Christoffersbrud

Fotograf

22 indlæg i dette emne

Ih, jeg bliver simpelthen nødt til at bede om noget BK-hjælp!! :thumbsupsmileyanim:

Jeg kan overhovedet ikke finde ud af, hvad vi skal gøre mht. fotograf. :rolleyes:

Jeg ville egentlig gerne have en, til at fotografere før/efter vielse (med billeder af gæster, der ankommer mv), on location, til reception, fest og indtil brudevals.

Men kan nu ikke finde ud af, om det er så vigtigt med de sidste dele. Måske er det fint "nok" med fotograf til kirke og on location. Men hvem skal så tage billeder resten af dagen? Synes det virker uoverskueligt at finde en dygtig fotograf i Aalborg-området, der ikke er for dyr.

Man får selvfølgelig tit hvad man betaler for, men jeg kan slet ikke finde ud af, hvilke fotografer der er gode, og hvilke der nok ikke er. Suk! Har I nogen ideer, anbefalinger?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan anbefale denne hjemmeside

http://www.fotostart.dk/forum/viewtopic.php?t=23

Der kan du skrive hvad du søger det er amamtør fotografer hvor man kan se hvad de har lavet, jeg fik 7-10 tilbud samme dag jeg slog noget op :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bruger Frameworkers fra Århus, og de har været super gode at tale med + deres billeder er rigtig lækre.

De er ikke så dyre som mange af de andre vi har set på, og de er yderst rimelige mht fremkaldelser. Og så beholder de ikke rettighederne til billederne som mange af de andre.

Jeg glæder mig helt vildt til at se hvad de får ud af vores bryllup :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man oplever i stigende grad de såkaldte heldagsfotografer der er med til og med brudevalsen men mindre kan også godt gøre det. Der er jo også mange gæster som tager billeder uanset hvad og de vigtige billeder er jo dem efter vielsen af jer m.fl.

Vedr. valg kan man sige det sådan at det ikke er gratis at annoncere på bryllupsklar og derfor kan man have en ret klar formodning om at de fotografer der annoncerer her er vant til at fotografere til bryllupsfester. Ellers ville de næppe annoncere. For en nybegynder nytter det ikke noget for hvis denne fejler vil det falde tilbage på vedkommende selv i form af dårlig omtale

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg vil meget meget meget gerne anbefale en fotograf hele dagen! det er en af de bedste beslutninger jeg overhovedet har taget til mit eget bryllup. vi er SÅ glade for at have billeder af det hele, og gæsterne fanger altså bare ikke altid lige det helt rigtige. kender desværre ikke lige nogen fotografer i aalborg...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

IH tusind tak for rigtig brugbare besvarelser!! :cheerleader3:

Peddy84 - tak for link! Super smart!

Achm - tak for anbefaling, kigger lige på dem!

Diskobil - ja, kan godt se at alene det, at de annoncerer på BK er en slags "kvalitetsstempel". Dog kan det godt være, de så også er for dyre til mig.. Men tak for input!

Metteholm - det er også det jeg tænker - at pengene faktisk er givet godt ud. Vi har mange fotointeresserede og fotokyndige i blandt vores gæster, men jeg vil virkelig gerne have at de kan slappe af og hygge sig denne dag, og kun tage de billeder de selv har lyst til....

Tosafoto - jeg har faktisk luret lidt på jeres hjemmeside... I har jo SÅ mange fine billeder. Skriver lige en mail til jer ang. pris osv.

Redigeret af Christoffersbrud
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min fotograf bor i Aalborg. Hun er amatørfotograf, men har taget nogle kurser i det, og har også før taget bryllupsbilleder. Jeg giver 3000 kr + benzinpenge, for billeder før kirke, on locatien, gruppebillede, billeder af alle par til festen. Det er ca 3 timer. De 15 bedste billeder kommer i fotoshop, og andre brugbare, får du på en cd.

Hun hedder Sabine og du kan se nogle af hendes mange billeder her

Skriv lige hvis du vil i kontakt med hende

Redigeret af ivanogline
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min fotograf bor i Aalborg. Hun er amatørfotograf, men har taget nogle kurser i det, og har også før taget bryllupsbilleder. Jeg giver 3000 kr + benzinpenge, for billeder før kirke, on locatien, gruppebillede, billeder af alle par til festen. Det er ca 3 timer. De 15 bedste billeder kommer i fotoshop, og andre brugbare, får du på en cd.

Hun hedder Sabine og du kan se nogle af hendes mange billeder her

Skriv lige hvis du vil i kontakt med hende

Jeg må også lige kigge på det link, du har! Tak for et godt forslag, herligt med BK! Så går man aldrig galt i byen :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Diskobil - ja, kan godt se at alene det, at de annoncerer på BK er en slags "kvalitetsstempel". Dog kan det godt være, de så også er for dyre til mig.. Men tak for input!

Jeg kender ikke deres prisniveau nærmere og ved ikke hvor meget de svinger i pris. Det skal også retfærdigvis siges at foto jo er en passion og der er helt sikkert mange dygtige hobbyfotografer som går op i det med liv og sjæl. Der har man bare kun sin egen mavefornemmelse at gå ud fra men den skal man nu heller ikke undervurdere. Herudover handler det jo om kemi.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har booket ham her: CH Foto til vores store dag..

Vi får:

Fotografering i kirken

Fotoshoot på lokation i nærheden af kirken

Gruppebilleder af gæster og os

Billeder ved receptionen

Parbilleder af gæsterne

Billeder fra festen (Utraditionelle og traditionelle)

Herunder:

Kageskæring

Taler

Sange

Gaveudpakning

Borddækning

Brudevals

DvDer med alle billederne (Ubegrænset antal)

Færdigbehandling af udvalgte billeder

De kommer 2 fotografer - og er der, tidsmæssigt, fra kirken til brudevalsen (Kl.13-24)

Prisen, som er 7000kr, er inkl. transport - og så sørger vi for drikkevarer og mad til dem..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi får min faste fotograf og ven til at følge os hele dagen.. Lige fra formiddagen hvor vi gør klar med kjole og det hele til festen slutter.

Da han er min faste fotograf og en jeg har kendt det meste af mit liv vælger vi at han sidder til bords med gæsterne.

Prisen har vi endnu ikke snakket om, tror absolut ikke det bliver dyrt, vi betaler gerne hinanden i fotoshoots så det er jo herligt :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde fotograf fra jeg skulle til frisør kl. 8.30 til kl. 17.30

Resten af aften havde vi et familiemedlem der er rigtig god til at tage billeder plus at min ene kammerat også tog rigtig mange billeder, det har vi bestemt ikke fortrudt. For de har bare fået det hele med :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har booket ham her: CH Foto til vores store dag..

Vi får:

Fotografering i kirken

Fotoshoot på lokation i nærheden af kirken

Gruppebilleder af gæster og os

Billeder ved receptionen

Parbilleder af gæsterne

Billeder fra festen (Utraditionelle og traditionelle)

Herunder:

Kageskæring

Taler

Sange

Gaveudpakning

Borddækning

Brudevals

DvDer med alle billederne (Ubegrænset antal)

Færdigbehandling af udvalgte billeder

De kommer 2 fotografer - og er der, tidsmæssigt, fra kirken til brudevalsen (Kl.13-24)

Prisen, som er 7000kr, er inkl. transport - og så sørger vi for drikkevarer og mad til dem..

Lyder som en super løsning I har fået. Jeg er bare bange for, at 7000 er lige i overkanten, med mindre andre poster selvfølgelig viser sig at være billigere end vi havde tænkt...

Vi får min faste fotograf og ven til at følge os hele dagen.. Lige fra formiddagen hvor vi gør klar med kjole og det hele til festen slutter.

Da han er min faste fotograf og en jeg har kendt det meste af mit liv vælger vi at han sidder til bords med gæsterne.

Prisen har vi endnu ikke snakket om, tror absolut ikke det bliver dyrt, vi betaler gerne hinanden i fotoshoots så det er jo herligt :thumbsupsmileyanim:

Herligt med gode forbindelser :thumbsupsmileyanim: Min svoger og en af min kærestes bedste venner er begge rigtig dygtige til at fotografere. Vi har dog valgt ikke at spørge dem, om de vil fotografere. Mest fordi vi gerne vil have at de slapper 100 % af, og kun tager de billeder de evt lige får lyst til (ligesom alle os andre) :loveshower: Har I haft sådanne overvejelser med jeres fotograf?

Vi havde fotograf fra jeg skulle til frisør kl. 8.30 til kl. 17.30

Resten af aften havde vi et familiemedlem der er rigtig god til at tage billeder plus at min ene kammerat også tog rigtig mange billeder, det har vi bestemt ikke fortrudt. For de har bare fået det hele med :thumbsupsmileyanim:

Vi overvejer godt nok også sådan en halvdagsløsning, også fordi min tilkommende pludselig blev helt selvbevidst over at skulle have en til at fotografere mens man spiste osv. Havde han egentlig ikke specielt lyst til :thumbsupsmileyanim:

Vi har booket David Nørholm, han er der fra kirken til brudevals

Det han har lavet ser rigtig godt ud

Må man spørge hvad I har givet for hans arbejde? Og findes der links eller andet? :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er faldet for http://www.applepark.dk/ :thumbsupsmileyanim:

Vi kan rigtig godt lide den måde, hvorpå han fanger de små øjeblikke!!

Meeen min skønne H2B :heart: synes det er maaange penge at give for det, og så synes han heller ikke, at det er så fedt med en 'fremmed', der render rundt og tager billeder, mens vi spiser mv.. :oops:

So what to .. what to do..??!!! Vi er selv i tvivl - jeg er ikke - men VI er!! -HAHA-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

og så synes han heller ikke, at det er så fedt med en 'fremmed', der render rundt og tager billeder, mens vi spiser mv.. :oops:

Det er forståeligt nok men en god bryllupsfotograf er bl.a. kendetegnet ved sin evne til at gøre sig usynlig så folk stort set ikke bemærker fotografen, og ikke opfatter det generende. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I skal også være meget velkommen til at kontakte os.

Vi vil også meget gerne hjælpe jer.

Vi tilbyder både traditionelle billeder samt en flot redigeret video af dagen, så i har et levende minde også :)

link: http://www.glamourbryllup.dk

Mvh

Thomas

Redigeret af Glamour Bryllup
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej vi har ikke haft sådanne overvejelser med vores fotograf da han ikke skulle have været med til brylluppet ellers. Det er ren og skær business og så er det bare en bonus at min familie og jeg kender ham så godt i forvejen. :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi havde fotograf fra en time før min ankomst til kirken og frem til brudevalsen. Og det kan altså godt lade sig gøre til fornuftige penge. Vi brugte Tosafoto.dk og de var til at betale sig fra, og så var de bare sååå gode. De faldt i med gæsterne og resultatet blev super. Du kan evt. kigge i min beretning, der er et link i min signatur i bunden af min besked

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi valgte at have en professionel fotograf fra receptionen (som vi startede med), i kirken og til de officielle billeder bagefter. Så havde vi sagt til at alle gæsterne, at hvis de havde lyst, måtte de meget gerne tage kamera og med og fotografere til festen. Den opfordring var der rigtig mange, der fulgte, og der er kommet nogle supergode billeder ud af fra alle mulige vinkler, og en masse som en fotograf slet ikke ville kunne fange (fordi han jo kun er 1 person). Vi var meget glade for den løsning - og sidste del af den var i hvert fald ganske gratis og dermed velkommen til bryllupsbudgettet:-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer