MissMeyer

Nyforlovet, og total bryllupskuller:-)

14 indlæg i dette emne

Så faldt han sørme på knæ i fredags, blev fuldstændig overrasket, og er hvis det er muligt, endnu mere forelsket nu :heart:

Vi har endnu ikke fastsat en dato, men vi snakker om at det bliver næste år eller om 2 år i august september.

Jeg har altid sagt at jeg gerne ville giftes i strib kirke, og den er han med på. Festen er dog stadig under udarbejdelse, og det er her jeg har brug for nogle råd.

Hvis alle skal med bliver vi omkring 80 mennesker, dette er lige ca 30 mere end jeg havde regnet med, men har jo heller aldrig talt sammen før :blink: Jeg vil ikke give 70000 kr for 1 festdag, selvom det er en stor dag. Min forlovede har forslået at vi holder 2 fester, 1 for vores familier til kirkebrylluppet, og en fest for vores venner, som evt kunne være telt og grill i haven. Jeg ved dog ikke helt hvad jeg synes om den plan, da jeg altid haar forestillet mig ´en stor dag,og gerne vil have familie og venner samlet for at fejre den med os, meeen jeg tænker stadig over det.

Nu er jeg begyndt at tænke om man kunne leje et forsamlingshus, eller en stor grund hvor man kunne sætte et stort festtelt op, , så alle vores gæster kunne være der, og leje en kogekone eller bestille maden udefra, men kan ikke rigtig finde nogle steder i Fredericia/Middelfart området, er der nogen herinde der kan anbefale et sted????

Pointen er altså, at vi på dagen ikke skal røre en finger, men samtidig ikke har råd til at holde vores bryllupsfest på en resteaurant og give 500-700 kr pr kuvert. What to do????

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fandt et fælleshus og fik tilbud fra en kok på maden. Købte os til serveringspersonale - så vi lavede ikke noget på selve dagen. Dog pyntede vi op og dækkede borde dagen før og ryddede op dagen efter. Tager jeg prisen på fest og middag (tjenere, diskotek/DJ, kok, mad, fadøl, drinks, vin etc - altså alt det efter kl 17) var pris pr. person 450,- (vi købte dyr vin og special øl på fad og maden blev der også brugt ekstra på) - så jeg tror fint man på den måde kan gøre det for 350,- pr person.

I kunne jo også have en vielse med middag/frokost for de nærmeste lige efter. Bag efter kan der så være fest for mange om aftenen med lækre drinks, musik/DJ, dans og hvis budgettet er til det noget underholdning (altså at I stadig gør en del ud af festen selvom det er uden middag)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er flere og flere forsamlingshuse m.v. som har fået tilknyttet kok, personale m.v. og lancerer færdige løsninger. Personligt syntes jeg det er synd for det betyder jo at der er færre steder hvor man kan få en ren lokaleløsning men lige i jeres tilfælde er jo en fordel må man sige. Der har jeg set priser ned til 400 kr. kuverten.

Et eksempel er Ellinge Forsamlingshus men det ligger dog før Odense (fra Sjælland) og er derved ikke i Middelfart/Fredericia området. Men der er helt sikkert også sådanne muligheder i dette område. Derudover er der jo mange kroer som kører med færdige løsninger til 700 kr. kuverten så helt umuligt er det bestemt ikke.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først - velkommen til :bestwishes: og tillykke.

vi har valgt at gøre det sådan, at vi på dagen inviterer alle vores "nære" familiemedlemmer, venner og andre, som vi gerne vil dele dagen med, og så holder en helaftensreception. Der er inviteret 72 voksne og ca. 12 børn - og så lader vi det være op til forældrene, om de vil have børnene med.

Der er ingen, der rigtig ved, hvad der ligger i det begreb - men vi agter at servere en masse snack-mad (pølsehorn, pestosnegle, små butterdejs-halløjsaer med guf indeni m.v.), en slikbuffet og bryllupskage (hjemmelavet).

Så bruger vi vores maskinhal, pynter den fint op, laver en bar i et hjørne med nogle barborde omkring, og sætter borde og stole op til (næsten) alle.

Og vi har et budget, der hedder 20.000 kr.

Jeg tror vi får en fantastisk dag, hvor der rigtig bliver tid til at tale med de mennesker, vi trods alt ønsker at have med. Vi slipper for de traditionelle forfærdeligheder såsom at sidde ned i op mod 7-8 timer og æde og det bliver en mere afslappet stemning.

Hvis vi lyster holder vi så en kæmpehavefest næste år med grill og bare tæer.

En væsentlig årsag til valgte løsning er, at H2B har svært ved at være bænket i mange timer - han får simpelthen nok og forsvinder ligeså stille ud flere gange i løbet af sådan en aften - og så har vi hørt fra så mange venner, at de i dag er kede af, at de ikke fik talt ordentligt med deres gæster.

Tænk ud af boksen - find ud af, hvad I prioriterer højst og forsøg så at finde en løsning, der passer til det - også budgetmæssigt.

Og stoooort tillykke med forlovelsen :bestwishes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle de fine svar, hvor er det dejligt der er nogle der svarer, jeg føler mig rigtig velkommen, selvom om jeg måske har en masse tossede spørgsmål:-) Her kommer det 1. så: Hvad tid på dagen plejer kirkelige vielser at være, jeg er måske blevet lidt mere åben overfor at dele dagen op. Jeg er endda blevet lidt vild med tanken om at holde festen i haven, med lejede telt med gulv.

Er der en der har nogle gode ideér/gode råd til bryllup i haven???

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg må sige, at jeg gik hurtigt væk fra min oprindelige ide med at leje telt, da jeg opdagede, hvor DYRT det er! Men det kan selvfølgelig være, du er heldigere med prisen end mig. Det du skal tænke på er, at du formentlig ikke kun skal leje telt men også borde, stole og service - det løber op.

En af mine veninder gjorde det til sit bryllup for nogle år siden, at de inviterede nærmeste familie til frokost efter vielsen, og så var der reception om aftenen for vennerne - sådan med fingerfood, musik og dans, Så det er måske også en måde at gøre det på, så man får set alle på dagen og får en rigtig fest men samtidig holder madbudgettet nede. Bare en ide :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil også sige, at det hurtigt løber op, selvom man "bare" holder fest i telt i haven....

Vi er så heldige at vi LÅNER et telt, men gulv bliver 3600,- (inkl levering, men vi skulle selv lægge det).

Borde, stole, service, gasovne løber op i ca. 7000,-

Alt dette er jo inkl, hvis I har mulighed for at leje et forsamlingshus :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holdt vores bryllup i haven, en helt fantastisk fest :)

Man skal undersøge market godt, for det er stor forskel på hvad de forskellige teltudlejere tager i pris. Da jeg kigge rundt på nettet fandt jeg steder hvor prisen var dobbelt så høj som andre steder.

Vi var 100 mennesker, ca fordelt sådan her 30 børn og 70 voksne. :balloon:

Vores telt var 9x12 meter med gulv. Vi lejede også borde og stole og alt service.

Det blev ca 13.000 kr. De kom og satte det op torsdag og tog det ned mandag.

Vi havde selv lavet mad og kagen men havde severingpiger til at ordne alt på dagen. :thanks:

En stor hoppeborg på 6x12 metet gjorde at vi ikke mærkede at der så mange børn med :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ohh teløk og velkommen til ! thumbsupsmileyanim.gif Der går ikke mere end et par dage, så vil du være ligeså afhængig af dette forum, som alle os andre, haha..... men der er masser af inspiration og hente og mange løsninger på alverdens ting og sager, så det ikke kommer til at koste en formue :)

Anyway... omkring udleje af lokaler omkring Middelfart..... Altså jeg kender ikke nogen sådan umiddelbart, men der findes denne her side: http://www.selskabslokaler.dk/

- der er listet en hel masse op og måske I kan finde noget der, der passer ind :)

Mht at leje telt osv .... som de andre skriver .... det kan blive monster dyrt, så at leje noget er nok at foretrække, hehe. For der skal ja ... gulv, service, borde, stole etc til .... var selv ude og undersøge markedet og fandt ud af, at det kunne slet slet ik svare sig ift hvad det måske ellers kommer til at koste at købe pakke-løsninger rundt omkring på diverse kroer osv..... jeg ved self ikke hvor meget, der er at hente, hvis vi snakker catering som fx Salt&Peber el lign.

Men altså .... jeg kan godt forstå, hvis du gerne vil have en stor fest, hvor alle kommer med og det ikke blir delt op .... den ville jeg nok vælge selv og så presse 5-10000 mere ud af budgettet, haha. Altså man kan ligeså godt være klar over, at budgettet ikke kommer til at holde alligevel :P - og efter du har været på dette forum her, så bliver du introduceret til ting, du ikke anede fandtes, men nu overhovedet ikke kan leve foruden! lol.

Men den gyldne regel er vist: jo mere, man vil stå for selv, jo billigere kan man lave tingene :)

PS: Vielser i kirken er vist meget forskelligt - kommer an på den type fest, man skal have bagefter og om der skal være reception osv. Men tror mange ligger vielsen omkring 13-14 tiden

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Men den gyldne regel er vist: jo mere, man vil stå for selv, jo billigere kan man lave tingene :)

Det gælder som regel bare ikke havefesterne fordi der er store poster til telt, gulv, opvarmning m.v. Der kommer man nemt op på en kunvertpris på 4-700 kr. når man indregner mad og drikkevarer )hvorved det lige pludselig ikke er billigere end en "færdig-løsning). Til gengæld er der noget fedt ved havefester som ikke kan opnås hverken på et feststed eller i et forsamlingshus. Også selvom om uheldet måtte være ude og det blev regnvejr. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er bestemt noget charmerende ved havefester, men for myggemagneter som mig, betyder det, at jeg desværre er nødt til at tage tidligere hjem end jeg ellers ville. Alene fordi jeg bliver ædt. Jeg har selv fundet et fantastisk lokale i københavn til 7000 hvor alle borde, stole og service til 80 personer er inkl, og så er rengøring også med med mindre vi sviner for meget. Og vi må selv medbringe mad og vin, så vi er ikke bundet til dyre kuvertpriser. Så hvis det skal være den billigste løsning, så tror jeg, at et kulturhus, beboerlokale, forsamlingshus eller lignende vil være smartest.

De tidligste vielser er vist allerede omkring 11-12-tiden i travle kirker, der når 3 vielser på en lørdag. Du får nok det bedste svar ved at forhøre dig hos den/de kirke®, I er interesseret i :biggrin:

Inden du ser dig om, er du uhyggeligt hjemmevandt her :fløjt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal holde havefest her d. 27 for min kærestes arbejde ( firmaet betaler, men det gør det jo hverken dyrere eller billigere).

Der kommer 70 pers, og vi har lejet et telt, borde, stole og service som bliver stillet op og pillet ned igen... derudover kommer der en kok med maden som han anretter og tilbereder på grill ( helstegt pattegris ) han leverer også tilbehøret,så det er noget buffet... derudover har vi lejet fadølsanlæg med special øl fra nørrebro bryghus, champagne og vin ... mener kæresten snakkede om ca 20.000 alt ialt afhængigt af hvor meget øl der drikkes.... gæsterne der ikke vil køre hjem overnatter i telte i haven :-)

Hvis man er til buffet men ikke pattegris kan man hos smageriet.dk få nogle lækre buffe'er fra 117kr kuverten og så kan man selv skræddersy dem ( 3 slags kød, 2 slags salat og 2 slags kartofler ). en bryllupskage kan man få lavet for omkring 20 kr kuverten ved private kagebagere ( google) i diverse forums ( www.min-mave.dk har et "kagebager forum"hvor man kan komme i kontakt med kagebagere og se deres kreationer )

så det kan godt gøres billigt...

Vi bliver kun 47 gæster til vores bryllup i maj næste år, men vi går all in med slots bryllup og budget på 125.000 ( 1800 kuverten) :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer