ikke råd til at forære børnene kjoler, så jeg forestiller mig, I kan købe den her til jeres børn. Sådan uden at være skrap og sur eller pege fingre. Under alle omstændigheder håber jeg, at I finder den løsning der er rigtig for både jer og resten af familien. Hvad siger din h2b i øvrigt?

0

Del dette indlæg

ej hvor er det møgirriterende at folk skal blande sig, og pådutte alt mulig og så samtidig forlange at bestemmer der ud over..

Vi bliver selv påduttet tre personer som min mor og hendes kæreste synes vi skal have med. Det er min min mors kærestes to børn + den enes kæreste.. Jeg har aldrig mødt ham sønnen og har kun mødt datteren + kæreste to gange. Jeg kan da godt forstå at min mor har et forhold til dem, men det har jeg jo ikke.. Ved ikke om min mor forventer at vi skal blive én stor lykkelig kernefamilie.. Men helt ærligt, min mor og hendes kæreste har været sammen 1½ år.. Det kommer altså ikke bare sådan til at ske.. Og jeg ville selv synes det var mærkelig hvis jeg blev inviteret til noget som helst hos dem.. Meget mærkelig situation.

Folk skulle da bare blande sig udenom.. Vi har ikke et fælles forhold til alting - sådan er det bare!

Med mindre din mor betaler, så er det vel fair nok, at I selv bestemmer gæstelisten? Ved godt, det er svært at sige fra, men et bryllup er jo enormt dyrt, så hvis de ikke rigtig gider eller ville føle sig som en del af festen, så er det kun for din mors skyld. Det virker lidt fjollet...

0

Del dette indlæg

Ja, der er ingen tvivl om, at nærmest alting er lettere sagt end gjort! Og så vil jeg sige, at jeg oplever - og det har faktisk overrasket mig lidt - at et bryllup i høj grad er familiens fest og ikke kun brudeparrets. Og jeg har også måttet accepteret nogle ting, som jeg bare ikke synes om - i forhold til gæstelisten f.eks. - fordi.. Fordi jeg ikke er den eneste at tage hensyn til.

Mht. brudepigerne - det kan godt være, det er et kompromis, som er fornuftigt at tage. Men jeg synes faktisk det er rimeligt at sige - hvis der skal være brudepiger, skal de have den her kjole på, og den skal forældrene betale. Så behøver du jo ikke finde en til flere 1000 kr. Måske kan der findes noget pænt i H og M, som jo som regel ikke er så dyre. Der til vil jeg tilføje, at jeg været voksen-brudepige i USA, og selv om jeg fik min kjole betalt, har jeg fået at vide, at det faktisk ikke er almindeligt. Måske giver brudeparret et tilskud, men slet ikke nødvendigvis. Så i det perspektiv synes jeg godt man kan have en voksen samtale, der hedder noget med: Jeg kan se at der er tradition for brudepiger her i familien, og den vil jeg naturligvis ikke bryde, men vi har ikke råd til at forære børnene kjoler, så jeg forestiller mig, I kan købe den her til jeres børn. Sådan uden at være skrap og sur eller pege fingre. Under alle omstændigheder håber jeg, at I finder den løsning der er rigtig for både jer og resten af familien. Hvad siger din h2b i øvrigt?

Jeg synes altså heller ikke, man kan forvente, at I skal betale en masse brudepigekjoler (slet ikke, når I ikke ville have brudepiger). Hvis ikke de blev brudepiger, så skulle deres forældre da alligevel købe kjoler til dem.....

Redigeret af sommer2012
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, hvis du vil have ens kjoler på alle ungerne, så må du selv punge op ..... du kan ikke forlange, at forældrene skal betale for det :)

Mht at have forældre/svigerforældre der blander sig ..... det er en svær een.... men må tilstå, at jeg er begyndt at sige til dem, at det er VORES bryllup og jeg vil ha det på en bestemt måde. Jeg har ikke noget imod at få forslag ind, men jeg træffer selv den endelig beslutning og jeg gider ik høre på noget brok over det.

0

Del dette indlæg

Jeg er lidt uforstående over for hvorfor din H2B ikke går ind og støtter op om dit ønske og dermed tyser sine forældre ned.

Men hvis du beslutter dig for at efterleve din svigerforældres ønske så synes jeg UDEN PROBLEMER du kan bede dem om at betale for ens kjoler. Især når de ønske det er så mange brudebørn. Der er mange børneforretninger som har billige flotte kjoler. Det behøver jo ikke at være kjoler fra Lily til tons af penge.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Med mindre din mor betaler, så er det vel fair nok, at I selv bestemmer gæstelisten? Ved godt, det er svært at sige fra, men et bryllup er jo enormt dyrt, så hvis de ikke rigtig gider eller ville føle sig som en del af festen, så er det kun for din mors skyld. Det virker lidt fjollet...

Altså vi har også måttet sluge et par kameler for familiefredens skyld. Mange herinde går meget op i at det er JERES dag og derfor 100% JER der bestemmer ALT. Jeg er ikke ndvendigvis uening i det, men for mig er det vigtigt at alle får en god dag og jeg ønsker bestemt ikke at folk skal være sure eller kede af det over nogle af de beslutninger vi tager. Så må man tage op med sig selv hvor meget den enkelte situation betyder for jer og se om man kan find et kompromis... IMO :denmarkflag:

Jeg er lidt uforstående over for hvorfor din H2B ikke går ind og støtter op om dit ønske og dermed tyser sine forældre ned.

Men hvis du beslutter dig for at efterleve din svigerforældres ønske så synes jeg UDEN PROBLEMER du kan bede dem om at betale for ens kjoler. Især når de ønske det er så mange brudebørn. Der er mange børneforretninger som har billige flotte kjoler. Det behøver jo ikke at være kjoler fra Lily til tons af penge.

Jeg tænkte det samme: hvor er htb? Min htb og jeg har en aftale om at hvis det er problemer e.lign. med hans forældre så tager han snakken og jeg gør det med mine forældre. Det er altså noget nemmere synes vi...

Mht om du kan bede forældrene betale, så kan du jo sige til forældrene at du gerne vil have deres børn som brudebørn (hvis du altså vil det?) men at de gerne skal have den her kjole på allesammen (enig med de andre - ikke for dyr!) men at I ikke selv har råd til at batale for kjolerne. Så hvis de vil have at børnene skal være brudebørn må de selv betale kjolerne...

Men jeg det ik helt... For mig var det nok vigtigere at de alle var samme farve/stil og så ville jeg give forældrene frit slag indenfor de grænser. Synes personligt det er fedt når kjolen passer til den enkelte person.. Ligesom AnnaParenna - det er fedt! :loveshower:

igen IMO :bunny_4:

0

Del dette indlæg

Hvorfor ikke vælge alle 5? og har du krav til kjolerne, så ja, så skal du betale :) Jeg har 10 brudepiger og jeg betaler for dem alle (ikke sko, hår men kjoler og blomster)

Det er også rigtig fint at du har mulighed for at betale for 10 brudepiger. Men min kæreste og jeg er begge studerende. Derfor har vi været nødt til at nedprioritere ting som brudepiger (Fordi jeg netop gerne vil have at de skal matche til temaet). Og siden har man så næsten stillet krav om at jeg skal have de her 5 brudepiger.. Derfor mener jeg at det er uretfærdigt at vi skal betale for deres kjoler..

Jeg synes det ædelægger mit bryllupshumør fuldstændigt. Jeg har jo overhovedet ikke lyst til at skuffe 5 små dejlige piger :(

0

Del dette indlæg

H2B kender mit dilemma, og han giver bestemt også udtryk for at være enig med mig. Men når det kommer til at modsige hans forældre er han lidt en vatnisse. (Må man sige sådan?) Ej det lyder også helt forkert. Men hans forældre er altså meget svære at overbevise om noget som helst, da de er så sindssygt gode til at argumentere for deres holdninger med deres passiv-agressive girafsprog.

Han ville nok gerne tage den op med dem, hvis jeg bad ham om det, men den situation vil jeg slet ikke sætte ham i.

0

Del dette indlæg

Hvad med St lave nogle søde tylskørter - eller køb dem billigt i Føtex eller lign.

Sig til forældrene om de vil sørge for en bluse og evt strømper i den farve du ønsker og vupti 5 søde brudepiger.

Du kan jo sige til svigermor at det er en dejlig tanke med brudepiger, men lidt dyr. Spørg om hun vil give et lille tilskud - hun ved jo i studerer

0

Del dette indlæg

Hvis I selv vælger brudepiger og vil have dem i noget bestemt tøj, så synes jeg også, at I skal betale.

MEN, hvis I siger "vores brudepiger skal have bestemt tøj på", og IKKE selv vælger brudepigerne. Så synes jeg det er fair, at dem, der pådutter jer brudepiger, betaler tøjet. :)

Jeg synes det er helt legitimt at sige "Det er vigtigt for os, at vores brudepiger matcher bryllupsfarvetema, og vi har ikke råd til at betale brudepigetøj til mere end to, og der har vi valgt mine niecer. De tre andre piger må meget gerne være brudepiger, men det bliver under betingelse af at de selv betaler deres tøj, som altså stadig skal følge farvekoden".

Du har ikke bedt om de tre tøser som brudepiger, og ja, det er rigtig synd for dem, hvis de havde sat næsen op efter det, men det er jo ikke din skyld, det er jo ikke dig, der har lovet dem det. Og undskyld mig, men man får altså bare heller ikke alt, som man gerne vil have det her i verden. At være brudepige er noget man får lov til, ikke noget man har krav på. Og måske bliver de tre tøser aldrig brudepiger, men det overlever de nok! Så må de holde prinsessefest en anden dag :wink:

Nå, kort sagt: Gør hvad du og din HTB har lyst til, ikke hvad alle mulige andre har lyst til :) (Dog synes jeg, at der er en pointe i at overveje, hvad der vil skabe mindst splid - men det skal være noget, der er med i jeres overvejelser omkring, hvad I helst vil. Ikke noget, der alene afgør det hele, så I ender med noget, I slet ikke har lyst til.)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer